HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag känner att det söks lite bredare än trojkan det handlat om igår varav två är kvar, men helt plötsligt så har bollen studsat upp och fått flera röster - då undrar jag precis som Ferrari - vad har jag missat?

Gårdagen då - handlade för mig mycket om tre personer, bsf, Ferrari och Snurrfian. Snurris är ute. bsf har jag faktiskt släppt för stunden, inte för att jag är 100% säker, men jag har faktiskt hittat en roll som passar henne alldeles utmärkt och som känns troligare än att hon har skaffat sig ett svindyrt alibi. Då är Ferrari kvar och herregud så svårt - det är å ena sidan och å andra sidan. Visst kan hon vara den onda spionen eller så är hon ulv eller rent av fårulv som räddades av lyan och röständring till Klara från henne själv och rösten som Q la, samtidigt så känns det rent ut av så jävla klantigt att jag har svårt att tro att åtminstone tre stycken (de jag tänker mig i detta scenario är Q, Snurrfian och Ferrari) i lyan har röstat på samma öppet - de hade kunnat låta fårulven göra det dolt och då hade Ferrari inte behövt ändra sin röst (om nu hon är fårulven) eller så är hon en god krake som bara försökte rädda sitt eget skinn. Ferrari är fortfarande med på min misstänkta lista - jag vågar inte släppa henne ännu.

Då har vi Paddington som kommer med många tankar och ideér, men jag tycker det också kommer lite missar här och där - till exempel hennes notering om att Lobelia tycker det var synd att tjuven inte fick fortsätta stjäla. Hon röstade på Klara i första lynch och jag vet verkligen inte om det talar till hennes fördel eller nackdel. Att hela lyan gaddar i hop sig är ju inte så ovanligt längre så jag kan inte utesluta henne pga den rösten, verkligen inte, det kan ju vara så att hon är fårulven och hennes synliga röst då inte räknas och om Ferrari sitter i lyan också så måste kanske både Q och Ferrari rösta på Klara så att hon får majoritet för det finns ju en borgmästare som kan ha röstat på Ferrari i DL1 och den har ju utslagsröst....känns långsökt med inte omöjligt, Paddi får nog finna sig i att sitta bland de misstänkta.

Litegrann samma tankar runt Paddi som runt Ferrari. Båda kan vara i lyan. Båda kan vara fårulv. Båda kan vara nånting annat - och fortfarande lutar Ferrari i så fall åt onda tvillinghållet.

Pust. Bara resten kvar. Och jag ska till stallet...helst innan DL

Nä det förstår jag väl..men jag orkar liksom inte engagera mig och kommer inte ihåg vad jag har skrivit så det är som det är liksom!

Hmm är detta en uppgiven ulv? Jag kan tänka mig att det inte är så muntert i lyan. Men jag får en annan tanke om bollen__ faktiskt.

Litegrann samma tankar runt Paddi som runt Ferrari. Båda kan vara i lyan. Båda kan vara fårulv. Båda kan vara nånting annat - och fortfarande lutar Ferrari i så fall åt onda tvillinghållet.
Det jag har emot Ferrari som fårulv är hennes röständring i tråden.
Hann hon ändra båfa rösterna. Eller menar du att den riktiga låg på klara och ändringen i tråden var för syns skull?

Det jag har emot Ferrari som fårulv är hennes röständring i tråden.
Hann hon ändra båfa rösterna. Eller menar du att den riktiga låg på klara och ändringen i tråden var för syns skull?

Ja det är så jag tänker! Ett spel för gallerierna, men det är en rätt så svajig hypotes som jag samtidigt inte kan släppa :banghead:

Jag känner att det söks lite bredare än trojkan det handlat om igår varav två är kvar, men helt plötsligt så har bollen studsat upp och fått flera röster - då undrar jag precis som Ferrari - vad har jag missat?
Rent krasst - well, Ferrari bad oss söka bredare och jag gjorde det, å fastnade där för bollens inlägg. Mirtai verkar ha snappat upp det jag skrev å röstar på bollen utan att tidigare ha teoriat om denne. BSF väljer att lita på Mirtai och följer dennes röst... Vilken gör att jag tycker det är väldigt intressant å se vilka som hakar på....

Jag har för övrigt inte släppt Ferrari, även om jag inte har gått igenom henne idag....

Å jag måste strax rösta eftersom jag ska träffa @Koppen :)

Sedan tycker jag inte att bollen__ stärker sina aktier m sina inlägg.

Eftersom hon verkar ganska så sliten så om hon inte blir utröstad idag så föreslår jag att hon ber LLs att hitta en ersättare - för det är verkligen inte kul när man är så slut att man inte orkar hänga med ngt alls! Ta hand om dig bollen__ :love::heart

Rent krasst - well, Ferrari bad oss söka bredare och jag gjorde det, å fastnade där för bollens inlägg. Mirtai verkar ha snappat upp det jag skrev å röstar på bollen utan att tidigare ha teoriat om denne. BSF väljer att lita på Mirtai och följer dennes röst... Vilken gör att jag tycker det är väldigt intressant å se vilka som hakar på....

Jag har för övrigt inte släppt Ferrari, även om jag inte har gått igenom henne idag....

Fast jag baserade min röst på egen teori också. Inte bara följde mirtai.

Och jag tycker det är skitbra att det letas bredare!:up::up: f

Jag har ingen aning om var jag ens ska börja leta idag. Jag har ingen sådär som jag riktigt kan säga "hon är nog god" eller "hon är nog ond". Bara lite svaga känslor som jag inte är byggda på något konkret.

Och jag tycker det är skitbra att det letas bredare!:up::up: f
Ja, det tycker jag med! Jag tror också att vi kanske låst fast oss vid de som varit i blickfånget sas och då är det ju lätt för ulvarna att tassa med. Om nu inte de vi låst fast oss vid är onda förstås. Det vet vi ju inte än.
Jag har verkligen inte lyckats hjälpa till utan bara läst era teorier och typ tyckt att de verkar vettiga men inte haft ork att engagera mig mer än så. Trodde jag skulle få vara pigg idag då jag gick av i morse och har massa tid men ligger här som en död sill istället :crazy:

Jag fortsätter litegranna då.

Mirtai - hon har ett fint facit med två röster på Snurrfian. Samtidigt - hon kan ju också vara fårulv som lagt helt andra röster. Det är ju lite samma scenario som för bsf, med den skillnaden att jag har passat in bsf på en roll som inte passar lika bra för Mirtai. Samtidigt är det ju vanskligt att sprida misstankar mot sin kollega två lyncher i rad och det blir ju ett dyrt alibi särskilt som att en ulv redan försvunnit (tänker på Q). Hon är inte helt avskriven som ulv. Jag är tveksam ändå

Ja, det tycker jag med! Jag tror också att vi kanske låst fast oss vid de som varit i blickfånget sas och då är det ju lätt för ulvarna att tassa med. Om nu inte de vi låst fast oss vid är onda förstås. Det vet vi ju inte än.
Jag har verkligen inte lyckats hjälpa till utan bara läst era teorier och typ tyckt att de verkar vettiga men inte haft ork att engagera mig mer än så. Trodde jag skulle få vara pigg idag då jag gick av i morse och har massa tid men ligger här som en död sill istället :crazy:
kram

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 550
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare