Än har inga brilanta idéer dykt upp. Men ska försöka spåna lite. (kommer vara förpassad till mobil ikväll och imorgon, så ska försöka gå igenom vad jag hinner innan dess.)
Q var ulv och röstade på Klara.
Snurrfian var ulv, röstade på Klara och på mig.
Så, frågan är om någon mer än Snurrfian var i hetluften dag 1? Jag vet vilken roll jag har, det lämnar Ferrari. Och där vet jag inte. Det känns troligare att hon skulle vara ond tvilling.
Sedan har vi strörösterna i slutet av DL1 - lagda av FiaM och Gabby_Ossi, som inte verkar vilja vara med och avgöra något. Iof logiskt DL1, men skaver ändå att rösterna kommer såpass sent. Det som talar för deras eventuella godhet är att ingen av dem faktiskt röstade på Klara - utan det var ju Q och Ferrari la de rösterna. Om de suttit i lyan, någon av dem, så borde de ha gjort något i och med att det var så jämnt mellan Snurris och 2-3 goda (beroende på Ferraris roll)
bollen__ kan ha försökt att rädda Snurris DL1 med sin röst på Ferrari, igår la hon en röst som precis blev sen - på Snurris. Det talar inte till hennes fördel, känner jag.
cirkus röst igår kommer precis i den skarven där jag känner att det tippade över mot Snurrfian istället för Ferrari, tänkte jag skriva. Men när jag tittar på tiderna så kommer ju alla tre de sista rösterna i samma minut. Så jag vet inte om det går att hänga så mycket på just det.
Ileo - ny, känns vettig i många av sina tankar.
Lobelia - Ligger i mitten av rösterna på Snurris, ändå bara några få minuter före DL. Röstade på mig dag ett.
Hedinn - en av de som röstar på Snurris sista minuten igår. Kan p.g.a. det mycket väl vara ulvkollega som gett upp räddningsförsök.
Paddington - hennes röst igår skulle kunna ses som ett sista försök att rädda sin kollega. Men rösterna kommer som sagt så himla tätt så jag vet inte vad jag ska tro.
Habina - Röstade på mig igår, en röst som Snurrfian följer. Och jag undrar varför? Hann Snurris inte se att Ferrari hade varit ett bättre alternativ för henne att rösta på, eller hade lyan en vag stratergi om att få ut mig - men så blev det inte som de tänkt?
Mirtai - Har liksom jag prickat onda i leken, vilket gör att jag vill ha henne på goda sidan. I alla fall inte högst på misstankelistan.
Summa: bollen__ är nog den som jag tycker känns mest misstänkt för tillfället. Just för att hennes röst på Ferrari kan ha varit för att rädda Snurris och för att hennes röst på Snurris igår varken säger till eller från i lynchen ens om den kommit in i tid.