HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Som jag skrev till BSF ovan så nej, jag misstänker henne inte så, jag vågar bara inte sätta henne helt åt det goda hållet.

Noterar att både du och lleo tolkar mitt inlägg på ett helt annat sätt och att du missat nedanstående från mig i morse
Tack. Nej, som sagt har jag inte haft tid alls idag, eller dagarna innan för delen, så jag har nog missat mycket idag då jag inte haft möjlighet att läsa igenom ordentligt.

Så tack för förtydligandet, då kan jag stryka det. :)

Fast var ska jag ha hunnit ta ståndpunkt någonstans? Fia och G_O ger inte direkt så mycket att ta ställning till, isåfall är det ole dole doff kring dem för att göra det? I övrigt har jag ju knappt varit med i leken så det är inte så konstigt att det inte finns mer att ta på :p
Nu är det ju inte bara dina rader om Fia och GO som jag tar upp i mitt inlägg och som jag reagerar på......:angel:

Nu är det ju inte bara dina rader om Fia och GO som jag tar upp i mitt inlägg och som jag reagerar på......:angel:
Fast förutom sammanställningen av vad jag gjort (eller inte gjort?)
Så var det du skrev som dina egna tankar:
"Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället."
Så vad mer menar du att du tog upp isåfall? Jag har väl inte skrivit om några fler personer är just Fia och G_O vad jag kan minnas? Så hur kan jag då "slingra" mig?

Ska sätta mig i bil och köra till Stockholm snart så kommer vara offline några timmar och är framme först efter dl.

Mirtai röstar på bollen

Hon känns väldigt svår att placera och lyfter många saker men konstaterar att de inte behöver betyda något alls. Ett exempel är min röst på Snurrfian i dl1. Det gör undanglidande sättet att inte vilja sätta ner foten gör mig alltid misstänksam när det gäller bollen så min röst hamnar där idag.

Än har inga brilanta idéer dykt upp. Men ska försöka spåna lite. (kommer vara förpassad till mobil ikväll och imorgon, så ska försöka gå igenom vad jag hinner innan dess.)

Q var ulv och röstade på Klara.
Snurrfian var ulv, röstade på Klara och på mig.
Så, frågan är om någon mer än Snurrfian var i hetluften dag 1? Jag vet vilken roll jag har, det lämnar Ferrari. Och där vet jag inte. Det känns troligare att hon skulle vara ond tvilling.

Sedan har vi strörösterna i slutet av DL1 - lagda av FiaM och Gabby_Ossi, som inte verkar vilja vara med och avgöra något. Iof logiskt DL1, men skaver ändå att rösterna kommer såpass sent. Det som talar för deras eventuella godhet är att ingen av dem faktiskt röstade på Klara - utan det var ju Q och Ferrari la de rösterna. Om de suttit i lyan, någon av dem, så borde de ha gjort något i och med att det var så jämnt mellan Snurris och 2-3 goda (beroende på Ferraris roll)
bollen__ kan ha försökt att rädda Snurris DL1 med sin röst på Ferrari, igår la hon en röst som precis blev sen - på Snurris. Det talar inte till hennes fördel, känner jag.
cirkus röst igår kommer precis i den skarven där jag känner att det tippade över mot Snurrfian istället för Ferrari, tänkte jag skriva. Men när jag tittar på tiderna så kommer ju alla tre de sista rösterna i samma minut. Så jag vet inte om det går att hänga så mycket på just det.
Ileo - ny, känns vettig i många av sina tankar.
Lobelia - Ligger i mitten av rösterna på Snurris, ändå bara några få minuter före DL. Röstade på mig dag ett.
Hedinn - en av de som röstar på Snurris sista minuten igår. Kan p.g.a. det mycket väl vara ulvkollega som gett upp räddningsförsök.
Paddington - hennes röst igår skulle kunna ses som ett sista försök att rädda sin kollega. Men rösterna kommer som sagt så himla tätt så jag vet inte vad jag ska tro.
Habina - Röstade på mig igår, en röst som Snurrfian följer. Och jag undrar varför? Hann Snurris inte se att Ferrari hade varit ett bättre alternativ för henne att rösta på, eller hade lyan en vag stratergi om att få ut mig - men så blev det inte som de tänkt?
Mirtai - Har liksom jag prickat onda i leken, vilket gör att jag vill ha henne på goda sidan. I alla fall inte högst på misstankelistan.

Summa: bollen__ är nog den som jag tycker känns mest misstänkt för tillfället. Just för att hennes röst på Ferrari kan ha varit för att rädda Snurris och för att hennes röst på Snurris igår varken säger till eller från i lynchen ens om den kommit in i tid.
Kunde lika gärna ha röstat på någon annan igår - jag högg bara någon när jag vaknade och såg vad klockan var. Min enda tanke var att hinna rösta, men det gjorde jag ju inte ändå..

Fast förutom sammanställningen av vad jag gjort (eller inte gjort?)
Så var det du skrev som dina egna tankar:
"Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället."
Så vad mer menar du att du tog upp isåfall? Jag har väl inte skrivit om några fler personer är just Fia och G_O vad jag kan minnas? Så hur kan jag då "slingra" mig?

Se mitt fetmarkerade. Du har ju teoriat om folk även inför DL1 och DL2, det baseras inte bara på vad du skrivit under natten.

bollen__ röstar Ferrari, (Snurrfian). Håller med BSF om att Q stack ut, men samtidigt att Q alltid sticker ut så det är inget ovanligt. Förstår att denne behövt rösta tidigt men tycker dennes teori kan appliceras även på Habina och cirkus och inte bara Q, vill förstå hur BSF menar. Är inte heller förvånad över Snurris röst på Klara å tycker den är en förklädd BOP, vilket inte är konstigt första dagen. Reagerar inte lika mycket på Snurris godförklaring som flera andra. Förstår nog även Mirtais röst (mirtai röster på snurris) å tycker inte den säger ngt om henne heller. Kommer till slutsatsen att alla kan vara goda eller onda. Tycker inte det är så mycket som sticker ut inför DL1 – det är BSF röst på Q där Q försöker distansera sig från fårulven, Ferraris tillit till mina sammanställningar och sedan snurrfians godförklaring av sig själv, som hon inte kan bestämma sig för om det är skumt eller inte. Röstar sedan på Ferrari för hon tycker denne är skummast å undrar hur denne vet att hon kan lita på mina sammanställningar.

Håller med mig i mina funderingar kring Klara/Ferrari som god/ond spion å att Klara borde vara det naturliga valet att rösta på då Ferrari isf visste att Klara var god men samtidigt att onda spionen borde ha velat ha kvar goda spionen så länge som möjligt. Funderar även över att Ferrari kan vara god också. Håller med mig å cirkus att det inte känns som Qs still att outa lyan så. Skriver sedan att det hänt tidigare att lyan outat sig redan DL1 så det är inte en helt otrolig teori även om hon inte tror det så här spontant. Funderar sedan vidare över röstningen DL1 med BSF, Snurrfian, Klara och Ferrari. Landar sedan i att hon inte tror att Klara har pekat ut den onda spionen, speciellt inte eftersom det var DL1.

Röstar (för sent) på Snurrfian för hon tror att Q röstade på Klara för att rädda Snurris.

Går igenom först FiaMs och sedan GOs inlägg, känner att hon inte har ngn direkt koll på FiaM å tycker det är svårt att säga ngt GO pga de få inläggen. Tycker att GOs röst på Cirkus i DL1 känns som en klassisk förstadagsröst. Vill ge GO en chans att komma in å skriva mer innan hon sätter denne åt ngt håll.

Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället.

Lila bra att jag lägger en säkerhetsröst nu så jag inte glömmer bort tiden.
Som jag skrev tidigare är jag misstänker jag bollen pga hennes röster och hur hon skrev om q och snurris dag ett.
När nu mirtaii röstar på bollen så väljer även jag att göra det.
För jag hoppas å tror att mirtai är god, pga hennes statistik.

Blacksmithfarm röstar på bollen__

Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian Inleder med att bekräfta Snurris syn att det händer att man kan bli mer el mindre godförklarad efter att ha drivit lynch mot ngn ond utanför lyan när hon själv varit i lyan. Svarar Lenis ang att hon inte skrivit så mycket att hon även tidigare förvarnat om att hon inte har så mycket tid. Reagerar på Ferraris inlägg och poängterar att jag också sagt att jag har tidsbrist. Röstar på BSF för hon tycker denne försöker tona ner risken av att som ulv bli godförklarad när man varit drivande i utröstning av onda utanför lyan. Önskar att Lenis hunnit stjäla mer innan hon försvann, vilket jag noterar – de flesta stöldbara förmågorna är på goda sidan så varför vill hon att de potentiellt skulle gå över till ngn annan god temporärt? Lenis kunde väl bara stjäla från lyan en gång, visserligen hade hon kunnat stjäla från onda spionen men den blev ju tidigt neutraliserad med och hade inget av värde.

Funderar mycket kring vad som hände DL1, funderar omkring Klaras röst och vad den innebar å om Klara velat förmedla ngt (vilket Lobelia själv skulle ha tagit chansen att göra). Funderar över BSF också och har tankar till varför denne inte försökte rädda sig själv, kommer fram till att det troligen beror på att BSF inte var online (vilket BSF själv skrivit senare att hon inte var förrän mycket senare). Noterar sedan de udda rösterna från Fia och GO och funderar över varför vänta så länge m att lägga betydelselösa röster å att de kanske ville försäkra sig om rätt resultat innan de la rösterna (När det gäller Fia tror iaf jag personligen att det beror på att hon tidigare trott sig lägga betydelselösa röster som visat sig vara med i avgörandet så hon vågade nog inte rösta tidigare speceillt som röstningen var så spridd) Lobelia tycker det är lite ulvvarning på Fia och GO för detta.

Tycker bollen_ gör en logisk vurpa när hon funderar över Klaras ev utpekande av sin tvilling och förtydligar att enda sättet att lyckas m utpekandet är om Klara själv dör å som död får hon bara en del av spioninfon i goda lyan å det visste hon inte vid lynchen. Bollen skriver som svar att hon kanske gör just det, och förtydligar att det hon (bollen) försökte få fram var att hon inte tror att Klara pekade ut onda spionen, speciellt inte som det var DL1.

Blir korrigerade av BSF att det var Snurris som låg i topp m 2 röster och inte Habina, erkänner att hon vänt på namnen.

Frågar Ferrari varför denne tror att lyan lagt så mycket tid på att få ut just Klara och fortsätter att lyan kan inte ha vetat ngt om vem som har vilken roll utanför lyan så tidigt i leken. Och att det är enkelt för dem att skydda ngn genom att fårulven lägger rösten på ngn annan. Skriver sedan att det bara är spionerna som kan veta om det är lottning, bm eller fårulven som fällt avgörandet. Fortsätter sedan sin diskussion m Ferrari och frågar varför fårulven skulle rösta både öppet och dolt på Klara varför inte rösta dolt på en som har mer röster än en då man vill skydda sig själv. Fortsätter att fråga Ferrari om denne tror att det bara var Klara som var enda icke ulv uppe för lynch å därför blev måltavla. Fortsätter att fråga Ferrari om varför lyan skulle göra ett så klumpigt räddningsförsök att de var tvungna att rösta både öppet och dolt m fårulven.

Lobelia går igenom Habinas inlägg och får inte ut mycket av dem men hon får inga ondvibbar av Habina, dock gnager det lite att Habina försöker få BSF till ulv och Lobelia undrar om Habina vet ngt el om det är spekulationer.

Tror att Mirtai kan vara ngt på spåret med dennes tankar om Snurris och Ferrari och att ngn av dem borde vara i lyan. För Lobelia står det mellan Snurris och Ferrari i DL2 och även om hon inte hunnit titta så mycket på Snurris röstar hon på denne eftersom det lutar mycket åt att Ferrari är onda spion å det är bättre att få ut möjlig ulv.

Reagerar sedan igen på Ferrari när denne teoriar om Habinas inlägg om spioninfon och frågar sedan vad Ferrari tycker är viktigast hitta ulvar el onda tvillingen.

Det jag kan sluta mig till efter att ha gått igenom Lobelia är att hon och Ferrari till största sannolikhet inte är i lyan tillsammans. Jag vill nog hålla Lobelia lite försiktigt neutral även om jag också vill se mer av henne.

Fast.

Nu börjar ju JAG fundera, när kom Bollen_ på tapeten istället för mig? Är det onda som nu röstar på Bollen_ för att de inte vågar rösta på mig? För med tanke på att jag varit aktuell i röstlistorna två deadlines i rad men inte Bollen, vad har jag missat?

:arghh: Jag är fast på hälsohemmet med späckat schema hela helgen. Skulle jag inte vara utröstad nu? O_o

Jag skall överleva lite tji gång tror jag det hette och sedan hoppas jag hinna kika lite mer på leken...

Önskar att Lenis hunnit stjäla mer innan hon försvann, vilket jag noterar – de flesta stöldbara förmågorna är på goda sidan så varför vill hon att de potentiellt skulle gå över till ngn annan god temporärt? Lenis kunde väl bara stjäla från lyan en gång, visserligen hade hon kunnat stjäla från onda spionen men den blev ju tidigt neutraliserad med och hade inget av värde.

Fast det där köper jag, genom att stjäla andras förmågor så hade hon ju fått ett ungefärligt hum om vilka roller spelarna hade. Så det hade väl gett en fördel?

Fast.

Nu börjar ju JAG fundera, när kom Bollen_ på tapeten istället för mig? Är det onda som nu röstar på Bollen_ för att de inte vågar rösta på mig? För med tanke på att jag varit aktuell i röstlistorna två deadlines i rad men inte Bollen, vad har jag missat?

Äh, det är nog bättre att du är kvar än jag, har jag en känsla av. Jag har knappt sovit idag. Var nyss på ica för att köpa mjölk - men hade glömt vad jag skulle ha när jag kom till affären. Som ligger 1 min hemifrån. :o Så jag orkar liksom inte vara aktiv - vilket ju du är och det tillför leken mer :)

Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian, bollen_ Mirtai tycker att även om hon förklarar hur hon menar så sticker Snurrfians godförklaring av sig själv ut och röstar på denne i DL1. Hedinn undrar om godförklaringarn verkligen sticker ut eftersom hon tycker hon sett många exempel på det i senare tidens lekar. Mirtai håller fast å säger hon kan ha fel men det är iaf hennes känsla (av snurris). Tycker jag och Cirkus har en intressant tanke om Klara/Ferrari men är lite tveksam för varför ändrade Ferrari till just Klara när det fanns fler m 2 röster. Tycker att en ond tvilling har mer nytta av att hålla den andra tvillingen vid liv. Cirkus frågar hur Mirtai tänker å hon svarar att hon kanske tänker fel men att den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida att vinna utan den onda. En ensam ond utan info å kännedom om roller har ett svårt uppdrag. Att som god rösta ut sin onda partner känns mer troligt än som att ond vilja rösta ut den goda. Tycker sedan att det vore smart om den goda pekar ut den onda.

Tycker teorin om BSF och Q som ulvar ihop är intressant, men undrar om de skulle vara så uppenbara om de satt i lyan ihop. Har inte hunnit analysera röstlistan men tycker Qs sena röst på Klara är intressant, undrar om det är en räddningsröst å vem som den isf är tänkt för. Tror inte det är troligt att Q sett Ferraris sena räddningsröst.

Svarar Snurris att det har hänt å i förrförra lyan så var den väldigt inne på att rösta på samma person i första lynch eftersom en lya inte borde göra det, å det är möjligt att andra lyor har samma strategi..

Tycker det finns två ledande teorier inför DL2 – dels Ferrari som ond tvilling och om BSF eller Snurrfian skulle kunna vara Fårulv. Jag upplever att Cirkus, tillsammans med mig, var drivande i teorin runt Ferrari. Funderar kring BSf tidiga röst på Q och om den kan ses som ett försök till alibi i relation till hur hårt hon gick på Q efter att ulvarna visste att Q blivit tjuvad. Tycker det mest intressanta är varför Q röstade på Klara men slutledningen blir att Snurris el Ferrari borde vara i lyan. Hon är inte beredd att släppa Ferrari som ond spion så röster på snurris då hon tror att denne räddats av Q och en dold röst.

Håller inte med mig riktigt att BSF teoriat mot Q innan DL, visserligen röstade hon på Q m en mkt tidig röst, men det var först efter DL diskussion drog igång ordentligt å det var efter att lyan visste att Q var tjuvad (min notering – jag tog även hänsyn till att BSF varit offline å inte kom tillbaka förrän efter DL så därför anser jag att diskussionen började innan DL)
Svarar Lobelia att teorin om att Klara röstat på onda tvillingen inte är så tokig å det utesluter Ferrari som ulv. Cirkus undrar varför Mirtai inte tror BSF är ulv, Mirtai undrar om hon skrivit det ngnstans. Undrar varför Habina reagerar på att BSF försökt skaffa sig ett fett alibi men inte hon själv.

Noterar att Hedinn ”försvarat” Snurris baserat på att en godförklaring inte behöver tyda på att ngn är ond, och att Snurris var ond kastar nytt sken över Hedinns kommentar (jag noterar att jag skrev ung samma sak ang Snurris)
Hon fortsätter m att mitt inlägg om att BSF å Q började sin diskussion innan DL skaver lite, då hon upplever att den startar e DL (se min notering ovan). Tycker sedan att lleos resonemang om de röster som är värda att kika närmare på skulle kunna vara en ulv som har facit och som blir lite för ivrig att framstå som oskyldig. Funderar vidare på om hon inte kan vara ny å förvirrad nybörjare också..
Noterar slutligen att även Cirkus verkade vela kring Snurris/BSF för att sedan landa i att rösta på Snurris. Vet inte vad det säger henne, men hon noterar det. Cirkus svarar å Mirtai svarar att hon hänger med och att hon inte släppt BSF men i valet mellan Snurris och Ferrari landade hon i att Snurris var i lyan av de två.

Har en diskussion m Hedinn idag ang att hon upplever Hedinn att misstänka henne för rösten på Snurris å att Hedinn genom att ifrågasätta hamnar högt upp på Mirtais misstänkta. Hedinn förtydligar å Mirtai säger hur hon tolkade det Hedinn skrivit. Hedinn förtydligar igen att hon syftade på att de som reagerat på BSF pga dennes perfekta röstresultat även borde reagera på Mirtais men det verkar de inte ha gjort å hon undrar varför. Mirtai skriver att det är lugnt å hon tycker också det är konstigt att lyfta BSF å inte henne själv. Röstar först i DL3 – rösten hamnar på bollen då hon tycker denne känns svår att placera då hon lyfter många saker men konstaterar att de inte behöver betyda något alls ex Mirtais egen röst på Snurris i DL1. Tycker bollen känns undanglidande vilket gör att hennes röst hamnar där idag.

Jag skulle vilja hålla Mirtai åt det godare hållet men jag vet inte om jag vågar det riktigt faktiskt. Jag noterar lite att hon hakar på mina misstankar som jag väckte redan i morse i hennes röst på bollen å att hon själv inte nämnt bollen alls innan hennes röst idag. Jag är inte heller säker på att det att hon röstat på Snurris två DLs i rad säger att hon är god. Jag måste helt enkelt fundera mer över Mirtai.

Det var ju du som ville vi skulle söka bredare... Är det helt plötsligt fel? :confused:

Fast det där köper jag, genom att stjäla andras förmågor så hade hon ju fått ett ungefärligt hum om vilka roller spelarna hade. Så det hade väl gett en fördel?

Jag hugger ett inlägg för att visa ungefär hur långt jag har kommit i läsandet.

Jag håller helt med dig om detta - inte bara ett hum - hon hade ju fått veta rollen plus fått använda förmågan. Så jag ser det som en siare med lite extra bonus - så det är ett märkligt resonmang att inte tycka det är synd att tjuven inte fick stjäla mer (herregud så många negationer det blev)

Jag hugger ett inlägg för att visa ungefär hur långt jag har kommit i läsandet.

Jag håller helt med dig om detta - inte bara ett hum - hon hade ju fått veta rollen plus fått använda förmågan. Så jag ser det som en siare med lite extra bonus - så det är ett märkligt resonmang att inte tycka det är synd att tjuven inte fick stjäla mer (herregud så många negationer det blev)
ahh, så långt tänkte jag faktiskt inte. Men det har ni ju rätt i!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 550
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare