HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Nu har jag hittat hit och läst ikapp! Orkar dock inte sätta mig mer in i rollistan ikväll, det får bli imorgon.

Nu är jag tillbaka igen, har snabbläst igenom det som hänt sedan sist jag var inne, jag hajade till lite över @Ferrari s inlägg om att hon väntar på @Paddington, såg sedan att flera andra också gjorde det och att @Lenis även lagt sin röst på henne.

Men även om kommentaren sticker ut vet jag inte om det behöver peka på att det är något skumt med Ferrari, snarare känns det som att det skulle vara väldigt klantigt om hon nu skulle vara ulv. Och Ferrari har ju ändå varit med och lekt några lekar nu.

Gabby_Ossi röstar på cirkus

För hennes röst på Habina, förstår inte riktigt det där med att alla "roller" skulle vara goda, i den här leken är det väl ovanligt många onda "roller" (fårulv, ond spion och ev den som fick välja).

bläää
Är fortfarande i stallet och har inte börjat mocka än så kommer behöva rösta från mobilen idag... har inte haft då mycket tid för leken som jag trodde, tänkte att nu när jag bara har en häst borde jag hinna leka trots skolan men har blivit sisådär med det, ska bättra mig i helgen om jag är kvar då!
Svårt att komma in såhär sent när alla andra redan hunnit vända och vrida på ens funderingar, känns som att msn natts hakar på... men min första tanke efter gårdagens lynch var att leta bland Klaras inlägg för att hitta onda tvillingen. Håller med om att ulvarna är viktigast, och nu kom det väl lite nya direktiv ang spioninfon som påverkas av ifall onda spionen är kvar eller inte, hinner dock inte gå tillbaks och kolla exakt vad det var... Men en ond är ju trots allt en ond och jag håller med om att ifall Klara har försökt peka ut sin tvilling så borde det ha varit genom sin röst, och då borde det vara Ferrari. Sedan är jag inte alls säker på att Klara skulle riskera att bli av med sin tvilling och därmed infon redan DL1, men har inte direkt något annat att gå på nu. Och eftersom det verkar stå mellan Ferrari och Snurrfian idag (ingen annan hade iaf röster när jag började skriva detta) och jag igår reagerade mer på Ferraris kommentar om Paddan än Snurris godförklaring så får det idag bli

Gabby_Ossi röstar på Ferrari

Gabby har tyvärr ännu färre inlägg än FiaM. Så även här är det svårt att säga något. Röstar på cirkus i första DL, känns som en klassisk första dags teori tycker jag.
Sen är det ju precis som hon skriver när man kommer in senare och alla hunnit vända och vrida på saker så känns det som man hakar på bara. Men frågan är ju om hon skriver det för att vi inte ska tänka precis det..det är väl ganska smidigt för en ulv att haka på teorierna, speciellt om man har tidsbrist och vi nu vet att Snurrfian var ond. Men jag tycker att G_O ska få en chans att komma med mer tankar innan jag sätter henne åt något håll.

Blacksmithfarm röstar Quarter4ever, Snurrfian
Snurrfian
röstar Klara
, BSF
Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian
Lenis röstar Ferrari
Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian
Cirkus röstar Habina, Snurrfian
Habina röstar Snurrfian, BSF
Klara röstar Ferrari
Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Paddington röstar Klara, Ferrari
bollen__ röstar Ferrari, Snurrfian
Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari
FiaM röstar på Lenis, Ferrari
Ferrari (
Hedinn)/Klara, Snurrfian
quarter4ever
röstar klara

Så utifrån ovanstående har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi.......

När jag ser @Paddington s sammanställning tänker jag genast att blacksmithfarm försöker skaffa sig ett fett alibi... :angel:

Ihop med att Snurrfian dessutom röstade på BSF så ser det ju ganska fint ut för BSF. Frågan är ju då om det är alibi eller om hon är god.

DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:48 Ileo röstar på Snurrfian
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian

Snurrfian 4
Ferrari 2
Blacksmithfarm 1

Jag måste försöka rädda mig själv och jag tycker att BSF verkar desperat försöka få fram att jag skulle vara fårulven vilket jag vet att jag inte är. Hon har nog insett att det enda alternativet till henne är jag och att det är därför hon driver den linjen så hårt, dessutom följer Ileom upp med en röst på mig vilket får mig att fundera på om de är kollegor och Ileo försökte göra en alibiröst igår och idag vänder kappan och följer BSF Jag tror att Ferrari är den onda spionen men tycker att det är viktigare att försöka få ut den som jag tror är fårulv.
Snurrfian röstar på BSF

När Snurris lägger sin röst på BSF så hade hon själv 4, Ferrari 2 och BSF 1 röst. Nu hängde jag ju inte med under lynchen eftersom jag sov men, i hennes teori skriver hon ju att hon tror att BSF insett att Snurris är det enda alternativet till henne, fast röstningen såg ju ut att stå mer mellan Snurris och Ferrari tycker jag..Varför lägger inte Snurris en röst på Ferrari så det iallafall står 4 - 3 just då? Hmm.
Skitsvårt. Så mycket antingen eller. Bsf kan ju lika gärna vara fårulven och Snurris skrev sådär för att vi ska tänka att men så skriver väl inte en ulv om fårulven :eek: Eller så är BSF god och Snurris skrev så för att vi ska vända och vrida på detta och kanske rösta ut BSF..:crazy:

Hinner inte fler just nu, men tar fasta på vad flera av vad ni andra skrivit att vi har låst oss fast i triangeldramat mellan BSF, Snurris och Ferrari och sedan inte ser skogen för alla träd... Jag tror inte riktigt att onda sidan har sådan otur att outat sig så mycket redan DL1 - jag tycker bland annat Q är alldeles för rutinerad för att göra ngt sådant å allt hon gör när det gäller röstningar är väl genomtänkt. Snurris var i lyan men jag är inte säker på att vi hittar BSF och Ferrari där.

Så här kommer mitt försök att titta bredare:

Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari – Jag behöver se mer av GO, hon harskrivit minst inlägg. Hajar till om Ferraris inlägg om mina sammanfattningar men tycker det vore klantigt uttryckt om hon var ulv.Röstar på Habina i första DL för hon förstår inte vad Habina menar med att ”alla roller skulle vara goda”. GO tycker att i denna lek är det ovanligt många roller på onda sidan. Inför DL2 håller med att ulvarna är viktigast att få ut. Går igenom Klaras inlägg för att hitta referenser till onda tvillingen å anser att även om ulvarna är viktigast är en ond alltid en ond. Röstar på Ferrari dels pga Klaras röst å dels pga det hon reagerat på tidigare. Är dock inte helt säker på att Klara vill riskera bli av m infon redan inför DL1 men har inget annat att gå på.

FiaM röstar på Lenis, Ferrari –
Fia är ytterligare en person jag behöver se mer av. Tycker första dagen handlar mycket om rolldiskussioner och fördelningen onda/goda. Tycker därefter att om Edith väljer onda sidan så blir den väldig stark. Inför DL teoriar om BSF – tycker inte dennes tidiga röst säger ngt om dennes roll, å tycker motiveringen är helt ok. Hittar inget skumt hos Q utan tycker hon smattrar ur sig frågor i vanlig ordning och kan även (om hon inte minns helt fel) medvetet provocera för att få igång leken. Välkomnar Ileo till leken, tycker denne teoriar ambitiöst om alla men håller inte med om alla slutsatser. Höjde en smula på ögonbrynen vid Snurris godförklaring av sig själv samt vid Ferraris teorininlägg om mina sammanställningar å vill hålla ögonen på dessa.

Väljer att lägga en uddaröst på Lenis i DL1. Jag säger inget om den rösten men samtidigt tycker jag motiveringen nu i efterhand haltar lite efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon baserar rösten på att Lenis röstar på Ferrari men att denne (Lenis) sagt att Klara är lite skum men i Fias ögon ”skyddar” Klara genom att inte rösta på denne. FiaM gör samma sak när hon tycker Ferrari är skum men röstar på ngn som röstat på den samme tycker jag. Pudlar sedan att hon leker från telefonen å inlägget inte blev riktigt som hon tänkt (jag förstår fullständigt det här m att leka fr telefonen…)

Röstar på Ferrari i DL2, hon förstår att denne ändrade sin röst för att skydda sig själv men undrar varför till just Klara å undrar därför om Ferrari försökte skydda ngn av BSF el Snurrfian.

bollen__ röstar Ferrari, (Snurrfian). Håller med BSF om att Q stack ut, men samtidigt att Q alltid sticker ut så det är inget ovanligt. Förstår att denne behövt rösta tidigt men tycker dennes teori kan appliceras även på Habina och cirkus och inte bara Q, vill förstå hur BSF menar. Är inte heller förvånad över Snurris röst på Klara å tycker den är en förklädd BOP, vilket inte är konstigt första dagen. Reagerar inte lika mycket på Snurris godförklaring som flera andra. Förstår nog även Mirtais röst å tycker inte den säger ngt om henne heller. Kommer till slutsatsen att alla kan vara goda eller onda. Tycker inte det är så mycket som sticker ut inför DL1 – det är BSF röst på Q där Q försöker distansera sig från fårulven, Ferraris tillit till mina sammanställningar och sedan snurrfians godförklaring av sig själv, som hon inte kan bestämma sig för om det är skumt eller inte. Röstar sedan på Ferrari för hon tycker denne är skummast å undrar hur denne vet att hon kan lita på mina sammanställningar.

Håller med mig i mina funderingar kring Klara/Ferrari som god/ond spion å att Klara borde vara det naturliga valet att rösta på då Ferrari isf visste att Klara var god men samtidigt att onda spionen borde ha velat ha kvar goda spionen så länge som möjligt. Funderar även över att Ferrari kan vara god också. Håller med mig å cirkus att det inte känns som Qs still att outa lyan så. Skriver sedan att det hänt tidigare att lyan outat sig redan DL1 så det är inte en helt otrolig teori även om hon inte tror det så här spontant. Funderar sedan vidare över röstningen DL1 med BSF, Snurrfian, Klara och Ferrari. Landar sedan i att hon inte tror att Klara har pekat ut den onda spionen, speciellt inte eftersom det var DL1.

Röstar (för sent) på Snurrfian för hon tror att Q röstade på Klara för att rädda Snurris.

Går igenom först FiaMs och sedan GOs inlägg, känner att hon inte har ngn direkt koll på FiaM å tycker det är svårt att säga ngt GO pga de få inläggen. Tycker att GOs röst på Cirkus i DL1 känns som en klassisk förstadagsröst. Vill ge GO en chans att komma in å skriva mer innan hon sätter denne åt ngt håll.

Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället.

Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari – Jag behöver se mer av GO, hon harskrivit minst inlägg. Hajar till om Ferraris inlägg om mina sammanfattningar men tycker det vore klantigt uttryckt om hon var ulv.Röstar på Habina i första DL för hon förstår inte vad Habina menar med att ”alla roller skulle vara goda”. GO tycker att i denna lek är det ovanligt många roller på onda sidan. Inför DL2 håller med att ulvarna är viktigast att få ut. Går igenom Klaras inlägg för att hitta referenser till onda tvillingen å anser att även om ulvarna är viktigast är en ond alltid en ond. Röstar på Ferrari dels pga Klaras röst å dels pga det hon reagerat på tidigare. Är dock inte helt säker på att Klara vill riskera bli av m infon redan inför DL1 men har inget annat att gå på.
.

Vill bara påpeka här, du har ju skrivit rätt röstrad först, men det var alltså cirkus som röstade på Habina och sedan röstade jag på cirkus.

Hinner inte fler just nu, men tar fasta på vad flera av vad ni andra skrivit att vi har låst oss fast i triangeldramat mellan BSF, Snurris och Ferrari och sedan inte ser skogen för alla träd... Jag tror inte riktigt att onda sidan har sådan otur att outat sig så mycket redan DL1 - jag tycker bland annat Q är alldeles för rutinerad för att göra ngt sådant å allt hon gör när det gäller röstningar är väl genomtänkt. Snurris var i lyan men jag är inte säker på att vi hittar BSF och Ferrari där.

Så här kommer mitt försök att titta bredare:

FiaM röstar på Lenis, Ferrari –
Fia är ytterligare en person jag behöver se mer av. Tycker första dagen handlar mycket om rolldiskussioner och fördelningen onda/goda. Tycker därefter att om Edith väljer onda sidan så blir den väldig stark. Inför DL teoriar om BSF – tycker inte dennes tidiga röst säger ngt om dennes roll, å tycker motiveringen är helt ok. Hittar inget skumt hos Q utan tycker hon smattrar ur sig frågor i vanlig ordning och kan även (om hon inte minns helt fel) medvetet provocera för att få igång leken. Välkomnar Ileo till leken, tycker denne teoriar ambitiöst om alla men håller inte med om alla slutsatser. Höjde en smula på ögonbrynen vid Snurris godförklaring av sig själv samt vid Ferraris teorininlägg om mina sammanställningar å vill hålla ögonen på dessa.

Väljer att lägga en uddaröst på Lenis i DL1. Jag säger inget om den rösten men samtidigt tycker jag motiveringen nu i efterhand haltar lite efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon baserar rösten på att Lenis röstar på Ferrari men att denne (Lenis) sagt att Klara är lite skum men i Fias ögon ”skyddar” Klara genom att inte rösta på denne. FiaM gör samma sak när hon tycker Ferrari är skum men röstar på ngn som röstat på den samme tycker jag. Pudlar sedan att hon leker från telefonen å inlägget inte blev riktigt som hon tänkt (jag förstår fullständigt det här m att leka fr telefonen…)

Röstar på Ferrari i DL2, hon förstår att denne ändrade sin röst för att skydda sig själv men undrar varför till just Klara å undrar därför om Ferrari försökte skydda ngn av BSF el Snurrfian.

bollen__ röstar Ferrari, (Snurrfian). Håller med BSF om att Q stack ut, men samtidigt att Q alltid sticker ut så det är inget ovanligt. Förstår att denne behövt rösta tidigt men tycker dennes teori kan appliceras även på Habina och cirkus och inte bara Q, vill förstå hur BSF menar. Är inte heller förvånad över Snurris röst på Klara å tycker den är en förklädd BOP, vilket inte är konstigt första dagen. Reagerar inte lika mycket på Snurris godförklaring som flera andra. Förstår nog även Mirtais röst å tycker inte den säger ngt om henne heller. Kommer till slutsatsen att alla kan vara goda eller onda. Tycker inte det är så mycket som sticker ut inför DL1 – det är BSF röst på Q där Q försöker distansera sig från fårulven, Ferraris tillit till mina sammanställningar och sedan snurrfians godförklaring av sig själv, som hon inte kan bestämma sig för om det är skumt eller inte. Röstar sedan på Ferrari för hon tycker denne är skummast å undrar hur denne vet att hon kan lita på mina sammanställningar.

Håller med mig i mina funderingar kring Klara/Ferrari som god/ond spion å att Klara borde vara det naturliga valet att rösta på då Ferrari isf visste att Klara var god men samtidigt att onda spionen borde ha velat ha kvar goda spionen så länge som möjligt. Funderar även över att Ferrari kan vara god också. Håller med mig å cirkus att det inte känns som Qs still att outa lyan så. Skriver sedan att det hänt tidigare att lyan outat sig redan DL1 så det är inte en helt otrolig teori även om hon inte tror det så här spontant. Funderar sedan vidare över röstningen DL1 med BSF, Snurrfian, Klara och Ferrari. Landar sedan i att hon inte tror att Klara har pekat ut den onda spionen, speciellt inte eftersom det var DL1.

Röstar (för sent) på Snurrfian för hon tror att Q röstade på Klara för att rädda Snurris.

Går igenom först FiaMs och sedan GOs inlägg, känner att hon inte har ngn direkt koll på FiaM å tycker det är svårt att säga ngt GO pga de få inläggen. Tycker att GOs röst på Cirkus i DL1 känns som en klassisk förstadagsröst. Vill ge GO en chans att komma in å skriva mer innan hon sätter denne åt ngt håll.

Spontant får jag ingen bra känsla av Bollen i den här leken, det känns väldigt slingrande å utan att ta ngn direkt ståndpunkt åt ngt håll. Vet inte om det beror på tidsbrist eller inte, men jag lutar nog att hålla henne åt det mer onda hållet för tillfället.

Fast var ska jag ha hunnit ta ståndpunkt någonstans? Fia och G_O ger inte direkt så mycket att ta ställning till, isåfall är det ole dole doff kring dem för att göra det? I övrigt har jag ju knappt varit med i leken så det är inte så konstigt att det inte finns mer att ta på :p

(har inte lyckats ta mig till sängen än :angel: )

Men så, nu är jag alltså tillbaka och borde ha lite mer tid idag. Bra att ni fick korn på Snurrfian! Utesluter fortfarande inte att Ferrari skulle kunna vara onda tvillingen, men hoppas att vi kan nysta fram någon mer trolig ulv idag. Någon påpekade att jag inte hade med BSF i mina funderingar igår, jag hade faktiskt inte uppfattat att hon var på tapeten (mer än att det ifrågasattes om hon ville skaffa sig alibi) när jag började skriva mitt inlägg (och det var drygt 20 minuter innan det postades tror jag).

Frågan är om det går att utläsa något från gårdagens röstning. Har de kvarvarande ulvarna gjort ett försök att rädda Snurris genom att rösta på Ferrari? Eller har de avvaktat och sett hur röstningen utvecklat sig för att se om det är värt att försöka rädda Snurris, insett att det inte är det (och därmed lagt sena röster på henne)? Eller insåg de från början att det var kört för Snurris och försökte bättra på sina egna positioner genom tidiga röster på Snurris?

Jag får nog gå tillbaka och läsa igenom gårdagens inlägg igen, känner att jag var lite stressad när jag läste så inte så mycket fastnade. Men först vill nog hästarna komma ut.

@Mirtai jag missade din röststatistik helt enkelt för att du röstade på samma två gånger.

Överlever jag natten skall jag försöka få tid att dyka lite djupare idag. :)

Så jag är misstänkt för att jag har lagt två tidiga röster på två onda spelare?
Ok om jag hade lagt sena röster. Men varför lägga upp kollega efter kollega till Lynch. Dyrt alibi...
Ja, ett väldigt dyrt alibi och det är väl framförallt därför jag är mer misstänksam mot Paddington och Habina som först tog upp det än mot dig. Däremot känns det inte som tillräckligt mycket för att helt godförklara dig heller. Och därför skrev jag att jag var osäker på dig.

Om nu BSF är misstänkt för hennes säkra röstning, bör väl Mirtai vara mer misstänkt? BSF har lagt väldigt tidiga röster, även om det skulle vara såna som inte räknas så finns ju risken att hon styr röstningen.

Mirtai la tredjerösten på Snurrfian igår, när Ferrari hade två. Det skulle kunna vara ett försök till att snarare få folk att rösta på Ferrari om de trodde mer på Ferraris ondska än Snurris (vilket jag tror det finns flera goda som gjorde). Det skulle i så fall göra att det såg ut som 3-2 till Snurrfians nackdel, men egentligen var det 3-2 till hennes fördel (om det lades en dold röst på Ferrari).

Jag behöver gå igenom mer för att se om teorin är rimlig, men just nu är jag mer fundersam över varför ingen reagerat på det när det reagerats på BSF.

UPPDATERING!

För tillfället ägnar jag mig åt att lugna Carson som tänkte begå harakiri för att han inte till fullo insett Thomas tvivelaktiga karaktär. Det mest upprörande är tydligen att Thomas valde att försvinna under en fest när hans tjänster behövdes. Vilken skam för Carsons butler-heder! Själv är jag inte så oroad över det hela, även om jag inser att det kan bli lite tufft med serveringen efter först Jimmys frånfälle och nu det här med Thomas. Mama föreslog att man kunde ta en sak hon sett i Amerika och sätta flaskor på ett serveringsbord, men jag kan säga att det inte direkt lugnade Carson. Men, men det där får han lösa. Festen fortsätter som om inget hade hänt!

DL3 kl 21.30

Bra där!
Antingen har ängeln gjort sitt jobb eller så har ulvarna försökt ge sig på den välsignade. Det kan väl eventuellt finnas ett paket i omlopp också va?
Nu hoppas jag att det landar en lämplig spionrad på rätt ställe. Det borde vara hyggligt enkelt tänker jag. Samtidigt är det vanskligt iom att onda spionen väl också får en rad?

Om nu BSF är misstänkt för hennes säkra röstning, bör väl Mirtai vara mer misstänkt? BSF har lagt väldigt tidiga röster, även om det skulle vara såna som inte räknas så finns ju risken att hon styr röstningen.

Mirtai la tredjerösten på Snurrfian igår, när Ferrari hade två. Det skulle kunna vara ett försök till att snarare få folk att rösta på Ferrari om de trodde mer på Ferraris ondska än Snurris (vilket jag tror det finns flera goda som gjorde). Det skulle i så fall göra att det såg ut som 3-2 till Snurrfians nackdel, men egentligen var det 3-2 till hennes fördel (om det lades en dold röst på Ferrari).

Jag behöver gå igenom mer för att se om teorin är rimlig, men just nu är jag mer fundersam över varför ingen reagerat på det när det reagerats på BSF.

okej, det här är intressant. Du misstänker mig för att jag röstade på Snurris och på så sätt försökte få folk att rösta på någon annan? Jag hänger faktiskt inte med!

Tillsammans med sitt sätt att ifrågasätta misstankarna mot Snurris gör det här att Hedinn hoppar väldigt högt upp på min lista över misstänkta

okej, det här är intressant. Du misstänker mig för att jag röstade på Snurris och på så sätt försökte få folk att rösta på någon annan? Jag hänger faktiskt inte med!

Tillsammans med sitt sätt att ifrågasätta misstankarna mot Snurris gör det här att Hedinn hoppar väldigt högt upp på min lista över misstänkta
Var har jag skrivit att jag misstänker dig? Jag funderar över varför folk misstänker BSF pga röststatistiken, men inte dig som sitter med i princip samma röststatistik.

Jag försökte bara förklara ett i så fall möjligt scenario i samma stuk som misstankarna mot BSF (som inte jag presenterat, eller för den delen hakat på) mest för att konstatera att det i så fall vore lika möjligt. Med det inte sagt att jag har misstankar åt nåt håll där, det var som sagt något jag skulle behöva kolla igenom för att se om det över huvud taget finns något.

Gällande godförklaringar av sig själv är det nog något jag aldrig misstänkt någon för och därför alltid ifrågasätter misstankar mot, i och med att i mina ögon är det något alla alltid gör, direkt eller indirekt, oavsett roll.

Var har jag skrivit att jag misstänker dig? Jag funderar över varför folk misstänker BSF pga röststatistiken, men inte dig som sitter med i princip samma röststatistik.

Jag försökte bara förklara ett i så fall möjligt scenario i samma stuk som misstankarna mot BSF (som inte jag presenterat, eller för den delen hakat på) mest för att konstatera att det i så fall vore lika möjligt. Med det inte sagt att jag har misstankar åt nåt håll där, det var som sagt något jag skulle behöva kolla igenom för att se om det över huvud taget finns något.

Gällande godförklaringar av sig själv är det nog något jag aldrig misstänkt någon för och därför alltid ifrågasätter misstankar mot, i och med att i mina ögon är det något alla alltid gör, direkt eller indirekt, oavsett roll.

Jag tolkade första meningen i det du skrev "om BSF är misstänkt pga sin röstning borde Mirtai vara mer misstänkt" eller något liknande som att du tyckte det var misstänkt hur jag röstat

Jag tolkade första meningen i det du skrev "om BSF är misstänkt pga sin röstning borde Mirtai vara mer misstänkt" eller något liknande som att du tyckte det var misstänkt hur jag röstat
Nä, om och borde skrev jag just för att jag syftade till att de som reagerat på BSF pga röstningen även borde ha reagerat på dig av samma anledning, och jag funderar då på varför.

Ja, ett väldigt dyrt alibi och det är väl framförallt därför jag är mer misstänksam mot Paddington och Habina som först tog upp det än mot dig. Däremot känns det inte som tillräckligt mycket för att helt godförklara dig heller. Och därför skrev jag att jag var osäker på dig.
Jag fick iof känslan att @Paddington ville sätta mig som god, men inte vågade helt och hållet...

DL 1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18:04 Mirtai röstar på Snurrfian
18:57 Lenis röstar på Ferrari
19:20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 (Ferrari röstar på Hedinn)
21:19 Habina röstar på Snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21:26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrar röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på Klara

Lynchas: Klara god tvilling
Käkas: Q ulv, Lenis tjuv
DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:48 Ileo röstar på Snurrfian
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:29 Paddington röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Snurrfian
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian

21:31 (bollen__ röstar på Snurrfian)
Lynchas: Snurrfian ulv
Käkas: ingen

Antal deltagare kvar: 12
Roller kvar:
Borgmästare
Ängel
Välsignad Byfåne
Jägare
Bybor

Fårulv
Ulvar

Paket från goda Lyan: Förhäxning, sia, beskydd, extra röst, spionrad.

Om det var 5 onda från start (4 i lyan + ond tvilling) så kan det nu vara 2-3 kvar i lyan, beroende på vad Edith valt, och om hon gissat sig in i lyan.

Alltså...dagens godförklaring av sig själv och ingen analys alls av onda sidans styrkor Jag noterar.

Själv tycker jag att onda sidan har rätt starka kort. Onda sidan har ju en egen spion med allt vad det innebär. Goda lyan får som jag förstår det inga spionrader och då kan det bli jäkligt svårt att hitta vem som är god så paketen kan hamna lite varsom. Dessutom kan ju den som får välja sida välja att bli ond.

I övrigt så håller jag med @Klara om att fördelningen med max 5 onda från början låter rimlig.

Läser igenom från början och noterar att cirkus var väldigt snabb på att hugga på Snurrfians godförklarng av sig själv. Med tanke på hur det utvecklade sig skulle jag nog vilja lägga det till cirkus fördel. Skulle såklart kunna vara ett trick också men någonstans måste man ju börja pussla.

Då har du missat att det är något som i allafall jag noterade i mitt inlägg #509

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare