Roses mamma stal min kammarjungfru. Tror du även de har ett förhållande?
Jag ger blanka... attan i vad för depraverade misstag folk väljer att ruinera sig med, det handlar om att man inte stjäl tjänstefolk!
Men du är amerikan. Du kan inte förstå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roses mamma stal min kammarjungfru. Tror du även de har ett förhållande?
Men tycker du att det är konstigt att tro att du kan vara den onda tvillingen, med tanke på Klaras röst på dig DL1?Okej.
Jag misstänker Paddington för att hon var en av oss som röstade på Klara i dl1. Visst, många säger säkert "inte skulle en lya outa sig så"; men det kanske är därför det har hänt. För att det är det man tror allra minst. Dessutom så var Paddington den första i att så ett frö att jag skulle vara den onda tvillingen, och det faktum att hon också röstade på mig får mig att tro att hon vill stå fast vid det för att få fler att följa med henne i nästa lynch.
Min röst på Klara var slumpmässigt vald, jag tror snarare numer att fårulven röstade på någon annan än just Klara. Att allt runt Klara är en spökridå för att hålla fårulven gömd. Hur många har tittat på övriga spelare som inte röstade på Klara? Just precis, därav min fundering att fårulven kanske gömmer sig. Men att ulvarna valde att rösta på Klara.
Då kommer såklart nästa tanke, varför skulle tre av fyra vara ulvar. Med tanke på att jag inte är ulv, självklart förstår jag den tanken. Men jag kan inte göra mer än att om och om igen säga att jag är god, och jag kan inte göra så mycket mer. Förhoppningsvis kommer någon, eller några av er att inse det innan jag blir lynchad imorgon. OM jag blir det, mycket kan hända under natten.
Paddington är en mycket skicklig spelare och självklart kan jag ha fel, men jag har en gnagande känsla efter det hon skrivit i tråden att hon vet mer än hon utger sig för att göra.
Skrattade nästan högt när jag såg Snurrfians röst på BSF, jag hoppas att ni förstår att det var för att hon ville låtsas som att hon "skyddade" mig, för att få er att tro att jag också är med i lyan. För det vettigaste hade ju varit i hennes fall att faktiskt rösta på mig, då det egentligen stod mellan mig och Snurrfian, men det är väl smartare att få er att tro att jag också är luden så att ni lynchar mig imorgon. Eftersom det har varit ett "drev" mot mig sedan igår, när jag först postade en ogenomtänkt och snurrig kommentar och sedan Klaras röst på mig. Som @Paddington sedan påpekade kanske var ett tecken på att hon försökte peka ut sin tvilling. Jag VET att Klara inte pekade ut sin tvilling, för tvillingen är inte jag, men jag ska gå igenom hennes inlägg igen för att se om det finns något annat.
Men tycker du att det är konstigt att tro att du kan vara den onda tvillingen, med tanke på Klaras röst på dig DL1?
ok, jag tycker du säger lite emot dig själv eftersom jag var en av dem som röstade på Klara i DL1.........Jag har sagt att jag förstår att ni tror det, men jag har också hävdat att jag inte är det otaligan gånger. Och att det kanske är bättre att kolla på någon av de som inte röstat på Klara för att kunna få en bättre överblick. För jag är INTE den onda tvillingen, så mycket kan jag säga, och det vore väldigt synd om jag blev lynchad pga det. Vad är det som har hänt i leken utöver Klaras röst på mig? Finns det något annat att gå på som skulle tyda på att jag är hennes tvilling?
ok, jag tycker du säger lite emot dig själv eftersom jag var en av dem som röstade på Klara i DL1.........
Jag ifrågasätter inte din roll, jag ifrågasätter varför du misstänker andra i princip enbart baserat på att de tror att Klara röstade på sin onda tvilling.Jag har sagt att jag förstår att ni tror det, men jag har också hävdat att jag inte är det otaligan gånger. Och att det kanske är bättre att kolla på någon av de som inte röstat på Klara för att kunna få en bättre överblick. För jag är INTE den onda tvillingen, så mycket kan jag säga, och det vore väldigt synd om jag blev lynchad pga det. Vad är det som har hänt i leken utöver Klaras röst på mig? Finns det något annat att gå på som skulle tyda på att jag är hennes tvilling?
Absolut. Det gör jag.
Jag försöker bara få er att sluta stirra er fast vid att jag är tvillingen, för det är jag inte. Men som sagt, är ni så övertygade om det så rösta ut mig imorgon, så får ni se att ni har fel. Kan inte göra så mycket mer, känns som om jag suttit hela eftermiddagen/kvällen och repeterat samma saker. Jag har låst fast mig, absolut, och som det är just nu så skriver jag snabbare än jag tänker så det blir en del upprepning också av den orsaken.
Jag misstänker dig för att jag tycker att du har flytit med lite fint, jag och Snurrfiann blev ju misstänkta för våra röster på Klara. Speciellt efter att Quarter visade sig vara ulv. Medans dig... inget, det känns nästan som att du går obemärkt förbi. Om det är för att vi vill tro att du är god, kanske? Hur kommer det sig att du har glidit med obemärkt?
En mycket intressant fråga som jag inte tror att Ferrari har svarat på än men som jag skulle vilja ha svar på.Skulle också vilja veta varför du tror att Paddi är i lyan?
Så utifrån ovanstående har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi.......
När jag ser @Paddington s sammanställning tänker jag genast att blacksmithfarm försöker skaffa sig ett fett alibi...
Jag håller med men känner samtidigt att det har mycket väl kan vara ett försök från en ulv att styra bort misstankarna på de som inte röstade på Snurrfian däribland Paddington självsedan får jag ju en liten känsla av att vi hittar ngn/några från lyan bland de som röstade på Snurrfian....
Så jag är misstänkt för att jag har lagt två tidiga röster på två onda spelare?Sen måste jag bara tillägga att jag är sjukt osäker på BSF, jag röstade ju på henne i DL1 för att hon hade lite sådär, "nja" känsla över sig. Det verkar dessutom vara många som misstänker henne vilket nog kan vara rimligt då hon upptäckt två olika ulvar, det är väldigt bra statistik om hon inte visste vilka de var...
Sen finns det ju massor som jag inte riktigt reflekterat över och de som inte skrivit så mycket. Och jag kan inte riktigt bestämma vilka jag ska misstänka mest, de som röstade sent på Snurrfian eller de som röstade på någon annan? De som röstade tidigt? Gah! Jag kan komma med resonemang åt båda hållen känner jag.
Sen måste jag bara tillägga att jag är sjukt osäker på BSF, jag röstade ju på henne i DL1 för att hon hade lite sådär, "nja" känsla över sig. Det verkar dessutom vara många som misstänker henne vilket nog kan vara rimligt då hon upptäckt två olika ulvar, det är väldigt bra statistik om hon inte visste vilka de var...
Sen finns det ju massor som jag inte riktigt reflekterat över och de som inte skrivit så mycket. Och jag kan inte riktigt bestämma vilka jag ska misstänka mest, de som röstade sent på Snurrfian eller de som röstade på någon annan? De som röstade tidigt? Gah! Jag kan komma med resonemang åt båda hållen känner jag.
Så jag är misstänkt för att jag har lagt två tidiga röster på två onda spelare?
Ok om jag hade lagt sena röster. Men varför lägga upp kollega efter kollega till Lynch. Dyrt alibi...
Men jag vill ändå tro att mitt teoriande idag hjälpte till att få ut snurrfian. Varför jobba för att fler än jag ska se det misstänkta hos henne om jag inte egentligen ville ha ut henne?Eller så är du fårulv och dina röster inte har räknats utan du har ett helt annat riktigt facit
Och som sagt väldigt dyrt alibi.Eller så är du fårulv och dina röster inte har räknats utan du har ett helt annat riktigt facit
M
Men jag vill ändå tro att mitt teoriande idag hjälpte till att få ut snurrfian. Varför jobba för att fler än jag ska se det misstänkta hos henne om jag inte egentligen ville ha ut henne?
FetatDet håller jag med om även om dina teorier byggde på att Snurrfian skulle vara fårulv.
Samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera på vad som hände i DL1. Varför röstade Q på Klara? vem försökte hon skydda egentligen? Ingen? Ferrari? dig?
Fetat
Snurrfian??
Jag har också hittat hit och inser att jag också kommer att ha dåligt med tid på torsdag.
Som vanligt är det lugnt första dagen, lite frågor om roller och funderingar kring fördelningen mellan onda och goda. Jag håller med om att fem onda är det som känns troligt med tanke på att det kan bli ännu en om Lady Edith Crawley väljer den onda sidan. Gissar hon dessutom rätt så hamnar hon ju även i lyan och då blir onda sidan väldigt stark.
Blacksmithfarm har (som vanligt ) lagt lekens första röst. Jag kan inte påstå att den får mig att reagera. Motiveringen tycker jag är ok för dag ett. Har inte heller skrivit något som jag tycker är skumt.
Quarter4ever hittar inget konstigt här heller. Hon brukar smattra ur sig en massa frågor i början och kan även (om jag inte minns helt fel) medvetet provocera för att få igång leken.
Ileo, först och främst välkommen! Kommer med riktigt bra och ambitiösa inlägg om alla . Håller inte med om alla slutsatser men det säger mig inte så mycket... Håller ögonen öppna.
Snurrfian godförklarar sig själv vilket har fått flera att reagera. Jag erkänner att även mina ögonbryn höjdes en smula när jag läste det inlägget men betyder det verkligen att hon är ond? Känns lite väl klantigt men jag håller ögonen lite öppna även här.
Ferrari, här har jag lite samma känsla som när det gäller Snurrfian. Kommentaren om Paddingtons inlägg kan jag förstå för de är fantastiska! Men även så vågar jag inte lita på dem om jag inte är säker på att vi är på samma sida. Håller ögonen öppna även här men mest vara för att...
Lenis röstar tidigt på Ferrari med hänvisning till hennes kommentar om Paddingtons teorier. Kommenterar senare att Gabby har tolkat inlägget på ett annat sätt vilket hon håller med om kan stämma. Väljer ändå att låta rösten stå kvar trots att hon anser att Klara är lite skum få hon anser att Klara försvarar BSF. Jag vet att det hör är tunnt men jag hittar inget annat som jag vill motivera en röst på.
FiaM röstar på Lenis då jag får intrycket av att hon skyddar Klara trots att hon säger sig få en känsla av hennes inlägg.
Vet att det här kommer lite sent men motiveringen blev inte vad jag hade tänkt... Leker från telefonen och satt och skrev på röstinlägget när den ringde . När jag väl lyckats avsluta samtalet hade jag glömt hur jag hade tänkt att formulera mig och det var minst sagt lite tid kvar innan DL.
I övrigt försöker jag att lägga udda röster vid första och ibland även vid andra DL om det inte är så att jag känner mig säker på att någon är ulv.
Har precis kommit hem efter en dag på språng och hinner tyvärr inte sätta mig in i vad som hänt få jag först får gäster och sedan ska iväg på middag.
Hittar egentligen inget att gå på men funderar lite över Ferrari, jag förstår att hon ändrade sin röst för att skydda sig själv men varför till Klara? Både BSF ich Snurrfian hade två röster var så jag funderar på om hon även försökte skydda någon av dem?
Med anledning av ovan, FiaM röstar på Ferrari.
Ber om ursäkt för usel aktivitet idag!