HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Nu kan jag visserligen inte se dig, men du måste ha blandat ihop mig med någon annan dam - med en annan färg på klänningen. Svart, månne?

Men vad kan man vänta sig? Det är tragiskt när de som saknar kapacitet ändå försöker mer än de förmår. Du kanske borde gå och vila? Jag har hört att paret Bates stuga ska vara väldigt trivsam. :)
Dit tänker jag inte gå frivilligt, trivsamt eller ej ;)

Ska försöka bena i detta lite mer då. Var fårulven har röstat idag borde inte kunna spela någon roll för utgången av lynchen, det var för många röster på Snurrfian för det.
Jag och Mirtai har röstat på onda i båda lyncherna.
Habina röstade på Snurrfian i lycnh 1 men ändrar sig till mig idag.
Rent spontant så känner jag att en eller flera ulvar borde ha väntat för att se om de hade en chans att vända detta, funderar över om Snurrfians röst på mig kan ha varit en del av någon plan som inte gick som den skulle?
Hedinn, cirkus och Ferrari röstar alla precis i tid, bollen__ missar med en minut.

Nä, jag får fundera lite mer. Hittar inget uppenbart så här direkt, kanske är för trött.
Om jag överlever så ska jag fortsätta att göra så gott jag kan i alla fall, om inte så är jag faktiskt ganska nöjd med min insats. :)

Jag håller med om det jag har markerat i fetstil.

Jag förstår inte varför du inte berättat tidigare om din faiblesse för lågintelligenta, koleriska män. Edith har massor i sin bekantskapskrets från Londons tidningsvärld.
Skulle jag en stackars man av folket tala med er om det? :o Jag har lidit i det tysta men nu har jag släppt alla hämningar! :love:

Nej, jag vet inte vad BSF menade men jag menade att man borde kolla på de som röstade i sista minuten på Snurrfian när det var tydligt att hon skulle åka,

Själv tycker jag att det känns vanskligt att inte kolla på alla just nu. Varför begränsa sig till de sista rösterna på Snurrfian? Eller till de som inte röstade på henne?

Noterar några små saker som kan vara totalt oviktiga eller inte. Hur som helst är det saker jag reagerat på.

Hedinn - "försvarade" Snurrfian baserat på att hon menade att en godförklaring inte alls behöver betyda att någon är ond. Nu var Snurrfian ond och det kastar ett nytt sken över Hedinns kommentarer.

Paddington - Har iofs tidsbrist men hennes kommentar om att BSF och Q minsann började sin tuffa diskussion innan dl skaver lite. För jag uppfattar det som att den verkliga diskussionen, när de går hårt åt varandra, inleddes ett tag efter dl.

Ileo - Hennes resonemang om vilka röster som är värda att granska skulle kunna vara en ulv som har facit och blir lite för ivrig att framstå som oskyldig. Men kanske inte, hon är ny och kan vara förvirrad nybörjare också.

Cirkus - Noterar också att cirkus verkade vela en del runt Snurrfian/BSF för att slutligen landa i en röst på ulven Snurrfian. Vet inte vad det säger mig, men som sagt, jag lade märke till det.

+ @Blacksmithfarm så ni menar att de som inte röstade på Snurrfian borde undersökas särskilt mycket - vilket ger mig, GO och Habina?

Nej, jag vet inte vad BSF menade men jag menade att man borde kolla på de som röstade i sista minuten på Snurrfian när det var tydligt att hon skulle åka,
Jag menade de sista rösterna rent generellt, när det var för sent att vända.
Men jag håller även med @cirkus. Man behöver kolla på alla och inte stirra sig blind på ett särskilt scenario.

Jag funderar däremot över om lyan skulle vara så "snabba" att följa röster på Snurrfian i början av röstningen? Nu tänker jag på Ileo, främst, Sedan närmar det sig DL och rösterna kommer tätare, svårt är det.....

I inlägget jag citerade så fick jag intrycket att du hade släppt bsf - du skrev typ - det lämnar Snurrfian som ulv

ah, då är jag med. jag har inte släppt BSF. Men i valet mellan Snurrfian och Ferrari så trodde jag mer på Ferrari som ond tvilling än som ulv och om det skulle finnas en ulv bland de två återstod bara snurrfian. Och henne hade jag ju iaf rätt om :)

Cirkus - Noterar också att cirkus verkade vela en del runt Snurrfian/BSF för att slutligen landa i en röst på ulven Snurrfian. Vet inte vad det säger mig, men som sagt, jag lade märke till det.
Hmmm, kan det vara så att de ville rösta ut mig, att cirkus skulle rösta på mig, eller i alla fall snabbt kunna ändra sig? Men att (i mitt scenarie) onda bollen__ var sen så de vågade inte lita på att hon skulle hinna in?
Fast nä, det känns lite långsökt, ändå...

Okej.

Jag misstänker Paddington för att hon var en av oss som röstade på Klara i dl1. Visst, många säger säkert "inte skulle en lya outa sig så"; men det kanske är därför det har hänt. För att det är det man tror allra minst. Dessutom så var Paddington den första i att så ett frö att jag skulle vara den onda tvillingen, och det faktum att hon också röstade på mig får mig att tro att hon vill stå fast vid det för att få fler att följa med henne i nästa lynch.

Min röst på Klara var slumpmässigt vald, jag tror snarare numer att fårulven röstade på någon annan än just Klara. Att allt runt Klara är en spökridå för att hålla fårulven gömd. Hur många har tittat på övriga spelare som inte röstade på Klara? Just precis, därav min fundering att fårulven kanske gömmer sig. Men att ulvarna valde att rösta på Klara.

Då kommer såklart nästa tanke, varför skulle tre av fyra vara ulvar. Med tanke på att jag inte är ulv, självklart förstår jag den tanken. Men jag kan inte göra mer än att om och om igen säga att jag är god, och jag kan inte göra så mycket mer. Förhoppningsvis kommer någon, eller några av er att inse det innan jag blir lynchad imorgon. OM jag blir det, mycket kan hända under natten.

Paddington är en mycket skicklig spelare och självklart kan jag ha fel, men jag har en gnagande känsla efter det hon skrivit i tråden att hon vet mer än hon utger sig för att göra.

Skrattade nästan högt när jag såg Snurrfians röst på BSF, jag hoppas att ni förstår att det var för att hon ville låtsas som att hon "skyddade" mig, för att få er att tro att jag också är med i lyan. För det vettigaste hade ju varit i hennes fall att faktiskt rösta på mig, då det egentligen stod mellan mig och Snurrfian, men det är väl smartare att få er att tro att jag också är luden så att ni lynchar mig imorgon. Eftersom det har varit ett "drev" mot mig sedan igår, när jag först postade en ogenomtänkt och snurrig kommentar och sedan Klaras röst på mig. Som @Paddington sedan påpekade kanske var ett tecken på att hon försökte peka ut sin tvilling. Jag VET att Klara inte pekade ut sin tvilling, för tvillingen är inte jag, men jag ska gå igenom hennes inlägg igen för att se om det finns något annat.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare