HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Ferrari röstar på Snurrfian

Då jag tror att hon är fårulven och att Q försökte skydda henne med sin sista-minuten-röst. Det faktum att hon under dagen idag om och om igen antytt att jag kan vara fårulven varje gång som BSF har lagt upp teorier och tankar om att hon skulle vara just fårulv. Så det gör mig om möjligt ännu mer säker på att hon skulle kunna vara fårulv.

Det faktum att Paddy just röstade på mig (tror att hon är i lyan) gör mig än mer säker.
Skulle också vilja veta varför du tror att Paddi är i lyan?

Jag vet inte jag... Blir bara snurrig av att läsa alla diskussioner som varit hittills och alla olika roller som kan hitta på en massa jäkelskap. :crazy: Så jag har inte så mycket att tillägga ännu, mer än att jag hajade till rejält när snurrfian godförklarade sig själv så snabbt och minns när jag gjorde det sist (och var ond). Men det behöver förstås inte betyda något. :banghead:

Nu när jag läser igenom rollista för hundrade gången, slår det mig att det här kan bli en riktigt jobbig twist för tvillingarna. De vill ju gärna bli av med den andre, men samtidigt blir de ju av med spioninformationen då...

Jag tror i alla fall, att om jag haft Klaras roll, så skulle jag ha röstat på den enda onda jag kunde vara säker på. Vilket skulle vara min tvilling. Men det är ju jag och det kan ju hända att Klara hade en annan briljant idé som jag inte känner till. Därför törs jag inte känna mig säker på att ferrari är ond tvilling och återigen känns hon inte lika viktig att få ut som en ulv.

Habina påpekar att det är olika roller om kan hitta på en massa jäkelskap, när det är bra många fler goda specialroller. Sen är hon den ENDA som tar upp med att det kan bli en jobbig twist för tvillingarna, dom vill gärna bli av med den andre, men samtidigt vill de behålla spioninformationen. Känns som om hon försökte påpeka att hon ville ha spioninformationen och inte bli utröstad.

Sen påpekar hon tydligt att den onda tvillingen inte är lika viktig att få ut som en ulv, men om man känner sig så gott som säker på vem som är tvillingen, varför rösta ut någon man inte är lika säker på? Eller försöker hon bara få oss andra att nedprioritera sökningen efter den riktiga tvillingen.

Av ovanstående anledningar tror jag att hon är den onda tvillingen. Eftersom jag inte är det så är hon den enda som har skrivit saker som får mig att tro det.

Nu ska jag gå och vara social med min gubbe en stund, så får jag återkomma angående mina tankar om @Paddington sen. Inte senare än midnatt.

UPPDATERING!

Thomas stängde väskan. Så många år på Downton, så många år hos familjen Crawley. Nu var det slut. I hans ficka brände pengarna. Pengarna han fått av Lady Flintshire. Han hade känt sig falsk när han tog emot dem, men hon hade försäkrat att han inte var det. Men kanske var han lite falsk i alla fall?

Utanför dörren väntade han. Thomas blev glad bara han såg gestalten som stod vid den rätt risiga bilen. Framtiden var på väg. Och den var deras. Mannen tog emot hans väska och kastade in den i baksätet.
- Då sticker vi iväg, sa Spratts – änkegrevinnans butler. Vad snygg han ändå var! Tänk alla dessa år det tagit för dem att hitta varandra. Visst var det falskt att sno Lady Flintshires pengar, men hon fick bränna ner Downton Abbey själv.
- Vart ska vi?
- Berlin! Klubbarna väntar på oss. Vi ska på kabaret, sa Spratts och lade sin stora hand på Thomas lår.

Snurrfian var Thomas Barrow – ulv

Natt-DL2 kl 10.00

Habina påpekar att det är olika roller om kan hitta på en massa jäkelskap, när det är bra många fler goda specialroller. Sen är hon den ENDA som tar upp med att det kan bli en jobbig twist för tvillingarna, dom vill gärna bli av med den andre, men samtidigt vill de behålla spioninformationen. Känns som om hon försökte påpeka att hon ville ha spioninformationen och inte bli utröstad.

Sen påpekar hon tydligt att den onda tvillingen inte är lika viktig att få ut som en ulv, men om man känner sig så gott som säker på vem som är tvillingen, varför rösta ut någon man inte är lika säker på? Eller försöker hon bara få oss andra att nedprioritera sökningen efter den riktiga tvillingen.

Av ovanstående anledningar tror jag att hon är den onda tvillingen. Eftersom jag inte är det så är hon den enda som har skrivit saker som får mig att tro det.

Nu ska jag gå och vara social med min gubbe en stund, så får jag återkomma angående mina tankar om @Paddington sen. Inte senare än midnatt.

Fast jag har ju förklarat vad jag menade med en massa jäkelskap. Som god fokuserar jag på svårigheterna i den här leken, som är de olika onda roller som finns och vad de kan göra. För vem skulle jag för övrigt påpeka att jag ville ha spioninformation och inte bli utröstad? Hänger inte med i vem/vilka du syftar på där.

Självklart är inte onda tvillingen lika viktig som att få ut en ulv. En ulv kan käka, så goda blir färre och färre. Men förr eller senare måste vi förstås få ut onda tvillingen, annars vinner inte goda.

Visst kan den onda tvillingen vara någon annan än du, men tills vidare håller jag kvar den teorin.

UPPDATERING!

Thomas stängde väskan. Så många år på Downton, så många år hos familjen Crawley. Nu var det slut. I hans ficka brände pengarna. Pengarna han fått av Lady Flintshire. Han hade känt sig falsk när han tog emot dem, men hon hade försäkrat att han inte var det. Men kanske var han lite falsk i alla fall?

Utanför dörren väntade han. Thomas blev glad bara han såg gestalten som stod vid den rätt risiga bilen. Framtiden var på väg. Och den var deras. Mannen tog emot hans väska och kastade in den i baksätet.
- Då sticker vi iväg, sa Spratts – änkegrevinnans butler. Vad snygg han ändå var! Tänk alla dessa år det tagit för dem att hitta varandra. Visst var det falskt att sno Lady Flintshires pengar, men hon fick bränna ner Downton Abbey själv.
- Vart ska vi?
- Berlin! Klubbarna väntar på oss. Vi ska på kabaret, sa Spratts och lade sin stora hand på Thomas lår.

Snurrfian var Thomas Barrow – ulv

Natt-DL2 kl 10.00
Åh Berlin låter nice! Heja onda, bränn ner stället ni! :devil:

Min fetning

Är det inte det mest korkade Habina kunde göra när du är så starkt misstänkt för att vara ond tvilling?'

Vad tycker du förresten är viktigast att hitta ulvar eller ond tvilling?

Blacksmithfarm röstar Quarter4ever, Snurrfian
Snurrfian
röstar Klara
, BSF
Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian
Lenis röstar Ferrari
Lobelia röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian
Cirkus röstar Habina, Snurrfian
Habina röstar Snurrfian, BSF
Klara röstar Ferrari
Ileo röstar Blacksmithfarm, Snurrfian
Paddington röstar Klara, Ferrari
bollen__ röstar Ferrari, Snurrfian
Gabby_Ossi röstar cirkus, Ferrari
FiaM röstar på Lenis, Ferrari
Ferrari (
Hedinn)/Klara, Snurrfian
quarter4ever
röstar klara

Så utifrån ovanstående har jag liite svårt att se BSF i lyan - eller så har denne skaffat sig ett sjuhelsikes alibi.......

Men... Vad... O_o

Min butler! Min butler! Finns det ingen att lita på längre? Att de bara har mage, båda två - utlandet är sannerligen bästa platsen för dem! :rage:

Överge sin plats, bara sådär. Utan att ens ge en förvarning! Moralens förfall är sannerligen upon us!

Men... Vad... O_o

Min butler! Min butler! Finns det ingen att lita på längre? Att de bara har mage, båda två - utlandet är sannerligen bästa platsen för dem! :rage:

Överge sin plats, bara sådär. Utan att ens ge en förvarning! Moralens förfall är sannerligen upon us!
Men enligt min man så är tjänstefolkets tid snart förbi. Så det kanske var lika bra det?

Hmm, bra med en ulv, men jag trodde faktiskt att Q skyddade fårulven. Varför röstade hon på Klara då?

Är det bsf eller Ferrari?

Eller är det nån helt annan? Gillar inte att så många nu smugit under radarn

Jag har rätt många homosexuella kompisar, men alltså. Spratt och Barrow?! :crazy: Jag får äckelrysningar i hela kroppen. :rofl: :arghh: :wtf:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar