Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte mycket jag får ut av Habinas inlägg, hon skriver inte så värst mycket matnyttigt men jag får inga ondvibbar från henne åtminstone. Neutral tills vidare. Det gnager lite med försöken att få BSF till ulv. Vet hon något eller är det långsökta spekulationer?
Men jag har ju gett alternativ och skrivit att jag håller med om att det är möjligt att Ferrari är fårulv, även om jag också anser det mindre troligt att Ferrari är det. I och med F's röständring som tyder på att hon inte skulle ha en extra dold röst. Ja, jag kan ha fel och det kan vara så att röständringen är gjord för att ge alibi. Men det var tight till DL och jag anser det troligare att F som fårulv hade satsat på att få sin dolda röst på rätt ställe.
Jag har ju också skrivit att jag förstår att jag hamnar i kategorin "möjlig fårulv", men jag vet min roll och fårulv är jag inte. Jag förstår att du inte litar på mitt ord, det hade jag nog inte heller gjort om jag vore du.
När man ser det från det perspektivet så tror jag att du kan vara något på spåren, någon anledning borde det vara att välja Klara. Men varför då inte välja Ferrari om de nu inte är ulvar tillsammans, det hade rimligen varit ett lite säkrare kort när Q bestämde sig för rösten? Ferrari kan ju inte gärna vara både ond spion och ulv.Det finns just nu 2 ledande teorier, huruvida Ferrari är ond tvilling och om BSF eller Snurrfian skulle kunna vara Fårulv. Jag upplever att Cirkus, tillsammans med Paddington, var drivande i teorin runt Ferrari.
DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18.04 Mirtai röstar på Snurrfian
18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara
BSF lägger en tidig första röst på ulven Q. Kan ses som ett försök till alibi i relation till hur hårt hon gick på Q efter att ulvarna visste att Q blivit tjuvad.
Jag tycker det mest intressanta är varför Q valde att rösta på just Klara.I det läget hade Ferrari 3 röster (jag utgår från att Q sett bollens röst på Ferrari, hon hade ju nästan en hel minut på sig) snurrfian hade 2 röster och Klara 2 röster. I det här läget hade Q alltså kunnat jämna ut ställningen mellan Ferrari och Snurrfian eller Klara genom att lägga en tredje röst på någon av dem. Istället väljer hon att slå spiken i kistan för Klara.
Det får mig att tro att iaf en av Snurrfian och Ferrari är ulvar. Jag är inte beredd att släppa teorin om Ferrari som ond tvilling vilket lämnar Snurrfian.
Så, Mirtai röstar på Snurrfian då jag tror att hon skulle kunna vara ulv som räddades av Q och en dold röst!
Tittar man på BSF/Q4 så vet jag inte om jag håller med riktigt att deras diskussion började efter DL1 och att den skulle ha varit iscensatt pga att Q4 och lyan visste att hon var siad. Om jag kikar tillbaka så påbörjade BSF redan tidigare under dagen sina misstankar mot Q och de hade diskussioner om det. Det säger inget om BSFs roll å hon kan vara både ond å god, men jag vill visa på att det inte skedde ngt revolutionerande i deras diskussion just efter DL.
Till er som undrat. Det är det här inlägget av Q som jag reagerade på:
Kändes lite som att Q spelade på att hon inte vet om fårulven ingår i lyan eller ej, lite "Vore jag ond/i lyan hade jag ju inte behövt fråga". Och varför just Q och ingen annan av de som nämnde fårulven? Det kan jag inte riktigt sätta fingret på, det var mest en känsla.
Jag rörde ihop det för mig där, tror jag... Alltså Den berömda Tredjedelen ger >5 i den här leken. Men iom att onda vinner när de är fler men goda "bara" måste få ut ulvarna funderade jag på om det kanske kunde tänkas vara fler än 3 ulvar. Fast. Edith kan ju välja att bli ond och gissa sig in i lyan, vilket då skulle ge 5 ulvar och nä- Det känns faktiskt väl mycket.
Om nu det blev klarare
Eh. LL? @Artline @Myrten Fårulven räknas som ulv i vinstvillkoren, eller (den heter ju fårulv)? Alltså. Vi måste få ut de som sitter i lyan för att vinna?
Förklarade här ovan
Tja, jag antar att vi får vänta och se hur det går med det (om någon missar DL vill säga...)
Min fetning. Nä? Eller - när skrev du inlägget? Din röst kommer ju sist och då har det inte kommit bara uddaröster. Då har det kommit flera andra- och några tredjeröster.
21:19 läggs vad jag kan se den första andrarösten.
Min tanke, från inatt, är att Q räddade någon. Därav hennes sena röst på Klara.Jag hugger ditt inlägg BSF - men jag bara undrar å ledsen om frågan redan kommit upp el ni redan svarat - men varför hittar vi fårulven någonstans mellan er tre @Snurrfian, @Blacksmithfarm och @Ferrari ??
Jag tror att fårulven kan finnas precis var som helst och vad säger att denne överhuvudtaget var uppe för lynch?
Jag förstår inte heller riktigt tanken att fårulven ska ha röstat både öppet och dolt på Klara, om man var säker på att Klara var god - varför inte försöka skaffa sig alibi genom att rösta udda el på ngn annan??
När man ser det från det perspektivet så tror jag att du kan vara något på spåren, någon anledning borde det vara att välja Klara. Men varför då inte välja Ferrari om de nu inte är ulvar tillsammans, det hade rimligen varit ett lite säkrare kort när Q bestämde sig för rösten? Ferrari kan ju inte gärna vara både ond spion och ulv.
Om inte LL gjort något fel i lottningen borde hon inte kunna vara bägge
Om inte LL gjort något fel i lottningen borde hon inte kunna vara bägge
Jag tycker helt enkelt att teorin om att Klara röstade på sin onda tvilling för att göra ett statement inte är så tokig. Och det utesluter ju henne som ulv och lämnar Snurrfian
jag tror ju inte att våra LLs gjort ngt fel så att hon är bägge är ju inte särskilt troligtOm inte LL gjort något fel i lottningen borde hon inte kunna vara bägge
Jag tycker helt enkelt att teorin om att Klara röstade på sin onda tvilling för att göra ett statement inte är så tokig. Och det utesluter ju henne som ulv och lämnar Snurrfian
jag tror ju inte att våra LLs gjort ngt fel så att hon är bägge är ju inte särskilt troligt
Intressant, varför Habina?Rättare sagt, jag är ingetdera av ovanstående. Varken ulv eller spion. Vilket ni kommer att märka om jag lynchas idag. Jag tror snarare på att Habina skulle kunna vara den onda tvillingen, jag har lite funderingar runt det men eftersom jag under hela dagen idag har fått försvara mig så har jag valt att fokusera på det.