Jag förstår att det är första tanken som kommer upp, så jag klandrar ingen för att misstänka mig för att vara ond tvilling. Nu är jag inte det, så det är något jag har funderat på under dagen. Något som talar för det är väl det faktum att varför skulle Klara göra en sån röstning redan i första deadlinen? De två sista rösterna på henne kom ju sent så hon visste inte ens om att hon var i riskzonen förräns isåfall när det redan var för sent. Hade det inte varit smart att som tvilling chansa, och få spioninfon åtminstone första natten, för att ha ett någolunda hum om var folk står? Efter att ha varit del i goda lyan så är det bra mycket lättare att få uppfattning om vilka som är goda om inte annat efter en natts spioninfo. Vilket är en stor fördel för en god tvilling, då är det väl bättre att till natt 2 försöka få ut sin tvilling, genom att rösta på denne. För då har man åtminstone en hyfsad grund att stå på.
Den onda tvillingen är inte i lyan, så denna kan inte förmedla till lyan om spioninfon som kommit. Eftersom det då hade varit två spelare som fått infon så hade det ju varit delade budskap i tråden därefter antar jag, men då hade Klara åtminstone haft ett hum om vem som var ängel, byfånen och kanske även fårulven. Och sen då röstat därefter. Jag hade åtminstone väntat till DL2 med att rösta ut min onda tvilling om jag var i Klaras skor.