HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag kommer att ha ganska fullt nu på eftermiddagen och kvällen.
(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer INTE stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv
Jag beklagar. :(

Jag menade inte att du bett om hjälp, men att Q kan ha tagit ett eget initiativ för att rädda dig om du är fårulv.
Men, som du säger är ju även Ferrari en möjlig kandidat till att ha räddats och att ha den rollen.
Och, ja jag själv kan räknas in där med.

Det som talar mot att Ferrari skulle vara just fårulv är det faktum att hon inte skulle ha haft anledning att ändra rösten i leken så som hon nu gjorde. Hade hon hunnit se bollen__'s röst så visst. Det är ju alltid bra att rädda sig själv.
Eller? För då hade det väl lett till lottning (eller dolt avgörande av fårulven) och då hade vi vart ovetandes om vem av de med lika röster som vart räddad. Vilket vi nu också är. Så. Om jag inte missat något - varför sticka ut med en röständring i onödan när man vet att den man röstar ut är god? Då är det väl bättre att det ser ut som om lotten avgjort?
Jag tycker att det är lite intressant att du låser fast dig vid att jag måste vara fårulven, du ser inga andra alternativ? Jag tycker att det teorin mot mig passar minst lika bra om inte bättre in på dig, men jag kan även se andra alternativ som att inte någon av oss två är fårulven utan det är någon helt annat som sitter och skrattar i lyan.

Jag håller för mest troligt att Ferrari om hon nu inte är fårulv åtminstone är ulv, annars vet jag inte riktigt hur hon och Q kunde bli så samkörda?

För att försöka vidga mitt synsätt lite och se mer än BSF diskussion så blir jag lite fundersam på G_O och FiaM som kommer in sent och lägger udda röster, frågan är om de helt enkelt inte vill avgöra i frågan Klara/Ferrari för att de inte vet var de står eller om de försöker smyga undan med sina röster. Helt omöjligt att säga utan att se mer av dem.

Jag tycker att det är lite intressant att du låser fast dig vid att jag måste vara fårulven, du ser inga andra alternativ? Jag tycker att det teorin mot mig passar minst lika bra om inte bättre in på dig, men jag kan även se andra alternativ som att inte någon av oss två är fårulven utan det är någon helt annat som sitter och skrattar i lyan.

Jag håller för mest troligt att Ferrari om hon nu inte är fårulv åtminstone är ulv, annars vet jag inte riktigt hur hon och Q kunde bli så samkörda?
Men jag har ju gett alternativ och skrivit att jag håller med om att det är möjligt att Ferrari är fårulv, även om jag också anser det mindre troligt att Ferrari är det. I och med F's röständring som tyder på att hon inte skulle ha en extra dold röst. Ja, jag kan ha fel och det kan vara så att röständringen är gjord för att ge alibi. Men det var tight till DL och jag anser det troligare att F som fårulv hade satsat på att få sin dolda röst på rätt ställe.
Jag har ju också skrivit att jag förstår att jag hamnar i kategorin "möjlig fårulv", men jag vet min roll och fårulv är jag inte. Jag förstår att du inte litar på mitt ord, det hade jag nog inte heller gjort om jag vore du.

(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer INTE stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv
:heart Kram! :heart

Blacksmithfarm
Röstar på Q4 (ond) då Q genom sina inlägg verkar vilja ta avstånd till fårulvsrollen.
Funderar på om Klara valt att peka ut sin onda tvilling genom sin röst, och det skulle isåfall vara jag. Tycker det är viktigare att få ut ulvar, så om ingen ulv med någotsånär stor säkert kan hittas så lägger hon nog sin röst på mig.
BSF tycker det skaver att så många röster trillar in på henne såpass sen. Funderar på om någon har räddats. Fårulven?
Tänker att Paddi och Q4 (ond) röstade på Klara för att rädda Snurrfian. Men undrar om lyan verkligen skulle outa sig så?

cirkus
Reagerar på att Hedinn inte vill sätta sig in i rollerna. Röstar på Habina med motiveringen "Sen kan jag inte riktigt släppa Habinas resonemang om att många av rollerna kan ställa till jävelskap som hon uttryckte det. De flesta roller finns på goda sidan - är det vad hon störs av månne?"
Undrar varför jag röstade på just Klara? Panikändring av en god eller en ond som försöker skydda sina kollegor?
"Så mina två cent är att Ferrari och Q troligtvis inte sitter i lyan tillsammans i allafall."

Habina
Hajade till när Snurrfian godförklarade sig, för när hon själv gjorde det sist och då var hon ond.
Påpekar att det kan bli en jobbig tvist för tvillingarna, att de gärna vill bli av med den andre samtidigt som de vill ha spioninfon.

Snurrfian
Påpekar att det finns stora möjligheter "för oss" på den goda sidan att få mycket information.
Skriver "Intressant nog så är Q med bland oss som har två röster var och slänger in en avgörande röst på Klara på slutet. Det gör mig en aning fundersam... Men samtidigt som många ulvlekar nu har lärt mig så är det ofta så att goda röstar på goda dessvärre... " Vilket jag reagerar på, försökte hon försvara Q? Fundersam på mig, förstår tankarna på om jag skulle vara en ond spion men jag kanske är en ulv? Eller var det ren chansning att jag röstade på Klara samtidigt som Q gjorde det.
Säger också att det finns fler alternativ men nämner inga andra.

bollen__
Undrar lite hur Blacksmithfarm funderar, påpekar att hennes röstmotivering även kan appliceras på Habina & Cirkus så varför just Q4. Inte heller förvånad över Snurrfians röst, förklädd bop? första deadlinen. Alltid svårt att rösta tidigt första dagen.
Hennes slutsats är att alla kan vara onda eller goda.

Mirtai
Tänker att en ond tvilling har mer nytta av att den andra tvillingen lever, än vad den goda har. Tycker att teorin om BSF och Q4 som ulvar ihop är intressant.

Paddington
Undrar hur vi ens kan leka och teoria från mobil då det är helt omöjligt!
Hennes fundering är om Klara visste vem hennes onda tvilling var.

Gabby_Ossi
Påpekar att mitt uttalande om Paddington skulle vara mycket klantigt om jag var ulv.

Ileo
Ny i leken, välkommen!
Skriver en sammanställning men missar sina egna tankar. Förstår inte hur BSF resonerar i att det verkar som att Q4 tar avstånd från fårulven.

Hedinn
Kommer inte lägga ner tid på att förstå roller och möjliga scenarion. Håller direkt med Lenis, tycker det är konstigt
att jag litar på någon såpass tidigt i leken. Spekulerar vidare om vem som har mest nytta av att få spioninfon av onda & goda tvillingen. Påpekar att en ond tvilling utan spioninfo "bara" är en ond utanför lyan. Ser det inte som omöjligt att båda tvillingarna
"fastnade" vid att de ville ha spioninfo och "rädda" varandra.

Quarter4Ever - ulv, ond
Lenis - ficktjuv, god
Klara - tvilling, god

Har precis kommit hem efter en dag på språng och hinner tyvärr inte sätta mig in i vad som hänt få jag först får gäster och sedan ska iväg på middag. :crazy:
Hittar egentligen inget att gå på men funderar lite över Ferrari, jag förstår att hon ändrade sin röst för att skydda sig själv men varför till Klara? Både BSF ich Snurrfian hade två röster var så jag funderar på om hon även försökte skydda någon av dem?

Med anledning av ovan, FiaM röstar på Ferrari.

Ber om ursäkt för usel aktivitet idag! :(

Jag reagerar mycket på Snurrfian efter att ha läst igenom hela tråden. Varje gång det kommer några som helst misstankar mot henne så försöker hon skjuta undan dem mot mig, få mig att framstå som ond. Kanske satsar hon på att få ut mig nu när jag hade flera röster igår så att hon själv inte ska bli röstad på?

Jag får spåna vidare med egna tankar strax, just nu ska jag laga middag, ville mest få klart sammanfattningen om vad som har hänt.

Fick inte med @FiaM och @Lobelia då de inte skrivit något nämnvärt. Men det kommer väl i nästa långa inlägg ;)

Hittar egentligen inget att gå på men funderar lite över Ferrari, jag förstår att hon ändrade sin röst för att skydda sig själv men varför till Klara?

Det var ren slump, inget annat, jag hade något att motivera min röst med när det gällde henne och det hade jag inte med de andra. Jag försökte rädda mig själv, hade jag inte haft tre röster själv så hade min röst fått stå kvar. DL1 och jag hade i princip ingenting att gå på alls.

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

Går tillbaka till röstlistan.
Jag var den enda som röstade på onda Q. Lenis verkade snappa upp något, eller så fick hon lyckträff när hon tjuvade av Q (gissar att det kan ha med den avgörande rösten att göra...).
Klara röstar på Ferrari, vilket skulle kunna peka på att Ferrari kan vara den onda tvillingen.
FiaM röstar på den goda Lenis.
Snurrfian, Paddington, Ferrari och Q röstar på den goda Klara.

På något vis tror jag att bollen__s röst skulle kunna peka på att hon är god. Hon lägger en tredjeröst på Ferrari - är de båda i lyan borde bollen__ inte ha gjort så. Är bara bollen__ i lyan så förstår jag inte riktigt varför Qs röst hamnade på Klara. Eller ville de skapa en lottning mellan två goda? (ville som i hade inget emot om det blev resultatet, inte att de hann planera det på några sekunder)

Alltså, min känsla är att Ferrari är ärlig i sin röständring. Det innebär att jag tvekar till om hon är fårulven. Frågan är då om det var så illa att till och med två ulvar var uppe till lynch redan dag 1? Snurrfian och Ferrari tänker jag då. Möjligheten finns också att jag snöar in på detta spåret för mycket...:crazy:

Gah! Jag ser potentiella ulvar överallt.:arghh:

Jag var den enda som röstade på onda Q. Lenis verkade snappa upp något, eller så fick hon lyckträff när hon tjuvade av Q (gissar att det kan ha med den avgörande rösten att göra...).

Hur menar du att det skulle ha med avgörande rösten att göra? Tjuvens val skulle vara inne före dag-DL förtydligare Myrten förut, alltså bör Lenis ha gjort sitt val innan den rösten kom.

Gällande Ferrari är jag dock inne på samma spår som du, allting bygger ju på att Klara röstade på sin tvilling, vilket jag inte är så säker på. Helt ärligt vet jag inte om jag själv hade tänkt så långt första dagen, att det vore en vettig sak att göra som god tvilling, så jag är lite rädd att det kommer för mycket ljus på en god Ferrari pga en ren gissning från en god.

Jag kan såklart ha fel, men Ferraris ändring i sig behöver ju därmed inte säga ett dugg, om hon nu skulle vara god och bara försökte rädda sig själv. Det känns lite vanskligt att lägga alltför mycket tillit till den teorin såhär tidigt, känner jag.

Kan lika gärna rösta nu, känner jag.
Jag misstänker att Q's röst igår kan ha varit lagd för att rädda fårulven. Och då tror jag mer på Snurrfian som fårulv än Ferrari.
Dels på grund av Ferraris röständring, men även på grund av Snurrfians röst på Klara.

Därför:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Jag reagerar mycket på Snurrfian efter att ha läst igenom hela tråden. Varje gång det kommer några som helst misstankar mot henne så försöker hon skjuta undan dem mot mig, få mig att framstå som ond. Kanske satsar hon på att få ut mig nu när jag hade flera röster igår så att hon själv inte ska bli röstad på?

Jag får spåna vidare med egna tankar strax, just nu ska jag laga middag, ville mest få klart sammanfattningen om vad som har hänt.

Fick inte med @FiaM och @Lobelia då de inte skrivit något nämnvärt. Men det kommer väl i nästa långa inlägg ;)
Varje gång någon kastar misstankar på mig? Idag är det väl bara BSF och jag visar att hennes teori passar lika bra på dig som mig och henne själv. Jag vet inte hur jag ska kunna försvara mig själva om jag inte får peka på alternativ utan att bli misstänkt?

Men jag har ju gett alternativ och skrivit att jag håller med om att det är möjligt att Ferrari är fårulv, även om jag också anser det mindre troligt att Ferrari är det. I och med F's röständring som tyder på att hon inte skulle ha en extra dold röst. Ja, jag kan ha fel och det kan vara så att röständringen är gjord för att ge alibi. Men det var tight till DL och jag anser det troligare att F som fårulv hade satsat på att få sin dolda röst på rätt ställe.
Jag har ju också skrivit att jag förstår att jag hamnar i kategorin "möjlig fårulv", men jag vet min roll och fårulv är jag inte. Jag förstår att du inte litar på mitt ord, det hade jag nog inte heller gjort om jag vore du.
Nej jag litar inte ett dugg på dig heller, jag är inte heller fårulv så det betyder att antingen ljuger jag eller så har du fel... I ditt fall så kan det vara så att du ljuger eller så har jag fel... :p Ett tredje alternativ är att vi båda har fel... :cautious:

Vad tråkigt

:heart KRAM :heart

Dags att teoria lite då. Just nu känns röstlistan mest intressant.
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrar röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

Det känns lite som att alla som röstade på Klara mycket väl kan vara ulvar.
Snurrfian godförklarade sig själv och röstade senare på Klara med motiveringen att Klara räknar med X och Y. BSF röstar också på Snurrfian och hon visade ju sig ha rätt förra gången. Vad tror jag då? Snurrfian känns osäker. Hon kan mycket väl vara ulv och jag tycker det är misstänkt att hon godförklarar sig själv och röstar ut en god med vag anledning. Å andra sidan röstade hon tidigt och det fanns inte sådär jättemycket att teoria om. Klara sa själv att Snurrfian brukar rösta på henne oberoende av vilken sida hon är på. Snurrfian kan vara både god och ond men jag har en vag känsla som gör att jag håller henne åt de ondare hållet.

Paddington, Jag kan inte anmärka någonting mot hennes inlägg. Antingen är hon en väldigt skicklig ulv eller så är hon god. Det enda som talar emot henne är rösten på Klara och Ferraris kommentar om hennes inlägg kan möjligen tyda på att de är i lyan tillsammans. Jag håller Paddington som neutral än så länge.

Ferrari, kommer med kommentaren om att hon ser fram emot Paddingtons inlägg som många anmärker på. Hon förklarar senare att hon trodde mitt inlägg var Paddingtons men jag köper inte riktigt det. Även om hon var febrig och läste från mobilen så borde hon se skillnad på en nybörjares kommentarer och en erfaren deltagares? (jag kan ha missförstått det här men det känns mysko). Hon ändrar rösten till Klara för att rädda sig själv vilket är förklarligt. Det kanske mer intressanta här är att både Klara och Lenis röstade på henne, Klara kan ha försökt visa vem den onda spionen var i fall hon åkte ut. Jag har ingen direkt känsla om Ferrari men hon har så pass mycket som talar emot henne att jag håller också henne åt det ondare hållet.

Quarte4ever - Var ulv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025