HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Så i ditt scenario så sitter jag och Q i lyan och när Q får veta att hon blivit bestulen så arrangerar vi ett skådespel för att ge mig ett starkare alibi?

Jag förstår tanken, iof, den är inte dålig. Men anledningen till att den konversationen kom just då var att jag kom hem från jobbet halv tolv och satte mig för att skriva ner lite teorier innan jag gick och la mig. Och så var Q online samtidigt som jag.

Svar ja. så tänker jag mig ett möjligt scenario

Svar ja. så tänker jag mig ett möjligt scenario
Okej. Då kan jag konstatera att du har fel. Dock vågar jag inte gå så långt till att gissa om du är en god som är snett ute eller en ond som ser chansen att kasta misstankar åt mitt håll.

Det jag däremot funderade på direkt när jag såg DL, är om jag faktiskt hade rätt i att Snurrfian var fårulv också? Och att det var därför som Q stack ut såpass mycket med sin röst? Jag ska läsa om leken lite mer, tror jag, men det lutar ändå åt att det är där min röst kommer att hamna idag.

Okej. Då kan jag konstatera att du har fel. Dock vågar jag inte gå så långt till att gissa om du är en god som är snett ute eller en ond som ser chansen att kasta misstankar åt mitt håll.

Det jag däremot funderade på direkt när jag såg DL, är om jag faktiskt hade rätt i att Snurrfian var fårulv också? Och att det var därför som Q stack ut såpass mycket med sin röst? Jag ska läsa om leken lite mer, tror jag, men det lutar ändå åt att det är där min röst kommer att hamna idag.

Jag tycker att ditt scenario med Snurris som fårulv också är intressant och inte alls omöjlig. Det som är lite awkward att om man ser till hur rösterna föll så borde ju du också kunna vara fårulven i samma scenario. Å andra sidan har jag väldigt svårt att tänka mig att du skulle dra upp det om du också var fårulven - eller så är det just så du skulle göra :banghead:

Jag har megamycket att göra på jobbet just idag men lite korta tankar från mig :)

Jag tycker teorin om BSF och Q som ulvar ihop är intressant. Men å andra sida, skulle de göra något så uppenbart om de verkligen satt i lyan ihop?

Har inte hunnit analysera röstlistan men jag tycker också det är intressant med Q:s sena röst på Klara. Är det en räddningsröst och i så fall räddas vem? För det är inte troligt att hon sett Ferraris ändrade röst innan hon la sin menar jag.

Jag tycker att ditt scenario med Snurris som fårulv också är intressant och inte alls omöjlig. Det som är lite awkward att om man ser till hur rösterna föll så borde ju du också kunna vara fårulven i samma scenario. Å andra sidan har jag väldigt svårt att tänka mig att du skulle dra upp det om du också var fårulven - eller så är det just så du skulle göra :banghead:
Nja, fast anledningen till att jag tror det är Snurris (förutom att jag vet min egen roll) är ju att hon redan röstat på Klara, alltså behövde hon någon annans hjälp för att rädda sig. Jag skulle ha haft fördelen att kunna lägga den dolda rösten på Klara, och därmed inte varit lika beroende av Q's hjälp. Men det är klart, om inte Ferrari också är i lyan så kunde de inte vara säkra på den rösten, så jag kan köpa att jag blir en möjlig fårulv i andras ögon, även om det såklart inte stämmer ;)

Nja, fast anledningen till att jag tror det är Snurris (förutom att jag vet min egen roll) är ju att hon redan röstat på Klara, alltså behövde hon någon annans hjälp för att rädda sig. Jag skulle ha haft fördelen att kunna lägga den dolda rösten på Klara, och därmed inte varit lika beroende av Q's hjälp. Men det är klart, om inte Ferrari också är i lyan så kunde de inte vara säkra på den rösten, så jag kan köpa att jag blir en möjlig fårulv i andras ögon, även om det såklart inte stämmer ;)
Få se nu, jag lägger en tidig röst precis som du, eftersom jag är upptagen på kvällen. Sen sitter jag ändå och styr över hur andra röstar? O_o Vilka tror du egentligen sitter i lyan? Paddington, Ferrari och jag förutom Q? Och att vi alla röstade på Klara?
Förutom att det skulle kunna vara du som är fårulv så är det väl mer som talar för att Ferrari skulle kunna vara det, men då faller tanken om att hon skulle vara ond spion istället.
Nej BSF jag tror att du börjar röra ihop det för dig själv, frågan är om det är för att det är du som är fårulv och att du nu försökte hitta andra möjliga till den rollen eller om du helt enkelt är förvirrad god...

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

Få se nu, jag lägger en tidig röst precis som du, eftersom jag är upptagen på kvällen. Sen sitter jag ändå och styr över hur andra röstar? O_o Vilka tror du egentligen sitter i lyan? Paddington, Ferrari och jag förutom Q? Och att vi alla röstade på Klara?
Förutom att det skulle kunna vara du som är fårulv så är det väl mer som talar för att Ferrari skulle kunna vara det, men då faller tanken om att hon skulle vara ond spion istället.
Nej BSF jag tror att du börjar röra ihop det för dig själv, frågan är om det är för att det är du som är fårulv och att du nu försökte hitta andra möjliga till den rollen eller om du helt enkelt är förvirrad god...

DL 1 kl 21.30

Inte för att argumentera mot det övriga men i förrförra lyan (tror jag det var) så var vi väldigt inne på att rösta på samma i första lynch eftersom en lya inte skulle göra det. Tänker att det måste väl vara fler än vi som har det som möjlig strategi ;)

DL 1 kl 21.30

Jag menade inte att du bett om hjälp, men att Q kan ha tagit ett eget initiativ för att rädda dig om du är fårulv.
Men, som du säger är ju även Ferrari en möjlig kandidat till att ha räddats och att ha den rollen.
Och, ja jag själv kan räknas in där med.

Det som talar mot att Ferrari skulle vara just fårulv är det faktum att hon inte skulle ha haft anledning att ändra rösten i leken så som hon nu gjorde. Hade hon hunnit se bollen__'s röst så visst. Det är ju alltid bra att rädda sig själv.
Eller? För då hade det väl lett till lottning (eller dolt avgörande av fårulven) och då hade vi vart ovetandes om vem av de med lika röster som vart räddad. Vilket vi nu också är. Så. Om jag inte missat något - varför sticka ut med en röständring i onödan när man vet att den man röstar ut är god? Då är det väl bättre att det ser ut som om lotten avgjort?

Jag kommer att ha ganska fullt nu på eftermiddagen och kvällen.
(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer INTE stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv

Senast ändrad:
(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv
:( vad tråkigt:cry:. Kram!

(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv

Beklagar! :cry:

(min ena hund är inte kry och hennes gamla husse och matte kommer på besök - kanske för att säga adjö :cry: ) De kommer INTE stanna till så sent som DL så jag hinner in och rösta senare, men kommer inte vara så aktiv
Kram

Jag har börjat teoria lite och ska renskriva innan jag postar. Det här var jobbigare än jag trodde, jag har fått ihop en a4 sida på bara fyra personer och jag har en hel del kvar. Jag har dock fortfarande ingen aning vilka som är goda och vilka som är onda ;)

Hahaha, jag dööör. Inte undra på att ni misstänkte mig igår allihopa, och jag ska ALDRIG mer spela från mobilen. Jag trodde det var Paddington som skrev ovanstående och just därför jag nämnde hennes sammanställning då det var det jag såg direkt när jag kom in i leken från mobilen. Jag måste ha varit både blind och förvirrad igår, jä*la feber. Nu läser jag igenom allting från början så får vi se om jag kommer med något konstruktivt.

Beklagar :cry:

Kram :heart

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Katthår