HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Snor Q's lista och lägger till lite siffror
DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever I
16:04 Snurrfian röstar på Klara I

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian I

18.57 Lenis röstar på Ferrari I
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm I

20.22 Hedinn röstar på Mirtai I
20:49 Cirkus röstar på Habina I
21:08 Ferrari röstar på Hedinn 0
21:19 Habina röstar på snurrfian II
21:21 Klara röstar på Ferrari II
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm II
21.26 Paddington röstar på Klara II
21:29 bollen__ röstar på Ferrari III
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus I
21:29 FiaM röstar på Lenis I
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara III
21:30 quarter4ever röstar på klara IV

Klara var den goda tvillingen.
Som sagts kan hon ha valt att peka ut den onda tvillingen med sin röst. Denne skulle i så fall vara Ferrari. Hur det än ligger till med den saken så tycker jag att det är viktigare att vi får ut ulvar, den onda tvillingen hjälper visserligen onda sidan vinna iom att den räknas in i deras del av vinstvillkoren sas. Men den kan inte käka och är på så vis lite mer harmlös än ulvarna, speciellt när den nu inte har sina egenskaper kvar.
Med det sagt så är det självklart bättre att rösta ut den onda tvillingen än vilken som helst god roll - så om ingen ulv med någotsånär stor säkerhet kan hittas så är jag nog beredd att lägga min röst på Ferrari imorgon.

Och angående rösterna på Klara. Jag tycker det skaver att så många röster trillar in på henne såpass sent. Så skum var hon väl ändå inte? Det får mig att undra om någon har räddats här. Fårulven, kanhända?
Paddi och Q skulle kunna ha röstat på Klara för att rädda Snurrfian. Att Ferrari hjälpte dem blev en bonus.
bollen_'s röst på Ferrari kommer såpass sent att Q knappt lär ha sett den (som sagt hon skriver i sitt röstinlägg att det bara är uddaröster......) Skulle de då riskera en outning av lyan redan DL 1?
Tja, kanske - om de värderar fårulven högt och det r Snurrfian som är fårulv? å sjuittioelfte sidan så - om Paddington är ond och ville rädda Snurris så borde hon ha valt Ferrari som redan hade 2 röster då (rösten på mig kom samma minut, så den kanske hon inte sett)

Nu blev det väldigt rörigt, känner jag. Sorry.
Alltså, ju mer jag funderar, ju snurrigare och mer eller mindre osannorlika scenarier dyker upp. Kanske bäst att sova på saken. (så får vi se om jag är kvar i leken efter NattDL)

1. "Min fetning. Nä? Eller - när skrev du inlägget? Din röst kommer ju sist och då har det inte kommit bara uddaröster. Då har det kommit flera andra- och några tredjeröster.
21:19 läggs vad jag kan se den första andrarösten"

jag erkänner villigt att jag väntade med att skriva teori och mot vem jag skulle rösta på. Jag hade ingen som helst aning om att Klara var goda spionen- hade du?
tillägg ja jag hade förberett ett svar ... ta det som ni vill!

ok så nu i princip ställer DU samma fråga som jag gjorde innan som ledde till din röst på mig ? Jag hade mer eller mindre samma fråga ingår fårulven i lyan och får käka`För det såg inte jag riktigt faktiskt - därav min fråga är fårulven i lyan.......
Nä? Jag vet att fårulven är i lyan, men i vinstvillkoren står det att vi måste få ut alla ulvar. Är då fårulven en ulv för att den är med i lyan? (antagligen...)

1. "Min fetning. Nä? Eller - när skrev du inlägget? Din röst kommer ju sist och då har det inte kommit bara uddaröster. Då har det kommit flera andra- och några tredjeröster.
21:19 läggs vad jag kan se den första andrarösten"

jag erkänner villigt att jag väntade med att skriva teori och mot vem jag skulle rösta på. Jag hade ingen som helst aning om att Klara var goda spionen- hade du?
Nä, det hade jag inte. Men i och med att din röst blev en fjärderöst på Klara som åkte ut och visade sig vara god och det, som jag skriver i mitt röriga inlägg, skulle kunna vara så att lyan vill rädda fårulven (i detta scenarie Snurrfian) så sticker din röst ut.

Nä? Jag vet att fårulven är i lyan, men i vinstvillkoren står det att vi måste få ut alla ulvar. Är då fårulven en ulv för att den är med i lyan? (antagligen...)
jaha du vet att fårulven är i lyan ( eller ja antagligen O_o) JAG visste det då rakt inte iom att det stod att ulvarna får käka varje natt men inget om det i fårulvens beskrivning? detta är ju synnerligen skumt - för hur vet du att fårulven ingår i lyan???

Här, det är ju svar till dig till och med :)
ok men nu svarade jag utifrån samma utgångspunkt du hade i din röst på mig- kanske var det förhastat?
för du verkade ju tycka( då iaf) att jag skulle vetat det redan då? vilket var vad jag tyckte att du baserade din röst på -att jag skulle verkat försöka vara god utifrån mina frågor sas? ( försöka verka som jag inte skulle veta om fårulven ingick i lyan eller inte? - ska leta upp citatet brb ))

Här, Q. Jag är på den sidan nu...
Alltså fårulven vet den om vilka som är med i lyan eller inte? fattade inte riktigt? Eftersom det verkar som att det är ulvarna som äter om nätterna och inte fårulven?

Alltså, som jag skrev så vet jag inte exakt vad det var jag reagerade på i ditt inlägg Q, och jag inser att det inte talar till min fördel.
Jag vet ju att du är en av dem som frågar mycket och vill klargöra saker, oavsett vilken sida du står på, men jag var tvungen att lägga en röst då och kunde stödja min känsla med en hjälpligt duglig teori - därför valde jag att göra det.

Din röst sticker också ut, som avgörande. Samtidigt som den sticker ut väl mycket för att vara från en ulv. om nu inte Snurrfian är fårulv, då tror jag nog att du skulle vara beredd att offra dig för att behålla hennes krafter i lyan.
Jag kanske är helt ute och cyklar, det erkänner jag. Och jag hoppas att vi kan få fram mer info efter NattDL.

Här kommer lite fler funderingar kring DL1

Fram till dess att det bara är 11min kvar till DL så är det bara udda röster lagda.

21:19 Habina är den första som lägger en andra röst och den hamnar på Snurrfian.
Därefter kommer det andra röster på Ferrari, BSF och Klara.

21:28 står det lika mellan Snurrfian, Ferrari, BSF och Klara.

21:29 lägger bollen en 3e röst på Ferrari
21.29 lägger Gabby och Fia udda/första röster på Cirkus och Lenis.

21:30 Ferrari ändrar till Klara och Q lägger samtidigt sin röst på den samma

Ferrari hade kunnat ändra till både Snurrfian och BSF isf Klara, men gjorde det inte – varför?
Om Ferrari är ond spion så hade hon bara koll på Klara och visste att denne var god – hon kunde inte veta Snurrfians el BSFs roller så de kunde vara både onda el goda. Så varför riskera att rösta på ngn i lyan som kanske skulle åka redan DL1?
En ”ensamvarg” utan info är väl bättre än potentiellt en mindre i lyan?

Det gick väldigt fort på slutet, oavsett vem Ferrari tänkt rösta på kunde hon inte veta var Qs röst skulle hamna om inte bägge var i lyan. Vilket jag precis som (var det cirkus?) tycker känns lite långsökt för Q skulle inte outa en lya så. Det hindrar inte att ngn av dem är i lyan men jag tror inte att bägge är där.

Ferrari kan vara god å nu hamnat i blickfånget för att Klara röstade på henne.

Här kommer lite fler funderingar kring DL1

Fram till dess att det bara är 11min kvar till DL så är det bara udda röster lagda.

21:19 Habina är den första som lägger en andra röst och den hamnar på Snurrfian.
Därefter kommer det andra röster på Ferrari, BSF och Klara.

21:28 står det lika mellan Snurrfian, Ferrari, BSF och Klara.

21:29 lägger bollen en 3e röst på Ferrari
21.29 lägger Gabby och Fia udda/första röster på Cirkus och Lenis.

21:30 Ferrari ändrar till Klara och Q lägger samtidigt sin röst på den samma

Ferrari hade kunnat ändra till både Snurrfian och BSF isf Klara, men gjorde det inte – varför?
Om Ferrari är ond spion så hade hon bara koll på Klara och visste att denne var god – hon kunde inte veta Snurrfians el BSFs roller så de kunde vara både onda el goda. Så varför riskera att rösta på ngn i lyan som kanske skulle åka redan DL1?
En ”ensamvarg” utan info är väl bättre än potentiellt en mindre i lyan?

Det gick väldigt fort på slutet, oavsett vem Ferrari tänkt rösta på kunde hon inte veta var Qs röst skulle hamna om inte bägge var i lyan. Vilket jag precis som (var det cirkus?) tycker känns lite långsökt för Q skulle inte outa en lya så. Det hindrar inte att ngn av dem är i lyan men jag tror inte att bägge är där.

Ferrari kan vara god å nu hamnat i blickfånget för att Klara röstade på henne.
Håller med om att om Ferrari är ond spion så var ju Klara det bästa valet just eftersom onda spionen visste att hon var god. Men borde inte onda spionen ha velat ha kvar Klara för att få spioninfon? Iofs borde väl onda spionen tycka att en ulv är viktigare än infon och då borde ju förstås Klara ha varit bästa valet ur den synvinkeln.

Ferrari kan ju precis som du skriver vara god också. Det är ju faktiskt inte säkert att Klara röstade på den onda spionen.

Och jag håller med dig ( och cirkus ) att det inte känns som Qs stil att outa lyan så. Jag kan tänka mig att hon skulle ha kunnat göra det mer mot slutet av leken sas men inte DL1.

Jag ska gå och sova :p Natt natt!

Ahhh. jag vet inte.
Men varför har den onda tvillingen mer nytta av att den andra lever än tvärt om?

Är det inte väldigt viktigt för den goda tvillingen att åtminstone peka ut en ond när den har chansen?
Finns det onda med spioninfo brukar ju det kunna påverka andras val, jag tänker t.ex scenariot att ängeln inte med säkerhet skyddar sig själv första natten. Det kan ju trots allt ha en del betydelse för spioninfon, så där kan jag se att den onda tvillingen har "mer nytta" av att hålla den goda vid liv än tvärtom.
Så av den anledningen kan jag se att en ond tvilling undviker att rösta ut sin goda tvilling, för utan spioninfon är den ju "bara" ond utanför lyan.

Men absolut, det borde i ett sånt läge vara en fördel att rösta ut sin tvilling framför en ulv, under förutsättning att man faktiskt tänker så långt i ett sånt läge. Jag ser det inte som omöjligt att tvillingarna "fastnade" i tanken om att få info och "rädda" varandra, utan att riktigt tänka kring bästa/sämsta scenarion.

UPPDATERING!

Jimmy smet ut genom en bakdörr. Flera bensindunkar stod gömda på ett säkert ställe och han skulle nu hämta dem och börja sprida ut vätskan på lämpliga ställen. Han hatade Downton! Härifrån hade han fått gå i skam. Helt oväntat hade hämndmöjligheten dykt upp. Carson trodde han hade koll, men färgat hår och falskt namn hade räckt.
- Ja, färgat hår och falskt namn räckte faktiskt, skrattade han rakt ut i mörkret. Det lurade Carson!
- Ja, det gjorde det, sa en röst.
Jimmy höll allvarligt på att… göra något i sina byxor. Han kände igen rösten. Den gick inte att ta fel på. Och… där klev han fram ur skuggorna. Mannen som förmodligen var en mördare… som... Neeej!
- Bates! Jimmys röst var nu bara en viskning.
- Det lurade Carson, men Lady Mary kände igen dig, sa Bates och hans händer slöt sig om Jimmys strupe.

Usch! Inte vackert att se! Nu flyter Jimmy i dammen. Och jag (Mary) sticker till Bates en flaska franskt vin och säger åt honom att skynda hem till Anna i deras stuga.

quater4ever var Jimmy - ulv
Lenis var Mr Bates - ficktjuv

DL2 kl 21.30

UPPDATERING!

Jimmy smet ut genom en bakdörr. Flera bensindunkar stod gömda på ett säkert ställe och han skulle nu hämta dem och börja sprida ut vätskan på lämpliga ställen. Han hatade Downton! Härifrån hade han fått gå i skam. Helt oväntat hade hämndmöjligheten dykt upp. Carson trodde han hade koll, men färgat hår och falskt namn hade räckt.
- Ja, färgat hår och falskt namn räckte faktiskt, skrattade han rakt ut i mörkret. Det lurade Carson!
- Ja, det gjorde det, sa en röst.
Jimmy höll allvarligt på att… göra något i sina byxor. Han kände igen rösten. Den gick inte att ta fel på. Och… där klev han fram ur skuggorna. Mannen som förmodligen var en mördare… som... Neeej!
- Bates! Jimmys röst var nu bara en viskning.
- Det lurade Carson, men Lady Mary kände igen dig, sa Bates och hans händer slöt sig om Jimmys strupe.

Usch! Inte vackert att se! Nu flyter Jimmy i dammen. Och jag (Mary) sticker till Bates en flaska franskt vin och säger åt honom att skynda hem till Anna i deras stuga.

quater4ever var Jimmy - ulv
Lenis var Mr Bates - ficktjuv

DL2 kl 21.30
Hoppsan var jag ulv? :devil:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar