HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag är inte så säker på att jag uppskattar den här festen, kära Mary, men jag uppskattar effektivitet. Så, very well done, dear.
Granny, du skrämde livet ur mig. Jag trodde det var Papa som kom. Tror inte riktigt han uppskattat... den nya dekorationen i dammen. Men Bates öppnar dammluckorna på vägen till stugan, så snart lär installationen vara borta. Ska vi gå tillbaka till festen?

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

Jag får inte ihop det... Men jag blir väldigt fundersam på Ferrari, jag förstår ju tankarna på att hon skulle vara ond spion men samtidigt så kan jag inte låta bli att fundera på om hon kanske är ulv istället? Eller var det en ren chansning för henne att rösta på Klara samtidigt som Q röstar på Klara? Q måste ju även veta var fårulvens röst hamnade, men det hjälper inte mig just nu förutom att jag kan gissa att den som räknas hamnade på Klara... Men det finns ju fler alternativ också... :arghh:

Granny, du skrämde livet ur mig. Jag trodde det var Papa som kom. Tror inte riktigt han uppskattat... den nya dekorationen i dammen. Men Bates öppnar dammluckorna på vägen till stugan, så snart lär installationen vara borta. Ska vi gå tillbaka till festen?
Blir kanske bäst om han aldrig får reda på det? uppehåll honom.

Blir kanske bäst om han aldrig får reda på det? uppehåll honom.
Absolut! Rose ville att hon, jag och Papa skulle klä ut oss (!!!!) och hälsa på i Bates stuga. Lät fruktansvärt vulgärt, men jag får kanske krypa till korset. Så kan jag prata med Mr Bates i enrum lite hastigt också. Fast jag oroar mig inte för att han ska säga något, men det är kanske lika bra att understryka det.

Jag är rädd att vulgaritet var oundvikligt när festen var så amerikansk i grunden! Du har sått det här Mary, nu får du vackert skörda. Bates kanske inte behöver ett understrykande så mycket som ett uppskattande dock, det är viktigt att hålla tjänstefolket på gott humör!

Och Cora, det är nog du som får hålla Robert upptagen. Han verkar alltid göra något annat än jag vill nu för tiden - och att hoppas att han skulle reagera förnuftigt på Marys driftighet är tyvärr för mycket.

Hmm.
Nu flyger tankarna åt alla håll och kanter. Först och främst kan man konstatera att bsf hade rätt i att q var ulv. Då tänker jag spontant att efter gårdagens röst och även att hon går rätt hårt åt Q efter DL borde tyda på att hon inte sitter i lyan med Q.
Om det inte är så att hon håller på att skaffa sig ett tjockt alibi. För jag har lite funderingar på hur tjuveriet funkar - får den som är bestulen veta det på en gång? För tjuvningen bör ju ha skett efter DagDL

Fan nu kan jag inte tagga LL pliiiiis help!

Hmm.
Nu flyger tankarna åt alla håll och kanter. Först och främst kan man konstatera att bsf hade rätt i att q var ulv. Då tänker jag spontant att efter gårdagens röst och även att hon går rätt hårt åt Q efter DL borde tyda på att hon inte sitter i lyan med Q.
Om det inte är så att hon håller på att skaffa sig ett tjockt alibi. För jag har lite funderingar på hur tjuveriet funkar - får den som är bestulen veta det på en gång? För tjuvningen bör ju ha skett efter DagDL

Så har jag haft det när jag haft med tjuv, även då jag varit tjuv i andra lekar, att tjuven får svaret direkt för att kunna använda en eventuell förmåga samma natt. Så du kan nog ha en poäng med din tanke.

Hmm.

@Myrten @Artline

Från läktarplats :D

Så har jag haft det när jag haft med tjuv, även då jag varit tjuv i andra lekar, att tjuven får svaret direkt för att kunna använda en eventuell förmåga samma natt. Så du kan nog ha en poäng med din tanke.

Och logiskt sett borde då även den bestulna få veta att den är bestulen? För i denna tanke är ju det den intressanta biten.

Nu har snälla OOS ropat på LL - så detta kan bli helt utrett

Well, this is most irregular!
icon_suspicious.gif

Och logiskt sett borde då även den bestulna få veta att den är bestulen? För i denna tanke är ju det den intressanta biten.

Tjuven har dag-DL som sin deadline. Då stjäl hen och kan sedan använda stöldgodset under natten (om stöldgodset har natt-DL). Den som är bestulen får veta det direkt. Den kan ju inte använda sin förmåga.

Exempel: Om tjuven stjäl från siaren kan det se ut såhär:

Före DL
Tjuven till LL
: Jag vill stjäla från X.

DL sker

LL till tjuven: Du har stulit en sia. Deadline för siaren är natt-DL, så du har tills dess på dig att bestämma vem du vill sia.
LL till X: Någon stack handen i din väska. Tyvärr kan du inte sia inatt!
X till LL: :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd::turd: o s v
Tjuven till LL: Jag vill sia Y.

Natt-DL sker

LL till tjuven: Y är butler (ny roll)

Och nu hoppas jag att det här är utrett!:p

Hur menar du nu? Den lär ju inte ha fått veta nåt förrän efter dag-DL oavsett?
Om du syftade på röstningen, jag har inte haft tid att gå igenom så mycket idag än.

INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!

Efter att ha fallit till föga (jag måste ju ha ett snack med Bates också) gick jag, Rose och Papa till Bates Cottage utklädda till working class people. Rose hävdade att vi skulle något (eller hitta på "hyss":confused:), men vi ignorerade henne och tog istället med ett paket. Till Bates Cottage har levererats:

Spioninfo - goda lyan kan valfri natt få full spioninfo (når lyan efter natt-DL). En av raderna väljer goda lyan att skicka till valfri spelare nästkommande dag-DL. Men - om Daisy (onda spionen) lever hamnar raden även hos henne. Om Daisy är död lottas bland resterande rader (om det finns några) och den raden hamnar i ulvlyan. Spioninfon funkar som vilket paket som helst.

Alltså: Goda lyan får spioninfo och genom att ta emot de måste de välja en mottagare till nästa DL.

Hur menar du nu? Den lär ju inte ha fått veta nåt förrän efter dag-DL oavsett?
Om du syftade på röstningen, jag har inte haft tid att gå igenom så mycket idag än.

Nä, jag tänkte inte på röstningen i första hand utan på att bsf går på Q efter DagDL. Och min tanke är att då vet lyan att de är bestulna och då kan en i lyan gå på Q och på det viset själv se ut som om den inte är i lyan. Q var ju liksom redan körd på ett eller annat vis.

Hmm.

Nä, jag tänkte inte på röstningen i första hand utan på att bsf går på Q efter DagDL. Och min tanke är att då vet lyan att de är bestulna och då kan en i lyan gå på Q och på det viset själv se ut som om den inte är i lyan. Q var ju liksom redan körd på ett eller annat vis.
Så i ditt scenario så sitter jag och Q i lyan och när Q får veta att hon blivit bestulen så arrangerar vi ett skådespel för att ge mig ett starkare alibi?

Jag förstår tanken, iof, den är inte dålig. Men anledningen till att den konversationen kom just då var att jag kom hem från jobbet halv tolv och satte mig för att skriva ner lite teorier innan jag gick och la mig. Och så var Q online samtidigt som jag.

Usch man ska inte leka i stora lekar när man inte har ordentligt med tid. Vad ni skriver allihop. Jag ska ha mer tid i kväll men dagtid jobbar jag tyvärr.

Det känns som det finns för många om och men med den rolluppsättningen vi har och full spioninfo till goda lyan är en trevlig överraskning.

Vi är i vart fall 13 kvar och Lenis valde att dra ulven Q med sig i in i döden, ett klokt beslut i mina ögon men jag önskar att hon hunnit stjäla lite fler förmågor. Måste läsa på mer för att kunna dra några slutsatser alls.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar