HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Summa sumarum, jag vet inte. Rösterna där på slutet är väldigt intressanta, men jag kommer inte riktigt vidare - nån annan kanske kan bena i det bättre än vad jag kan?

Min fundering just nu är att Klara visste vem onda spionen är, dock vet jag inte riktigt hur jag ska vända å vrida på den funderingen just nu..

Min fundering just nu är att Klara visste vem onda spionen är, dock vet jag inte riktigt hur jag ska vända å vrida på den funderingen just nu..

Inte kan det väl vara så simpelt att hon röstar på den onda spionen/sin tvilling?
I så fall så vet ju Ferrari viken roll den har som hon ändrar rösten till - och såklart att hon är intresserad av att få ut en god? Ytterligare en möjlighet.

Hmm, jag funderar på det som Paddi väckte - om jag hade vetat om en ond - så är det ju rätt givet att jag hade röstat på den. Samtidigt är det ju rätt kass att förlora sina spionskills om den åker

som sagt jag måste fundera över det ett tag till.
Sedan är ju frågan om Klara skulle rösta på sin tvilling fastän hon visste att hon själv skulle förlora kraften om denne skulle lynchas. Samtidigt är det ju ett sätt att visa vägen för goda sidan m ett ganska så klart testamente...

@Paddington och @cirkus

Jag tycker det är en intressant tanke! Men det som gör mig lite tveksam är att Ferrari ändrade sin röst till just Klara? Det fanns ju fler med 2 röster.

Jag tänker att en ond tvilling har mer nytta av att den andra tvillingen lever än vad den goda har.

Jag ändrade röst för att rädda mig själv, ja. Och den hamnade på Klara. Jag röstade på en som hade lika många röster som mig och där jag kunde motivera något snabbt via mobilen.

Hände inte detta i senaste leken? Att någon... bytte röst, råkade få ut en god och sen visade det sig att hon var god. Att den hamnade på Klara var till stor del för att det var den av de som hade två röster som jag kunde motivera något med. För jag utgår från att "motivering; att rädda mig själv" inte duger?

Jag ändrade röst, det var en chanstagning. Hade jag inte gjort det så hade jag och Klara haft tre röster vardera, och då hade det mest troligt blivit lottning? Beror väl på om borgmästaren röstade på någon av oss. Oavsett vad, och jag beklagar det faktum att Klara åkte ut, så är jag själv tacksam för att jag är kvar i leken.

Jag ändrade röst för att rädda mig själv, ja. Och den hamnade på Klara. Jag röstade på en som hade lika många röster som mig och där jag kunde motivera något snabbt via mobilen.

Hände inte detta i senaste leken? Att någon... bytte röst, råkade få ut en god och sen visade det sig att hon var god. Att den hamnade på Klara var till stor del för att det var den av de som hade två röster som jag kunde motivera något med. För jag utgår från att "motivering; att rädda mig själv" inte duger?

Jag ändrade röst, det var en chanstagning. Hade jag inte gjort det så hade jag och Klara haft tre röster vardera, och då hade det mest troligt blivit lottning? Beror väl på om borgmästaren röstade på någon av oss. Oavsett vad, och jag beklagar det faktum att Klara åkte ut, så är jag själv tacksam för att jag är kvar i leken.

Det kursiva har säkert hänt i nån lek, men det säger ju inte så mycket om dig i allafall.

Men alltså jag förstår att du försökte rädda dig själv.
Det är om Klara har röstat på sin tvilling som jag funderar över

@Paddington och @cirkus

Jag tycker det är en intressant tanke! Men det som gör mig lite tveksam är att Ferrari ändrade sin röst till just Klara? Det fanns ju fler med 2 röster.

Jag tänker att en ond tvilling har mer nytta av att den andra tvillingen lever än vad den goda har.

Ahhh. jag vet inte.
Men varför har den onda tvillingen mer nytta av att den andra lever än tvärt om?

Är det inte väldigt viktigt för den goda tvillingen att åtminstone peka ut en ond när den har chansen?

Ahhh. jag vet inte.
Men varför har den onda tvillingen mer nytta av att den andra lever än tvärt om?

Är det inte väldigt viktigt för den goda tvillingen att åtminstone peka ut en ond när den har chansen?

Jag kanske tänker fel men den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida vinna utan den onda. En ensam ond som inte har någon info eller känner till andra roller har ett väldigt svårt uppdrag menar jag.

Att som god tvilling vilka rösta ut sin onda partner känns mer troligt än att som ond vilja rösta ut den goda

Ahhh. jag vet inte.

Och jo, det vore smart om den goda tvillingen pekade ut den onda!

Det kursiva har säkert hänt i nån lek, men det säger ju inte så mycket om dig i allafall.

Men alltså jag förstår att du försökte rädda dig själv.
Det är om Klara har röstat på sin tvilling som jag funderar över

Vänta lite nu... vet tvillingarna om varandra från start?

Jag kanske tänker fel men den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida vinna utan den onda. En ensam ond som inte har någon info eller känner till andra roller har ett väldigt svårt uppdrag menar jag.

Att som god tvilling vilka rösta ut sin onda partner känns mer troligt än att som ond vilja rösta ut den goda

Mmm, så det konstiga är i så fall varför valde Ferrari just Klara OM vi nu tänker oss att Klara röstade på sin tvilling för att peka ut henne.

Fast alltså å andra sidan - en god spion är ju en stark roll - så jag kan fatta om onda spionen tycker det är värt att få ut den och bli utan info - betänk även hur det ser ut med när vilken sida vinner - de onda vinner när de är fler.

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

Till er som undrat. Det är det här inlägget av Q som jag reagerade på:
Alltså fårulven vet den om vilka som är med i lyan eller inte? fattade inte riktigt? Eftersom det verkar som att det är ulvarna som äter om nätterna och inte fårulven?
Kändes lite som att Q spelade på att hon inte vet om fårulven ingår i lyan eller ej, lite "Vore jag ond/i lyan hade jag ju inte behövt fråga". Och varför just Q och ingen annan av de som nämnde fårulven? Det kan jag inte riktigt sätta fingret på, det var mest en känsla.

Jaha, dags att försöka få någon rätsida på det som skrivits idag. Har skumläst tråden och ska nu gå tillbaka och läsa den mer noga.

Jag börjar med Snurrfians röst på mig. Den var väntad. Snurris gillar att rösta på mig. :p Det finns ju inte så mycket att gå på vid första dl och jag vill minnas att Snurris blev lite besviken när hon inte hann rösta på mig i förra leken. Det säger mig inget om Snurrfians roll.

Bsf har röstat på Q. Och jag vet inte om hennes teori är så himla mycket att hänga i granen. Jag tycker inte att Q hänger upp sig mer på fårulven än på någon annan av rollerna hon frågat om. Känns mest som att hon vill reda ut allt som eventuellt skulle kunna dyka upp kring olika roller. Som vanlig med andra ord. Men, till bsfs försvar, det är aldrig lätt att lägga en tidig röst första dagen. Det säger inget om bsfs roll.

Däremot har jag lite svårt att hänga med i bsfs resonemang kring fördelningen. Jag tror ju på max 5 onda från början. Bsf säger att hon håller med, men sedan räknar hon med 5 ulvar, plus den onda tvillingen. Vet inte om hon missförstått mig? Eller om hon inte håller med helt enkelt.

Fast det säger nog ändå inget om hennes roll. Man blir ju inte automatiskt ond för att man inte hänger med i mina tankar. :p

Postar nu innan jag fipplar bort det här.
Jag rörde ihop det för mig där, tror jag... Alltså Den berömda Tredjedelen ger >5 i den här leken. Men iom att onda vinner när de är fler men goda "bara" måste få ut ulvarna funderade jag på om det kanske kunde tänkas vara fler än 3 ulvar. Fast. Edith kan ju välja att bli ond och gissa sig in i lyan, vilket då skulle ge 5 ulvar och nä- Det känns faktiskt väl mycket.
Om nu det blev klarare :crazy:
Eh. LL? @Artline @Myrten Fårulven räknas som ulv i vinstvillkoren, eller (den heter ju fårulv)? Alltså. Vi måste få ut de som sitter i lyan för att vinna?

Kan hålla med @Blacksmithfarm om att @quarter4ever sticker ut, men - det gör väl alltid Q oavsett sida? Jag har då svårt att säga om hon är ond eller god utifrån att hon ställer en massa frågor till LL, för det tycker jag att hon alltid gör.
Angående BSFs röstteori så tjaa, det är ju ena sidan. Å andra sidan så är det ju fler som har frågat om fårulven, men varför fick du inte samma känsla av dem?
Det är ju alltid drygt att behöva rösta tidigt och jag förstår att du såklart måste gå på det du reagerar mest på så tidigt @Blacksmithfarm men egentligen borde den teorin kunna appliceras även på Habina och cirkus enligt det du citerade? Eller är det just för att Q faktiskt frågar om fårulven är i lyan som gör att du reagerar? Försöker förstå lite hur du tänkt :p
Förklarade här ovan :)

Goda roller (6+?)
Mrs Patmore, tvilling spion
Tom Branson, jägare
Lady Rose, välsignad byfåne
Mr Bates, ficktjuv
Mrs Hughes, ängel
Robert Crawley, borgmästare
Bybor

Onda roller (2+?)
Daisy, tvilling spion
Susan MacClare, ulv i fårakläder
Ulvar

God/Ond (1)
Lady Edith

Eftersom lekledarna var så luriga med en roll som kan välja sida så skulle jag nog säga 4 bybor och 3 ulvar. Utöver specialrollerna. Då blir det ju totalt 5 onda, 10 goda och en som kan välja sida. Totalt 16.

Måste säga att jag gillar allt det nya, och specialroller som jag inte har lekt med. Så det kan bli mycket spännande det här. Kan ju räkna med en del kaos i huvudet. Speciellt då det redan är uppe i 10 sidor...

Om man missar till exempel en röst och det är en god som åker. Så kan man i efterhand då kanske säga "att jag skulle röstat på B2" om vi säger att goda B1 åker. Men om till exempel den onda C3 åker så kan ju man smidigt i efterhand (när man inser att man glömt rösta), säga att man skulle röstat på just C3.

Röster efter DL kommer ju inte räknas in i lynchen, men likväl kan det ju bli MER rörigt i efterhand om rösten är gjord efter att lynchen är avgjord?
Tja, jag antar att vi får vänta och se hur det går med det (om någon missar DL vill säga...)

alltså det är DL1, det är aldrig lätt, någonsin! det märks ju inte minst av att det- hittills -kommit endast uddaröster
Jag har ingen som helst aning om vart jag ska rösta idag egentligen, det finns en å ena sidan och en å andra sidan på i princip vilken som i hela deltagarlistan
men eftersom jag måste välja, och helst inte vill bli en minut för sen idag också:angel:, så det som ändå sticker ut för mig är Klara
jag tycker inte att jag fått tillfredsställande svar på mina frågor- hon känns som en kappvändare
quarter4ever röstar på klara
Min fetning. Nä? Eller - när skrev du inlägget? Din röst kommer ju sist och då har det inte kommit bara uddaröster. Då har det kommit flera andra- och några tredjeröster.
21:19 läggs vad jag kan se den första andrarösten.

Eh. LL? @Artline @Myrten Fårulven räknas som ulv i vinstvillkoren, eller (den heter ju fårulv)? Alltså. Vi måste få ut de som sitter i lyan för att vinna?
ok så nu i princip ställer DU samma fråga som jag gjorde innan som ledde till din röst på mig ? Jag hade mer eller mindre samma fråga ingår fårulven i lyan och får käka`För det såg inte jag riktigt faktiskt - därav min fråga är fårulven i lyan.......

1. "Min fetning. Nä? Eller - när skrev du inlägget? Din röst kommer ju sist och då har det inte kommit bara uddaröster. Då har det kommit flera andra- och några tredjeröster.
21:19 läggs vad jag kan se den första andrarösten"

jag erkänner villigt att jag väntade med att skriva teori och mot vem jag skulle rösta på. Jag hade ingen som helst aning om att Klara var goda spionen- hade du?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar