HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Gabby_Ossi röstar på cirkus

För hennes röst på Habina, förstår inte riktigt det där med att alla "roller" skulle vara goda, i den här leken är det väl ovanligt många onda "roller" (fårulv, ond spion och ev den som fick välja).

Lenis röstar tidigt på Ferrari med hänvisning till hennes kommentar om Paddingtons teorier. Kommenterar senare att Gabby har tolkat inlägget på ett annat sätt vilket hon håller med om kan stämma. Väljer ändå att låta rösten stå kvar trots att hon anser att Klara är lite skum få hon anser att Klara försvarar BSF. Jag vet att det hör är tunnt men jag hittar inget annat som jag vill motivera en röst på.

FiaM röstar på Lenis då jag får intrycket av att hon skyddar Klara trots att hon säger sig få en känsla av hennes inlägg.

Ferrari ändrae röst till Klara

För att hon helt följer Lenis röst och dessutom påstår att jag sagt att jag litar på Paddington vilket jag inte har sagt.

alltså det är DL1, det är aldrig lätt, någonsin! det märks ju inte minst av att det- hittills -kommit endast uddaröster
Jag har ingen som helst aning om vart jag ska rösta idag egentligen, det finns en å ena sidan och en å andra sidan på i princip vilken som i hela deltagarlistan
men eftersom jag måste välja, och helst inte vill bli en minut för sen idag också:angel:, så det som ändå sticker ut för mig är Klara
jag tycker inte att jag fått tillfredsställande svar på mina frågor- hon känns som en kappvändare
quarter4ever röstar på klara

Lenis röstar tidigt på Ferrari med hänvisning till hennes kommentar om Paddingtons teorier. Kommenterar senare att Gabby har tolkat inlägget på ett annat sätt vilket hon håller med om kan stämma. Väljer ändå att låta rösten stå kvar trots att hon anser att Klara är lite skum få hon anser att Klara försvarar BSF. Jag vet att det hör är tunnt men jag hittar inget annat som jag vill motivera en röst på.

FiaM röstar på Lenis då jag får intrycket av att hon skyddar Klara trots att hon säger sig få en känsla av hennes inlägg.

Skyddar? Say what now? Jag kan ju bara rösta på en, isf skyddar jag ju alla jag har fått vibbar av som jag inte röstar på, med den logiken du beskriver ;)

För övrigt lite oväntat med denna galna ström av röster i precis sista minuten, På den gamla goda tiden blev man ofta misstänkt om man väntade till sista minuten med att rösta, särskilt om det var klent motiverat, men nu är det för många för att misstänka alla O_o

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

quarter4ever 1
Klara 4
Snurrfian 2
ferrari 3
BSF 2
Mirtai 1
Habina: 1
Cirkus: 1
Lenis: 1

Dessutom, att glida in i sista minut med svag motivering och lägga en röst som man vet blir poänglös.. det är lite observandum på det. Blir intressant att se vad DL utvisar.

Eftersom jag gärna vill försöka vara kvar lite längre den här leken (...) så ser jag ingen annan lösning än att försöka rädda mig själv.

Habina röstar på snurrfian

Då jag tyckte att hennes godförklaring av sig själv var lite väl övertydlig, jag fick rejält flashback till när jag skrev så som ond och insåg först när jag skrivit det hur tokigt det kunde tolkas. När hon sedan försöker förklara det med att vi skulle bli misstänksamma hur hon än skrev, så tycker jag förklaringen låter ihålig.
Men alltså du röstar på mig för att om du var ond så skulle du godförklara dig själv? O_o Bra att veta! :up: :p

Fast det där du fotade var ett avhugget inlägg som jag startade, men raderade och skulle formulera om. Men som buke att sparade och jag missade att kolla upp när jag sedan citerade ett inlägg. Det är alltså inte ens en färdig mening.

men det visste jag inte när jag skrev mitt inlägg och jag måste gå efter vad jag ser i tråden.

Gabby_Ossi röstar på cirkus

För hennes röst på Habina, förstår inte riktigt det där med att alla "roller" skulle vara goda, i den här leken är det väl ovanligt många onda "roller" (fårulv, ond spion och ev den som fick välja).

Jag har inte skrivit att alla roller skulle vara goda.

Jag har uttryckt det som flesta rollerna är goda och så är det också även om Edith väljer onda sidan. Visst finns det onda roller också och det skrev jag också i mitt röstinlägg.

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

quarter4ever 1
Klara 4
Snurrfian 2
ferrari 3
BSF 2
Mirtai 1
Habina: 1
Cirkus: 1
Lenis: 1

Till @Artline ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar