Goda roller (6+?)
Mrs Patmore, tvilling spion
Tom Branson, jägare
Lady Rose, välsignad byfåne
Mr Bates, ficktjuv
Mrs Hughes, ängel
Robert Crawley, borgmästare
Bybor
Onda roller (2+?)
Daisy, tvilling spion
Susan MacClare, ulv i fårakläder
Ulvar
God/Ond (1)
Lady Edith
Eftersom lekledarna var så luriga med en roll som kan välja sida så skulle jag nog säga 4 bybor och 3 ulvar. Utöver specialrollerna. Då blir det ju totalt 5 onda, 10 goda och en som kan välja sida. Totalt 16.
Måste säga att jag gillar allt det nya, och specialroller som jag inte har lekt med. Så det kan bli mycket spännande det här. Kan ju räkna med en del kaos i huvudet. Speciellt då det redan är uppe i 10 sidor...
Jag tycker att det känns som att cirkus rör till det för sig (och oss?)? Att man om man missar DL tvingas skriva vem man skulle ha röstat på gör väl inte att de som kommer med försenade röster kommer att räknas i lynchen? Jag fattar inte logiken där, men det verkar som om Paddi redde ut det i alla fall.
Om man missar till exempel en röst och det är en god som åker. Så kan man i efterhand då kanske säga "att jag skulle röstat på B2" om vi säger att goda B1 åker. Men om till exempel den onda C3 åker så kan ju man smidigt i efterhand (när man inser att man glömt rösta), säga att man skulle röstat på just C3.
Röster efter DL kommer ju inte räknas in i lynchen, men likväl kan det ju bli MER rörigt i efterhand om rösten är gjord efter att lynchen är avgjord?