HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Men cirkus, nu krånglar du till det för mig. Jag läste igenom vad du har skrivit och du har ju helt rätt i att Blacksmithfarm inte sa att du var skum utan att du rörde till det. Hur kunde jag misstolka det så mycket?:o Jag läste ju att du var skum som rörde till det.

Dessutom missförstod jag både dig och Lenis så uppenbarligen är jag inte särskilt bra på att hitta misstänksamma saker när jag inte ens förstår vanliga rätt. :p

Jag har dock läst citatet från Q men jag förstår inte hur ni får det till att Q tar avstånd från fårulven? Hon frågar ju om den?

Röstningen kommer inte bli kul, jag har ingen aning om vilka som är ulvar och vilka som är goda. Det känns som att jag kan köra ole dole doff men då blir motiveringen tuff.:confused:

Hedinn: Försvarar Snurrfian och dennes godförklaring och menar att det snarare sticker ut när man röstar på de som godförklarar sig själva. Hedinn håller med Lenis om Ferrari.

Jag har inte försvarat Snurrfian, jag tycker bara inte att det hon skrev behöver tyda på ondska.

Jaha, dags att försöka få någon rätsida på det som skrivits idag. Har skumläst tråden och ska nu gå tillbaka och läsa den mer noga.

Jag börjar med Snurrfians röst på mig. Den var väntad. Snurris gillar att rösta på mig. :p Det finns ju inte så mycket att gå på vid första dl och jag vill minnas att Snurris blev lite besviken när hon inte hann rösta på mig i förra leken. Det säger mig inget om Snurrfians roll.

Bsf har röstat på Q. Och jag vet inte om hennes teori är så himla mycket att hänga i granen. Jag tycker inte att Q hänger upp sig mer på fårulven än på någon annan av rollerna hon frågat om. Känns mest som att hon vill reda ut allt som eventuellt skulle kunna dyka upp kring olika roller. Som vanlig med andra ord. Men, till bsfs försvar, det är aldrig lätt att lägga en tidig röst första dagen. Det säger inget om bsfs roll.

Däremot har jag lite svårt att hänga med i bsfs resonemang kring fördelningen. Jag tror ju på max 5 onda från början. Bsf säger att hon håller med, men sedan räknar hon med 5 ulvar, plus den onda tvillingen. Vet inte om hon missförstått mig? Eller om hon inte håller med helt enkelt.

Även jag håller med om att det känns troligast att det är 5 ulvar från början (max) och så Edith.
Sedan har vi ju den onda spionen som inte räknas in i vinstvillkoren (goda vinner när alla ulvar är döda, onda när de är fler än goda)

Hmm. Fråga då @Myrten @Artline
Om jag nu utgår från 5 "grundulvar för att skriva mitt exempel här:
Goda måste få ut alla ulvar (5 eller 6 beroende på om den som får välja har valt och gissat sig in i lyan)
Onda ska vara fler än goda - där räknas den onda spionen in och eventuellt Edith (oavsett om hon gissat sig in än eller inte?) I så fall 6-7st.
Stämmer detta?

Teoriar vidare enligt detta:
Det skulle kunna betyda att det står 6-10 nu, ev 7-7 imorgon om Edith väljer onda *och gissar sig in direkt*, en god lynchas och käket lyckas.
Då vinner onda om de lyckas lyncha en god till?
Fördelen för goda här är ju att de inte känner till sin spion och förhoppningsvis käkar eller hjälper till att rösta ut denne. Fast det i sin tur innebär att ingen mer spioninfo kommer i leken...

Edit ** Antar att det räcker att Edith väljer onda sidan för att räknas som ond enl. vinstvillkoren? LL?

Fast det säger nog ändå inget om hennes roll. Man blir ju inte automatiskt ond för att man inte hänger med i mina tankar. :p

Postar nu innan jag fipplar bort det här.

Kan hålla med @Blacksmithfarm om att @quarter4ever sticker ut, men - det gör väl alltid Q oavsett sida? Jag har då svårt att säga om hon är ond eller god utifrån att hon ställer en massa frågor till LL, för det tycker jag att hon alltid gör.
Angående BSFs röstteori så tjaa, det är ju ena sidan. Å andra sidan så är det ju fler som har frågat om fårulven, men varför fick du inte samma känsla av dem?
Det är ju alltid drygt att behöva rösta tidigt och jag förstår att du såklart måste gå på det du reagerar mest på så tidigt @Blacksmithfarm men egentligen borde den teorin kunna appliceras även på Habina och cirkus enligt det du citerade? Eller är det just för att Q faktiskt frågar om fårulven är i lyan som gör att du reagerar? Försöker förstå lite hur du tänkt :p

Men cirkus, nu krånglar du till det för mig. Jag läste igenom vad du har skrivit och du har ju helt rätt i att Blacksmithfarm inte sa att du var skum utan att du rörde till det. Hur kunde jag misstolka det så mycket?:o Jag läste ju att du var skum som rörde till det.

Dessutom missförstod jag både dig och Lenis så uppenbarligen är jag inte särskilt bra på att hitta misstänksamma saker när jag inte ens förstår vanliga rätt. :p

Jag har dock läst citatet från Q men jag förstår inte hur ni får det till att Q tar avstånd från fårulven? Hon frågar ju om den?

Röstningen kommer inte bli kul, jag har ingen aning om vilka som är ulvar och vilka som är goda. Det känns som att jag kan köra ole dole doff men då blir motiveringen tuff.:confused:

Välkommen till ulvspelen :laugh:
Det är väldigt lätt att tro att någon tycker en annan är skum bara för att man dialogar - vänta bara tills någon börjar be dig förtydliga dig och du känner dig jagad, då träder ulvspelsparanojan in :laugh:.

Jag är inte heller förvånad över @Snurrfian s röst på @Klara. Den säger mig inte så mycket mer än att den känns som en förklädd bop. Och första dagen är det väl inget jättekonstigt över det.
Några har reagerat över att Snurris godförklarar sig själv. Jag tycker inte heller att det just såhär första dagen är så märkligt, dessutom - är det inte det alla gör? Så hon behöver ju inte vara ond för det.
Men jag förstår nog också @Mirtais röst, lite som med Bsf och Snurris röster när det är några timmar kvar till DL första dagen är det ju lätt hänt att man får röster för att man skrivit såna saker. Säger inte så himla mycket om Mirtai heller.

Känns som att den enda slutsatsen jag kommer till är att allaaa kan vara onda eller goda :banghead:

Mirtai röstar på Snurrfian för att hon godförklarar sig själv. Det är nästan exakt samma anledning som hon hade till att rösta på mig i förra leken. Där jag var god och hon ond. :p Det behöver ju dock inte betyda att hon är ond igen, det betyder ju bara att hon tog en rätt enkel väg ut i första röstningen.

Ferrari vill invänta en sammanställning från Paddi. Varför just Paddi? När jag skumläste tråden tidigare noterade jag detta och tänkte att jag måste gå tillbaka och se vart Paddi utlovat en genomgång. Har kommit fram till att det har hon ju inte så det får mig att fundera kring vilken koppling Ferrari och Paddi kan tänkas ha. Eller om Ferrari helt enkelt tycker att Paddi brukar göra bra genomgångar. Lite skaver det allt. De enda som känner till varandra i nuläget är ju ulvarna och tvillingarna. Frågan är om Paddi kan ha sådan otur igen att någon råka bloopa och avslöja henne som ulv redan innan första dl.

Välkommen till ulvspelen :laugh:
Det är väldigt lätt att tro att någon tycker en annan är skum bara för att man dialogar - vänta bara tills någon börjar be dig förtydliga dig och du känner dig jagad, då träder ulvspelsparanojan in :laugh:.
Tack! Ulvspelsparanojan... Vad har jag gett mig in på egentligen? :nailbiting:

Jag är inte heller förvånad över @Snurrfian s röst på @Klara. Den säger mig inte så mycket mer än att den känns som en förklädd bop. Och första dagen är det väl inget jättekonstigt över det.
Några har reagerat över att Snurris godförklarar sig själv. Jag tycker inte heller att det just såhär första dagen är så märkligt, dessutom - är det inte det alla gör? Så hon behöver ju inte vara ond för det.
Men jag förstår nog också @Mirtais röst, lite som med Bsf och Snurris röster när det är några timmar kvar till DL första dagen är det ju lätt hänt att man får röster för att man skrivit såna saker. Säger inte så himla mycket om Mirtai heller.

Känns som att den enda slutsatsen jag kommer till är att allaaa kan vara onda eller goda :banghead:

Tja, då har vi nått samma slutsats i alla fall.

Nu är jag tillbaka igen, har snabbläst igenom det som hänt sedan sist jag var inne, jag hajade till lite över @Ferrari s inlägg om att hon väntar på @Paddington, såg sedan att flera andra också gjorde det och att @Lenis även lagt sin röst på henne.

Men även om kommentaren sticker ut vet jag inte om det behöver peka på att det är något skumt med Ferrari, snarare känns det som att det skulle vara väldigt klantigt om hon nu skulle vara ulv. Och Ferrari har ju ändå varit med och lekt några lekar nu.

1. quarter4ever det är jag :D

2. Lobelia inte skrivit så mycket än så länge - tidsbrist eller har hon andra anledningar till att inte visa så mycket av sig?-behöver se mer av Lobelia

3. Lenis hittat leken och börjar visa lite hur hon funderar. Hon är en ”ny” spelare för mig, men har förstått av det hon skrev när hon anmälde sig till leken att hon spelat förut. Hur mycket eller hur pass skicklig spelare hon är har jag ingen aning om, inte heller går det att hålla henne åt varken den ena sidan eller den andra så här pass långt in i leken. Tillägg:Hinner se att hon röstar på Ferrari innan jag postar detta

4. Blacksmithfarm Har räknat och dividerat lite med Klara, för ovanlighetens skull var hon inte först med det denna gången. Verkar vilja räkna högt på antal onda och iofs är det bättre att räkna med för många än att bli överraskad….Har sedan skrivit ett inlägg där hon misstänker lite hit och lite dit, och röstar sedan på mig. I övrigt har det inte kommit så mycket tankar från henne mer än rena rollfunderingar och lektekniska saker.
BSF är en av de jag aldrig litar på, hon har lurat mig lite för många gånger för det. Noterar att hon och cirkus verkar reda ut litet missförstånd ang hur/om för sena/ missade röster ska räknas/ inte räknas Hon kan lika gärna vara en förvirrad god som behövde rösta tidigt, eller på den onda planhalvan denna gången. Jag håller mina ögon på BSF för stunden- skulle vilja se lite mer av substans från henne också

5. cirkus Här är nr 2 jag aldrig litar på…..Verkar dock starta som hon gjort i de senaste lekarna , fast det säger inget om vilken sida hon står på- som sagt allt för duktig på att verka god även när hon är ond för att man ska kunna dra några slutsatser av det.Tillägg: Hinner se att hon gör en sammanställning över alla deltagare :up:,

6. Habina verkar leksugen, har frågat lite om fårulven och ficktjuven och konsekvensen av vad som händer om ficktjuven tjuvar av fårulven. Grunnar på om Snurrfian godförklarar sig själv för att hon är ulv, då hon själv nyligen gjort detsamma. Funderar också över tvillingarna som spelar på varsin sida, och båda vill ha spioninfon samt bli av med den andra. Hm Habina ställer rätt bra frågor men undrar jag om det är med goda avsikter? Habina brukar kunna vara skum iofs även när hon är god, så det behöver ju inte säga något om vilken sida hon spelar på i denna leken. Kan inte hålla Habina åt något håll just nu

7. Snurrfian Smäller till med en rejäl godförklaring av sig själv som även jag noterar . Röstar på Klara ( iofs väntat- ville väl inte att Mirtai skulle bli först denna gången också:p)Men vis av att jag brukar misstänka snurrfian nästan på automatik så vet jag inte om det egentligen gör henne ond?
Jag är fundersam över snurrfian, och ett litet öga har hon på sig iaf

8. bollen__ hittade leken igår, aviserade tidsbrists idag- tja that`s it for the moment ? behöver se mycket mera av bollen__ för att kunna säga något om henne Tillägg: hinner se att hon kommer med lite inlägg precis innan jag postar detta

9. Klara rivstartade med rejäla uppställningar över hur många onda och goda det kan vara i leken
och har fortsatt resonera om det idag. verkar spooky över att det finns två spioner i leken vilket kan göra det svårt att veta vem av dem man ska lita på. Tycker att det verkar vara lite sior i leken max 2 om goda lyan kan skicka en sia till en god. Håller sedan med cirkus om att ficktjuven blir som en siare iom att den kan tjuva förmågor som kan få den att förstå vilken roll den tjuvåt ifrån och tillägger själv att även den som väljer sida får en form av sia iom sina tre gissningar om den väljer att spela som ond.
Jag blir inte riktigt klok på Klara utifrån detta, lite så att det kommer en del ”tvärsäkra” uttalanden som hon sedan backar på vad det gäller både fördelningen onda/goda samt antal sior…
Håller ett öga på Klara , men kan heller inte säga om hon är ond eller god utifrån detta

10 Mirtai hittade leken, funderade på om det var en ny twist att ingen vet vilka roller som finns? Nåja alla hade iaf fått sin egen roll vid det tillfället även om inte rollistan var beskådlig för alla. Men det känns iofs som en vanlig Mirtai-skum.kommentar som hon brukar kunna fälla. Röstar sedan på Snurrfian i en tidig röst för hennes godförklaring av sig själv och svarar Hedinn när hon ifrågasätter om det verkligen brukar vara onda som vill godförklara sig att hon inte vet men det är hennes känsla. Mirtai är ju professor i skumskolan så vill inte dra några växlar alls på detta egentligen. Kan inte säga något om Mirtai för stunden

11. FiaM hittade leken igår och aviserade dåligt med tid på torsdag . idag hittills bara kommit med ett inlägg i förmiddags som sammanfattar att det varit lugnt första dagen och mestadels handlat om rollfördelningen, verkar också tycka att fem onda är mest rimligt med tanke på att den som väljer sida också kan hamna i lyan om den gissar rätt och då blir lyan väldigt stark. inget som sticker ut så här långt, men behöver se mer av FiaM för att kunna säga något mera om henne för stunden .

12. Paddington har ( som aviserat) ont om tid idag och imorgon : verkar mest bekymra sig över min tidsuppfattning (:love: ) samt även en fundering om hur lady Edith visas i spioninfo och sior . Verkar efterfrågad av Ferrari för sina sammanställningar. Behöver se mer av Paddington för att kunna bedöma henne .

13. Gabby_Ossi Tja hittade leken igår orkade inte tänka på alla roller skulle återkomma idag. Inte varit inne idag än så avvaktar med att tycka något om henne tills dess.

14 Ferrari verkar ha tekniska bekymmer,hittade leken sist av alla- inte roligt förstås . Och man måste ju notera hennes tillit till Paddingtons sammanställningar. Men det kan ju lika gärna betyda att hon är en god i nöd som att hon skulle vara en lat ond, så vill inte dra för stora växlar på just det. Avvaktar med omdöme tills vidare tills hon haft chansen att visa mera av sig själv.

15.Ileo lekens nykomling- välkommen :) har skrivit riktigt imponerande sammanställningar och reflektioner över samtliga tycker jag- bra jobbat ! :up: Finner inget som tyder på någon ondhet för stunden utan det som kan vara tveksamt( lite missuppfattningar om vad andra menat och sett ) kan mycket väl vara på nybörjarkontot och inget annat. Men kan inte heller hålla henne annat än neutral så här tidigt i spelet

16. Hedinn hittade leken först idag och förbannar först Myrten för alla konstiga roller och noterar sedan att Artline är lika djävlig hon. förefaller närmast misstänka Mirtai för hennes röst på snurrfian med den motiveringen än att snurrfian skulle vara ond? Och håller sedan med Lenis i hennes fundering över varför Ferrari verkar lita så till paddingtons sammanställningar och ifrågasätter också vilket värde sådana sammanfattningar ens har första dagen

edit fetade alla deltagarnamn så det skulle bli tydligare

Senast ändrad:
Lenis: Har jour och tycker det är skoj med ny lek då det var länge sedan sist. Jag håller med Lenis sammanfattning till stor del men jag ser fortfarande inte hur Q tog avstånd från fårulven? Kan någon skriva vilket inlägg det var? Och jag håller inte riktigt med om Ferrari heller? Jag ser fram emot allas sammanfattningar oavsett vilken sida de är på för att de ger mig lite infallsvinklar? Däremot hade jag nog inte sett fram emot dem som ulv…

bollen__: Har ont om tid idag, jag hoppas dock att bollen_ hinner skriva något mer annars blir det svårt att teoria.

Klara: Räknar på hur många ulvar respektive goda det finns. De flesta verkar hålla med henne om att det finns max 5 ulvar. Vad Klara skriver är dock att hon gissar på y=3 inte 2-3 utan 3. Vet hon hur många ulvar det finns i lyan? Hur kan hon vara så säker på att det är tre? Klara tycker att sidorna verkar relativt balanserade och oroar sig för förvirringen den onda spionen kan skapa.
Nej. Jag vet inte att y=3. Jag skriver ju just det. Att jag gissar. För att jag tycker att det känns mest sannolikt. Jag skriver också att det kan vara något helt annat.

Jag har en del jobb kvar att göra idag, men ska försöka hänga med så gott jag kan fram till DL.

Hedinn röstar på Mirtai

Då jag tycker hon lägger en lite väl enkel röst på Snurrfian för att Snurrfian skriver att hon är god. Som jag ser det är det trots allt något alla gör, direkt eller indirekt och därmed inget jag kan se nödvändigtvis tyder på ondska.

6 röster lagda om jag räknat rätt,
quarter
Klara
Snurrfia
blacksmithfarm
Mirtai
Ferrari

.. en var. Eller har jag missat ngt?

Fyller på mina tidigare tankar:

Ileo- Teoriar finfint för en nybörjare (?). Skriver o sammanfattar mkt. Känns som ett seriöst försök men har svårt att värdera henne åt nåt håll.

Klara- Verkar rätt oförarglig men skriver i #166 "Det säger inget om Bsfs roll." Jag förstår tanken bakom teorin, men tycker det luktar lite väl mycket skydd här.. kan va helt fel men fick en känsla där.

Gabby Har andra tankar ön jag om Ferrari, om att hon inte måste vara ond då det skulle vara otippat klantigt (mitt uttryck) att skriva så om Paddi vore ond, typ. Jag håller med om den tankegången men låter min röst stå kvar då det ändå är det som skaver mest för mig ikväll.

quarter - Är i vart fall engagerad i leken vilket är väldigt kul, brukar åxå va ett hyfsat sätt att hålla sig kvar ett tag då folk tycker det är roligt. Men jag kan inte värdera henne alls än.

Verkligen inte OT!

Håller någon koll på röstlistan? För ni måste ju inse att vare sig Grevinnan av Grantham eller Lady Mary Crawley gör sådant. Och nej - vi tänker inte fråga granny!
Jag funderade just på desamma. Baxter ska lägga mitt hår nu. så vore utmärkt om någon kunde fixa fram röstlistan :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar