DL är 21.30
När är DL?
Kommer strax sitta på pendeln å kolla igenom leken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När är DL?
Kommer strax sitta på pendeln å kolla igenom leken.
Hedinn: Försvarar Snurrfian och dennes godförklaring och menar att det snarare sticker ut när man röstar på de som godförklarar sig själva. Hedinn håller med Lenis om Ferrari.
Även jag håller med om att det känns troligast att det är 5 ulvar från början (max) och så Edith.
Sedan har vi ju den onda spionen som inte räknas in i vinstvillkoren (goda vinner när alla ulvar är döda, onda när de är fler än goda)
Hmm. Fråga då @Myrten @Artline
Om jag nu utgår från 5 "grundulvar för att skriva mitt exempel här:
Goda måste få ut alla ulvar (5 eller 6 beroende på om den som får välja har valt och gissat sig in i lyan)
Onda ska vara fler än goda - där räknas den onda spionen in och eventuellt Edith (oavsett om hon gissat sig in än eller inte?) I så fall 6-7st.
Stämmer detta?
Teoriar vidare enligt detta:
Det skulle kunna betyda att det står 6-10 nu, ev 7-7 imorgon om Edith väljer onda *och gissar sig in direkt*, en god lynchas och käket lyckas.
Då vinner onda om de lyckas lyncha en god till?
Fördelen för goda här är ju att de inte känner till sin spion och förhoppningsvis käkar eller hjälper till att rösta ut denne. Fast det i sin tur innebär att ingen mer spioninfo kommer i leken...
Edit ** Antar att det räcker att Edith väljer onda sidan för att räknas som ond enl. vinstvillkoren? LL?
Men cirkus, nu krånglar du till det för mig. Jag läste igenom vad du har skrivit och du har ju helt rätt i att Blacksmithfarm inte sa att du var skum utan att du rörde till det. Hur kunde jag misstolka det så mycket? Jag läste ju att du var skum som rörde till det.
Dessutom missförstod jag både dig och Lenis så uppenbarligen är jag inte särskilt bra på att hitta misstänksamma saker när jag inte ens förstår vanliga rätt.
Jag har dock läst citatet från Q men jag förstår inte hur ni får det till att Q tar avstånd från fårulven? Hon frågar ju om den?
Röstningen kommer inte bli kul, jag har ingen aning om vilka som är ulvar och vilka som är goda. Det känns som att jag kan köra ole dole doff men då blir motiveringen tuff.
Tack! Ulvspelsparanojan... Vad har jag gett mig in på egentligen?Välkommen till ulvspelen
Det är väldigt lätt att tro att någon tycker en annan är skum bara för att man dialogar - vänta bara tills någon börjar be dig förtydliga dig och du känner dig jagad, då träder ulvspelsparanojan in .
Jag är inte heller förvånad över @Snurrfian s röst på @Klara. Den säger mig inte så mycket mer än att den känns som en förklädd bop. Och första dagen är det väl inget jättekonstigt över det.
Några har reagerat över att Snurris godförklarar sig själv. Jag tycker inte heller att det just såhär första dagen är så märkligt, dessutom - är det inte det alla gör? Så hon behöver ju inte vara ond för det.
Men jag förstår nog också @Mirtais röst, lite som med Bsf och Snurris röster när det är några timmar kvar till DL första dagen är det ju lätt hänt att man får röster för att man skrivit såna saker. Säger inte så himla mycket om Mirtai heller.
Känns som att den enda slutsatsen jag kommer till är att allaaa kan vara onda eller goda
Nej. Jag vet inte att y=3. Jag skriver ju just det. Att jag gissar. För att jag tycker att det känns mest sannolikt. Jag skriver också att det kan vara något helt annat.Lenis: Har jour och tycker det är skoj med ny lek då det var länge sedan sist. Jag håller med Lenis sammanfattning till stor del men jag ser fortfarande inte hur Q tog avstånd från fårulven? Kan någon skriva vilket inlägg det var? Och jag håller inte riktigt med om Ferrari heller? Jag ser fram emot allas sammanfattningar oavsett vilken sida de är på för att de ger mig lite infallsvinklar? Däremot hade jag nog inte sett fram emot dem som ulv…
bollen__: Har ont om tid idag, jag hoppas dock att bollen_ hinner skriva något mer annars blir det svårt att teoria.
Klara: Räknar på hur många ulvar respektive goda det finns. De flesta verkar hålla med henne om att det finns max 5 ulvar. Vad Klara skriver är dock att hon gissar på y=3 inte 2-3 utan 3. Vet hon hur många ulvar det finns i lyan? Hur kan hon vara så säker på att det är tre? Klara tycker att sidorna verkar relativt balanserade och oroar sig för förvirringen den onda spionen kan skapa.
Jag funderade just på desamma. Baxter ska lägga mitt hår nu. så vore utmärkt om någon kunde fixa fram röstlistanVerkligen inte OT!
Håller någon koll på röstlistan? För ni måste ju inse att vare sig Grevinnan av Grantham eller Lady Mary Crawley gör sådant. Och nej - vi tänker inte fråga granny!