HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag tycker att det känns som att cirkus rör till det för sig (och oss?)? Att man om man missar DL tvingas skriva vem man skulle ha röstat på gör väl inte att de som kommer med försenade röster kommer att räknas i lynchen? Jag fattar inte logiken där, men det verkar som om Paddi redde ut det i alla fall.

Va? Jag har väl aldrig påstått att de som kommer med försenade röster kommer att räknas i lynchen. Det jag funderade runt var när en röst räknas som missad och risken finns att spelaren blir kickad. Plus att jag funderade lite runt detta med att teoria efter att dagDL uppdateringen kommit - det kändes lite awkward helt enkelt.

Okej Detta har hänt (mer eller mindre):

Jag tycker att det känns som att cirkus rör till det för sig (och oss?)? Att man om man missar DL tvingas skriva vem man skulle ha röstat på gör väl inte att de som kommer med försenade röster kommer att räknas i lynchen? Jag fattar inte logiken där, men det verkar som om Paddi redde ut det i alla fall.

Ett antal rollfunderingar:

Mycket snack om fårulven här:cautious:

Matematiska funderngar, känns vettiga många har hållt med om dem också.

Q frågar en massa, i vanlig anda, men missar vinstvillkoren. Hmm....

Nedanstående hittar jag inget svar på ? @Myrten @Artline?

Va? Jag har väl aldrig påstått att de som kommer med försenade röster kommer att räknas i lynchen. Det jag funderade runt var när en röst räknas som missad och risken finns att spelaren blir kickad. Plus att jag funderade lite runt detta med att teoria efter att dagDL uppdateringen kommit - det kändes lite awkward helt enkelt.
Skriver från mobilen.rast på jobbet.
Det jag citerade i början av mitt inlägg ovan var det jag syftade på.
Och som jag skrev nånstans strax efter det så antar jag att en röst efter dl är missad precis som vanligt. Din tanke om när den räknas som missad fick mig att tro att det var det som jag sedan skrev i mitt röstinlägg som du funderat över.
Men då missförstod jag det. Nu när jag läser om så förstår jag :)

All
Skriver från mobilen.rast på jobbet.
Det jag citerade i början av mitt inlägg ovan var det jag syftade på.
Och som jag skrev nånstans strax efter det så antar jag att en röst efter dl är missad precis som vanligt. Din tanke om när den räknas som missad fick mig att tro att det var det som jag sedan skrev i mitt röstinlägg som du funderat över.
Men då missförstod jag det. Nu när jag läser om så förstår jag :)
Alltså att en ej missad röst per automatik ingår i lynchen var det jag fastnade i.
Edit nej du skrev inte så. Men min hjärna resonerar så:)

Jag har börjat teoria lite och ska renskriva innan jag postar. Det här var jobbigare än jag trodde, jag har fått ihop en a4 sida på bara fyra personer och jag har en hel del kvar. Jag har dock fortfarande ingen aning vilka som är goda och vilka som är onda ;)

Måste rösta nu, hopptränare ikväll :)

Fast samtidigt så finns det stora möjligheter för oss på den goda sidan att få mycket information, vi har en ficktjuv, en byfåne som har en sia och sen den goda lyan som har möjlighet att skicka paket, och så det spännande spionrollen, den borde kunna ge en hel del bara man kommer underfund med vem man kan lita på. ;)

Tycker de här godförklaringarna alltid sticker ut. Nu har Snurrfian förklarat hur hon menade men ändå, en ond känner oftare behovet av att påpeka att de minsann hör till goda sidan.

Mirtai röstar på Snurrfian

Nu har jag hittat hit men lyckas inte logga in via datorn så jag har svårt att få ett sammanhang. Ser fram emot @Paddington sammanställningen då det alltid bringar lite klarhet.

Någon som vet hur länge ens konto är låst efter för många inloggningsförsök? Kommer in via mobilen men inte datorn.

Jaha då har jag läst igenom, inte mkt av substans men sammanfattar lite.

(Notera att jag bara spelat med ett fåtal av de som är med i denna lek så vet inte vem som är ny eller hur de brukar spela, standardförsvaret blir ju ofta "men jag spelar alltid såhär" när man tycker nån är skum, well, det vet ju inte jag nu.)

quarter- Frågar mycket om roller, håller koll på vem som hittat leken. Antingen vill hon ha det tydligt och ha koll, alternativt en ond som försöker visa sig aktiv utan att förarga någon eller hamna i diskussion. Får en röst av BSF som jag förstår.

surrfian- Lekens första godförklaring av sig själv vilket kostat henne en röst. Jag reagerade själv på det så förstår även den rösten (lagd av Mirtai). Hon har röstat på Klara för hennes X&Y:ande vilket för mig mer känns som en förklädd bop, inte helt konstigt så tidigt i leken med rätt lite att gå på. Å andra sidan en röst hon lätt kan bortförklara om den visar sig ha landat på en god.

Blacksmithfarm- Ter sig lite intetsägande i sina inlägg tycker jag, försiktig ulv?

Cirkus- Aktiv, försvarar sig själv, jag har hittills bra vibbar men damen är rutinerad och skulle kunna vara precis vad som helst..

Lobelia- Korta inlägg som inte ger mig så mycket. Tycker hon känns lite smygande. Hmm.

Ferrari- ser fram emot Paddingtons sammanställning. Detta får mig lite fundersam. Om man själv är god och inte vet vad Paddington är på för sida, vågar man ta så mkt hänsyn till ngt hon skriver då? Enda gången jag verkligen vågar ta intryck av någon annans sammanställning är om jag vet att vi är på samma lag. Vet Ferrari ngt jag inte vet?

Måste rösta nu, hopptränare ikväll :)

Tycker de här godförklaringarna alltid sticker ut. Nu har Snurrfian förklarat hur hon menade men ändå, en ond känner oftare behovet av att påpeka att de minsann hör till goda sidan.

Mirtai röstar på Snurrfian
Gör de verkligen det? Jag tycker vi sett många exempel på det i senare tidens lekar, att folk skriver nåt liknande, får en massa röster och sen visar sig vara goda. Visst, det är första DL, men jag tycker, till skillnad från dig, att det snarare är rösterna på dessa som sticker ut.

Nu har jag hittat hit men lyckas inte logga in via datorn så jag har svårt att få ett sammanhang. Ser fram emot @Paddington sammanställningen då det alltid bringar lite klarhet.

Någon som vet hur länge ens konto är låst efter för många inloggningsförsök? Kommer in via mobilen men inte datorn.
Håller med Lenis här, du vet väl inte vilken sida Paddi är på? Och kan man ens få någon vettig sammanställning första dagen?

Känns lite vanskligt att lita såpass mycket till nån såpass tidigt i leken.

Håller med Lenis här, du vet väl inte vilken sida Paddi är på? Och kan man ens få någon vettig sammanställning första dagen?

Känns lite vanskligt att lita såpass mycket till nån såpass tidigt i leken.

Jag kommer inte in på buke på datorn. Så fort jag kan det så ska jag läsa igenom allt.

Men just nu när det strular så hade det varit bra. Syftar inte på hennes tankar utan på att få ett hum om vad som skrivits.

För det är knepigt att spela på en 4'3" skärm. Som dessutom är full med sprickor.

Lobelia- Korta inlägg som inte ger mig så mycket. Tycker hon känns lite smygande. Hmm.
Eller så kanske jag inte har tid att leka så värst mycket idag, vilket jag förvarnade om. Jobbat som en slav hela dagen + att jag har hästen och lektion i kväll.

Men just nu när det strular så hade det varit bra. Syftar inte på hennes tankar utan på att få ett hum om vad som skrivits.
Men varför just Paddis? Jo hon gör bra sammanställningar, men inte så värst ofta första dagen. Hon har aviserat om ont om tid dessutom. Du kanske får vänta ;)

Gör de verkligen det? Jag tycker vi sett många exempel på det i senare tidens lekar, att folk skriver nåt liknande, får en massa röster och sen visar sig vara goda. Visst, det är första DL, men jag tycker, till skillnad från dig, att det snarare är rösterna på dessa som sticker ut.

Jag kan ha fel, men det är iaf min känsla.

Halva teoriandet/sammanfattningen är klart så jag bestämde mig för att posta om de tre första deltagarna, efterföljare utlovas :)

Quarter4ever: Jag har förstått att Q har för vana att rösta sent vilket dock inte verkar vara kopplat till vilken sida hon är på. Q är absolut den deltagare som frågat mest i leken. Hon frågar om fårulven och huruvida den är med i lyan eller ej, tvillingarna, paketen från den goda lyan, Edith och om vinstvillkoren. Är frågorna för att hon ska ha så god chans som möjligt att gissa vilka ulvarna är eller för att förvilla oss andra? Q är också med i diskussionen om röstning efter deadline och ifrågasätter om motiveringar som kommer in i efterhand kommer vara "friserade" Blacksmithfarm och Snurrfian tycker att Q tar avstånd från fårulven på ett mystiskt sätt och Bsf röstar också på Q med den motiveringen. Jag kan dock inte se att Q tar avstånd från fårulven och håller därför Quarter4ever som neutral tillsvidare.

Lobelia: Lobelia har inte skrivit så många inlägg än mer än att hon har tidsbrist. Hon håller dock med Snurrfian om att man kan bli godförklarad som ulv om man lynchar en ond utanför lyan.

Blacksmithfarm: Bsf håller med om att det troligtvis är max 5 ulvar exklusive Edith i början och teoriar om hur fördelningen skulle se ut. Bsf håller inte med Snurrfian om att man kan bli godförklarad som ond om man lynchar en ond då ingen vet vem den onda är. Bsf sammanfattar leken och lägger sedan första rösten på Q med motiveringen att hon sticker ut mest på grund av att hon ingav känslan att hon tar avstånd från fårulven (jag hittar inte var hon gör det?) Vidare tyckte Bsf att cirkus och Snurrfian betett sig misstänkt. Cirkus på grund av att hon är snurrig runt frågan om röstning efter deadline och Snurrfian eftersom hon menar att Snurrfian resonerar konstigt kring godförklaringen av ulvar som lynchar ulvar utanför lyan.

Eftersom jag har en dräktig tik här hemma som skulle kunna behöva min uppmärksamhet röstar jag redan nu, men kan komma att ändra rösten innan DL om jag inte sitter i valplådan och ngt intressant framkommit.

Lenis röstar på Ferrari

Motivering i #132

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar