HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Eftersom jag har en dräktig tik här hemma som skulle kunna behöva min uppmärksamhet röstar jag redan nu, men kan komma att ändra rösten innan DL om jag inte sitter i valplådan och ngt intressant framkommit.

Lenis röstar på Ferrari

Motivering i #132
motiveringen ska finnas i röstinlägget för att rösten ska räknas i denna leken:)
det ät ok att citera ditt inlägg #132 men det ska finnas i samma inlägg som rösten

Från lekbeskrivningen:
"Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Myrten röstar på Artline för att…Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat."

Har precis landat hemma efter att ha jobbat i stallet hela dagen samt städat ( jag får ju gäster till helgen:bump: )
håller på att läsa ikapp och kommer snart med reflektioner från mig :)

efterföljare, det här var ju jobbigt ju :)

cirkus: Diskuterar röstning i efterhand. Tycker att det blir meningslöst om det inte kommer med i statistiken men tror att rösterna räknas som missade. Menar också att det blir väldigt märkligt att lägga en röst med motivering när man vet vem som åkt. Tycker om rollistan. Frågar om hur det blir om tjuven försöker stjäla av fårulven och om vinstvillkoren. Diskuterar med Paddington om röstning i efterhand där Bsf tyckte hon var snurrig. (jag känner mig förvirrad och kan inte se hur det skulle avgöra om cirkus är god eller ond.) Tar upp Snurrfians godförklaring och brist på analys av onda styrkor. Håller med om att det är rimligt med max 5 onda.

Habina: Habina är taggad inför leken och blir förrvirrad av ficktjuven och hur det blir när han själ från ulvar. Blir sedan snurrig av att läsa alla diskussioner (det blir jag också). Tar också upp att Snurrfian godförklarade sig själv snabbt vilket Habina gjorde förra gången som ulv. (sår hon här ett frö för att få ut Snurrfian eftersom hon själv är ulv eller är det bara en fundering?). Tycker att det kan bli en jobbig tvist för tvillingarna när de dels vill ha spioninfon men också bli av med den andre.

Snurrfian: Funderar på att lägga en röst på Klara då hon räknar med x och y. (Snurrfian, x och y är awesome, bästa delen av hela min undervisning i matematik, den enda delen jag gillade). Meddelar att hon har ont om tid. Snurrfian godförklarar sig själv och menar att den goda sidan har goda möjligheter att få information. ( detta känns mysko, är hon som ulv oroad över den goda sidans möjligheter till information? Varför är hon så snabb att godförklara sig själv? Både bsf, cirkus och Habina tar upp detta, är de ulvar som går ihop för att lyncha Snurrfian?) Svarar cirkus när denna noterar att Snurrfian inte tar upp den onda sidans styrkor och att hon godförklarar sig själv. Snurrfian menar att de hade slått ner på om hon skrivit den goda sidan istället för att godförklara sig själv också. Säger att de onda har starka kort speciellt om Edith väljer att vara ond och tar upp att man som ond kan bli godförklarad om man lynchar den onda utanför lyan. Snurrfian röstar på Klara med motiveringen att hon medvetet ville förvilla Snurrfian med sina x och y men håller samtidigt med bsf om att det är skumt att Q tar avstånd från fårulven. (jag ser det inte? Tycker att det är en väldigt vag anledning att rösta på Klara men det är DL1 och lägga en andraröst på q med så svag motivering hade inte varit bättre)

snälla, skulle vårt eminenta värdpar och gran vara så underbara och OT-färga sina inlägg :love:

Ursäkta? Om ni andra inte vill ha samma färg som ÄNKEhertiginnan står det er helt fritt att själva byta!
(Till något vulgärt, säkerligen.
snooty.gif
)

Nu tycker jag vi talar om trevligare saker. Senaste modet, förslagsvis. Visste ni att min favoritfärg alltid har varit av högsta mode? Intressant, tycker jag.

Går inte att redigera mitt inlägg så kör igen, OBS det står alltså två ggr:

Ferrari- ser fram emot Paddingtons sammanställning. Detta får mig lite fundersam. Om man själv är god och inte vet vad Paddington är på för sida, vågar man ta så mkt hänsyn till ngt hon skriver då? Enda gången jag verkligen vågar ta intryck av någon annans sammanställning är om jag vet att vi är på samma lag. Vet Ferrari ngt jag inte vet?

Lenis röstar på Ferrari

Tycker dock att en hänvisning till inlägget borde räcka, är jäkligt kämpigt få till klipp o klistra delar av stycken via mob :p Nu sitter jag vid datorn så då funkar det.

Lenis: Har jour och tycker det är skoj med ny lek då det var länge sedan sist. Jag håller med Lenis sammanfattning till stor del men jag ser fortfarande inte hur Q tog avstånd från fårulven? Kan någon skriva vilket inlägg det var? Och jag håller inte riktigt med om Ferrari heller? Jag ser fram emot allas sammanfattningar oavsett vilken sida de är på för att de ger mig lite infallsvinklar? Däremot hade jag nog inte sett fram emot dem som ulv…

bollen__: Har ont om tid idag, jag hoppas dock att bollen_ hinner skriva något mer annars blir det svårt att teoria.

Klara: Räknar på hur många ulvar respektive goda det finns. De flesta verkar hålla med henne om att det finns max 5 ulvar. Vad Klara skriver är dock att hon gissar på y=3 inte 2-3 utan 3. Vet hon hur många ulvar det finns i lyan? Hur kan hon vara så säker på att det är tre? Klara tycker att sidorna verkar relativt balanserade och oroar sig för förvirringen den onda spionen kan skapa.

Lenis: Har jour och tycker det är skoj med ny lek då det var länge sedan sist. Jag håller med Lenis sammanfattning till stor del men jag ser fortfarande inte hur Q tog avstånd från fårulven? Kan någon skriva vilket inlägg det var? Och jag håller inte riktigt med om Ferrari heller? Jag ser fram emot allas sammanfattningar oavsett vilken sida de är på för att de ger mig lite infallsvinklar? Däremot hade jag nog inte sett fram emot dem som ulv…
.

Jag har inte skrivit att hon tar avstånd från någonting, nu har du blandat ihop det tror jag.

Jag har inte skrivit att hon tar avstånd från någonting, nu har du blandat ihop det tror jag.
Okej, då missförstod jag dig.:o Blacksmithfarm motiverade sin röst med det nämligen och du skrev att du förstod rösten så därför antog jag att du höll med helt enkelt. :D Varför förstod du rösten om det inte var för att du tyckte så?

Och så Snurrfian som menar att lyan kan bli godförklarad om de röstar ut den onda spionen, det har tydligen hänt förut. Men det gör ju också att folk har fått upp ögonen för det. Och som jag skrev, lyan vet lika lite som de goda om vem som kan vara ond spion (förutom att de då kan ta bort sina kollegor ur ekvationen) - vilket borde leda till att man inte blir godförklarad för en sådan sak.

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

Har tyvärr ont om tid idag som sagt och behöver få iväg en röst.
Jag tycker detta sticker ut, jag har sett flera bli godförklarade pga att ha varit drivande i utröstning av onda utanför lyan. Det känns som BSF vill tona ner risken, kanske för att hon själv är ulv/ond utanför lyan och inte gärna ser att man uppmärksammar att det sker.

Enligt ovan Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Jag skrev att jag anser att hon skulle kunna vara en ond som försöker visa sig aktiv utan att provocera (ej exakt ordagrant) och då förstår jag om någon röstar på henne. Jag måste inte nödvändigtvis följa deras motivering helt när jag skriver så, bara att om jag anser att en spelare skrivit ngt misstänkt så förstår jag om de får en röst. Ibland behöver det inte ens vara så att JAG tycker de är tillräckligt misstänkta för att få min röst (jag lade den ju åxå på nån annan), bara att jag förstår om de får röster på sig. Dvs jag blir inte misstänksam per automatik mot den som röstat på dem för jag kan förstå varför.

Omvänt så kan jag bli misstänksam mot någon som röstar på nån jag inte alls förstår grejen med, som i mina ögon verkar helt god/neutral.

Hoppas jag förklarade så du hänger med :)

Jag skrev att jag anser att hon skulle kunna vara en ond som försöker visa sig aktiv utan att provocera (ej exakt ordagrant) och då förstår jag om någon röstar på henne. Jag måste inte nödvändigtvis följa deras motivering helt när jag skriver så, bara att om jag anser att en spelare skrivit ngt misstänkt så förstår jag om de får en röst. Ibland behöver det inte ens vara så att JAG tycker de är tillräckligt misstänkta för att få min röst (jag lade den ju åxå på nån annan), bara att jag förstår om de får röster på sig. Dvs jag blir inte misstänksam per automatik mot den som röstat på dem för jag kan förstå varför.

Omvänt så kan jag bli misstänksam mot någon som röstar på nån jag inte alls förstår grejen med, som i mina ögon verkar helt god/neutral.

Hoppas jag förklarade så du hänger med :)
Jag hängde med. ;) Förstår absolut ditt resonemang, det verkar logiskt. Ursäkta för den förhastade slutsatsen förut.

Jag försöker mig på en liten sammanställning, hittills då.
1. Quarter4ever - Det jag reagerar på möjligen är samma sak som gjort att hon fått en röst, samtidigt så är det rätt typiskt Q att fråga om varenda detalj.
2. Lobelia - har inte gjort mycket väsen av sig alls, har en hel del IRL idag. Inget av hennes inlägg har i fått mig att reagera åt något håll.
3. Lenis - ett teoriinlägg om ett fåtal av spelarna, de spelare som faktiskt har presterat nånting hittills. Det enda jag noterar som avvikande är hennes reaktion på bsf och att hon är lite intetsägande jag håller inte riktigt med. Bsf har kommit med en del rätt intressanta tankar tycker jag ffa den runt Q. Hon röstar på Ferrari med en okej teori
4. Blacksmithfarm - behöver ofta lägga första rösten, denna gång hamnar den på Q, med en rätt okej teori. Tycker att bsf virrar mer än lovligt i sin dialog med mig, men det gör henne inte nödvändigtvis skum.
5. cirkus petite moi
6. Habina -
hon är förvirrad av alla rollerna skriver hon och allt jäkelskap de kan ställa till. Detta blir jag lite fundersam till. Visst är det många roller och lite twistat, men jäkelskap? Hugger på Snurrfians godförklaring av sig själv och säger att hon gjort så själv i senare lek.
7. Snurrfian - godförklarar sig själv som också genererar en röst. Jag tycker nog att den rösten hamnar där lite väl enkelt. Hennes röst på Klara känns också lite enkel - som en BoP med en lite teori runt - varför skulle Klara bli ond för att hon använder x och y?
8. bollen__ behöver jag se mer av
9. Klara - har kommit med tankar och resonerat under dagen på ett vis som jag mest håller med om. Lite frågor och diskussioner som känns att vi för stunden nått konsensus. Hon har räknat på fördelningen och hittills har ingen protesterat mer än Snurris (och x och Y) då
10. Mirtai - inte många inlägg och en väldigt enkel röst på Snurrfian. Inga direkta funderingar runt nån annan vad jag kan hitta. Det är lite defensivt, men gör det henne skum?
11. FiaM - Har inte kommit med många inlägg idag. Behöver se mer av henne
12. Paddington - ännu en jag skulle vilja se mer ifrån
13. Gabby_Ossi - och ytterligare en i den skaran som behöver komma med mer
14 Ferrari - har fått en röst av Lenis som reagerar på att Ferrari ser fram emot en sammanställning från just Paddi. Även jag reagerade på det och tycker det är lite märkligt. Visst hennes dator har gått sönder och hon tycker att Paddi gör bra sammanställningar. Lite skaver det i allafall, men gör det henne ond?
15.Ileo VÄLKOMMEN! kommer med sammanställning av händelser där jag inte riktigt håller med. Bsf har väl inte tyckt att jag var skum? Hon bara fick inte ihop hur jag menade först, sen fattade hon (bsf alltså) Hon (Ileo alltså) har även fel i hur jag resonerade om missade röster/röster efter DL. Men det gör henne inte skum. Hon förstår inte riktigt heller vad bsf ser som märkligt i Q's avståndstagande ifrån fårulven. Bsf hade ju citerat det.
16. Hedinn reagerar snarare på rösterna på en som godförklarat sig själv (Snurrfian i detta fall) än på den som gjort själva godförklaringen. Noterar också att Ferrari vågar lita så mkt på Paddi.

Mirtai: Röstar på Snurrfian på grund av godförklaringen. Har dock inte skrivit mycket i övrigt.

FiaM: Konstaterar att det är lugnt första dagen. Håller med Klara om att det känns troligt med fem onda och tycker att den onda sidan blir väldigt stark om Edith väljer den onda sidan och lyckas hamna i lyan.

Paddington: Är med i diskussionen om röstning efter DL. Jag håller med Paddington i inlägg 30. Paddington frågar om Edith.

Gabby_Ossi: Har läst till och med inlägg 80. Annars inte skrivit något.

Ferrari: Ser fram emot Paddingtons sammanställning vilket andra kommenterar då de undrar hur Ferrari kan veta om Paddington är på samma sida. Har strul med att komma in på datorn.

Ileo: Det är jag

Hedinn: Försvarar Snurrfian och dennes godförklaring och menar att det snarare sticker ut när man röstar på de som godförklarar sig själva. Hedinn håller med Lenis om Ferrari.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar