HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Nej, för att du uttryckte dig på ett lika "genomskinligt" sätt som jag gjorde sist jag var ond. :)
Fast jag har varit ond rätt mycket så varför skulle jag ha börjat med något sånt nu helt plötsligt? Personligen försöker jag nog mest peka på hur god jag är när jag är god, jag blir alltid misstänkt för att vara skum och ulv... :cautious:

Dessutom, att glida in i sista minut med svag motivering och lägga en röst som man vet blir poänglös.. det är lite observandum på det. Blir intressant att se vad DL utvisar.

Ulvlekandet har förändrats en del under tiden som du varit borta, ex vad som är mer accepterat idag mot för hur det såg ut tidigare....

Sedan är väl i stort sett alla röster DL1 svaga, vem kan säga att de har en klockren teori redan dag1?

Ulvlekandet har förändrats en del under tiden som du varit borta, ex vad som är mer accepterat idag mot för hur det såg ut tidigare....

Sedan är väl i stort sett alla röster DL1 svaga, vem kan säga att de har en klockren teori redan dag1?

Det där går ju i vågor. Var ju inte tusen år sen jag lekte sist ;) O jag har ju lekt i tio år typ så det ändrar sig alltid beroende på spelarna. Men i mina ögon är det misstänkt med en röst i sista minuten utan ngn vettig teori, särskilt när den man röstar på är säker, och javisst är alla teorier klena dag 1, men anser du alltså att ingen är bättre än den andra? Det tycker jag. Även dag ett finns mer eller mindre underbyggda teorier där vissa är mest en förklädd bop o andra är motiverade med flera inlägg o diskussioner tex.

UPPDATERING!

Mrs Patmore skulle bara ut i isrummet. Det fördömda kylskåpet var bara i vägen. Nej, det hederliga gamla isrummet var grejen. Hon använde det i smyg. Nu virrade hon längs vägen. Lyktan flackade – och slocknade! Hur...? Men där var dörren! Mrs Patmore öppnade den. Något slog emot hennes ansikte – kallt och slemmigt. HJÄLP! Hon vände om, trasslade in sig i en massa kalla, slemmiga saker! Aaaaaargh! Hon vrålade och skrek. Rullade runt på golvet...
- Herregud, Mrs Patmore! Vad gör du här i korvboden?
- Vad? Jag... vet inte, är det inte isrummet? Lyktan slocknade.
Anna, för det var Anna, hjälpte Mrs Patmore på fötter och började dra bort alla de fjälster (d v s fårtarmar – OBS!) som hängde på tork och som hade snott sig om Mrs Patmore som en boa constrictor runt sitt offer.
- Men snälla, du är ju alldeles uppriven! Kom nu, en ordentlig brandy i vår stuga.

Mrs Patmore ville protestera, men hon orkade inte. Hon följde med Anna, som diskret plockade bort ytterligare en bit fårtarm från Mrs Patmores huckle.

Klara var Mrs Patmore – god tvilling och spion!

Natt-DL kl 10.00

Det där går ju i vågor. Var ju inte tusen år sen jag lekte sist ;) O jag har ju lekt i tio år typ så det ändrar sig alltid beroende på spelarna. Men i mina ögon är det misstänkt med en röst i sista minuten utan ngn vettig teori, särskilt när den man röstar på är säker, och javisst är alla teorier klena dag 1, men anser du alltså att ingen är bättre än den andra? Det tycker jag. Även dag ett finns mer eller mindre underbyggda teorier där vissa är mest en förklädd bop o andra är motiverade med flera inlägg o diskussioner tex.

Jag håller med dig i att det känns märkligt med sena röster som har klena teorier där personen heller inte varit med i diskussionerna alls.

Jag håller med dig i att det känns märkligt med sena röster som har klena teorier där personen heller inte varit med i diskussionerna alls.
Fast just Fia lägger alltid udda röster DL1 eftersom hon aldrig vill avgöra - oavsett roll, så det säger ingenting särskilt om hennes roll i den här leken.

Sedan tycker jag att alla röster är värda att hålla under lupp även om de verkar vara följdröster på andras teorier, bop:ar eller väl underbyggda :)

Så kan det gå. Hejja goda! (Och det lustiga i situationen är ju att laga mat är just det jag gör till vardags)

Jaha. :( Enda positiva med att Klara åkte ut är att det inte blir någon spioninfo till onda tvillingen. Nu måste jag sova, hoppas på att inte bli käkad i natt (haha, lär ju hända bara därför :p) för imorgon hoppas jag ha lite mer tid att gå igenom leken ordentligt.

Är ni helt säkra på att ni vet vad ni sysslar med? :confused:
Hur har ni tänkt er en fest utan kock!?

Nåväl, kanske ni har någon modern lösning? En motoriserad kock, kanske? Jag kan inte tänka mig att ni gjort detta utan en plan, så låt höra!

Fast just Fia lägger alltid udda röster DL1 eftersom hon aldrig vill avgöra - oavsett roll, så det säger ingenting särskilt om hennes roll i den här leken.

Sedan tycker jag att alla röster är värda att hålla under lupp även om de verkar vara följdröster på andras teorier, bop:ar eller väl underbyggda :)

Det vet jag väl :laugh: (vad det gäller Fia alltså)
Men hon var inte den enda - även Gabby la en sån röst. Dessutom har hon inte heller varit med i diskussionerna så mycket

Men det jag egentligen mest funderar över är när rösterna bara innehåller teori om ett fåtal spelare - inte för att reglerna säger att man måste skriva om alla men jag uppfattar det generellt sett lite defensivt och smygigt att teoria väldigt knapphändigt.

För övrigt så håller jag med om att alla röster och teorier bör luppas ordentligt.

jag har inget emot att folk bara teoriar om enstaka spelare så länge det är lite substans i teorierna - ibland är less is more helt enkelt ;)

Å det kan ju finnas många anledningar till att folk inte teorier om alla, det behöver ju inte betyda att de är onda. Jag behöver bara gå till mig själv - för jag har problem att hänga med å få översikt när det är så här många spelare i en lek så jag måste koncentrera mig på några få för annars låser jag hjärnan helt å hållet. Sedan finns är det ju så att folk har ett liv vid sidan av ulvlekarna å ibland har man mer tid än andra dagar så vissa dagar blir det lite knappt m teoriandet. Sedan ytterligare en aspekt är att DL ofta varit runt 22 ganska så länge på slutet så om folk har aktiviteter så blir det ganska så tight med 21.30.

Slutligen tycker jag att regeln "teoria om två" är väldigt bra, för det måste ju finnas ngt att gå på för att kunna bilda sig en uppfattning om en person oavsett vad anledningen till att de har få inlägg/få teorier beror på.

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara

18.04 Mirtai röstar på Snurrfian

18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

quarter4ever 1
Klara 4
Snurrfian 2
ferrari 3
BSF 2
Mirtai 1
Habina: 1
Cirkus: 1
Lenis: 1

Jag funderar lite på röstningen, jag känner mig en aning skyldig eftersom jag la en första röst på Klara men sen började jag fundera, Paddington kommer med en andra röst på Klara, i det läget är vi redan tre som har två röster, varför lägga upp ytterligare en till med två röster? Intressant nog så är Q med bland oss som har två röster var och slänger in en avgörande röst på Klara på slutet. Det gör mig en aning fundersam... Men samtidigt som många ulvlekar nu har lärt mig så är det ofta så att goda röstar på goda dessvärre... :cautious:

:banana:jag fick just ett samtal om att jag har blivit moster :love:

Skyddar? Say what now? Jag kan ju bara rösta på en, isf skyddar jag ju alla jag har fått vibbar av som jag inte röstar på, med den logiken du beskriver ;)

För övrigt lite oväntat med denna galna ström av röster i precis sista minuten, På den gamla goda tiden blev man ofta misstänkt om man väntade till sista minuten med att rösta, särskilt om det var klent motiverat, men nu är det för många för att misstänka alla O_o
Vet att det här kommer lite sent men motiveringen blev inte vad jag hade tänkt... :o Leker från telefonen och satt och skrev på röstinlägget när den ringde :cautious: :banghead:. När jag väl lyckats avsluta samtalet hade jag glömt hur jag hade tänkt att formulera mig och det var minst sagt lite tid kvar innan DL.
I övrigt försöker jag att lägga udda röster vid första och ibland även vid andra DL om det inte är så att jag känner mig säker på att någon är ulv. :)

DL 1 kl 21.30

quarter4ever 1
Klara 4
Snurrfian 2
ferrari 3
BSF 2
Mirtai 1

Jag funderar lite på röstningen, jag känner mig en aning skyldig eftersom jag la en första röst på Klara men sen började jag fundera, Paddington kommer med en andra röst på Klara, i det läget är vi redan tre som har två röster, varför lägga upp ytterligare en till med två röster? Intressant nog så är Q med bland oss som har två röster var och slänger in en avgörande röst på Klara på slutet. Det gör mig en aning fundersam... Men samtidigt som många ulvlekar nu har lärt mig så är det ofta så att goda röstar på goda dessvärre... :cautious:

Faaast när jag röstade så var det Ferrari och du som hade två röster vardera - ingen av er misstänkte jag, jag hade ju skrivit om er i mitt inlägg tidigare. IIeos röst på BSF kom exakt samtidigt som min på Klara. Vem av er tycker du jag borde ha röstat på isf Klara?

Man röstar väl på den man finner mest misstänkt - det gör iaf jag. Tyvärr visade Klara sig vara god, men det visste jag inte då.

DL 1 kl 21.30

quarter4ever 1
Klara 4
Snurrfian 2
ferrari 3
BSF 2
Mirtai 1

Klara, tvilling och god spion

Vad noterar jag spontant?
Det är fem stycken som röstar/ändrar i sista minuten.

Att Ferrari ändrar sin röst - hon försöker att rädda sig själv, hon har tre stycken att välja på i det läget som har två röster vardera, Snurrfian, Klara och blacksmithfarm. Hon väljer Klara som vi nu vet är god. Varför valde hon just Klara förutom att hon hade 2 röster på sig redan? Är dom andra två kollegor? Eller var det bara en panikändring av en god? Jag VET inte

Sen kommer ytterligare en röst på Klara från Q, den är jäkligt knepig - först tänkte jag att ahhh, q försöker rädda kollega Ferrari, men efter lite tankeverksamhet - nej, jag har skitsvårt att tänka mig att de skulle outa två ulvar sådär. Dessutom har de ju fårulv som hade kunnat lägga en PM röst på Klara ifall att det är nån sorts räddningsaktion - men å andra sidan så kanske fårulven röstat på Klara i leken redan. :banghead:

Så mina två cent är att Ferrari och Q troligtvis inte sitter i lyan tillsammans i allafall.

Summa sumarum, jag vet inte. Rösterna där på slutet är väldigt intressanta, men jag kommer inte riktigt vidare - nån annan kanske kan bena i det bättre än vad jag kan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar