HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

DL 1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18:04 Mirtai röstar på Snurrfian
18:57 Lenis röstar på Ferrari
19:20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina

21:08 (Ferrari röstar på Hedinn)
21:19 Habina röstar på Snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21:26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21:26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrar röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på Klara

Lynchas: Klara god tvilling
Käkas: Q ulv, Lenis tjuv
DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
19:48 Ileo röstar på Snurrfian
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:29 Paddington röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Snurrfian
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian

21:31 (bollen__ röstar på Snurrfian)
Lynchas: Snurrfian ulv
Käkas: ingen

Antal deltagare kvar: 12
Roller kvar:
Borgmästare
Ängel
Välsignad Byfåne
Jägare
Bybor

Fårulv
Ulvar

Paket från goda Lyan: Förhäxning, sia, beskydd, extra röst, spionrad.

Om det var 5 onda från start (4 i lyan + ond tvilling) så kan det nu vara 2-3 kvar i lyan, beroende på vad Edith valt, och om hon gissat sig in i lyan.
Än har inga brilanta idéer dykt upp. Men ska försöka spåna lite. (kommer vara förpassad till mobil ikväll och imorgon, så ska försöka gå igenom vad jag hinner innan dess.)

Q var ulv och röstade på Klara.
Snurrfian var ulv, röstade på Klara och på mig.
Så, frågan är om någon mer än Snurrfian var i hetluften dag 1? Jag vet vilken roll jag har, det lämnar Ferrari. Och där vet jag inte. Det känns troligare att hon skulle vara ond tvilling.

Sedan har vi strörösterna i slutet av DL1 - lagda av FiaM och Gabby_Ossi, som inte verkar vilja vara med och avgöra något. Iof logiskt DL1, men skaver ändå att rösterna kommer såpass sent. Det som talar för deras eventuella godhet är att ingen av dem faktiskt röstade på Klara - utan det var ju Q och Ferrari la de rösterna. Om de suttit i lyan, någon av dem, så borde de ha gjort något i och med att det var så jämnt mellan Snurris och 2-3 goda (beroende på Ferraris roll)
bollen__ kan ha försökt att rädda Snurris DL1 med sin röst på Ferrari, igår la hon en röst som precis blev sen - på Snurris. Det talar inte till hennes fördel, känner jag.
cirkus röst igår kommer precis i den skarven där jag känner att det tippade över mot Snurrfian istället för Ferrari, tänkte jag skriva. Men när jag tittar på tiderna så kommer ju alla tre de sista rösterna i samma minut. Så jag vet inte om det går att hänga så mycket på just det.
Ileo - ny, känns vettig i många av sina tankar.
Lobelia - Ligger i mitten av rösterna på Snurris, ändå bara några få minuter före DL. Röstade på mig dag ett.
Hedinn - en av de som röstar på Snurris sista minuten igår. Kan p.g.a. det mycket väl vara ulvkollega som gett upp räddningsförsök.
Paddington - hennes röst igår skulle kunna ses som ett sista försök att rädda sin kollega. Men rösterna kommer som sagt så himla tätt så jag vet inte vad jag ska tro.
Habina - Röstade på mig igår, en röst som Snurrfian följer. Och jag undrar varför? Hann Snurris inte se att Ferrari hade varit ett bättre alternativ för henne att rösta på, eller hade lyan en vag stratergi om att få ut mig - men så blev det inte som de tänkt?
Mirtai - Har liksom jag prickat onda i leken, vilket gör att jag vill ha henne på goda sidan. I alla fall inte högst på misstankelistan.

Summa: bollen__ är nog den som jag tycker känns mest misstänkt för tillfället. Just för att hennes röst på Ferrari kan ha varit för att rädda Snurris och för att hennes röst på Snurris igår varken säger till eller från i lynchen ens om den kommit in i tid.

Följer upp med att kolla lite hur folk allmänt ställde sig till Snurris innan DL1:

Jag vet inte jag... Blir bara snurrig av att läsa alla diskussioner som varit hittills och alla olika roller som kan hitta på en massa jäkelskap. :crazy: Så jag har inte så mycket att tillägga ännu, mer än att jag hajade till rejält när snurrfian godförklarade sig själv så snabbt och minns när jag gjorde det sist (och var ond). Men det behöver förstås inte betyda något. :banghead:

Nästa som reagerar på Snurris är Habina, där är det svårare att dra några slutsatser men noterar.

Måste rösta nu, hopptränare ikväll :)

Tycker de här godförklaringarna alltid sticker ut. Nu har Snurrfian förklarat hur hon menade men ändå, en ond känner oftare behovet av att påpeka att de minsann hör till goda sidan.

Mirtai röstar på Snurrfian

Sedan kommer Mirtai in med sin röst på Snurris

Jaha då har jag läst igenom, inte mkt av substans men sammanfattar lite.

(Notera att jag bara spelat med ett fåtal av de som är med i denna lek så vet inte vem som är ny eller hur de brukar spela, standardförsvaret blir ju ofta "men jag spelar alltid såhär" när man tycker nån är skum, well, det vet ju inte jag nu.)

quarter- Frågar mycket om roller, håller koll på vem som hittat leken. Antingen vill hon ha det tydligt och ha koll, alternativt en ond som försöker visa sig aktiv utan att förarga någon eller hamna i diskussion. Får en röst av BSF som jag förstår.

surrfian- Lekens första godförklaring av sig själv vilket kostat henne en röst. Jag reagerade själv på det så förstår även den rösten (lagd av Mirtai). Hon har röstat på Klara för hennes X&Y:ande vilket för mig mer känns som en förklädd bop, inte helt konstigt så tidigt i leken med rätt lite att gå på. Å andra sidan en röst hon lätt kan bortförklara om den visar sig ha landat på en god.

Blacksmithfarm- Ter sig lite intetsägande i sina inlägg tycker jag, försiktig ulv?

Cirkus- Aktiv, försvarar sig själv, jag har hittills bra vibbar men damen är rutinerad och skulle kunna vara precis vad som helst..

Lobelia- Korta inlägg som inte ger mig så mycket. Tycker hon känns lite smygande. Hmm.

Ferrari- ser fram emot Paddingtons sammanställning. Detta får mig lite fundersam. Om man själv är god och inte vet vad Paddington är på för sida, vågar man ta så mkt hänsyn till ngt hon skriver då? Enda gången jag verkligen vågar ta intryck av någon annans sammanställning är om jag vet att vi är på samma lag. Vet Ferrari ngt jag inte vet?

Lenis (som vi vet var god ficktjuv) skriver i sin sammanställning att hon också reagerade på Snurrfian.

Gör de verkligen det? Jag tycker vi sett många exempel på det i senare tidens lekar, att folk skriver nåt liknande, får en massa röster och sen visar sig vara goda. Visst, det är första DL, men jag tycker, till skillnad från dig, att det snarare är rösterna på dessa som sticker ut.

Hedinn håller inte riktigt med om att Snurris godförklaring skulle vara speciellt skum, snarare "rösterna på dessa".

efterföljare, det här var ju jobbigt ju :)

cirkus: Diskuterar röstning i efterhand. Tycker att det blir meningslöst om det inte kommer med i statistiken men tror att rösterna räknas som missade. Menar också att det blir väldigt märkligt att lägga en röst med motivering när man vet vem som åkt. Tycker om rollistan. Frågar om hur det blir om tjuven försöker stjäla av fårulven och om vinstvillkoren. Diskuterar med Paddington om röstning i efterhand där Bsf tyckte hon var snurrig. (jag känner mig förvirrad och kan inte se hur det skulle avgöra om cirkus är god eller ond.) Tar upp Snurrfians godförklaring och brist på analys av onda styrkor. Håller med om att det är rimligt med max 5 onda.

Habina: Habina är taggad inför leken och blir förrvirrad av ficktjuven och hur det blir när han själ från ulvar. Blir sedan snurrig av att läsa alla diskussioner (det blir jag också). Tar också upp att Snurrfian godförklarade sig själv snabbt vilket Habina gjorde förra gången som ulv. (sår hon här ett frö för att få ut Snurrfian eftersom hon själv är ulv eller är det bara en fundering?). Tycker att det kan bli en jobbig tvist för tvillingarna när de dels vill ha spioninfon men också bli av med den andre.

Snurrfian: Funderar på att lägga en röst på Klara då hon räknar med x och y. (Snurrfian, x och y är awesome, bästa delen av hela min undervisning i matematik, den enda delen jag gillade). Meddelar att hon har ont om tid. Snurrfian godförklarar sig själv och menar att den goda sidan har goda möjligheter att få information. ( detta känns mysko, är hon som ulv oroad över den goda sidans möjligheter till information? Varför är hon så snabb att godförklara sig själv? Både bsf, cirkus och Habina tar upp detta, är de ulvar som går ihop för att lyncha Snurrfian?) Svarar cirkus när denna noterar att Snurrfian inte tar upp den onda sidans styrkor och att hon godförklarar sig själv. Snurrfian menar att de hade slått ner på om hon skrivit den goda sidan istället för att godförklara sig själv också. Säger att de onda har starka kort speciellt om Edith väljer att vara ond och tar upp att man som ond kan bli godförklarad om man lynchar den onda utanför lyan. Snurrfian röstar på Klara med motiveringen att hon medvetet ville förvilla Snurrfian med sina x och y men håller samtidigt med bsf om att det är skumt att Q tar avstånd från fårulven. (jag ser det inte? Tycker att det är en väldigt vag anledning att rösta på Klara men det är DL1 och lägga en andraröst på q med så svag motivering hade inte varit bättre)

Ileo analyserar Snurris med att hennes godförklaring känns "mysko", men lägger även till att bsf, cirkus och Habina skulle kunna vara ulvar som går ihop för att lyncha Snurris. Hon har nog rört ihop det lite dock, eftersom Hedinn snarare ifrågasatte att Snurris fick röst(er) pga sin godförklaring.

Jag försöker mig på en liten sammanställning, hittills då.
1. Quarter4ever - Det jag reagerar på möjligen är samma sak som gjort att hon fått en röst, samtidigt så är det rätt typiskt Q att fråga om varenda detalj.
2. Lobelia - har inte gjort mycket väsen av sig alls, har en hel del IRL idag. Inget av hennes inlägg har i fått mig att reagera åt något håll.
3. Lenis - ett teoriinlägg om ett fåtal av spelarna, de spelare som faktiskt har presterat nånting hittills. Det enda jag noterar som avvikande är hennes reaktion på bsf och att hon är lite intetsägande jag håller inte riktigt med. Bsf har kommit med en del rätt intressanta tankar tycker jag ffa den runt Q. Hon röstar på Ferrari med en okej teori
4. Blacksmithfarm - behöver ofta lägga första rösten, denna gång hamnar den på Q, med en rätt okej teori. Tycker att bsf virrar mer än lovligt i sin dialog med mig, men det gör henne inte nödvändigtvis skum.
5. cirkus petite moi
6. Habina -
hon är förvirrad av alla rollerna skriver hon och allt jäkelskap de kan ställa till. Detta blir jag lite fundersam till. Visst är det många roller och lite twistat, men jäkelskap? Hugger på Snurrfians godförklaring av sig själv och säger att hon gjort så själv i senare lek.
7. Snurrfian - godförklarar sig själv som också genererar en röst. Jag tycker nog att den rösten hamnar där lite väl enkelt. Hennes röst på Klara känns också lite enkel - som en BoP med en lite teori runt - varför skulle Klara bli ond för att hon använder x och y?
8. bollen__ behöver jag se mer av
9. Klara - har kommit med tankar och resonerat under dagen på ett vis som jag mest håller med om. Lite frågor och diskussioner som känns att vi för stunden nått konsensus. Hon har räknat på fördelningen och hittills har ingen protesterat mer än Snurris (och x och Y) då
10. Mirtai - inte många inlägg och en väldigt enkel röst på Snurrfian. Inga direkta funderingar runt nån annan vad jag kan hitta. Det är lite defensivt, men gör det henne skum?
11. FiaM - Har inte kommit med många inlägg idag. Behöver se mer av henne
12. Paddington - ännu en jag skulle vilja se mer ifrån
13. Gabby_Ossi - och ytterligare en i den skaran som behöver komma med mer
14 Ferrari - har fått en röst av Lenis som reagerar på att Ferrari ser fram emot en sammanställning från just Paddi. Även jag reagerade på det och tycker det är lite märkligt. Visst hennes dator har gått sönder och hon tycker att Paddi gör bra sammanställningar. Lite skaver det i allafall, men gör det henne ond?
15.Ileo VÄLKOMMEN! kommer med sammanställning av händelser där jag inte riktigt håller med. Bsf har väl inte tyckt att jag var skum? Hon bara fick inte ihop hur jag menade först, sen fattade hon (bsf alltså) Hon (Ileo alltså) har även fel i hur jag resonerade om missade röster/röster efter DL. Men det gör henne inte skum. Hon förstår inte riktigt heller vad bsf ser som märkligt i Q's avståndstagande ifrån fårulven. Bsf hade ju citerat det.
16. Hedinn reagerar snarare på rösterna på en som godförklarat sig själv (Snurrfian i detta fall) än på den som gjort själva godförklaringen. Noterar också att Ferrari vågar lita så mkt på Paddi.

Cirkus följer här upp sin tidiga notering av Snurris godförklaring med att hon får en röst på sig (av Mirtai) "lite väl enkelt", men samma omdöme ger hon även Snurris röst på Klara.

Jag är inte heller förvånad över @Snurrfian s röst på @Klara. Den säger mig inte så mycket mer än att den känns som en förklädd bop. Och första dagen är det väl inget jättekonstigt över det.
Några har reagerat över att Snurris godförklarar sig själv. Jag tycker inte heller att det just såhär första dagen är så märkligt, dessutom - är det inte det alla gör? Så hon behöver ju inte vara ond för det.
Men jag förstår nog också @Mirtais röst, lite som med Bsf och Snurris röster när det är några timmar kvar till DL första dagen är det ju lätt hänt att man får röster för att man skrivit såna saker. Säger inte så himla mycket om Mirtai heller.

Känns som att den enda slutsatsen jag kommer till är att allaaa kan vara onda eller goda :banghead:

bollen__ tycker inte Snurris godförklaring är speciellt märklig, skriver att hon behöver inte vara ond för det men att hon ändå förstår Mirtais röst.

Blacksmithfarm har (som vanligt :D) lagt lekens första röst. Jag kan inte påstå att den får mig att reagera. Motiveringen tycker jag är ok för dag ett. Har inte heller skrivit något som jag tycker är skumt.

Quarter4ever hittar inget konstigt här heller. Hon brukar smattra ur sig en massa frågor i början och kan även (om jag inte minns helt fel) medvetet provocera för att få igång leken.

Ileo, först och främst välkommen! :) Kommer med riktigt bra och ambitiösa inlägg om alla :bow:. Håller inte med om alla slutsatser men det säger mig inte så mycket... Håller ögonen öppna.

Snurrfian godförklarar sig själv vilket har fått flera att reagera. Jag erkänner att även mina ögonbryn höjdes en smula när jag läste det inlägget men betyder det verkligen att hon är ond? Känns lite väl klantigt men jag håller ögonen lite öppna även här.

Ferrari, här har jag lite samma känsla som när det gäller Snurrfian. Kommentaren om Paddingtons inlägg kan jag förstå för de är fantastiska! Men även så vågar jag inte lita på dem om jag inte är säker på att vi är på samma sida. Håller ögonen öppna även här men mest vara för att...

FiaM säger att hon lyfte på ögonbrynen över Snurris inlägg, tycker det känns lite väl klantigt men håller ögonen öppna.

Eftersom jag gärna vill försöka vara kvar lite längre den här leken (...) så ser jag ingen annan lösning än att försöka rädda mig själv.

Habina röstar på snurrfian

Då jag tyckte att hennes godförklaring av sig själv var lite väl övertydlig, jag fick rejält flashback till när jag skrev så som ond och insåg först när jag skrivit det hur tokigt det kunde tolkas. När hon sedan försöker förklara det med att vi skulle bli misstänksamma hur hon än skrev, så tycker jag förklaringen låter ihålig.

Habina kommer in igen och lägger en andraröst på Snurrfian, den första andrarösten och innan dess hade alltså
quarter4ever, Klara, Snurrfian, ferrari, BSF, Mirtai, Habina och Hedinn alla en röst vardera.

Det har egentligen inte hänt så mycket i leken idag, Snurrfians indirekta godförklaring - å även om jag själv är mer el mindre allergiska mot godförklaringar så tycker jag inte att bara en godförklaring i sig säger ngt om ngns roll utan jag vill gärna se mer av personen å det den skrivit innan jag försöker bilda mig en uppfattning om denne (i detta fall Snurrfian).

lleo- Välkommen! - som ambitiös nybörjare gör en del feltolkningar av vad som skrivits i leken och vad folk har menat.

Ferrari får flera inkl mig själv att höja på ögonbrynen med dennes inlägg om att hon ser fram emot mina sammanställningar (sorry hann inte idag vilket jag även tidigare aviserat). Det jag reagerar på nu i efterhand är de kommentarer som kommit in ang hennes inlägg och hur folk teorier/funderar. Mest reagerar jag på Klara

Inlägg nr2 (min fetning det jag tycker är intressantast) kommer efter att jag har postat ett inlägg där jag skrivet att även om Ferrari skulle vara i lyan så är det omöjligt för henne att veta min roll eftersom det finns onda roller som är okända för lyan, så att hon inte funderar över den aspekten gör att jag blir misstänksam mot Klara

Paddington röstar på Klara

Paddington skriver att hon vill se mer av Snurris innan hon bildar sig en uppfattning även om hon säger att hon själv är mer eller mindre allergisk mot godförklaringar så säger det i sig inte något om personens roll.

Har så smått börjat titta på vad bollen__ har skrivit:
Kan hålla med @Blacksmithfarm om att @quarter4ever sticker ut, men - det gör väl alltid Q oavsett sida? Jag har då svårt att säga om hon är ond eller god utifrån att hon ställer en massa frågor till LL, för det tycker jag att hon alltid gör.
Angående BSFs röstteori så tjaa, det är ju ena sidan. Å andra sidan så är det ju fler som har frågat om fårulven, men varför fick du inte samma känsla av dem?
Det är ju alltid drygt att behöva rösta tidigt och jag förstår att du såklart måste gå på det du reagerar mest på så tidigt @Blacksmithfarm men egentligen borde den teorin kunna appliceras även på Habina och cirkus enligt det du citerade? Eller är det just för att Q faktiskt frågar om fårulven är i lyan som gör att du reagerar? Försöker förstå lite hur du tänkt :p
Liten protest mot min röst på Q.

Jag är inte heller förvånad över @Snurrfian s röst på @Klara. Den säger mig inte så mycket mer än att den känns som en förklädd bop. Och första dagen är det väl inget jättekonstigt över det.
Några har reagerat över att Snurris godförklarar sig själv. Jag tycker inte heller att det just såhär första dagen är så märkligt, dessutom - är det inte det alla gör? Så hon behöver ju inte vara ond för det.
Men jag förstår nog också @Mirtais röst, lite som med Bsf och Snurris röster när det är några timmar kvar till DL första dagen är det ju lätt hänt att man får röster för att man skrivit såna saker. Säger inte så himla mycket om Mirtai heller.

Känns som att den enda slutsatsen jag kommer till är att allaaa kan vara onda eller goda :banghead:
Här skriver bollen__ att hon inte misstänker Snurrfian, fast hon kan först att andra gör det.

Jag tycker inte att det är så jättemycket som sticker ut som skumt idag, men lite finns det ju. Det är dels Ferrari och hennes uttalande om att vänta på en sammanställning från Paddington. Även om Paddis gör bra sammanställningar så kändes det lite knepigt att hon just ville ha det från henne.
BSF´s röst på Q där hon tycker att Q försöker slå bort fårulven på nått vis..Jag tycker inte att Qs fråga var konstigare än de andra som frågade om samma roll men däremot inte sagt att inte Q skulle kunna vara ond..
Och då Snurrfians godförklaring av sig själv. Som jag liksom inte riktigt kan bestämma mig för om det är skumt eller inte.
bollen__ röstar på Ferrari
då jag tycker att Ferrari är skummast av de tre jag tog upp pga att hon ville ha en sammanställning av Paddington - hur vet hon att hon kan lita på Paddis sammanställning?
Och så röstar hon på Ferrari. Alternativen hon drar upp som misstänkta är just Snurrfian och Q...

Absolut. Det gör jag.

Jag försöker bara få er att sluta stirra er fast vid att jag är tvillingen, för det är jag inte. Men som sagt, är ni så övertygade om det så rösta ut mig imorgon, så får ni se att ni har fel. Kan inte göra så mycket mer, känns som om jag suttit hela eftermiddagen/kvällen och repeterat samma saker. Jag har låst fast mig, absolut, och som det är just nu så skriver jag snabbare än jag tänker så det blir en del upprepning också av den orsaken.

Jag misstänker dig för att jag tycker att du har flytit med lite fint, jag och Snurrfiann blev ju misstänkta för våra röster på Klara. Speciellt efter att Quarter visade sig vara ulv. Medans dig... inget, det känns nästan som att du går obemärkt förbi. Om det är för att vi vill tro att du är god, kanske? Hur kommer det sig att du har glidit med obemärkt?

Alltså det här inlägget från ferrari får mig att haja till. Precis som i fallet med snurrfians godförklaring kan jag inte sätta fingret exakt på VAD det är, men jag får känslan av att ferrari desperat försöker få oss att se någonting helt annat. Så jag tänker kika lite på dl1 utifrån att hon inte är ond tvilling och se om det dyker upp några nya tankar då.

DL 1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever 1
16:04 Snurrfian röstar på Klara 1
18:04 Mirtai röstar på Snurrfian 1
18:57 Lenis röstar på Ferrari 1
19:20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm 1
20:22 Hedinn röstar på Mirtai 1
20:49 Cirkus röstar på Habina 1

21:08 (Ferrari röstar på Hedinn) 1
21:19 Habina röstar på Snurrfian 2
21:21 Klara röstar på Ferrari 2
21:26 Ileo röstar på Blacksmithfarm 2
21:26 Paddington röstar på Klara 2
21:29 bollen__ röstar på Ferrari 3
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus 1
21:29 FiaM röstar på Lenis 1
21:30 Ferrari ändrar röst till Klara 3
21:30 quarter4ever röstar på Klara 4

Lynchas: Klara god tvilling
Käkas: Q ulv, Lenis tjuv

Avdelningen Habina försöker tänka till. :idea: Jag tänker mig ett scenario där Klara INTE röstat på sin tvilling, utan på någon helt random (som råkade bli ferrari för ferrari var mysko). Gagnar det den onda tvillingen att Klara ryker? Om ja, så kan paddington vara ond tvilling. Om nej, så skulle bollen__ kunna vara ond tvilling.

Sedan har vi funderingen cirkus tagit upp. VARFÖR ser ulven quarter4ever till att klara ryker? Hon ser med största sannolikhet inte att ferrari lagt sin röst på klara, utan tror att det står 3-3 mellan ferrari och klara. Jag har enormt svårt att tro att fårulven också lagt sin öppna röst på klara (dvs att fårulven är paddington) och om ferrari är god så skulle det ju stått lika mellan två goda i första lynch. Varför gjorde quarter4ever som hon gjorde? Var det enbart för att vi skulle bli förvirrade och få för oss att ferrari var ond?

Jag kan mycket väl tänka mig att fårulven är någon som inte röstade på klara eller ferrari, dvs blacksmithfarm, mirtai, lobelia, hedinn, cirkus, ileo, gabby_ossi eller FiaM.

DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari 1
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian 1
19:48 Ileo röstar på Snurrfian 2
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari 2
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian 3
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm 1
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian 4
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm 2
21:29 Paddington röstar på Ferrari 3
21:30 cirkus röstar på Snurrfian 5
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian 6
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian 7

21:31 (bollen__ röstar på Snurrfian) 8
Lynchas: Snurrfian ulv
Käkas: ingen

I dl2 blir det svårare att utläsa någonting, då lynchen så tydligt gick mot snurrfian. Jag funderar över varför snurrfian röstade på blacksmithfarm. Var det för att hon inte hann se att ferrari hade två röster på sig? Men det stämmer inte, för hon röstade ju på blacksmithfarm för att hon hade röst på sig (från mig) och då hade ferrari redan två röster på sig. Nä, då tror jag mer på att snurrfian försökte förvirra oss och så ännu mer tvivel kring ferraris roll. Jag är mer benägen att fortfarande tro att blacksmithfarm är ond.

Alltså som summering:

Ferrari ville jag ha som ond tvilling, men börjar vackla känner jag. Jag får desperat god-vibbar från henne, så jag följer min magkänsla och lägger henne lite åt goda sidan.

Paddington skulle kunna vara ond tvilling, baserat på att hon är den enda som är kvar förutom ferrari som röstade på klara. Man bör ha i bakhuvudet att paddington inte visste att snurrfian och quarter4ever var ulvar. Baserat på ovanstående tror jag inte att paddington är fårulven.

Bollen__ skulle kunna vara ond tvilling. Hon verkar försöka rädda klara i första lynch, genom att lägga en tredjeröst på ferrari.

Blacksmithfarm tycker jag mer och mer ser ut som en ulv. Dels genom rösten på först quarter4ever och sedan på snurrfian, bägge rösterna kommer tidigt och kan definitivt vara alibiröster, eller ännu värre, låtsasröster eftersom blacksmithfarm är fårulv. När sedan snurrfian väljer att rösta på blacksmithfarm istället för ferrari så misstänker jag ett försök att lägga ut en dimridå.

Det är mina tankar så här långt. Skall se om jag hinner kika på några av er andra, känns som jag missar massor med deltagare. :cautious:

Jo, jag vill jättegärna höra från @Ferrari varför du tror paddington är ond. Eller i vilket inlägg du svarat på det, för jag kan ha missat i allt virrvarr. :o

Blacksmithfarm tycker jag mer och mer ser ut som en ulv. Dels genom rösten på först quarter4ever och sedan på snurrfian, bägge rösterna kommer tidigt och kan definitivt vara alibiröster, eller ännu värre, låtsasröster eftersom blacksmithfarm är fårulv. När sedan snurrfian väljer att rösta på blacksmithfarm istället för ferrari så misstänker jag ett försök att lägga ut en dimridå.
Alltså, nog för att jag som ond lyckats lura goda sidan några gånger. Men jag förstår inte hur du får det till att mina röster definitivt kan vara alibiröster?
Jag kan köpa att man kan tro att min röst i DL1 kan vara alibi (speciellt då om man tror att jag är fårulv) då det sällan blir drev i DL 11. Men varför skulle jag lägga en röst på min kollega igår (oavsett om den räknas eller ej) vid den tidpunkten? Det hade ju varit smartare att rösta på Ferrari i så fall, då det hade gått att få till en hyfsad teori där. Därmed kanske missa "alibichansen" men även undvika att rösta ut en kollega.
Det skulle vara om Ferrari var fårulv då,, men du vill ju ha Ferrari på goda sidan, så då stämmer inte det heller.

Dessutom, med min erfarenhet av att lägga tidiga röster på ulvar i DL1, skulle jag dra mig för att lägga en så tidig "alibiröst". Jag har i en annan gjort så, och då blev ulven lynchad (nu var jag utanför och inte i lyan den gången).

Jag undrar vad det är som gör att du tror att onda anser sig ha råd att bli av med även Snurrfian, när de redan mist Q dag 1 - bara för att skaffa alibi till mig?

Kort sagt, du har fel om mig. Jag förstår om jag inte blir litad på i första taget;), men någonstans måste det logiska vägas in också inte bara "hon kan luras, därför luras hon säkert nu".

Alltså, nog för att jag som ond lyckats lura goda sidan några gånger. Men jag förstår inte hur du får det till att mina röster definitivt kan vara alibiröster?
Jag kan köpa att man kan tro att min röst i DL1 kan vara alibi (speciellt då om man tror att jag är fårulv) då det sällan blir drev i DL 11. Men varför skulle jag lägga en röst på min kollega igår (oavsett om den räknas eller ej) vid den tidpunkten? Det hade ju varit smartare att rösta på Ferrari i så fall, då det hade gått att få till en hyfsad teori där. Därmed kanske missa "alibichansen" men även undvika att rösta ut en kollega.
Det skulle vara om Ferrari var fårulv då,, men du vill ju ha Ferrari på goda sidan, så då stämmer inte det heller.

Dessutom, med min erfarenhet av att lägga tidiga röster på ulvar i DL1, skulle jag dra mig för att lägga en så tidig "alibiröst". Jag har i en annan gjort så, och då blev ulven lynchad (nu var jag utanför och inte i lyan den gången).

Jag undrar vad det är som gör att du tror att onda anser sig ha råd att bli av med även Snurrfian, när de redan mist Q dag 1 - bara för att skaffa alibi till mig?

Kort sagt, du har fel om mig. Jag förstår om jag inte blir litad på i första taget;), men någonstans måste det logiska vägas in också inte bara "hon kan luras, därför luras hon säkert nu".
DL 1, såklart... inte 11.

Var lite väl ambitiös när jag började läsa leken från sida 1, så har inte hunnit igenom gårdagens så bra som jag trodde. Tycker tankarna som kommit upp om bollen__ är intressanta, ska hålla ett lite extra öga på henne när jag fortsätter genomläsningen. Åker till stallet nu men kommer in om en sväng till om några timmar, kommer nog behöva säkerhetsrösta då också eftersom vi ska iväg på middag senare ikväll och jag vet inte riktigt när det blir klart.

Kan vara, inte måste vara. ;) Jag törs inte säga något om varför lyan agerar på ena eller andra sättet. Kanske var snurrfian siad, så det redan var kört. Eller så trodde du inte att hon skulle åka. Eller så har Edith valt onda sidan och gissat sig in i lyan, så ni är fler. Eller så är du god och jag är helt ute och cyklar. :)

Och jag påpekade det själv, till Habina.
Jo, det noterade jag faktiskt, men i och med att du inte misstänkt BSF för röstningen så räknade jag inte in dig i det hela. ;) Borde väl nämnt det, då det var din kommentar som fick mig att få upp ögonen för det, men det blir lite hafsigt från min sida då jag bara hinner in korta stunder mellan brutalt mycket och stressigt jobb nu, tyvärr.

Jo, det noterade jag faktiskt, men i och med att du inte misstänkt BSF för röstningen så räknade jag inte in dig i det hela. ;) Borde väl nämnt det, då det var din kommentar som fick mig att få upp ögonen för det, men det blir lite hafsigt från min sida då jag bara hinner in korta stunder mellan brutalt mycket och stressigt jobb nu, tyvärr.

Det är lugnt, ville bara påpeka att jag också tyckte det var konstigt att lyfta BSF men inte mig

Jag har hängt med skitdåligt idag, och nu ska jag snart iväg på födelsedagsfirande som jag måste göra mig i ordning inför, men ska försöka komma med lite tankar under tiden. Ni får mer än gärna påpeka sånt jag missat eller ifrågasätta sånt jag skriver då jag tyvärr inte har någon som helst möjlighet att lusläsa leken i nuläget och vill ju undvika att lägga en röst med en felaktig teori, jag lär dessutom behöva rösta relativt tidigt.

Följande taget ur huvudet, lite snabba tankar innan jag ska in i duschen:

Blacksmithfarm och Mirtai har båda röstat på onda i båda lyncherna. Jag är ganska tveksam till att det är försök till att skaffa alibi, ens från en fårulv, känns helt enkelt lite onödigt riskabelt.

Paddington känns vettig i sina tankar (vilket inte säger ett dugg egentligen ;)) men är väl en av dem som misstänkt BSF men inte Mirtai? Och inte bemött det ifrågasättandet än?

Habina skulle återkomma i det ärendet, det kanske hon har gjort? Ska försöka hinna kontrollera det, annars är det väl inget direkt jag reagerat på utöver det än så länge med henne.

Ileo kommer med mycket tankar, inte så man kan tro att det är en ny spelare! Tycker nog hon ärligt verkar leta onda.

Nu börjar paddan krångla här och skrivrutan låter mig inte flytta var jag skriver, så nu blir det paus... Återkommer förhoppningsvis ganska snart. ;) än?

Paddington känns vettig i sina tankar (vilket inte säger ett dugg egentligen ;)) men är väl en av dem som misstänkt BSF men inte Mirtai? Och inte bemött det ifrågasättandet än?

Som jag skrev till BSF ovan så nej, jag misstänker henne inte så, jag vågar bara inte sätta henne helt åt det goda hållet.

Noterar att både du och lleo tolkar mitt inlägg på ett helt annat sätt och att du missat nedanstående från mig i morse

Hinner inte fler just nu, men tar fasta på vad flera av vad ni andra skrivit att vi har låst oss fast i triangeldramat mellan BSF, Snurris och Ferrari och sedan inte ser skogen för alla träd... Jag tror inte riktigt att onda sidan har sådan otur att outat sig så mycket redan DL1 - jag tycker bland annat Q är alldeles för rutinerad för att göra ngt sådant å allt hon gör när det gäller röstningar är väl genomtänkt. Snurris var i lyan men jag är inte säker på att vi hittar BSF och Ferrari där.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare