HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Ihop med att Snurrfian dessutom röstade på BSF så ser det ju ganska fint ut för BSF. Frågan är ju då om det är alibi eller om hon är god.

När Snurris lägger sin röst på BSF så hade hon själv 4, Ferrari 2 och BSF 1 röst. Nu hängde jag ju inte med under lynchen eftersom jag sov men, i hennes teori skriver hon ju att hon tror att BSF insett att Snurris är det enda alternativet till henne, fast röstningen såg ju ut att stå mer mellan Snurris och Ferrari tycker jag..Varför lägger inte Snurris en röst på Ferrari så det iallafall står 4 - 3 just då? Hmm.
Skitsvårt. Så mycket antingen eller. Bsf kan ju lika gärna vara fårulven och Snurris skrev sådär för att vi ska tänka att men så skriver väl inte en ulv om fårulven :eek: Eller så är BSF god och Snurris skrev så för att vi ska vända och vrida på detta och kanske rösta ut BSF..:crazy:
Jag röstar nu så kan jag försöka sova. Känner jag mig själv rätt så är det ett par timmar kvar innan jag kan sova men för säkerhetsskull.
Jag kommer tillbaka till BSF. Teorierna kring att hon skulle kunna vara fårulv tycker jag verkar vettiga. Jag tror att Snurris röstade på BSF med den teorin för att ge alibi. Det tillsammans med BSFs egna röster tycker jag ger henne ett fint alibi. Därför tror jag att hon är fårulven.
bollen__ röstar på BSF

DL 1
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever 1
16:04 Snurrfian röstar på Klara 1
18:04 Mirtai röstar på Snurrfian 1
18:57 Lenis röstar på Ferrari 1
19:20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm 1
20:22 Hedinn röstar på Mirtai 1
20:49 Cirkus röstar på Habina 1

21:08 (Ferrari röstar på Hedinn) 1
21:19 Habina röstar på Snurrfian 2
21:21 Klara röstar på Ferrari 2
21:26 Ileo röstar på Blacksmithfarm 2
21:26 Paddington röstar på Klara 2
21:29 bollen__ röstar på Ferrari 3
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus 1
21:29 FiaM röstar på Lenis 1
21:30 Ferrari ändrar röst till Klara 3
21:30 quarter4ever röstar på Klara 4

Lynchas: Klara god tvilling
Käkas: Q ulv, Lenis tjuv

Avdelningen Habina försöker tänka till. :idea: Jag tänker mig ett scenario där Klara INTE röstat på sin tvilling, utan på någon helt random (som råkade bli ferrari för ferrari var mysko). Gagnar det den onda tvillingen att Klara ryker? Om ja, så kan paddington vara ond tvilling. Om nej, så skulle bollen__ kunna vara ond tvilling.

Sedan har vi funderingen cirkus tagit upp. VARFÖR ser ulven quarter4ever till att klara ryker? Hon ser med största sannolikhet inte att ferrari lagt sin röst på klara, utan tror att det står 3-3 mellan ferrari och klara. Jag har enormt svårt att tro att fårulven också lagt sin öppna röst på klara (dvs att fårulven är paddington) och om ferrari är god så skulle det ju stått lika mellan två goda i första lynch. Varför gjorde quarter4ever som hon gjorde? Var det enbart för att vi skulle bli förvirrade och få för oss att ferrari var ond?

Jag kan mycket väl tänka mig att fårulven är någon som inte röstade på klara eller ferrari, dvs blacksmithfarm, mirtai, lobelia, hedinn, cirkus, ileo, gabby_ossi eller FiaM.

DL 2
16:43 FiaM röstar på Ferrari 1
17:29 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian 1
19:48 Ileo röstar på Snurrfian 2
21:11 Gabby_Ossi röstar på Ferrari 2
21:15 Mirtai röstar på Snurrfian 3
21:20 Habina röstar på Blacksmithfarm 1
21:27 Lobelia röstar på Snurrfian 4
21:28 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm 2
21:29 Paddington röstar på Ferrari 3
21:30 cirkus röstar på Snurrfian 5
21:30 Hedinn röstar på Snurrfian 6
21:30 Ferrari röstar på Snurrfian 7

21:31 (bollen__ röstar på Snurrfian) 8
Lynchas: Snurrfian ulv
Käkas: ingen

I dl2 blir det svårare att utläsa någonting, då lynchen så tydligt gick mot snurrfian. Jag funderar över varför snurrfian röstade på blacksmithfarm. Var det för att hon inte hann se att ferrari hade två röster på sig? Men det stämmer inte, för hon röstade ju på blacksmithfarm för att hon hade röst på sig (från mig) och då hade ferrari redan två röster på sig. Nä, då tror jag mer på att snurrfian försökte förvirra oss och så ännu mer tvivel kring ferraris roll. Jag är mer benägen att fortfarande tro att blacksmithfarm är ond.

Alltså som summering:

Ferrari ville jag ha som ond tvilling, men börjar vackla känner jag. Jag får desperat god-vibbar från henne, så jag följer min magkänsla och lägger henne lite åt goda sidan.

Paddington skulle kunna vara ond tvilling, baserat på att hon är den enda som är kvar förutom ferrari som röstade på klara. Man bör ha i bakhuvudet att paddington inte visste att snurrfian och quarter4ever var ulvar. Baserat på ovanstående tror jag inte att paddington är fårulven.

Bollen__ skulle kunna vara ond tvilling. Hon verkar försöka rädda klara i första lynch, genom att lägga en tredjeröst på ferrari.

Blacksmithfarm tycker jag mer och mer ser ut som en ulv. Dels genom rösten på först quarter4ever och sedan på snurrfian, bägge rösterna kommer tidigt och kan definitivt vara alibiröster, eller ännu värre, låtsasröster eftersom blacksmithfarm är fårulv. När sedan snurrfian väljer att rösta på blacksmithfarm istället för ferrari så misstänker jag ett försök att lägga ut en dimridå.

Det är mina tankar så här långt. Skall se om jag hinner kika på några av er andra, känns som jag missar massor med deltagare. :cautious:

Jo, jag vill jättegärna höra från @Ferrari varför du tror paddington är ond. Eller i vilket inlägg du svarat på det, för jag kan ha missat i allt virrvarr. :o

En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.

Paddington skulle kunna vara ond tvilling, baserat på att hon är den enda som är kvar förutom ferrari som röstade på klara. Man bör ha i bakhuvudet att paddington inte visste att snurrfian och quarter4ever var ulvar. Baserat på ovanstående tror jag inte att paddington är fårulven.

Men nu hittade jag nånting som jag tycker är jätteskumt!

Hur kan Habina veta att Paddington inte visste att Snurrfian och Q var ulvar? Det kan hon bara veta om hon sitter i lyan och Paddington inte gör det!

cirkus röstar på Habina

En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.
Hur menar du nu? Jag förstår inte riktigt hur du tänker.

Tänker du att BSF är ond el god?

Jag fortsätter litegranna då.

Mirtai - hon har ett fint facit med två röster på Snurrfian. Samtidigt - hon kan ju också vara fårulv som lagt helt andra röster. Det är ju lite samma scenario som för bsf, med den skillnaden att jag har passat in bsf på en roll som inte passar lika bra för Mirtai. Samtidigt är det ju vanskligt att sprida misstankar mot sin kollega två lyncher i rad och det blir ju ett dyrt alibi särskilt som att en ulv redan försvunnit (tänker på Q). Hon är inte helt avskriven som ulv. Jag är tveksam ändå
du funderar i exakt samma banor som jag gjorde när jag gick igenom henne. Jag får inte riktigt in henne i mitt pussel å att hon röstat på Snurris två ggr ger henne inte fullt alibi i mina ögon. Det skaver lite att hon röstade på bollen__ e mitt inlägg men utan att ha tagit upp bollen innan. Sedan kan det ju vara så som BSF skriver ovan att hon kan ha fått ett paket.....

Å om hon har fått ett paket så är jag inte ute å cyklar så då är jag troligen ngt på spåren m bollen__

Men nu hittade jag nånting som jag tycker är jätteskumt!

Hur kan Habina veta att Paddington inte visste att Snurrfian och Q var ulvar? Det kan hon bara veta om hon sitter i lyan och Paddington inte gör det!

cirkus röstar på Habina

Eller misstolkar jag vad Habina skriver...fan. Det kändes som en så bra blooper

Jag har fastnat lite, läser och försöker skriva ner vad som sagts för att kunna utvärdera det, men så blir det bara en massa text och jag får inte ut något av det. Igår hade jag ju ett sånt himla flyt! :banghead:

Jag tror inte Bollen_ är ond, men det är bara en känsla jag har. Så är det någon som snälla kan visa mig vad som har tagits upp om just Bollen_ så jag får lite klarhet i det.

du funderar i exakt samma banor som jag gjorde när jag gick igenom henne. Jag får inte riktigt in henne i mitt pussel å att hon röstat på Snurris två ggr ger henne inte fullt alibi i mina ögon. Det skaver lite att hon röstade på bollen__ e mitt inlägg men utan att ha tagit upp bollen innan. Sedan kan det ju vara så som BSF skriver ovan att hon kan ha fått ett paket.....

Å om hon har fått ett paket så är jag inte ute å cyklar så då är jag troligen ngt på spåren m bollen__

Så kan det ju förstås vara :idea:

Fast, varför skulle hon använda det på just mig och inte tex Ferrari som förmodligen skulle lösa en hel del svar att veta rollen på? Låter lite långsökt tycker jag faktiskt.

Också en intressant tanke!
Känns som om någon fått en sia i paket så är det väl antingen bsf eller Ferrari som en hade velat syna.

Det är inte bara sia som kan skickas...

Nä det är det inte, men vad kan då göra att hon vet något om bollen?

Hur menar du nu? Jag förstår inte riktigt hur du tänker.

Tänker du att BSF är ond el god?
Min tanke var att eftersom Snurrfian sitter i lyan så vet hon vem fåret är och även då vem fåret lägger din synliga röst på. Kan det vara så att hon valde att rösta på BSF för att hon hade fler riktiga röster på sig än vad Ferrari hade? Det är ju flera som har reagerat på varför hon försökte rädda sig själv med att rösta på den som hade minst röster.
Som jag skrev tidigare är det bara en tanke som slår mig när jag försöker läsa i kapp leken.

Jag vet inte var jag har någon av er för tillfället. Blacksmithfarm har en jättefin röststatestik men det har jag sett ulvar ha förut, tycker att hon kommer med vettiga tankar vilket hon även har gjort som ond.

FiaM, Gabby_Ossi, Paddington röstar på mig
Habina & Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
BSF, Ileo, Mirtai, Lobelia, Cirkus, Hedinn och jag röstar på Snurrfian

Blacksmithfarm har röstat på Quarter4Ever (ond) och Snurrfian (ond), båda dagarna la hon första rösterna på respektive
Mirtai har röstat på Snurrfian två dagar i rad - dl 1 la hon en förstaröst, dl 2 en tredjeröst

Det jag funderar på är om det är alibi eller ren och skär tur?
BSF har haft ett väldigt bra flyt, medans Mirtai höll fast vid Snurrfian två dagar i rad

Så som det oftast brukar vara, goda röstar på goda - det är det vanligaste scenariot, och jag vet att det är vanligt att lägga 1-2 alibiröster på sina egna vid första dl, för att kunna påvisa en god statistik vid senare tillfälle.

Jag har en känsla av att fårulven har röstat på Snurrfian, det är ju helt klart smartast, en större mängd spelare att gömma sig bland.

Det har egentligen inte hänt så mycket i leken idag, Snurrfians indirekta godförklaring - å även om jag själv är mer el mindre allergiska mot godförklaringar så tycker jag inte att bara en godförklaring i sig säger ngt om ngns roll utan jag vill gärna se mer av personen å det den skrivit innan jag försöker bilda mig en uppfattning om denne (i detta fall Snurrfian).

lleo- Välkommen! - som ambitiös nybörjare gör en del feltolkningar av vad som skrivits i leken och vad folk har menat.

Ferrari får flera inkl mig själv att höja på ögonbrynen med dennes inlägg om att hon ser fram emot mina sammanställningar (sorry hann inte idag vilket jag även tidigare aviserat). Det jag reagerar på nu i efterhand är de kommentarer som kommit in ang hennes inlägg och hur folk teorier/funderar. Mest reagerar jag på Klara

Inlägg nr2 (min fetning det jag tycker är intressantast) kommer efter att jag har postat ett inlägg där jag skrivet att även om Ferrari skulle vara i lyan så är det omöjligt för henne att veta min roll eftersom det finns onda roller som är okända för lyan, så att hon inte funderar över den aspekten gör att jag blir misstänksam mot Klara

Paddington röstar på Klara
Det här inlägget av Paddington tycker jag känns lite olustigt. Hon säger att hon är allergisk mot godförklaringar men väljer att ändå inte rösta på Snurrfian i DL1 eftersom hon vill se mer av personen innan hon avgör. Sedan röstar hon på Klara för att hon inte funderade över någonting (förstod inte riktigt här). Jag tycker satt motiveringen av rösten på Klara var svag i jämförelse med Paddingtons teoriande över Snurrfian och det har en liten ulvig känsla över sig. Jag tror att det möjligen kan vara så att Paddington vill verka god men samtidigt smälta in i mängden och släta över en annans ulv snedtramp.
Ileo röstar på Paddington

Det här inlägget av Paddington tycker jag känns lite olustigt. Hon säger att hon är allergisk mot godförklaringar men väljer att ändå inte rösta på Snurrfian i DL1 eftersom hon vill se mer av personen innan hon avgör. Sedan röstar hon på Klara för att hon inte funderade över någonting (förstod inte riktigt här). Jag tycker satt motiveringen av rösten på Klara var svag i jämförelse med Paddingtons teoriande över Snurrfian och det har en liten ulvig känsla över sig. Jag tror att det möjligen kan vara så att Paddington vill verka god men samtidigt smälta in i mängden och släta över en annans ulv snedtramp.
Ileo röstar på Paddington

Fast, Paddington brukar vilja se vad personer går för. Hon är allergisk mot strömröster och brukar rösta tvärtemot alla andra om resten röstar på en annan person. Det känns mindre ulvigt det faktum att hon inte röstade på Snurrfian, utan på Klara. Det där inlägget är dessutom från dl1, det har inte kommit upp något nytt som du reagerar på? :)

Anna och John Bates stuga (goda lyan) - Goda deltagare får eftersin död samtala med de andra döda goda deltagarna. En gång per speldygn får de skicka ett paket till en valfri deltagare. Paket de har att välja på är Förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), sia, beskydd, extra röst. De får skicka alla paket en gång i valfri ordning tills paketen är slut.

Det är inte bara sia som kan skickas...

Men vad förutom en sia kan tala om vad för roll jag har?

Sen är det en massa kvar - FiaM, Gabby_ossi, Ileo, Lobelia och Hedinn.

Jag har iofs redan röstat men är redan tveksam till om jag har tänkt rätt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar