HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Okej.

Jag misstänker Paddington för att hon var en av oss som röstade på Klara i dl1. Visst, många säger säkert "inte skulle en lya outa sig så"; men det kanske är därför det har hänt. För att det är det man tror allra minst. Dessutom så var Paddington den första i att så ett frö att jag skulle vara den onda tvillingen, och det faktum att hon också röstade på mig får mig att tro att hon vill stå fast vid det för att få fler att följa med henne i nästa lynch.

Min röst på Klara var slumpmässigt vald, jag tror snarare numer att fårulven röstade på någon annan än just Klara. Att allt runt Klara är en spökridå för att hålla fårulven gömd. Hur många har tittat på övriga spelare som inte röstade på Klara? Just precis, därav min fundering att fårulven kanske gömmer sig. Men att ulvarna valde att rösta på Klara.

Då kommer såklart nästa tanke, varför skulle tre av fyra vara ulvar. Med tanke på att jag inte är ulv, självklart förstår jag den tanken. Men jag kan inte göra mer än att om och om igen säga att jag är god, och jag kan inte göra så mycket mer. Förhoppningsvis kommer någon, eller några av er att inse det innan jag blir lynchad imorgon. OM jag blir det, mycket kan hända under natten.

Paddington är en mycket skicklig spelare och självklart kan jag ha fel, men jag har en gnagande känsla efter det hon skrivit i tråden att hon vet mer än hon utger sig för att göra.

Skrattade nästan högt när jag såg Snurrfians röst på BSF, jag hoppas att ni förstår att det var för att hon ville låtsas som att hon "skyddade" mig, för att få er att tro att jag också är med i lyan. För det vettigaste hade ju varit i hennes fall att faktiskt rösta på mig, då det egentligen stod mellan mig och Snurrfian, men det är väl smartare att få er att tro att jag också är luden så att ni lynchar mig imorgon. Eftersom det har varit ett "drev" mot mig sedan igår, när jag först postade en ogenomtänkt och snurrig kommentar och sedan Klaras röst på mig. Som @Paddington sedan påpekade kanske var ett tecken på att hon försökte peka ut sin tvilling. Jag VET att Klara inte pekade ut sin tvilling, för tvillingen är inte jag, men jag ska gå igenom hennes inlägg igen för att se om det finns något annat.

@Habina

Så mer känsla än något annat. Idag så känner jag inte alls av samma ondvibbar på samma sätt. Måste varit sjukligt paranoid igår kväll när jag var attackerad från alla håll och kanter :p . Har läst igenom hennes inlägg, likt många andras idag, och funderar lite på vad jag egentligen hakade upp mig på. :angel:

Har hunnit snabbläsa igenom leken och känner mig väldigt lost. :banghead:

Jag tycker att Paddington kommer med bra inlägg och jag tror att jag kan följa hennes tankar. Det samma gäller med cirkus. Jag tänker inte godförklara någon av dem för båda är ruskigt skickliga men min röst idag kommer med största säkerhet att hamna någon annanstans.

En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.

Alltså jag fattar inte?
Varför hade inte Snurrfian kunnat rösta på Ferrari?

Enda scenariot som jag tänker att hon inte vill göra det är att Ferrari är fårulven! Och det är i läget när Snurris röstar den enda som kan matcha rösterna som strömmar in på Snurrfian själv. Alltså jag kommer tillbaka till denna lyxbil hela tiden

Klipper ut från mitt tidigare inlägg idag.

"Jag kan mycket väl tänka mig att fårulven är någon som inte röstade på klara eller ferrari, dvs blacksmithfarm, mirtai, lobelia, hedinn, cirkus, ileo, gabby_ossi eller FiaM.

Blacksmithfarm tycker jag mer och mer ser ut som en ulv. Dels genom rösten på först quarter4ever och sedan på snurrfian, bägge rösterna kommer tidigt och kan definitivt vara alibiröster, eller ännu värre, låtsasröster eftersom blacksmithfarm är fårulv. När sedan snurrfian väljer att rösta på blacksmithfarm istället för ferrari så misstänker jag ett försök att lägga ut en dimridå."

Jag tror fortfarande att bollen__ kan vara ond tvilling, men jag ser ingen anledning att rösta ut henne om vi istället kan få en ulv.

Måste rösta nu, då jag åker hem och kvällsfodrar hästarna nu. Kommer in så fort jag kan när jag är tillbaka på hälsohemmet.

Habina röstar på blacksmithfarm

Alltså jag fattar inte?

Enda scenariot som jag tänker att hon inte vill göra det är att Ferrari är fårulven! Och det är i läget när Snurris röstar den enda som kan matcha rösterna som strömmar in på Snurrfian själv. Alltså jag kommer tillbaka till denna lyxbil hela tiden

Gör inte det... Gör någonting annat. Kör Ford Fiesta som jag tänker göra strax. :angel: :rofl: Sorry för ingen OT-färg, fick inte till det på min egna @Paddington

@Paddington och @cirkus

Jag tycker det är en intressant tanke! Men det som gör mig lite tveksam är att Ferrari ändrade sin röst till just Klara? Det fanns ju fler med 2 röster.

Jag tänker att en ond tvilling har mer nytta av att den andra tvillingen lever än vad den goda har.

Själv ser jag det som en högst hypotetisk fråga vem som har mest nytta av vem innan spionerna fått någon information alls men ser man till leken i stort har de goda mer nytta av eventuell information man kan utläsa av en god spion efter denne dött.

Jag kanske tänker fel men den goda tvillingen kan ju lättare hjälpa sin sida vinna utan den onda. En ensam ond som inte har någon info eller känner till andra roller har ett väldigt svårt uppdrag menar jag.

Att som god tvilling vilka rösta ut sin onda partner känns mer troligt än att som ond vilja rösta ut den goda

Inför DL1 skulle jag vilja säga att det är tvärt om, då de goda kan utnyttja spioninfo på ett helt annat sätt än de onda.

Och jo, det vore smart om den goda tvillingen pekade ut den onda!
Jepp, men gjorde hon det?

Jag har megamycket att göra på jobbet just idag men lite korta tankar från mig :)

Jag tycker teorin om BSF och Q som ulvar ihop är intressant. Men å andra sida, skulle de göra något så uppenbart om de verkligen satt i lyan ihop?

Har inte hunnit analysera röstlistan men jag tycker också det är intressant med Q:s sena röst på Klara. Är det en räddningsröst och i så fall räddas vem? För det är inte troligt att hon sett Ferraris ändrade röst innan hon la sin menar jag.
När jag läst teorierna så är tanken intressant men alltför långsökt. För mig handlar det inte om uppenbart utan hur meningslös planen skulle vara. BSF röstade tidigt och var inte inne under kvällen så en sådan plan känns som gjord för att slå fel om man inte kan ändra sig om något oväntat dyker upp.

Det finns just nu 2 ledande teorier, huruvida Ferrari är ond tvilling och om BSF eller Snurrfian skulle kunna vara Fårulv. Jag upplever att Cirkus, tillsammans med Paddington, var drivande i teorin runt Ferrari.

DL 1 kl 21.30
13:14 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16:04 Snurrfian röstar på Klara
18.04 Mirtai röstar på Snurrfian
18.57 Lenis röstar på Ferrari
19.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20.22 Hedinn röstar på Mirtai
20:49 Cirkus röstar på Habina
21:08 Ferrari röstar på Hedinn
21:19 Habina röstar på snurrfian
21:21 Klara röstar på Ferrari
21.26 Ileo röstar på Blacksmithfarm
21.26 Paddington röstar på Klara
21:29 bollen__ röstar på Ferrari
21:29 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:29 FiaM röstar på Lenis
21:30 Ferrari ändrae röst till Klara
21:30 quarter4ever röstar på klara

BSF lägger en tidig första röst på ulven Q. Kan ses som ett försök till alibi i relation till hur hårt hon gick på Q efter att ulvarna visste att Q blivit tjuvad.

Jag tycker det mest intressanta är varför Q valde att rösta på just Klara.I det läget hade Ferrari 3 röster (jag utgår från att Q sett bollens röst på Ferrari, hon hade ju nästan en hel minut på sig) snurrfian hade 2 röster och Klara 2 röster. I det här läget hade Q alltså kunnat jämna ut ställningen mellan Ferrari och Snurrfian eller Klara genom att lägga en tredje röst på någon av dem. Istället väljer hon att slå spiken i kistan för Klara.

Det får mig att tro att iaf en av Snurrfian och Ferrari är ulvar. Jag är inte beredd att släppa teorin om Ferrari som ond tvilling vilket lämnar Snurrfian.

Så, Mirtai röstar på Snurrfian då jag tror att hon skulle kunna vara ulv som räddades av Q och en dold röst!

Rösten var solid och slog rätt och den lades tidigt. Här ser jag det som lite vågat om Mirtai är ulv att gå på Snurris, men det är ett bra alibi också.

ah, då är jag med. jag har inte släppt BSF. Men i valet mellan Snurrfian och Ferrari så trodde jag mer på Ferrari som ond tvilling än som ulv och om det skulle finnas en ulv bland de två återstod bara snurrfian. Och henne hade jag ju iaf rätt om :)

Jo onekligen

Ska sätta mig i bil och köra till Stockholm snart så kommer vara offline några timmar och är framme först efter dl.

Mirtai röstar på bollen

Hon känns väldigt svår att placera och lyfter många saker men konstaterar att de inte behöver betyda något alls. Ett exempel är min röst på Snurrfian i dl1. Det gör undanglidande sättet att inte vilja sätta ner foten gör mig alltid misstänksam när det gäller bollen så min röst hamnar där idag.

Utan att ha gått igenom bollens__ inlägg så känns det onekligen lite udda att se det som Mirtais röst inte behöver betyda något, i mina ögon ligger Mirtai något åt et goda hållet just för den rösten, det känns för utstuderat för att vara ulv, men samtidigt kan de ha varit en alibiröst eller en fårulvsrös men jag är lite tveksam. Vill se mer för en mer bestämd uppfattning.

Jag vill inte ha kvar min röst på habina eftersom jag inser att jag nog förhastade mig O_o Hur jag än försöker tänka nytt så återkommer jag hela tiden till Ferrari. Samtidigt så tycker ju jag att hon har försvarat sig bra, det känns osannolikt att lyan skulle spela så märkligt i DL1 om hon är fårulven. Samtidigt så är det ju en fantastiskt bra "så skulle lyan aldrig göra" -grej. Men sen i DL2, varför försöker inte Snurrfian ens att rädda sig med en röst och en tjock teori mot Ferrari och hoppas på att flera hakar på? Enda skälet till det borde vara att Ferrari faktiskt är fårulven

cirkus ändrar röst till Ferrari

Okej. det regnade så valpen ville gå in direkt efter att hon kissat.

Snurrfian röstar på Klara i dl1, hon röstar alltid på Klara om hon har chansen så det var en röst som kunde flyta igenom som BOP. Mirtai röstar på Snurrfian, som alibiröst vid senare tillfälle. Tyvärr så försvinner Quarter, mest troligt av en slump (att Lenis ficktjuvade just denne) och när det närmar sig DL2 så märker lyan att rösterna leder mot mig, eller Snurrfian.

Mirtai lägger då en tredje röst på Snurrfian, antagligen då dolt på mig via pm till lekledaren. Då är ställningen 3 röster till mig, 2 röster till Snurrfian. Snurrfian inser att hon antagligen kommer åka ut, och eftersom hon inte är fårulven så lägger hon rösten på BSF - så att ni ska tro att hon skyddar mig. För så snart hon blir lynchad så kommer alla veta att hon inte är fårulv och med andra ord veta att hennes röst i leken är den som gäller. Med andra ord ren strategi, hon ville få er att tro att JAG är ulv/fårulv genom sin röst på BSF.

Just därför så tror jag att det är stor möjlighet att Mirtai är just fårulv, för att annars så hade det varit mer logiskt att Snurrfian la rösten på mig än BSF. Men i detta läget så visste de att med största sannolikhet så skulle Snurrfian åka, men de ville öka chansen till att jag följde med henne.

Alltså jag fattar inte?

Om jag inte minns helt galet så röstade Snurrfian på BSF trots att hon bara hade en röst och Ferrari hade två när hon försökte rädda sig själv, min fundering var att det kan ha varit så att de faktiskt hade lika många röster för att fåret hade lagt sin falska röst på Ferrari. Men jag hållet med, det kan precis lika gärna vara så att hon försökte skydda Ferrari för att de sitter i lyan tillsammans.

DL 3

18:03 Mirtai röstar på bollen
18:18 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:23 bollen__ röstar på BSF
20:26 cirkus röstar på Habina
20:35 Ileo röstar på Paddington
20:54 Ferrari röstar på Mirtai
21:05 Habina röstar på blacksmithfarm

21:09 cirkus ändrar röst till Ferrari

Bollen 2
Bsf 2
Paddington 1
Mirtai 1
Ferrari 1

du funderar i exakt samma banor som jag gjorde när jag gick igenom henne. Jag får inte riktigt in henne i mitt pussel å att hon röstat på Snurris två ggr ger henne inte fullt alibi i mina ögon. Det skaver lite att hon röstade på bollen__ e mitt inlägg men utan att ha tagit upp bollen innan. Sedan kan det ju vara så som BSF skriver ovan att hon kan ha fått ett paket.....

Å om hon har fått ett paket så är jag inte ute å cyklar så då är jag troligen ngt på spåren m bollen__

Det faktumet missade jag, det känns mindre genuint då.

Nä jag måste rösta nu. LiksomC = edit: kommer röstinlägg strax
Mirtai lägger då en tredje röst på Snurrfian, antagligen då dolt på mig via pm till lekledaren. Då är ställningen 3 röster till mig, 2 röster till Snurrfian. Snurrfian inser att hon antagligen kommer åka ut, och eftersom hon inte är fårulven så lägger hon rösten på BSF - så att ni ska tro att hon skyddar mig. För så snart hon blir lynchad så kommer alla veta att hon inte är fårulv och med andra ord veta att hennes röst i leken är den som gäller. Med andra ord ren strategi, hon ville få er att tro att JAG är ulv/fårulv genom sin röst på BSF.

.
se det understrukna - hur menar du här?

Om jag inte minns helt galet så röstade Snurrfian på BSF trots att hon bara hade en röst och Ferrari hade två när hon försökte rädda sig själv, min fundering var att det kan ha varit så att de faktiskt hade lika många röster för att fåret hade lagt sin falska röst på Ferrari. Men jag hållet med, det kan precis lika gärna vara så att hon försökte skydda Ferrari för att de sitter i lyan tillsammans.

Frågan är ju varför la då Snurrfian inte sin röst på Ferrari om Ferrari inte är fårulven?

Nä nu måste jag rösta. Liksom Cirkus så har jag inte släppt Ferrari men jag funderar fortfarande över hennes roll å tror nog mer på onda spionen än fårulven ändå faktiskt.

Sedan har vi då bollen__ och jag tror inte att hon är god, det är dels hur hon teoriat genom leken å dels hur hon svarat idag. Jag förstår att hon inte orkar med :heart men jag kan inte bortse från det jag tycker mig se i leken. Så enligt #524

Paddington röstar på bollen__

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar