HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

DL 3

18:03 Mirtai röstar på bollen
18:18 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:23 bollen__ röstar på BSF
20:26 cirkus röstar på Habina
20:35 Ileo röstar på Paddington

Bollen 2
Bsf 1
Habina 1
Paddington 1

Tror jag fått med de som röstat för stunden.

Det här inlägget av Paddington tycker jag känns lite olustigt. Hon säger att hon är allergisk mot godförklaringar men väljer att ändå inte rösta på Snurrfian i DL1 eftersom hon vill se mer av personen innan hon avgör. Sedan röstar hon på Klara för att hon inte funderade över någonting (förstod inte riktigt här). Jag tycker satt motiveringen av rösten på Klara var svag i jämförelse med Paddingtons teoriande över Snurrfian och det har en liten ulvig känsla över sig. Jag tror att det möjligen kan vara så att Paddington vill verka god men samtidigt smälta in i mängden och släta över en annans ulv snedtramp.
Ileo röstar på Paddington

Hmm.. intressant...

det har alltså inte hänt ngt alls i leken efter Dl1 som du tycker är värt att notera?
Ser att @Ferrari undrar samma sak.

Fast, Paddington brukar vilja se vad personer går för. Hon är allergisk mot strömröster och brukar rösta tvärtemot alla andra om resten röstar på en annan person. Det känns mindre ulvigt det faktum att hon inte röstade på Snurrfian, utan på Klara. Det där inlägget är dessutom från dl1, det har inte kommit upp något nytt som du reagerar på? :)
Nja, just nu känns det som jag inte har någon aning om vem som är ond eller god. Det enda var en vag känsla om att Paddington var ond och då fick jag ju leta reda på något som styrkte det. Kan mycket väl vara så att hon inte är det och om hon nu är allergisk mot strömröster så skulle det också förklara varför hon valde bort att rösta på Snurrfian även om jag tyckte det var hennes starkaste motivering.

Lady Edith Crawley (ny roll) – ambivalent till det mesta, främst sin syster Mary som hon inte kommer överens med. Alls. Därför har Edith när leken börjar inte bestämt sig vilken sida hon spelar för. Hon kan välja mellan att vara ond och har då tre chanser på sig att under natten gissa en deltagare som finns i lyan och därmed bli vanlig ulv. Eller vara god och leka som bybo.

Spionerna kommer få reda på vilken sida Edith valt och ev. gissningar om hon väljer onda sidan. Blir hon siad så kommer det dock inte stå om hon är god eller ond.

@Paddington @Blacksmithfarm

Eh... En spionrad. Om bollen är edith. Kanske. Hmm.. ?

Fast hurdå? Jag gissar att det står typ "Edith gissar på Paddington" och inte bollen__ gissar på paddington? Tycker att det låter helt otroligt om man utifrån den enda raden skulle kunna veta vilken deltagare det är?

En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.

Aha! Mycket intressant tanke. :)

Eller misstolkar jag vad Habina skriver...fan. Det kändes som en så bra blooper
Nu är jag ju partisk :angel:
Men jag noterade inte alls det här när jag läste igenom leken förra gången, jag läste det mer som att hon teoriande om att om jag var ond tvilling inte skulle kunna vetat att Snurris och Q satt i lyan - men samtidigt förstod jag inte vad jag som ond tvilling hade att vinna på att rösta ut min egen tvilling så jag skrev inget om det.

Jag kan ju säga att Ileo halkade upp lite på skuma listan - hon gör det enkelt för sig med en magkänsleröst med DL1 teorier som bas.

Fast har det kommit fram några spionrader ännu om goda lyan valt det?

I så fall så valde de spionraderna efter den NattDL som var nu (för natten innan fanns inte det som option - det kom ju igår) och då bör inte den raden ha levererats ännu
INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!

Efter att ha fallit till föga (jag måste ju ha ett snack med Bates också) gick jag, Rose och Papa till Bates Cottage utklädda till working class people. Rose hävdade att vi skulle något (eller hitta på "hyss":confused:), men vi ignorerade henne och tog istället med ett paket. Till Bates Cottage har levererats:

Spioninfo - goda lyan kan valfri natt få full spioninfo (når lyan efter natt-DL). En av raderna väljer goda lyan att skicka till valfri spelare nästkommande dag-DL. Men - om Daisy (onda spionen) lever hamnar raden även hos henne. Om Daisy är död lottas bland resterande rader (om det finns några) och den raden hamnar i ulvlyan. Spioninfon funkar som vilket paket som helst.

Alltså: Goda lyan får spioninfo och genom att ta emot de måste de välja en mottagare till nästa DL.

Precis!

Men nu hittade jag nånting som jag tycker är jätteskumt!

Hur kan Habina veta att Paddington inte visste att Snurrfian och Q var ulvar? Det kan hon bara veta om hon sitter i lyan och Paddington inte gör det!

cirkus röstar på Habina

Alltså jag syftade ju på scenariot där paddington var ond tvilling. En ond tvilling vet ju inte om ulvarna utan behövde spioninfo för att luska ut sådant. Tydligare så? Du får självklart rösta på mig ändå, men gärna med en annan teori. ;)

Men jag noterade inte alls det här när jag läste igenom leken förra gången, jag läste det mer som att hon teoriande om att om jag var ond tvilling inte skulle kunna vetat att Snurris och Q satt i lyan - men samtidigt förstod jag inte vad jag som ond tvilling hade att vinna på att rösta ut min egen tvilling så jag skrev inget om det.

Ja såklart - men konstigt skrivet ändå. jag fick typ tunnelseende och i princip läste bara att man skulle ha i bakhuvudet att Paddington inte kunde veta att Q och Snurris satt i lyan.

jag behöver nog fundera ett varv till på den rösten. Sorri.

Fast har det kommit fram några spionrader ännu om goda lyan valt det?

I så fall så valde de spionraderna efter den NattDL som var nu (för natten innan fanns inte det som option - det kom ju igår) och då bör inte den raden ha levererats ännu
Det har du rätt i. Då är det bara sia. Eller inget alls.

Hinner inte bläddra så mycket på telefonen. Men känner inte att jag hittar någon mer misstänkt som ulv. Och desssutum har jag fått röst på mig. Därför får nog min röst ändå stå kvar.

Jag håller med dig om att det ser ut som en blooper, eller kan du komma på en alternativ betydelse?

Du kanske inte stod ut med hennes tjatter? :rofl: Nä, jag tycker egentligen inte heller att den onda spionen kan få ut någonting av att rösta ut sin goda tvilling. Men jag ville ändå följa teorin till sitt slut. :)

Ferrari röstar på Mirtai

För att hon som vanligt smyger under radarn som i så många andra lekar. Hennes röst på Snurrfian i dl1 kan mycket väl ha varit fejk/alibiröst, och att hon sedan höll kvar det till dl2 kan ha varit för att få ännu ett starkare alibi. Visst så faller BSF in under samma princip men jag får mer godvibbar från BSF än från Mirtai. Jag tycker att hon till skillnad från BSF hakar på mer vad som sagts än att komma med egna tankar.

Röstar nu för att jag måste ut med hunden och sen till affären innan den stänger, så vet inte om jag hinner rösta annars. Kalla det säkerhetsröst.

En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.

Det lämnar i så fall gabby_ossi som får om du själv inte är det ;)

Eller är det så att Ferrari är fåret? :banghead:

jag går fanimej i cirklar

Jag känner mig mest :arghh: över kvällens röstning. Känns som att jag helt missat flera spelare, tex Mirtai, lobelia och FiaM. Jag VET ju att de är med och har noterat saker de skrivit, men det är inget som riktigt fastnat. :crazy:

Undrar fortfarande varför @Ferrari tror att paddington är ond. Jag behöver lite input på den fronten nu....

Det lämnar i så fall gabby_ossi som får om du själv inte är det ;)

Eller är det så att Ferrari är fåret? :banghead:

jag går fanimej i cirklar

:banghead: Gabby_ossi har jag glömt bort också. Faaaasiken vilken svår lek!

Men jag tror inte att ferrari är får, tror faktiskt tom att hon har en god roll. Jag har mest ångest över att hon röstade på mirtai nu som jag helt missat...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar