Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här inlägget av Paddington tycker jag känns lite olustigt. Hon säger att hon är allergisk mot godförklaringar men väljer att ändå inte rösta på Snurrfian i DL1 eftersom hon vill se mer av personen innan hon avgör. Sedan röstar hon på Klara för att hon inte funderade över någonting (förstod inte riktigt här). Jag tycker satt motiveringen av rösten på Klara var svag i jämförelse med Paddingtons teoriande över Snurrfian och det har en liten ulvig känsla över sig. Jag tror att det möjligen kan vara så att Paddington vill verka god men samtidigt smälta in i mängden och släta över en annans ulv snedtramp.
Ileo röstar på Paddington
Nja, just nu känns det som jag inte har någon aning om vem som är ond eller god. Det enda var en vag känsla om att Paddington var ond och då fick jag ju leta reda på något som styrkte det. Kan mycket väl vara så att hon inte är det och om hon nu är allergisk mot strömröster så skulle det också förklara varför hon valde bort att rösta på Snurrfian även om jag tyckte det var hennes starkaste motivering.Fast, Paddington brukar vilja se vad personer går för. Hon är allergisk mot strömröster och brukar rösta tvärtemot alla andra om resten röstar på en annan person. Det känns mindre ulvigt det faktum att hon inte röstade på Snurrfian, utan på Klara. Det där inlägget är dessutom från dl1, det har inte kommit upp något nytt som du reagerar på?
Lady Edith Crawley (ny roll) – ambivalent till det mesta, främst sin syster Mary som hon inte kommer överens med. Alls. Därför har Edith när leken börjar inte bestämt sig vilken sida hon spelar för. Hon kan välja mellan att vara ond och har då tre chanser på sig att under natten gissa en deltagare som finns i lyan och därmed bli vanlig ulv. Eller vara god och leka som bybo.
Spionerna kommer få reda på vilken sida Edith valt och ev. gissningar om hon väljer onda sidan. Blir hon siad så kommer det dock inte stå om hon är god eller ond.
@Paddington @Blacksmithfarm
Eh... En spionrad. Om bollen är edith. Kanske. Hmm.. ?
spionrad??
spionrad??
Eh... En spionrad. Om bollen är edith. Kanske. Hmm.. ?
En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.
Nu är jag ju partiskEller misstolkar jag vad Habina skriver...fan. Det kändes som en så bra blooper
Fast har det kommit fram några spionrader ännu om goda lyan valt det?
I så fall så valde de spionraderna efter den NattDL som var nu (för natten innan fanns inte det som option - det kom ju igår) och då bör inte den raden ha levererats ännu
INFORMATION FRÅN GREVINNAN AV GRANTHAM & LADY MARY!
Efter att ha fallit till föga (jag måste ju ha ett snack med Bates också) gick jag, Rose och Papa till Bates Cottage utklädda till working class people. Rose hävdade att vi skulle få något (eller hitta på "hyss"), men vi ignorerade henne och tog istället med ett paket. Till Bates Cottage har levererats:
Spioninfo - goda lyan kan valfri natt få full spioninfo (når lyan efter natt-DL). En av raderna väljer goda lyan att skicka till valfri spelare nästkommande dag-DL. Men - om Daisy (onda spionen) lever hamnar raden även hos henne. Om Daisy är död lottas bland resterande rader (om det finns några) och den raden hamnar i ulvlyan. Spioninfon funkar som vilket paket som helst.
Alltså: Goda lyan får spioninfo och genom att ta emot de måste de välja en mottagare till nästa DL.
Men nu hittade jag nånting som jag tycker är jätteskumt!
Hur kan Habina veta att Paddington inte visste att Snurrfian och Q var ulvar? Det kan hon bara veta om hon sitter i lyan och Paddington inte gör det!
cirkus röstar på Habina
Om inte jag tolkar fel så. Om de valde spioninfon igår, så måste de ha valt mottagare till DL idag, alltså ingen spioninfo finns ute bland de ickedöda?Precis!
Nu är jag ju partisk
Men jag noterade inte alls det här när jag läste igenom leken förra gången, jag läste det mer som att hon teoriande om att om jag var ond tvilling inte skulle kunna vetat att Snurris och Q satt i lyan - men samtidigt förstod jag inte vad jag som ond tvilling hade att vinna på att rösta ut min egen tvilling så jag skrev inget om det.
Det har du rätt i. Då är det bara sia. Eller inget alls.Fast har det kommit fram några spionrader ännu om goda lyan valt det?
I så fall så valde de spionraderna efter den NattDL som var nu (för natten innan fanns inte det som option - det kom ju igår) och då bör inte den raden ha levererats ännu
Nu är jag ju partisk
Men jag noterade inte alls det här när jag läste igenom leken förra gången, jag läste det mer som att hon teoriande om att om jag var ond tvilling inte skulle kunna vetat att Snurris och Q satt i lyan - men samtidigt förstod jag inte vad jag som ond tvilling hade att vinna på att rösta ut min egen tvilling så jag skrev inget om det.
En tanke som slår mig när jag läser igenom leken är att kan det vara så att Snurrfian röstade på BSF för att fåret redan hade röstat på Ferrari? Jag vet att det är långsökt men kan inte sluta fundera på det.
Jag håller med dig om att det ser ut som en blooper, eller kan du komma på en alternativ betydelse?
Det lämnar i så fall gabby_ossi som får om du själv inte är det
Eller är det så att Ferrari är fåret?
jag går fanimej i cirklar