Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, får kika.
Känns f.ö. som att alla bara visar täcken på tikar och alla täcken visar sig sedan gå alldeles för långt bak på undersidan. Hanhundsdiskriminering! :mad: :p
Haha! och jag har gett mig f*n på att sy nästan allt själv nu, delvis eftersom inget täcker magen ordentligt :p (och för att det är skitsvårt att hitta täcken till Ebrah. Aysu är så kort i kroppen att det faktiskt finns åtminstone några täcken som fungerar)

Haha! och jag har gett mig f*n på att sy nästan allt själv nu, delvis eftersom inget täcker magen ordentligt :p (och för att det är skitsvårt att hitta täcken till Ebrah. Aysu är så kort i kroppen att det faktiskt finns åtminstone några täcken som fungerar)
Svärmor är faktiskt en riktigt bra sömmerska så jag har börjat fundera på om det är det enklaste för oss också... Men ska kika igenom märkena du tipsade om först!

Svärmor är faktiskt en riktigt bra sömmerska så jag har börjat fundera på om det är det enklaste för oss också... Men ska kika igenom märkena du tipsade om först!
Jag har funderat lite på att köpa den här:
9cbc16750cfd008ba846768deb9f0408.jpg

Aysu har en likadan visserligen, i softshell, men ja, hon är världens fryslort... Ska försöka mig på att sy en sådan fast mycket varmare. Går det inte bra så köper jag något.

Jag har funderat lite på att köpa den här:
9cbc16750cfd008ba846768deb9f0408.jpg

Aysu har en likadan visserligen, i softshell, men ja, hon är världens fryslort... Ska försöka mig på att sy en sådan fast mycket varmare. Går det inte bra så köper jag något.
Fiiin!
Min lilleplutts problem är att han har så himla liten midja men inte så stor bröstkorg som en vinthund har. Han är också smal som en pinne på bredden. Så det som passar midjan blir säckigt fram. :mad:

Fiiin!
Min lilleplutts problem är att han har så himla liten midja men inte så stor bröstkorg som en vinthund har. Han är också smal som en pinne på bredden. Så det som passar midjan blir säckigt fram. :mad:
Mät och kolla iaf! Min Aysu har, för att vara saluki, väldigt liten bröstkorg. Ebrahs bröstkorg går ner till armbågarna, det gör inte Aysus. Hennes overall är som gjord för henne. Å andra sidan är Aysu väldigt kort... Båda mina är 62-63cm i mankhöjd men Aysu har täcken som är 5-10cm kortare än Ebrah. Å andra sidan kanske din lillplutt är kortare än tex whippets och då skulle det ju säkert fungera. Overallerna är ju tänkta för just whippets och italienare, men på kortare hundar blir ju allt tightare också.

Min lilla schäfer börjar bli stor! Igår fick han följa med till tågstationen och trängas med lite folk, han var så duktig som koncentrerade sig på mig och ignorerade framfusiga människor. Min fina Qain, vad ska det bli av dig? :love:
Qain.jpg

Hon är helt bedårande :love:

Passar en kompis hund ett par dagar, en söt och snäll blandrastik som Ammo träffar mycket i perioder.
Var tacksam över att Ammo var skottfast, eller ja snarare "bombfast" när jag var ute nu på kvällen. Några snorungar smällte något som lät som en mix av smällare och en mindre bomb nära oss.
Ammo stannade upp lite och fortsatte sedan med sitt. Jag hoppade typ till och kompisens hund blev tydligt belastad så det var ju skönt att Ammo inte blev påverkad iaf.
Blir så förbannad på att folk ska smälla utan anledning.

En förtroendevald skrev just ett bittert inlägg om att klubbens medlemmar måste skärpa sig, och gå med och hjälpa till. Jag hade väldigt lust att svara att där försvann den lilla lust jag hade för föreningsarbete igen, bra sätt att få nya medarbetare! :up: Men jag gjorde det inte..tänkte istället fy fabian vad skönt att inte vara med längre. Freeedooooom!:banana:

Passar en kompis hund ett par dagar, en söt och snäll blandrastik som Ammo träffar mycket i perioder.
Var tacksam över att Ammo var skottfast, eller ja snarare "bombfast" när jag var ute nu på kvällen. Några snorungar smällte något som lät som en mix av smällare och en mindre bomb nära oss.
Ammo stannade upp lite och fortsatte sedan med sitt. Jag hoppade typ till och kompisens hund blev tydligt belastad så det var ju skönt att Ammo inte blev påverkad iaf.
Blir så förbannad på att folk ska smälla utan anledning.
Jag är så glad att vi flyttat från stan och slipper såntdär nu, även om det inte var jättevanligt här! Jag blir själv så jävla rädd, även om hundarna är skottfasta så är det ju hemskt onödigt..! Suck vad idioter det finns ..

Jag är så glad att vi flyttat från stan och slipper såntdär nu, även om det inte var jättevanligt här! Jag blir själv så jävla rädd, även om hundarna är skottfasta så är det ju hemskt onödigt..! Suck vad idioter det finns ..
Ja jag är med sugen på att flytta ut på landet så man slipper skiten.

En förtroendevald skrev just ett bittert inlägg om att klubbens medlemmar måste skärpa sig, och gå med och hjälpa till. Jag hade väldigt lust att svara att där försvann den lilla lust jag hade för föreningsarbete igen, bra sätt att få nya medarbetare! :up: Men jag gjorde det inte..tänkte istället fy fabian vad skönt att inte vara med längre. Freeedooooom!:banana:

Läste också. Kändes ju lite osmidigt hehe. Tyvärr har jag inte så mycket att bidra med :angel:

Började på ny kurs igår, momentträning för brukslydnad och vanlig lydnad. Vi kör inomhus i en ganska liten hall och tränar en och en, så man tittar på de andra ekipagen. Under hösten gick jag en förberedande kurs som var utomhus och upplagd på samma sätt, fast då blev det ju lite mera avstånd till den som tränade eftersom vi hade stort fält att jobba på. Nu satt man väldigt nära och tittade på och då slog det mig verkligen vilken skillnad det var mellan de andra tre hundarna (golden, hoffe och schäfer) och Breeze. De andra tre såg (för mina ögon) väldigt mjuka, försiktiga och lugna ut. Det är då man inser att man är helt insnöad på stor, burdus och intensiv boxerhane.

Började på ny kurs igår, momentträning för brukslydnad och vanlig lydnad. Vi kör inomhus i en ganska liten hall och tränar en och en, så man tittar på de andra ekipagen. Under hösten gick jag en förberedande kurs som var utomhus och upplagd på samma sätt, fast då blev det ju lite mera avstånd till den som tränade eftersom vi hade stort fält att jobba på. Nu satt man väldigt nära och tittade på och då slog det mig verkligen vilken skillnad det var mellan de andra tre hundarna (golden, hoffe och schäfer) och Breeze. De andra tre såg (för mina ögon) väldigt mjuka, försiktiga och lugna ut. Det är då man inser att man är helt insnöad på stor, burdus och intensiv boxerhane.
Finns det mjuka, försiktiga och lugna Hoffar:confused:

Släkten på fars sida är hoffefolk sen många år och de är som obstinata, flamsiga pansarvagnar allihop. Även de som tävlar i div högre bruksklasser!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 589
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia