Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det mjuka, försiktiga och lugna Hoffar:confused:

Släkten på fars sida är hoffefolk sen många år och de är som obstinata, flamsiga pansarvagnar allihop. Även de som tävlar i div högre bruksklasser!

Lugn kanske får ses i relation till boxer, hon travade ju faktiskt fram och ville hälsa flera gånger. Men alla tassarna var i marken hela tiden. ;) Men upplevde henna absolut som mjuk och försiktig. Såg henne en gång utomhus och då var hon kanske lite flamsigare, men absolut in obstinat eller med minsta antydan till pansarvagn. Men det är en tik på strax under 2 år, så det kanske kommer. ;)

Lugn kanske får ses i relation till boxer, hon travade ju faktiskt fram och ville hälsa flera gånger. Men alla tassarna var i marken hela tiden. ;) Men upplevde henna absolut som mjuk och försiktig. Såg henne en gång utomhus och då var hon kanske lite flamsigare, men absolut in obstinat eller med minsta antydan till pansarvagn. Men det är en tik på strax under 2 år, så det kanske kommer. ;)

Min faster hade benbrott på TVÅ unghundar pga hur oförsiktiga de var :o

Dock har de ett måndagsexemplar nu som är rädd för allt. Trappor, ljud, vissa golv, otroligt skottberörd osv. Hon är försiktig av sig men på ett onormalt sätt.

Var nyligen ute på långpromenad med hundarna. När vi gick sista biten genom centrum så hörde vi plötsligt hur en stor hund vrålskällde på oss.

Det visade sig vara en schäfer, med sådan sele som ledarhundar har och den hunden gjorde ett så rejält utfall mot oss att jag inte vågade gå ett steg till i den riktningen. Den såg ut som att den skulle slita sig loss (ägaren fick verkligen kämpa med att hålla i) och den såg inte heller speciellt glad ut... Så vi vände, gick runt ett hus för att komma dit vi skulle och hamnar åter igen i möte med dem eftersom de gick i en liten tunnel under huset som vi gick runt. Även den gången så vrålade hunden så fort den fick se oss...

Känns inte riktigt som att det är lämpligt att en ledarhund beter sig på det sättet... :cautious:

Var nyligen ute på långpromenad med hundarna. När vi gick sista biten genom centrum så hörde vi plötsligt hur en stor hund vrålskällde på oss.

Det visade sig vara en schäfer, med sådan sele som ledarhundar har och den hunden gjorde ett så rejält utfall mot oss att jag inte vågade gå ett steg till i den riktningen. Den såg ut som att den skulle slita sig loss (ägaren fick verkligen kämpa med att hålla i) och den såg inte heller speciellt glad ut... Så vi vände, gick runt ett hus för att komma dit vi skulle och hamnar åter igen i möte med dem eftersom de gick i en liten tunnel under huset som vi gick runt. Även den gången så vrålade hunden så fort den fick se oss...

Känns inte riktigt som att det är lämpligt att en ledarhund beter sig på det sättet... :cautious:

Låter ju inte alls lämpligt. :(

Passar en kompis hund ett par dagar, en söt och snäll blandrastik som Ammo träffar mycket i perioder.
Var tacksam över att Ammo var skottfast, eller ja snarare "bombfast" när jag var ute nu på kvällen. Några snorungar smällte något som lät som en mix av smällare och en mindre bomb nära oss.
Ammo stannade upp lite och fortsatte sedan med sitt. Jag hoppade typ till och kompisens hund blev tydligt belastad så det var ju skönt att Ammo inte blev påverkad iaf.
Blir så förbannad på att folk ska smälla utan anledning.
Förra året så blev jag så jäkla arg att jag skrev ett mail till kommun-nånting, fick ett "blahablaha" svar. De har redan börjat smälla i den staden jag bor i, smäller var och varannan kväll. Valp bryr sig inte, men förra året när jag hade katt jag gick ut med nån gång i veckan så blev jag väldigt stressad. :down:

Så jäkla trist dag. Beställde jättefina täcken till vovven och de passade inte ens nästan trots att jag tyckte att jag mätt rätt. Verkar supersvårt att hitta nåt som Sherlock inte kommer pinka in i.
Sen kom inte ett DHL-paket som jag förväntade mig (baserat på exakt samma typ av paket från samma ställe, skickat samma tid på dagen osv.) och för första gången på så lång tid jag kan minnas så verkar ett paket ha slarvats bort av PostNord.

Sherlock har dessutom blivit roströd runt munnen, nosen, ögonen och i baken verkligen bara poff från en dag till nästa. Inga andra bekymmer alls. Jag som var så glad över hans kritvita ansikte. Lyckas bara googla mig fram till allergi men han har ingen klåda eller problem med öronen eller nånting så jag vet inte.

Blä.
När de blir så röda så ska det nog vara en svamp?
Tror att man ska ta typ Aptus Derma spot som man kan ta på dem ställena.

Förra året så blev jag så jäkla arg att jag skrev ett mail till kommun-nånting, fick ett "blahablaha" svar. De har redan börjat smälla i den staden jag bor i, smäller var och varannan kväll. Valp bryr sig inte, men förra året när jag hade katt jag gick ut med nån gång i veckan så blev jag väldigt stressad. :down:
Jag förstår dig.
Polisen har iaf meddelat att vi ska ringa dem när de smäller, så det känns ju positivt. Men jag hade 2 hundar att hålla i så jag hade inte möjlighet att ringa. Smällde 5-6 gånger på tiden jag var ute men var sedan tyst.

Jag förstår dig.
Polisen har iaf meddelat att vi ska ringa dem när de smäller, så det känns ju positivt. Men jag hade 2 hundar att hålla i så jag hade inte möjlighet att ringa. Smällde 5-6 gånger på tiden jag var ute men var sedan tyst.
Det var ju skönt att de tog de på allvar. Det gör de verkligen inte i min kommun. Veckorna innan är vedervädiga!

En förtroendevald skrev just ett bittert inlägg om att klubbens medlemmar måste skärpa sig, och gå med och hjälpa till. Jag hade väldigt lust att svara att där försvann den lilla lust jag hade för föreningsarbete igen, bra sätt att få nya medarbetare! :up: Men jag gjorde det inte..tänkte istället fy fabian vad skönt att inte vara med längre. Freeedooooom!:banana:

Tyvärr klarar jag inte av att vara med i föreningar om jag inte måste, för jag tar på mig för mycket. Jag klarar ju inte ens av att ha ett arbete. Jag har en förmåga att hamna i styrelser för att det behövs folk. :meh: Senast satt jag i en hockeyförenings styrelse för att hela föreningen var på vippen att behöva läggas ner. Jag kan inget om hockey, har aldrig kännt någon som spelar hockey. Jag höll på att bli osams med tränaren för a-laget för jag tyckte han uttalade sig idiotiskt om något jag inte ens kommer ihåg längre. Till på köpet är jag en inbiten bandy-fantast och föreningen låg mitt emellan två stora bandy-meckan. Alla spelar bandy. Men jag tycker det är viktigt att hockeyn också finns för de ungdomar som föredrar det. Men det gjorde ju inte jobbet enklare.

Eh, ja. Numera är jag inte engagerad i ngn förening alls. Kommer inte bli innan jag måste pga tävlingar eller utställningar heller. Min hälsa mår bäst så.

Idag har jag hjälp pappa tvätta och sälja en av bilarna ("min" tävlingsbil :cry::p), hjälpt mamma packa upp lådor efter sin flytt och sedan åkte jag iväg med hundarna och körde ett rejält lydnadspass för första gången på vad som känns som evigheter. Hon var SÅ taggad, till och med fjärren blev riktigt intensiv och snygg! Iförsig så bantar hon lite nu, och jag belönade mest med mat, så kan ju vara därför hon var extra taggad :rofl:

Så ja, en fullspäckad dag.
Och vi SKA få pli på den där jäkla fjärren :devil:

Alltså... :o

Sherlock hade inte blivit klippt på lite för länge och började se ut som ett gigantiskt moln. Juniorpäls på bedlisar är ingen rolig historia. Det är så otroligt mycket, och alldeles supermjukt. Sherlock är dessutom sandfärgad och de brukar ha tjockare päls. Stämmer mycket väl in på honom iaf. :p Problemet är egentligen inte tovor (räcker fortfarande med nån ordentlig genomborstning i veckan) men man får sitta och plocka skräp hela tiden!

Så jag skulle raka hela hans kropp som vi brukar och sedan för första gången ge mig på att klippa huvudet själv (brukar få hjälp från uppfödaren men hon hade inte tid på ett bra tag).
Rakade kroppen... körde med tian för att verkligen bli av med all ullig päls = naken hund. Men okej, så har han sett ut förut.
Drog fram den fina klippa Bedlis-guiden som min favvoklippare skrivit. Kände mig pepp och positiv. Gav mig därför på öronen med stor entusiasm... och misslyckades helt med tofsarna. Men okej han har varit tofslös förut. Det överlever vi.
Och sen huvudet då... ehm. Försökte klippa men det var liksom bara päls överallt... och sen ingen päls alls på vissa ställen. :o
Tillslut så jag ingen annan utväg än att raka även huvudet. :nailbiting:

Nu känner vi knappt igen honom och nån Bedlington ser han verkligen inte ut som. :crazy: :o

Skämmigt värre och jag känner mig verkligen som världens bästa matte... eller inte! :laugh:

Tyvärr klarar jag inte av att vara med i föreningar om jag inte måste, för jag tar på mig för mycket. Jag klarar ju inte ens av att ha ett arbete. Jag har en förmåga att hamna i styrelser för att det behövs folk. :meh: Senast satt jag i en hockeyförenings styrelse för att hela föreningen var på vippen att behöva läggas ner. Jag kan inget om hockey, har aldrig kännt någon som spelar hockey. Jag höll på att bli osams med tränaren för a-laget för jag tyckte han uttalade sig idiotiskt om något jag inte ens kommer ihåg längre. Till på köpet är jag en inbiten bandy-fantast och föreningen låg mitt emellan två stora bandy-meckan. Alla spelar bandy. Men jag tycker det är viktigt att hockeyn också finns för de ungdomar som föredrar det. Men det gjorde ju inte jobbet enklare.

Eh, ja. Numera är jag inte engagerad i ngn förening alls. Kommer inte bli innan jag måste pga tävlingar eller utställningar heller. Min hälsa mår bäst så.
Lite samma här, jag satt i flera styrelser och tog på mig mer och mer för att ingen annan gjorde det. Men sen när jag blev sjuk så fick maken mig att inse att jag skulle må bättre utan den biten och han hade ju rätt!

Alltså... :o

Sherlock hade inte blivit klippt på lite för länge och började se ut som ett gigantiskt moln. Juniorpäls på bedlisar är ingen rolig historia. Det är så otroligt mycket, och alldeles supermjukt. Sherlock är dessutom sandfärgad och de brukar ha tjockare päls. Stämmer mycket väl in på honom iaf. :p Problemet är egentligen inte tovor (räcker fortfarande med nån ordentlig genomborstning i veckan) men man får sitta och plocka skräp hela tiden!

Så jag skulle raka hela hans kropp som vi brukar och sedan för första gången ge mig på att klippa huvudet själv (brukar få hjälp från uppfödaren men hon hade inte tid på ett bra tag).
Rakade kroppen... körde med tian för att verkligen bli av med all ullig päls = naken hund. Men okej, så har han sett ut förut.
Drog fram den fina klippa Bedlis-guiden som min favvoklippare skrivit. Kände mig pepp och positiv. Gav mig därför på öronen med stor entusiasm... och misslyckades helt med tofsarna. Men okej han har varit tofslös förut. Det överlever vi.
Och sen huvudet då... ehm. Försökte klippa men det var liksom bara päls överallt... och sen ingen päls alls på vissa ställen. :o
Tillslut så jag ingen annan utväg än att raka även huvudet. :nailbiting:

Nu känner vi knappt igen honom och nån Bedlington ser han verkligen inte ut som. :crazy: :o

Skämmigt värre och jag känner mig verkligen som världens bästa matte... eller inte! :laugh:
Sherlock är sött oavsett! Men bild på den beskrivande klippningen är nog ett måste ju! :D

Låter ju inte alls lämpligt. :(
Nä.. Jag berättade för morsan (som är med i någon förening för synskadade) och hon ringde till en som på något vis är ansvarig för hela grejen med ledarhundar. Hon berättade vad jag upplevt och det verkade som om den ansvariga verkligen tog det på allvar och sa att sådär ska de absolut inte bete sig...

Tränade precis lite med dårarna. Alltså. Ebrah är verkligen fantastisk att träna med. Idag var mentala uthålligheten visserligen snudd på icke-existerande hos båda, men när de väl var med, jäklar vad fina de var och Ebrah som går så otroligt stadigt och fint i fotposition nu och hela tiden med glatt gungande svans :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 589
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar