Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag tror BSF hade för sig att vi pratade om DL1 ?

Det är iofs intressant. Om Habina vore fårulv kanske hon borde ha lagt den dolda på Hedinn? Eller för avslöjande för den som får raden? (Alltså att rösta på samma som häxan.)

Edit: Glöm det. Det gäller ju alla och antagligen gjordes ju inte det.

Okej. Idag .men ni säger att illianas röst kom en halvtimme före habonas fråga.
Varför fråga isf?

Kan hon ha vetat ngt om ngn förhäxning? :confused: :idea:

Det är iofs intressant. Om Habina vore fårulv kanske hon borde ha lagt den dolda på Hedinn? Eller för avslöjande för den som får raden? (Alltså att rösta på samma som häxan.)
ja jag har haft samma fundering att det kan vara därför?
som sagt det ska bli intressant att få höra efter lekens slut hur fårulven har tänkt ( eller kanske inte tänkt?)

Kan hon ha vetat ngt om ngn förhäxning? :confused: :idea:
i så fall måste hon fått en spioninforad om det och det är klart att det har ju gått två nätter men den eller de ev väljer att förhäxa under natt två ska ju ske i DL3? och kommer den eller ja snarare de raderna då ju även osäkra häxan måste förhäxa )raden verkligen ut i spioninfon innan DL3 är avklarad? eller tänker jag fel där?

Edit:; Däremot så kan hon ju ha fått spionrad från deras val under natt 1 , efter natt 2 om jag nu tänker korrekt

i så fall måste hon fått en spioninforad om det och det är klart att det har ju gått två nätter men den eller de ev väljer att förhäxa under natt två ska ju ske i DL3? och kommer den raden verkligen ut i spioninfon innan DL3 är avklarad? eller tänker jag fel där?

Ja, normalt sett är ju förhäxning en nattinfo som går ut direkt, precis som sior, ängelns val osv.

Nej, det var ju det vi kom fram till. Varför fråga när Illiana redan visat.

Vad tänker du om det jag skrev om q?
Som fårulv?
Rimlig teori, det medger jag. Men jag har henne ändå som högst troligt neutral pga hennes agerande som jag tycker känns som en Q som har en roll hon känner ska bli kul och väldigt utmamamde. Och där tror jag neutral med chans att själv vinna leken passar bättre kn än fårulv.

Ja, normalt sett är ju förhäxning en nattinfo som går ut direkt, precis som sior, ängelns val osv.
så på det viset så är det ju ännu osäkrare för ulvarna att förhäxa någon alls? eftersom det då kommer till någons kännedom i den lynch som sedan ska avgöras? och den som får raden kan varna om det?

Som fårulv?
Rimlig teori, det medger jag. Men jag har henne ändå som högst troligt neutral pga hennes agerande som jag tycker känns som en Q som har en roll hon känner ska bli kul och väldigt utmamamde. Och där tror jag neutral med chans att själv vinna leken passar bättre kn än fårulv.

Ja. Visserligen har jag för mig att q släpper loss totalt när hon är ond utanför lyan också. Men jag tycker ju också det känns rimligast att hon är den neutrale. Men då kvarstår frågan vem fårulven är? Jag tycker ju inte Habina passar in till 100 %. Du är ju en möjlig kandidat :idea:.

så på det viset så är det ju ännu osäkrare för ulvarna att förhäxa någon alls? eftersom det då kommer till någons kännedom i den lynch som sedan ska avgöras? och den som får raden kan varna om det?

Ja. Det finns också en möjlighet att den som blivit förhäxad känner till det (alltså även om det inte är en ulv). Men att varna kan ju vara en aning knepigt, man kan ju i princip bara påminna om möjligheten.

Ja. Visserligen har jag för mig att q släpper loss totalt när hon är ond utanför lyan också. Men jag tycker ju också det känns rimligast att hon är den neutrale. Men då kvarstår frågan vem fårulven är? Jag tycker ju inte Habina passar in till 100 %. Du är ju en möjlig kandidat :idea:.
eller så kan du själv vara fårulven:idea:

eller så kan du själv vara fårulven:idea:

Nja, varför skulle jag inte ha röstat på Illiana då, när rösten ändå inte räknas? Jag röstade så sent så jag såg ju hur läget var. BSF röstade tidigt på Habna (kanske inte ville riskera att dra igång nåt mot Illiana?). Habina, du och Snurris röstar sen på Illiana, av de jag ser som möjliga fårulvar.

Hade missat att färga några.
DL 1
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
(19:03 Habina röstar på Hedinn)
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1
Snurrfian1 lynchas - bybo
Gabby_Ossi1 dödas av fårulven - Jägare
Ferrari käkas - röstfifflare

hemlig blir Snurrfian2
ArneWeise blir Gabby_Ossi2

DL 2
20:00 Snurrfian2 röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 Gabby_Ossi2 röstar på cirkus
Cirkus lynchas - BM
LenaH käkas - bybo

DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina
(16:49 fio röstar på Gabby_Ossi2)
19:41 Illiana röstar på Snurrfian2
20:06 Hedinn röstar på Illiana
20:37 Habina röstar på Illiana
20:48 quarter4ever röstar på Illiana
20:51 Snurrfian2 röstar på Illiana
20:53 fio ändrar röst till Illiana
20:59 Niyama röstar på Snurrfian2
21:00 Gabby_Ossi2 röstar på Snurrfian2
Illiana lynchas - ledarulven.

DL 1
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
(19:03 Habina röstar på Hedinn)
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1
Illiana röstar på Hedinn, efter att jag redan gjort det. Det borde ge er en hint om att jag inte är fårulven - eller hur?
Q röstar också på Hedinn - men alltså, hon stämmer som jag nyss sa bättre på neutral för mig.
Då finns bara Habina kvar. Och hennes röständring håller jag med om är skum, eller oskum eller hur man nu ska säga.

Eller så har fårulven gett tusan i att följa, kanske för att så många redan röstat på Hedinn?
Arne/GO2 röstar Illiana. En taktik som jag själv använt mig av när jag var fårulv en gång. Risky - i mitt fall var jag med och lynchade ledaren dag 1... Men AW's röst kommer hyffsat sent och blir ju ifrågasatt - så det skulle kunna vara en möjlighet tänker jag.

Sedan finns bara Niyama kvar (och hemlig Snurr2 som röstade på fio precis efter Illianas röst då...)

eller nä riktigt så tycker jag inte :devil:
men eftersom jag inte kände för att hjälpa ulvarna med vad jag tycker och tror inför natten så drog jag en fuling och redovisade inte riktigt vad jag egentligen anser:p

För att dra en lång historia kort:
3 st
Niyama
fio
LenaH

verkar alla hålla cirkus som mer troligt ond än hedinn igår . och Jag kan mycket väl vara lurad av EN av dem , men alla 3 ? Knappast I så fall så får man tacka och buga för riktigt bra spel av dem om de faktiskt är onda alla 3
Det finns en risk att någon av dem är ulven i fårakläder dock som har fått en spionrad skickad till sig
Vilket då för stunden lämnar Hedinn som högst troligt god faktiskt

BSF har hamnat mest i mittemellanfacket för stunden pga hennes resonemang kring den neutrala så känns som att hon borde vara kvar i leken idag efter nattten

Sedan tänker jag att man kunde fundera över
Illiana
Snurrfan2
Gabby_Ossi2
samt
Habina

som det gäng där ulvarna samt fårulven troligen döljer sig dock så är det kanske någon av dem som ska sorteras bort , känns som det är Brassetajm om någon av fio eller Niyama skulle kunna vara den onda i så fall: den ska bort för att : ?? Hm
Hela detta gånget verkar rätt så anonyma . Och känns i vart fall inte som att de inte fått någon info som de skulle vilja dela med sig av ; nu VET jag att de raderna skulle lottas , men iaf De som inte verkar ha något att dela med sig av är ju ändå i mer fall troligt onda ( undantaget ulven i fårakläder) än de som faktiskt verkar vilja göra det ?
Så denna uppdelning är mest baserat på det faktumet

så nu är det dags att se vad dagens diskussioner kan frambringa
:)
jag känner fortfarande att min fundering sedan tidigt i morse har egentligen inte förändrats
Möjligen är det ju frågetecken för om snurrfian verkligen är ond såsom lynchen såg ut senast
Men GO2 känns faktiskt rätt misstänkt att vara i lyan , tycker jag , om man ser till vad hon skrivit idag och kanske inte minst för det som fio drog igång och Illiana rusade till försvar av GO , nu vet jag att du @Niyama också hamnade under samma lupp för det och att du inte heller tyckte att det var det det handlade om från någon av er
Men med tanke på Ilianas roll så känns det ändå lite graverande , iaf tillräckligt för att jag ska notera det
GO2s inlägg idag ger mig inte heller särskilt mycket god vibbar och även röstningen idag känns ju sådär. Oavsett om Snurrfian är ond eller god så ser det ju onekligen ut som ett räddningsförsök av den som dessutom fårulven kände till av lyan Det blir ändå lite att den får famla i blindo nu när den inte kan följa sin ledare ju
Jag får fortsätta att utveckla tankarna kring detta imorgon, då jag mest troligt är kvar då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 578
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar