Men det har ju hänt en del sen dag 1?
Ja men inget har ändrats som fått mig att tänka annorlunda om Hedinn, tvärtom och det stärktes ju i sista DL nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det har ju hänt en del sen dag 1?
YES!Cimorene håller på att städa Kazuls grotta, efter röran som blivit igår när de letade bevis på att Kazul skulle ha varit förrädaren. Plötsligt hör hon ett ljud bakom sig och när hon vänder sig om står Zemenar där. Just som han ska lyfta sin stav för att kasta en trollformel på Cimorene sträcker hon sig mot det första hon kan nå, vilket råkar vara spannen med tvättvatten, som hon kastar på Zemenar, som genast börjar smälta. "Vatten, diskmedel och citronsaft funkar tydligen på alla sorters skit" säger Cimorene förundrat.
Ni har lynchat Illiana som var trollkarlen Zemenar (Ond häxa)
NattDL måndag kl. 8.00
Alltså Illiana kan ha förhäxat en ulv så att den utan risk skulle kunna lägga en alibiröst idag om det skulle behövas. Den rösten skulle då inte räknas.Ja som sagt Gabby och du i lyan skulle jag tippa... Det var ju ni tre som röstade på Snurrfian.. Eller tror du Illiana skulle alibirösta på Snurrfian? Det är jag tveksam till.. Jag fattar fortfarande inte hur häxrösterna funkar men kanske ni hade hoppats på lottning fördel onda? Att du försökte ändra din röst i sista sekund men försent gör dig inte automatiskt god i mina ögon.
Okej, skriver ned vad jag funderar på utifrån röstlistorna.DL 1
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
(19:03 Habina röstar på Hedinn)
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1
Snurrfian1 lynchas - bybo
Gabby_Ossi1 dödas av fårulven - Jägare
Ferrari käkas - röstfifflare
hemlig blir Snurrfian2
ArneWeise blir Gabby_Ossi2
DL 2
20:00 Snurrfian2 röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 Gabby_Ossi2 röstar på cirkus
Cirkus lynchas - BM
LenaH käkas - bybo
DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina
(16:49 fio röstar på Gabby_Ossi2)
19:41 Illiana röstar på Snurrfian2
20:06 Hedinn röstar på Illiana
20:37 Habina röstar på Illiana
20:48 quarter4ever röstar på Illiana
20:51 Snurrfian2 röstar på Illiana
20:53 fio ändrar röst till Illiana
20:59 Niyama röstar på Snurrfian2
21:00 Gabby_Ossi2 röstar på Snurrfian2
Illiana lynchas - ledarulven.
du får inte glömma bort att den osäkra häxan var tvungen att förhäxa om den onda häxan gjorde detOkej, skriver ned vad jag funderar på utifrån röstlistorna.
Vi vet att fårulven kände till Illiana (som var ledarulven).
Jag ser ett mönster:
I DL1 röstar Illiana på Hedinn.
Habina röstar på Hedinn för att sedan ändra till LenaH
Hedinn röstar på Snurrfian1
Under dag2 kommer det fram att fårulven troligen har röstat dolt på Snurrfian1.
Men har det betydelse? Varför lägga den dolda rösten på samma som den som ledaren har röstat på?
I DL 2 röstar Illiana på Habina, det är en andraröst, men den kommer sent när cirkus högst troligt kommer att åka.
I DL3 röstar hon på Snurrfian2, vilket väl bidrog till att hon hamnade i rampljuset och sedan röstades ut - eller?
Nästa Teori:
Niyama och GO's röster skulle kunna vara ett räddningsförsök - för om de lyckats få ut en god hade de troligtvis vunnit om jag minns matten rätt. Och även om inte, så hade de fått ett käk att kamma hem vinsten på i så fall.
Jag undrar om de kanske inte såg fios ändring och därför körde på det spåret?
Enligt mina funderingar går det då ihop med att en ulv var förhäxad och att denne röstat på Illiana. Där finner jag Habina som troligaste kandidaten, eftersom jag tror att Q har en annan roll.
Hedinn är en möjlighet, men hon la ändå första rösten och nu när vi vet att hon inte kan ha varit ledaren faller den enda andra teorin jag haft med henne som möjligt ond (OBS det är ingen godförklaring, bara en förflyttning på min misstankelista).
Ska min teori hålla så kan inte Snurrfian2 eller fio vara onda. Snurrfian2 har jag inte hunnit bilda mig någon uppfattning om, men fio har jag som troligt god baserat på hur hon teoriat från och med dag 2.
Men, då borde Niyama eller GO vara fårulven? Tänker eftersom jag tror att Illiana förhäxat en i lyan då.
Eller så har hon inte förhäxat en i lyan - utan valt Habina för att Habina röstade på Niyama dagen innan?
(EDIT: eller, hade det blivit 3-3 utan fios ändring och med en förhäxad röst på Illiana... Hm. De litar på Fårulvens hjälp då kanske?? Eller faller min teori?)
som sagt man måste ta med den osäkra häxans förhäxning med ! Den som antingen tar bort ytterligare en röst/ eller ligger på samma som den onda häxans ligger på - eller dubblar den så den räknas som två röster(EDIT: eller, hade det blivit 3-3 utan fios ändring och med en förhäxad röst på Illiana... Hm. De litar på Fårulvens hjälp då kanske?? Eller faller min teori?)
I DL1 röstar Illiana på Hedinn.
Habina röstar på Hedinn för att sedan ändra till LenaH
Hedinn röstar på Snurrfian1
Under dag2 kommer det fram att fårulven troligen har röstat dolt på Snurrfian1.
Men har det betydelse? Varför lägga den dolda rösten på samma som den som ledaren har röstat på?
Jag orkar snart inte tänka mer. Vem här menar du är fårulven? Habina? Jag fattar inte: om fårulven röstade på Snurris så la den ju inte den dolda rösten på samma som Illiana röstat på?
Jo - men de vet ju vem den osäkra har förhäxat. Och kan utgå från det.du får inte glömma bort att den osäkra häxan var tvungen att förhäxa om den onda häxan gjorde det
har du läst min fundering ang att de kanske rent av ville ha bort den osäkra häxan? för att slippa dens 50/50 grej som dessutom LL lottar? Så hade de sedan kunnat förhäxa en trolig god i lugn och ro och lita på att fårulven skulle följa sin häxa?
Jag vet inte jag
Jag har så förbaskat svårt att få in snurrfian på en god roll ( men det baserar sig mest på att hon faktiskt inte verkar fått nån info att ens kunna resonera om , lite som jag tyckte redan imorse, och faktiskt lite efter @LenaH s devis Att hittar du inte ulvarna så se om du kan hitta de goda?
(iofs en fårulv och neutral som kan få inforader i leken) men de enda som INTE kan få dem är ulvarna så jag är fortsatt misstänksam mot snurrfian faktiskt
du får inte glömma bort att den osäkra häxan var tvungen att förhäxa om den onda häxan gjorde det
har du läst min fundering ang att de kanske rent av ville ha bort den osäkra häxan? för att slippa dens 50/50 grej som dessutom LL lottar? Så hade de sedan kunnat förhäxa en trolig god i lugn och ro och lita på att fårulven skulle följa sin häxa?
Jag vet inte jag
Jag har så förbaskat svårt att få in snurrfian på en god roll ( men det baserar sig mest på att hon faktiskt inte verkar fått nån info att ens kunna resonera om , lite som jag tyckte redan imorse, och faktiskt lite efter @LenaH s devis Att hittar du inte ulvarna så se om du kan hitta de goda?
(iofs en fårulv och neutral som kan få inforader i leken) men de enda som INTE kan få dem är ulvarna så jag är fortsatt misstänksam mot snurrfian faktiskt
jag är mer inne på att fårulven la sin dolda röst på samma som hedinn bara för att jag kopplade hedinn som trolig häxa inför DL1 och hoppades att den raden sedan skulle få genomslagskraft genom spioninfon ( vilken den ju som det verkar dessutom hade ) bara att just hedinn hade tillräckligt många som kände sig övertygade om att just hon inte var häxan
Återigen - de vet vem den osäkra har valt och kan ta det i beräkning. Men ja, det kan slå åt olika håll.som sagt man måste ta med den osäkra häxans förhäxning med ! Den som antingen tar bort ytterligare en röst/ eller ligger på samma som den onda häxans ligger på - eller dubblar den så den räknas som två röster
Det kommer nog fram mer imorgon om det skulle jag tro
Nä, mönstret jag såg var Illiana röstar på Hedinn, Hedinn röstar på Snurris, Fårulven röstar dolt på Snurris. Men som jag också skrev så vet jag inte om det mönstret är mer än en slump.Jag orkar snart inte tänka mer. Vem här menar du är fårulven? Habina? Jag fattar inte: om fårulven röstade på Snurris så la den ju inte den dolda rösten på samma som Illiana röstat på?
Hade du? Det har jag glömt eller missat. När och varför hade du det?jag är mer inne på att fårulven la sin dolda röst på samma som hedinn bara för att jag kopplade hedinn som trolig häxa inför DL1 och hoppades att den raden sedan skulle få genomslagskraft genom spioninfon ( vilken den ju som det verkar dessutom hade ) bara att just hedinn hade tillräckligt många som kände sig övertygade om att just hon inte var häxan
möjligt att jag gör det ( med spioninfon) men det är iaf så jag tänker när jag letar, och det är absolut så att man ska vara försiktig med att avslöja för mycket att man har den då det kan outa goda inte bara till goda utan även för lyan.Jag tycker också det finns frågetecken kring Snurris, men jag tycker du lägger lite väl stort värde i spioninfon (?). Ulvarna har ju lyckats med käket och siarlärlingen får bara sia varannan natt. Alltså är det inte SÅ mycket info som snurrat runt. Och när det gäller förhäxningarna så kan ulvarna lika gärna ha förhäxat sig själva som nån annan, dvs svårt att dra så mycket slutsatser om.
en tanke att det kan vara såVa? Varför skulle fårulven lagt sin dolda röst på samma som Hedinn bara för att du kopplade Hedinn som trolig häxa inför DL1?
Nä, mönstret jag såg var Illiana röstar på Hedinn, Hedinn röstar på Snurris, Fårulven röstar dolt på Snurris. Men som jag också skrev så vet jag inte om det mönstret är mer än en slump.
I den teorin var Habina den möjliga fårulven.
en tanke att det kan vara så
jag skrev det ju rätt tydligt och vare sig cirkus eller hedinn är ju bevisligen onda häxan för det var Illiana = Som ju dessutom röstade på hedinn i DL1 så det kan lika gärna vara så att fårulven gick efter det och trodde att det var bra att misstänkliggöra hedinn?
Vi får fråga fårulven efter lekslut om det ens VAR någon tanke bakom det eller inte
@Blacksmithfarm ja det skrev jag faktiskt se detta inlägget från mig inför DL1!Jag har legat och sovit i omgångar under dagen ( inga kattungar än dock) för att ta igen för ingen sömn inatt , men har läst under dagen och här är lite tankar från mig
Jag reagerar på Habina lite grann, nu blir hon ju iofs ofta misstänkt första dagen men det jag reagerar på så är det detta jag har fetat och strukit under det i citaten jag reagerar på :
sedan skriver Hedinn detta vilket jag fö reagerade på precis samma sätt som @Blacksmithfarm på. Det var dessutom mig som Hedinn blev misstänksam mot när jag som ond försökte tysta ner info i förra leken så det fick mig verkligen att höja på ögonbrynen ( sedan vet jag inte vad jag ska tänka om BSF egentligen. Men samma tanke om det hela har vi )
Habina svarar:
så det jag funderar över är helt enkelt om inte Habina kan vara ulven i fårakläder utanför lyan som vinkar hej vilt till den hon känner till i lyan ( onda häxan Zemenar) Vilken i så fall skulle vara Hedinn i min tanke
Jag regerade kanske främst på det som habina skrev och jag fetade i citatet av henne sist , det känns som att att hon försöker "prata" med Hedinn ang GO? För att få veta vart hon ska rösta? Och är hedinn istället god så kan det också vara ett försök av en ond Habina att kasta misstankar åt hedinns håll ?
Jag tycker nog så här:
Gabby_Ossi gjorde en riktigt bra sammanställning av leken som jag inte tror att hon skulle göra som ond , väldigt ambitiöst och jag tycker att det märks att hon funderat över det mesta i leken, så i vilket fall inte just nu uppe på min radar, men heller inte så att jag vill hålla henne som god för den delen., men just nu mer + än - iaf
Hedinns kommentar om att inte ge alla tips ( i samband med att G_O gjort sin stora översyn med frågor kring leken= får mig ju att sätta henne på min obs lista . Och så sedan detta med Habina som jag dessutom reagerar på .
Habina ja som redovisas ovan så är hon också någon jag misstänker så här långt, men då kanske främst för att vara den onda utanför lyan Men kan ju förstås också vara omvänt scenario. Att hon är onda häxan som letar efter ulven i fårakläder? Eller så är hon bara "typisk Habina" som brukar kunna bli misstänkt i första DL
BSF Jag tycker att hon verkar tänka vettigt, och faktiskt rätt likt mig - sedan kan man ju alltid fundera över det några varv, eller två, eller tre .... Röstar på hedinn för att det är konstigt att hon reagerar på GOs sammanställming och att det bara är onda sidan som tjänar på att saker inte blir kända BSF är inte just för stunden den jag känner för att granska i vilket fall
Snurrfian som röstar på mig för att jag gör det mer förvirrat vet jag inte riktigt vad jag ska tro om . Det kan mycket väl vara en typisk förstadagsröst , eller så sitter hon i lyan , eller så är hon bara en förvirrad god som inte kan komma med nåt bättre för stunden. får vara ett frågetecken för stunden
Fio verkade vilja lämna walk.over i inledningen och har väl egentligen inte kommot med mer än så Tilllägg; och precis när jag ska posat detta så röstar hon på BSF för att hon röstade på Hedinn
LenaH har jag sett på tok för lite av för att kunna ha någon åsikt om.
Illiana nygammal spelare . välkommen tillbaka Har inte skrivit något som fått mig att fundera så här långt och har skrivit en kortare sammanställning under dagen som jag inte finner konstig , utan faktiskt lite i min linje . en spelare jag inte vet hur hon brukar spela så hon kan väl förstås luras , men jag hade mina tankar ang habina och hedinn innan hon skrev sitt inlägg så det är inte hon som fått mig att fundera över dem . Men ingen aning vart jag har henne.
Niyama har inte ännu visat några tankar annat än roller och andra frågor utifrån dem Så avvaktar med att tycka något tills jag ser mer om hur hon tänker om deltagarna
Ferrari har inte heller skrivit något som fått mig att reagera så här långt så lika där avvaktar med att tycks något
cirkus hemlig och ArneWeise har skrivit för lite för att ens jag ska våga tänka något om dem för stunden
att dolda rösten låg på snurrfian? som hedinn röstade på ( och cirkus för all del)Nu börjar jag misstänka att DU är fårulven och inte den neutrale, men jag har lite svårt att se att en annan fårulv skulle rösta efter vad du tror.
Hur menar du att Hedinn blev misstänkliggjord av det?
att dolda rösten låg på snurrfian? som hedinn röstade på ( och cirkus för all del)
Illiana röstade ju på hedinn?
Men det är kanske bara min hjärna som fladdrar iväg i en sån där ologisk q-snurr som typ bara jag fattar igen?