Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, jag ser ingen mönster alls i det. Vad är Hedinns roll i den hela menar du? Alltså inte vilken ROLL hon har, utan jag förstår inte vad hon har med det att göra.
Som en bricka i ett spel mellan fårulv och lya, typ.
Men det är långsökt och kanske inte troligt att det är medvetet valt så.

Nä, nu behöver jag gå och lägga mig, ses imorgon om jag överlever!

:p för då fanns det ju goda roller också som kan påverka, så den enda som då skulle kunna misstänka Hedinn pga den dolda rösten är ju den som får den spionraden, vilket även kan vara den neutrale (eller den onde själv)?
absolut sant men procentuellt så är det ju stor chans att den i vart fall inte hamnar hos sig själv väl? Även om det finns en risk? och alla andra kan den ju förvirra

Nu har jag försökt skumma igenom q4a inlägg. Detta skriver hon till Illiana:

OT
Jag har aldrig lekt med dig , men tycker det är jättekul med återvändare!!
Välkommen tillbaka !:)

Ja, det är OT-färgat och kan för all del bara vara helt oskyldig trevlighet, men det har betydelse för fortsättningen:

Illiana nygammal spelare . välkommen tillbaka:) Har inte skrivit något som fått mig att fundera så här långt och har skrivit en kortare sammanställning under dagen som jag inte finner konstig , utan faktiskt lite i min linje . en spelare jag inte vet hur hon brukar spela så hon kan väl förstås luras , men jag hade mina tankar ang habina och hedinn innan hon skrev sitt inlägg så det är inte hon som fått mig att fundera över dem . Men ingen aning vart jag har henne.

Hon verkar väldigt glad i Illiana faktiskt :angel:.

Sen första röstningen. Illiana röstar på Hedinn 18.44, q4 röstar på Hedinn 19.03. Vill q4 visa sig för Illiana?

(Har inte kontrollerat rösttiderna utan det är enligt en röstlista nån la upp.)

Ja, det är OT-färgat och kan för all del bara vara helt oskyldig trevlighet, men det har betydelse för fortsättningen:

Sen första röstningen. Illiana röstar på Hedinn 18.44, q4 röstar på Hedinn 19.03. Vill q4 visa sig för Illiana?

Tillägg: q4 har dessutom varit väldigt intresserad av fårulvsrollen, alltså bara att hon skrev så pass mycket om den fick mig att reagera lite tidigare. Å andra sidan skriver q4 mycket om allt. Sen hade jag en annan spelare på den rollen och fick för mig att q4 var den neutrala, och det var en förklaring till hennes urflippade spel. Då visste jag ju inte vem häxan var, men nu när vi vet Illianas roll tyckte jag detta var intressant.

tja det kan vara jag men det kan också vara någon annan- eller hur?
som ändrade röst sedan ( och ja jag tänker på habina - igen ) jag reagerade lite på vissa saker hon skrev idag ska leta fram det så får vi se vad du tycker sedan

Och jo jag brukar faktiskt vara trevlig mot nya/återvändande spelare oavsett deras och min sida ! Just för att jag tycker det ÄR kul när sådana leker :)

Men det är helt ok att granska mig , nästan varit lite tråkigt att ingen brytt sig om mig idag ju:D

Och jo jag brukar faktiskt vara trevlig mot nya/återvändande spelare oavsett deras och min sida ! Just för att jag tycker det ÄR kul när sådana leker

Ja, jag vet. Bara det OT-färgade hade jag inte lagt någon vikt vid (och är generellt av åsikten att OT-färgat ska anses vara OT också, men står det i lektråden måste man ju ändå ta med det när det har betydelse för fortsättningen som jag hittade).

Jag tycker Habinas röständring talar emot henne som fårulv, men ja jag har haft den misstanken också. Leta gärna upp det du menade om henne.

vad sägs om detta inlägget tex? mitt fetade? ( eller så är det bara jag som funderar på om hon ber häxan efter vart hon ska lägga en dold röst? förtydligande : dvs den häxan röstar på kommer hon lägga sin dolda röst på ?
ja jag ÄR insnöad på habina som fårulv . medges

Nä, jag för inte leken framåt. Har ju bett att pausa leken så jag hinner läsa ikapp. :p

Letade febrilt efter fios skumhet, men hittar inget. :arghh: Så jag släpper det just nu.

Jag är lite på stadiet "peka så röstar jag där", problemet är bara att den enda jag tror jag listat ut rollen på är Q och henne litar jag inte ett dugg på. :meh:

Tycker dock att det är intressant med hur det direkt kom försvar för gabby, men om det gör henne ond vet i tusan. Vacklar just nu mellan att rösta på henne och de som kom till hennes försvar (Illiana och niyama), men den ena känns väldigt svår att få grepp om och den andra tycker jag förklarar sig alldeles för bra. :banghead:

Sedan undrar jag också när Hedinn blev god? :o

vad sägs om detta inlägget tex? mitt fetade? ( eller så är det bara jag som funderar på om hon ber häxan efter vart hon ska lägga en dold röst? förtydligande : dvs den häxan röstar på kommer hon lägga sin dolda röst på ?
iofs så kommer faktiskt det inlägget av habina efter att illiana röstat på snurrfian i rättvisans namn ser jag när jag läser igenom den lynchen nu igen.
men icke desto mindre vet jag att jag reagerade på formuleringen såsom så

Jag är lite på stadiet "peka så röstar jag där",
:rofl: ja det låter ju onekligen som hon vill ha lite hjälp. Jag tror iofs en god Habina hade kunnat skriva så också, men ja jag har sett fler saker som kan tyda på henne som fårulv. Hon har spelat rätt udda hela leken, inte minst den märkliga rösten på mig igår.

Jag har för mig att det var något med första röstningen som gjorde att jag tänkte att fårulven måste ha röstat på Hedinn (tillägg: med den öppna alltså) men nu får jag inte ihop det. Det stod väl 3-2 i leken? Och cirkus var BM, så det räckte med en dold på Snurris så skulle hon åka.

iofs så kommer faktiskt det inlägget av habina efter att illiana röstat på snurrfian i rättvisans namn ser jag när jag läser igenom den lynchen nu igen.
men icke desto mindre vet jag att jag reagerade på formuleringen såsom så

Hm, ja nu ser jag att Illiana hade röstat över en halvtimme tidigare.

:rofl: ja det låter ju onekligen som hon vill ha lite hjälp. Jag tror iofs en god Habina hade kunnat skriva så också, men ja jag har sett fler saker som kan tyda på henne som fårulv. Hon har spelat rätt udda hela leken, inte minst den märkliga rösten på mig igår.

Jag har för mig att det var något med första röstningen som gjorde att jag tänkte att fårulven måste ha röstat på Hedinn men nu får jag inte ihop det. Det stod väl 3-2 i leken? Och cirkus var BM, så det räckte med en dold på Snurris så skulle hon åka.
japp så har jag med uppfattat det att eftersom Bm har utslagsröst så åker den som den har röstat på vid lika läge

Men då borde den dolda rösten varit på hrdinn? Eller hur menar du?

Nej jag kan inte sova :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar