Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cimorene håller på att städa Kazuls grotta, efter röran som blivit igår när de letade bevis på att Kazul skulle ha varit förrädaren. Plötsligt hör hon ett ljud bakom sig och när hon vänder sig om står Zemenar där. Just som han ska lyfta sin stav för att kasta en trollformel på Cimorene sträcker hon sig mot det första hon kan nå, vilket råkar vara spannen med tvättvatten, som hon kastar på Zemenar, som genast börjar smälta. "Vatten, diskmedel och citronsaft funkar tydligen på alla sorters skit" säger Cimorene förundrat.

Ni har lynchat Illiana som var trollkarlen Zemenar (Ond häxa)

NattDL måndag kl. 8.00
Jamen det var ju skönt! Äntligen ett steg i rätt riktning! :up:

Cimorene håller på att städa Kazuls grotta, efter röran som blivit igår när de letade bevis på att Kazul skulle ha varit förrädaren. Plötsligt hör hon ett ljud bakom sig och när hon vänder sig om står Zemenar där. Just som han ska lyfta sin stav för att kasta en trollformel på Cimorene sträcker hon sig mot det första hon kan nå, vilket råkar vara spannen med tvättvatten, som hon kastar på Zemenar, som genast börjar smälta. "Vatten, diskmedel och citronsaft funkar tydligen på alla sorters skit" säger Cimorene förundrat.

Ni har lynchat Illiana som var trollkarlen Zemenar (Ond häxa)

NattDL måndag kl. 8.00
Heja heja !!!!:)

Jag ska sova nu, men funderar på om det går att luska ut vem som är fårulven nu? Den kände ju till illiana?

Gabby bör väl vara ond nu i alla fall, troligtvis. Fast det lär ligga alibiröster på Illiana, jag röstade så pass sent och även om jag ifrågasatt Snurris kunde de ju inte direkt räkna med att jag skulle rösta där.

Gabby bör väl vara ond nu i alla fall, troligtvis. Fast det lär ligga alibiröster på Illiana, jag röstade så pass sent och även om jag ifrågasatt Snurris kunde de ju inte direkt räkna med att jag skulle rösta där.

Ja som sagt Gabby och du i lyan skulle jag tippa... Det var ju ni tre som röstade på Snurrfian.. Eller tror du Illiana skulle alibirösta på Snurrfian? Det är jag tveksam till.. Jag fattar fortfarande inte hur häxrösterna funkar men kanske ni hade hoppats på lottning fördel onda? Att du försökte ändra din röst i sista sekund men försent gör dig inte automatiskt god i mina ögon.

DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:49 fio röstar på Gabby Ossi
19:41 Illiana röstar på Snurrfian
20:06 Hedinn röstar på Illiana

20:37 Habina röstar på Illiana
20.48 quarter4ever röstar på Illiana
20,51 Snurrfian röstar på Illiana
20.53 Fio ändrar röst till Illiana

20:59 Niyama röstar på Snurrfian
21:00 Gabby_o röstar snurrfian

Habina 1
Snurrfian 3
Illiana 5

Uppdaterade röstlistan lite, jag är ledsen @Niyama men det ser inte så bra ut för dig... Är du god så måste lyan ha fest just nu...

inte skrivet i sten egentligen
Man kan inte veta om de ville behålla häxan och tex offra en vanlig ulv?
man ska aldrig säga aldrig !
men visst min första reaktion var att de två nog inte är på samma sida

Ja som sagt Gabby och du i lyan skulle jag tippa... Det var ju ni tre som röstade på Snurrfian.. Eller tror du Illiana skulle alibirösta på Snurrfian? Det är jag tveksam till.. Jag fattar fortfarande inte hur häxrösterna funkar men kanske ni hade hoppats på lottning fördel onda? Att du försökte ändra din röst i sista sekund men försent gör dig inte automatiskt god i mina ögon.
Jag är dock rätt övertygad om att en Niyama i lyan skulle röstat på Illiana utan att tveka, hon hade absolut inte velat chansa på en lottvinst. Om hon är god vet jag dock inte.

Om jag dör...

Den enda jag är säker på som god är Hedinn, Snurrfian blev lite mer god efter denna kväll och teorierna som hon förde. BSF har jag inga tankar om än, inte heller Habina. Q är väl neutral antar jag...

Gabby lutar åt att vara ond nu, va? Inte hängt med helt 100 där. Men skulle spontant säga att det är säkrast att börja där i så fall, än med Niyama. För jag är rätt tveksam till Niyama i lyan.

Gabby lutar åt att vara ond nu, va? Inte hängt med helt 100 där. Men skulle spontant säga att det är säkrast att börja där i så fall, än med Niyama. För jag är rätt tveksam till Niyama i lyan.
Om niyama är ond så tror inte heller jag på i lyan
Möjligen som fårulv dock
Jag hade ju lite fokus på snurrfian innan som trolig ulv och iom att det var Illiana (häxan) som många var fokuserade på som ond så kanske det tom är så att lyan gick all in på att bilda ett bra alibi till Illiana om snurrfian skulle åka och visa sig vara ulv
Iaf inget jag räknar bort även om det kanske inte är det troligaste
Men jag håller väl med om att GO lutar åt det ondare hållet

Tror att det är viktigt att de som kan skydda inatt ser till att de finns kvar i leken imorgon för då får de det fortsatt svårt att få ut goda / neutrala och så finns det den välsignade dessutom
Ulvarna har ju inte bommat ett käk hittills så känns ju lämpligen som det kan vara bra inatt ;)

den neutrala är visserligen fortfarande med chans att vinna för sig själv men det torde vara svårt läge att göra det så jag tippar att den spelar som om den vore god , för på den sidan kan den hamna :)

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian2 röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise/ GO2 röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise/Go2
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

snurrfian1 lynchas bybo

Jägaren Gabby_Ossi1 dör av fårulvens drakört
ulvarna käkar ferrari Röstfifflare

DL 2
20:00 Hemlig/Snurrfian2 röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 AW/Gabby_Ossi2 röstar på cirkus

cirkus lynchas var borgmästare

LenaH käkas - bybo

DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:49 fio röstar på Gabby Ossi
19:41 Illiana röstar på Snurrfian
20:06 Hedinn röstar på Illiana

20:37 Habina röstar på Illiana
20.48 quarter4ever röstar på Illiana
20,51 Snurrfian röstar på Illiana
20.53 Fio ändrar röst till Illiana

20:59 Niyama röstar på Snurrfian
21:00 Gabby_o röstar snurrfian

21.01 niyama ändrar röst till Illiana ( för sent)

Det är jag också :p

Jo, jag tror nog på Gabby som ond men jag är verkligen inte säker. Jag tror ju att det finns alibiröst/röster på Illiana. Och varför skulle Gabby då rösta på Snurris? Hann hon ens se min röst? Jag har inte trott på Snurris som ond tidigare men idag spelade hon verkligen märkligt så jag skulle väl inte bli jätteförvånad om hon var ulv.

Jag fattar fortfarande inte hur häxrösterna funkar
så som jag har fattat det så funkar det så här med de förhäxade rösterna:

den onda häxan kunde förhäxa någon vilkens röst då inte räknades i lynchen
den osäkra häxan måste förhäxa någon om den onda häxan gjort det , antingen samma som den eller en annan, och LL lottar om dens röst också inte ska räknas eller så räknas den dubbelt

Jag är dock rätt övertygad om att en Niyama i lyan skulle röstat på Illiana utan att tveka, hon hade absolut inte velat chansa på en lottvinst. Om hon är god vet jag dock inte.

Jag fattar inte riktigt. Du tror att om Niyama var i lyan så skulle hon röstat på Illiana utan att tveka? Varför?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 579
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar