Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
tänker släppa tankar om fårulven iaf just nu har lite för många kandidater där för att känna mig säker på vem av dem det kan vara även om jag misstänker Niyama för att kunna ha den rollen.
Och tänker istället satsa på att hitta den mest troliga ulven som jag kan för stunden
läser vidare och grunnar på !

DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina
16:49 fio röstar på Gabby Ossi
19:41 Illiana röstar på Snurrfian
20:06 Hedinn röstar på Illiana

20:37 Habina röstar på Illiana

Habina 1
Gabby Ossi 1
Snurrfian 1
Illiana 2

Går igenom Gabbys inlägg nu. Från gårdagen, först var det bara ett par om att hon var tillbaka och hade gröt i huvudet, dess citerade jag inte.

Inget jag läser verkar fastna i huvudet så jag väljer att bara titta på röstlistan

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

Hedinn hade flest synliga röster men Snurrfian1 åkte ut.
De är de enda med mer än en röst.

Vi har en ond utanför lyan som skulle kunna visa sig för lyan genom att följa den enda ulven den vet om (häxan) med sin öppna (verkningslösa) röst i tråden. Alternativt skulle den kunna följa häxan med sin dolda röst för att ha mindre risk att rösta ut sina lagkamrater, om jag fattar rätt är det detta @LenaH och flera andra tror gör @cirkus till ond?

Oavsett hur många gånger jag läser hänger jag inte riktigt 100% med på ur Lena menar men när hon går så hårt åt får det mig nästan att tro att hon fått någon slags info om röstningen...

Gabby_Ossi röstar på cirkus

Alltså hon hade samma fokus som de flesta andra igår. Nu faller ju teorin på flera punkter men det känns väl inte så intressant att gå igenom nu (framför allt så hinner jag inte).

Gaah, det går ju inte bra för oss det här :crazy:

Hoppas min hjärna kommer igång när pressen att få fram en röst är borta, annars får jag hoppas på att jag är kvar till imorgon och att skärpan från igår fm är tillbaka då om inte annat :cautious:

Protesterat mot LenaH? :confused: Du var ju en av de första som följde efter mot cirkus?

Men om prinsessan blir käk blir väl den neutrale god? Den neutrale vinner väl bara om hon lynchas?

Sen fortsätter inlägg om själva spelet och inga teorier alls och sen är det idag och fio drar upp henne.

Ont om teorier överhuvudtaget från Gabby, men just att hon inte drog upp mig ser jag väl inte som så konstigt med tanke på hur lite hon skrivit och vad som blev fokus igår. Dvs jag vet inte alls var jag har Gabby. Känns som att hon har svårt att komma med teorier men den känslan hade jag ju även av Gabby1.

Tänker fortsatta min nyvunna vana att rösta i tid

Jag tycker att Illiana är den som jag absolut inte får några godvibbar av
Verkar vara utan info efter två DL vilket skulle kunna tyda på att hon kan vara ond
( eller ha otur med lottningen så hon inte fått några rader - men det känns tveksamt ändå)

Och eftersom hon röstade som nr 2 på hedinn i första DL kan det ha varit en hint till fårulven vem hon skulle rösta på dessutom
och jag misstänker nog Habina för att vara fårulven som la SIN röst på hedinn där i samma minut som jag själv gjorde det och jag vet att jag INTE är fårulven så då är det klart att jag riktar ögonen mot Illiana ändå
tillägg: är inne på att habinas röst på Illiana är en falsk röst då jag ser att hon röstat där också, dvs en som inte kommer räknas
tillägg 2 ffa som rösterna innan varit spridda

Jag tror att Illiana är den onda häxan helt enkelt med ovanstående teori och dessutom har den jag verkligen mest säkert tror är god röstat där så vill samla rösterna
men kommer det fram något mera matnyttigt så kan jag ändra min röst

quarter4ever röstar på Illiana

DL 3

20.48 quarter4ever röstar på Illiana

Habina 1
Gabby Ossi 1
Snurrfian 1
Illiana 3

Jag har suttit och läst genom leken så mycket som möjligt och jag blir inte klokare, det jag vet är att vi goda måste samla våra röster för att ha en chans att få ut en ulv, jag själv har varit inne på Habina som inte har fört leken framåt, men samma sak gäller även för Illiana, att rösten på mig dessutom känns väldigt enkel, jag ifrågasatte och alltså hamnar rösten där. Att det var Fio som drog igång det hela verkar hon bekvämt ha glömt bort också.
Precis som Q är inne på så finns kanske lösning i del 1, röstningen där kanske är så avgörande.
Snurrfian röstar på Illiana eftersom jag tror att hon är ulv och kanske till och med häxan i och med röstningen i dl 1, frågan om vem som är fårulven köper jag inte rakt av Q, men det blir förhoppningsvis en senare fråga. :p

DL 3

20:51 Snurrfian röstar på Illiana

Habina 1
Gabby Ossi 1
Snurrfian 1
Illiana 4

Jag tycker faktiskt den skummaste nu måste bli Illiana. Inte en teori så långt ögat når och sen kaboom in som en iller och rättar just det med Gabby_Ossi och med ursäkt att allt annat som är fel var redan rättat. Jag hade inte reagerat ett dugg om hon skrivit mer i tråden! Helt klart ulvigt! Jag har inte släppt Gabby_Ossi men känner att goda måste samla sina röster så jag kör på samma!

Fio ändrar röst till Illiana

lite funderar jag över snurrfian och GO som avvaktar med att rösta till så här sent ?
kan det vara att de avvaktar hur rösterna faller? möjligen?
Edit hann inte se att snurrfian röstade på Illiana - sorry !

DL 3

20,51 Snurrfian röstar på Illiana
20.53 Fio ändrar röst till Illiana

Habina 1
Snurrfian 1
Illiana 5

Jag avvaktar också för jag är tveksam. Goda behöver samla rösterna men jag vill inte att det blir en upprepning av gårdagen. :banghead:
tja jag har den o(vanan) med ofta
Jag vet vart jag har mig själv och någon mer ( tror jag )
man kan bara spela utifrån det man tror helt enkelt:)

Jag avvaktar också för jag är tveksam. Goda behöver samla rösterna men jag vill inte att det blir en upprepning av gårdagen. :banghead:
Inte jag heller, men finns det nån som är säker på nån? Goda måste rösta samma, annars får ju ulvarna styra ändå...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30