Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
På samma sätt tycker jag att Niyama allt mer går åt det ondare hållet, egentligen inte på vad hon gör utan snarare på det hon inte gör, dvs vrinda och vända som jag är van att se henne.

Jag har ifrågasatt och funderat kring hur mycket som helst. Har dock inte orkat skriva långa teoriinlägg vilket jag i princip aldrig gör längre om det inte är väldigt få kvar. Jag blir dock skeptisk till dig när du försöker förvränga saker. Hade dig på en god roll men jag funderar över din agenda just nu.

Precis som jag skrev igår så slängde så kom det inte några misstankar på Cirkus från LenaH innan Qs teoriande, hade hon fått spioninfo som hade gjort att hon misstänkte Cirkus borde det ha kommit tidigare under dagen. LenaH röstade på Cirkus utifrån Qs teori och hur man kan få det till att hon hade fått info... Det räcker ju med att någon nämner att hen tror att X har fått någon slags info ibland för att få igång ett drev, och det skulle lika gärna ha kunnat vara en ond som såg en alldeles förträfflig chans att få ut först Cirkus och sedan antingen få fritt fram på käk på LenaH eller en väldigt lätt väg att lyncha.
Hon skrev väl inte ens så mycket? Jag uppfattade henne som diskret med info, rätt vanligt att man tar något nån annan skrivit för att backa upp det man vet.

Hon skrev väl inte ens så mycket? Jag uppfattade henne som diskret med info, rätt vanligt att man tar något nån annan skrivit för att backa upp det man vet.
Jag reagerade mest på följarna som slentriantmässigt mest skrev att de trodde att hon hade info och därför följde henne, när det gäller dig så har jag flera gånger sett dig stå över ett drev och istället tänka vidare framåt när det blir uppenbart att drevet går åt ett visst håll. Sen är jag helt på det klara att det egentligen inte betyder så mycket, jag kan ha haft för höga förväntningar på dig helt enkelt. Jag tror inte att vi kommer så mycket längre i den här diskussionen utan jag kommer att försöka kolla vidare om jag hittar något annat som skulle kunna leda till att vi kan lyncha en ulv idag.

Jag känner mig också väldigt olustig inför Snurrfian just nu. Jag tror att fio är god och helt enkelt missuppfattade vad jag skrev om Gabby men sen hakar Snurrfian på när det redan var förklarat varför jag skrev som jag skrev, sen vänder hon det till att jag på något sätt förklarade Gabbys gärningar? Ännu mer felaktigheter här, vilket är fantastiskt farligt då teorier inte bör baseras på felaktigheter utan på vad som faktiskt hänt i leken.

Jag förklarade inte gabbys görande eller icke görande, jag ifrågasatte en felaktighet!

Fast hur vet du vad som är felaktigt och inte? Hade du koll på hela den dolda röstningen menar du? Det har väl skrivits en massa felaktigheter och missförstånd i leken som du totalt ignorerat? Varför var just detta så uberviktigt att rätta?

Fast hur vet du vad som är felaktigt och inte? Hade du koll på hela den dolda röstningen menar du? Det har väl skrivits en massa felaktigheter och missförstånd i leken som du totalt ignorerat? Varför var just detta så uberviktigt att rätta?

Nej men röstfifflaren var ju redan död? BM's röst, visst, och fårulvens dolda röst men 6-2 går väl inte att rätta till om inte den neutrala hade gått in och stoppat lynchen.

Edit: Glömde bort ev förhäxningar.

Det andra du efterfrågar har jag redan besvarat.

Jag reagerade mest på följarna som slentriantmässigt mest skrev att de trodde att hon hade info och därför följde henne, när det gäller dig så har jag flera gånger sett dig stå över ett drev och istället tänka vidare framåt när det blir uppenbart att drevet går åt ett visst håll. Sen är jag helt på det klara att det egentligen inte betyder så mycket, jag kan ha haft för höga förväntningar på dig helt enkelt. Jag tror inte att vi kommer så mycket längre i den här diskussionen utan jag kommer att försöka kolla vidare om jag hittar något annat som skulle kunna leda till att vi kan lyncha en ulv idag.

Ja, jag brukar reagera på drev men jag är ju inte synsk?! Ibland beror de ju helt enkelt på att det finns information, och då brukar jag försöka vara lyhörd för det och när det dessutom stämde in med mitt övriga pussel så tja, då hakade jag på.

Det gör mig nojig att du tycker att jag följde LenaH för lätt (?) men när jag påpekar för fio att det inte alls behöver vara Gabby som spikade igen kistan för cirkus så försöker du förvränga det till att jag försvarar Gabby. Alltså i det ena fallet hänger jag på för lätt, i det andra försvarar jag (trots att jag tvärtom höll med om att Gabby var skum!).

Nej men röstfifflaren var ju redan död? BM's röst, visst, och fårulvens dolda röst men 6-2 går väl inte att rätta till om inte den neutrala hade gått in och stoppat lynchen.

Edit: Glömde bort ev förhäxningar.

Det andra du efterfrågar har jag redan besvarat.

Jag har inte sett att du svarat på varför du inte rättat allt annat som varit fel? Jag sitter på mobilen så jag har svårt att gå tillbaka

Jag har inte sett att du svarat på varför du inte rättat allt annat som varit fel? Jag sitter på mobilen så jag har svårt att gå tillbaka

Jag skrev att jag skulle försöka pigga upp mig och återkomma, jag har två skärmar och tråden uppe hela tiden. Ser jag ett uppenbart misstag så ja, då vill jag gärna rätta till det då det annars kan leda till teorier som är byggda på felaktigheter, no?

Det tar mycket mindre energi från mig att besvara något sådant än att skriva teoriinlägg.

Edit: såg nu att du lade till en mening tidigare och nä, visst men samtidigt så var de felaktigheterna redan besvarade innan jag såg det. Varför är det skumt att jag ifrgasätter dig men när andra ifrågasätter whoever så är det inte skumt? :p

There you go

Jag måste tyvärr rösta nu då min hjärna blir helt förtorkad strax. Vad jag sett av Snurrfian2 än så länge så är det inte mycket som talar för att hon är god. Hon vrider på inlägg till osanning, vilket förstås inte gynnar den goda sidan, plus att hon mest hakar på i fio's resonemang. Om man vill hitta onda så är det väl valt, enligt mig, att tänka själv och gå sina egna vägar då man aldrig vet om man kan lite på någon annan, förutom om man fått en sia, men jag håller det som högst osannoligt att Snurrfian innehar den rollen.

Illiana röstar på Snurrfian

Så tillbaka framför datorn och har skummat igenom vad som lästs
Jag kan hänga med vad en del funderar i vad det gäller Niyama jag är själv ganska ambivalent till henne , som jag skrivit innan Hon KAN luras
Och som hon själv skriver så har hon lätt för att läsa i leken vad som kommer fram och dra slutsatser utifrån det
Så att hon snappade att hedinn nog är god kan hon ha gjort både som god och som ond
dessutom KAN ju en spionrad hamna hos fårulven så även om hon faktiskt skulle ha spioninfo som stöd för att vllja hålla hedinn god. så kan hon lika gärna vara fårulven som inte velat komma och dela med sig av sådan information under dagen till goda ?
Så jag är inte ovillig att lägga min röst där faktiskt

Annars är det väl mest snurrfian som jag fortfarande reagerar om
Samt även Illiana
GO2 som bubblare för tillfället,

Just nu lutar jag åt att rösta på Niyama tror jag

Och som hon själv skriver så har hon lätt för att läsa i leken vad som kommer fram och dra slutsatser utifrån det
Så att hon snappade att hedinn nof är god kan hon ha gjort både som god och som ond

Öh va? Du hittar ju också på saker som inte skrivits? Nu tror jag ju inte att du sitter i lyan men annars ser det ju ut som att ni diskuterat nåt där och sen råkat glömma bort att det aldrig skrivits i leken.

Jag har aldrig skrivit att jag har lätt för att läsa i leken vad som kommer fram, tvärtom, jag är värdelös på att vara god. Dock brukar jag försöka vara lyhörd för att en del kan ha information. Jag vet ingenting om Hedinn, jag har skrivit att jag inte hittat nåt misstänkt. Men du kanske vet? :sneaky:

Jag blir faktiskt irriterad när ni bara sitter och hittar på saker som jag inte skrivit, det är liksom inte schysst. Oavsett var man står i leken.

Jag måste tyvärr rösta nu då min hjärna blir helt förtorkad strax. Vad jag sett av Snurrfian2 än så länge så är det inte mycket som talar för att hon är god. Hon vrider på inlägg till osanning, vilket förstås inte gynnar den goda sidan, plus att hon mest hakar på i fio's resonemang. Om man vill hitta onda så är det väl valt, enligt mig, att tänka själv och gå sina egna vägar då man aldrig vet om man kan lite på någon annan, förutom om man fått en sia, men jag håller det som högst osannoligt att Snurrfian innehar den rollen.

Nåja det är första gången idag som jag överhuvudtaget håller med i någon annans resonemang och jag har redan skrivet att det gör mig fundersam också så jag undrar vem det är som gör det väldigt lätt för sig? Vad anser du om någon annan då? Finns det någon mer du har några funderingar runt? Att rösta på mig kommer möjligtvis göra att den onda sidan vinner eller så får vi ytterligare en chans till beroende på hur många onda det faktiskt är, men det kommer inte leda till någon förbättring för de goda.

Jag håller visserligen med i det du skriver om Snurris, men det gör mig inte säker på att hon är ond. Och som sagt bör goda samla sina röster, om du nu är god.

@fio och @Snurrfian anser ni att jag har försvarat @Gabby_Ossi ? Kan ni i så fall citera var jag gjort det?
Det kanske inte ska kallas försvar men det var intressant att när Fio funderade om hurvida en god gabby skulle "slå igen kistan för Cirkus" så kom både du och illiana direkt och förklarade att hon inte hade gjort det och att det ändå var kört för Cirkus redan innan gabby röstade. För mig känns det som något som en lyakollega skulle göra för att hjälpa en kollega, nu vet jag att du inte har några problem med att offra kollegor i lyan :p men det fick mig att reagerar och ifrågasätt och jag reagerar även på hur snabbt båda två hamnade i försvarsställning. Samtidigt vet jag att det är lätt att hamna där, men det känns som om ni båda gång på gång försöker rentvå er istället för att konstatera att det var inte så ni menade och sedan gå vidare. Illiana har inte funderat över någon annan än mig sen dess vilket för mig känns väldigt märkligt, från att inte ha misstänkt mig alls till att jag helt plötsligt måste vara ulv för att jag ifrågasätter.

Mycket intressant @fio du funderar över Gabby och två andra rusar till hennes försvar? För att spåna vidare så tycker jag fortfarande att det är lite märkligt att det var så många som hängde på drevet igår utan att reflektera, kanske speciellt @Niyama som jag upplever som väldigt noga med att vända på alla alternativ och inte så gärna hänger på ett drev bara för att.

Att folk hängde på, även Niyama, ser inte jag som konstigt. Men visst, jag var också med. LenaH har varit extremt pricksäker som god i de senaste lekarna, när hon skrev på det sättet antog jag att hon fått info, vilket jag fortfarande tror att hon hade, men att den feltolkades. Jag tycker inte det är konstigt alls om folk hängde på där, oavsett roller.

Gärna, jag kan nämligen inte hitta vad det är som gör att Hedinn skulle vara god, jag säger inte att hon är ond men jag funderar lite...

Jag gillar att du funderar, faktiskt. Och jag börjar fundera allt mer på om du kanske inte alls är ond.

Jag tycker att det ofta blir väldigt knepigt med att dela upp om man inte nu har starka skäl att tro på ett visst sätt, något som jag inte har utan jag försöker mest få en känsla för hur folk spelar, något i ditt sätt att spela säger mig att du antingen är ond eller den neutrala, men jag har egentligen inget som backar upp det. På samma sätt tycker jag att Niyama allt mer går åt det ondare hållet, egentligen inte på vad hon gör utan snarare på det hon inte gör, dvs vrinda och vända som jag är van att se henne. Sen kan det beror på andra saker men min känsla just nu.
Men problemet är att jag tycker att det finns tveksamhet på flera ställen, den enda som jag möjligtvis håller med åt det godare hållet är Fio men det beror på vad Cirkus skrev och för att vi tänker lika, det kan lika gärna vara så att Cirkus hade fel och jag blir hellurad.

Även detta känns som att det är till din fördel, oavsett om du har rätt eller tänker helt åt helvete. Jag kan se Niyama i vilken roll som helst i nuläget, hon spelar som vanligt och avslöjar ingenting.

Detta gör att jag blir lite mer skeptisk till Illiana nu, med rösten på Snurrfian, som flera funderat över (Snurrfian alltså). Känns som att det kan vara en "många röstar där, jag la en oskyldig förstaröst-röst". Q4 börjar jag uppleva följer med andras teorier och tankar mer än hon brukar göra som god, så jag är väldigt tveksam till att hon skulle ha en god roll.

Q verkade ju dock kunna ha den neutrala rollen enligt nån/några, även om jag inte minns teorierna, behöver sätta mig in mer i det där när jag har tid.

Baserat på ovanstående:
Hedinn röstar på Illiana

Dock brukar jag försöka vara lyhörd för att en del kan ha information
men det är ju det som jag menar med att du har lätt för att för att läsa leken , bara att vi har olika uttryck för det ?
Så det är helt enkelt mina ord på samma sak som du själv uttryckt?
Och det var ju egentligen ett "beröm" att kunna hänga med och fatta vad som händer och inte alls något påhittat från mig
du själv använde att du brukar kunna snappa upp vilka som har info, vilket är samma sak för mig som att kunna läsa en lek OK? :)

Och jag uppfattade det som att LenaH hade info, sånt brukar jag försöka snappa upp (det borde du också veta eftersom jag bl.a. räddat dig från lynch när du var siare når ingen annan fattade det). Nu uppfattade jag fel, men jag brukar försöka vara lyhörd för sånt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar