Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevligt , trevligt här kommer hela min tilltänkta lya på rad , det var väl bra att ni kunde lockas ut till försvar :angel::D

Jag tror ju mer på att Gabby släppte Niyama pga dom sitter i lyan tillsammans mer än att hon fick någon inforad som sa något om Niyama! Som sagt så har jag andra på de rollerna.

Till försvar? Att rätta till ett påstående skulle jag inte räkna som försvar xD

Nej, inte visste säkert. Jag tror det var så när jag röstade att allt dolt behövde sammanfalla till cirkus fördel om hon skulle klara sig. Och det uppfattade jag som osannolikt (särskilt med tanke på att jag inte trodde hon var BM). Men det är ju knepigt att avgöra vem som spikade igen, men jag tycker nog det såg ganska igenspikat ut när gabby röstade. Menar dock inte att det är till hennes fördel, men jag håller inte med om att hon spikade igen. I så fall: menar du att det var för att rädda Habina?

Nej jag ville bara se reaktionerna! Det var alldeles säkert kört för cirkus oavsett.

Till försvar? Att rätta till ett påstående skulle jag inte räkna som försvar xD

Fast visst är det intressant att inte teoria om något överhuvudtaget och sen blixtsnabbt komma och rätta just det? Finns ju en hel del saker i tråden som tolkats fel som varken du eller Niyama brytt er om?

En God Gabby skulle inte slå igen spiken i kistan för Cirkus utan att ha bra på fötterna! En ond Gabby ja.. utan problem ! Du kom ju in och avgjorde likadant mot mig i förra leken där du var ulv ;)

Helst hade jag ju röstat på någon med en bra teori, men jag hade ingen sådan. Så då fanns alternativen att lägga rösten på Habina som visserligen varit virrig men där jag hade absolut inget konkret att gå på, eller att försöka hitta något på någon utan röster bara för att inte påverka, eller att följa någon som jag trodde var god och som brukar vara bra på att hitta onda.

Förra leken var ju inte riktigt samma sak eftersom det var DL1 och jag chansade på att kunna rädda q som då var min lyakompis eftersom det tidigare varit etablerat att det är ondskefullt att försöka rösta ut q i början på leken oavsett om q är ond eller god :angel:

Mycket intressant @fio du funderar över Gabby och två andra rusar till hennes försvar? För att spåna vidare så tycker jag fortfarande att det är lite märkligt att det var så många som hängde på drevet igår utan att reflektera, kanske speciellt @Niyama som jag upplever som väldigt noga med att vända på alla alternativ och inte så gärna hänger på ett drev bara för att.

• Gilla
Reactions: fio
Fast visst är det intressant att inte teoria om något överhuvudtaget och sen blixtsnabbt komma och rätta just det?

Jag skrev att jag skulle försöka pigga upp mig och återkomma, jag har två skärmar och tråden uppe hela tiden. Ser jag ett uppenbart misstag så ja, då vill jag gärna rätta till det då det annars kan leda till teorier som är byggda på felaktigheter, no?

Det tar mycket mindre energi från mig att besvara något sådant än att skriva teoriinlägg.

Edit: såg nu att du lade till en mening tidigare och nä, visst men samtidigt så var de felaktigheterna redan besvarade innan jag såg det. Varför är det skumt att jag ifrgasätter dig men när andra ifrågasätter whoever så är det inte skumt? :p

Som jag skrivit tidigare höll jag henne inte som god men definitivt inte heller som ond. Jag köpte inte cirkus teorier alls, vill du ha ett mer detaljerat svar så får det vänta till jag är vid datorn.
Gärna, jag kan nämligen inte hitta vad det är som gör att Hedinn skulle vara god, jag säger inte att hon är ond men jag funderar lite...

Mycket intressant @fio du funderar över Gabby och två andra rusar till hennes försvar? För att spåna vidare så tycker jag fortfarande att det är lite märkligt att det var så många som hängde på drevet igår utan att reflektera, kanske speciellt @Niyama som jag upplever som väldigt noga med att vända på alla alternativ och inte så gärna hänger på ett drev bara för att.

Ja men eller hur.. lite så! Får mig att fundera lite om inte GO kan vara onda häxan ?

Menar du att jag rusat till hennes försvar? Det är ju tvärtom! Jag höll med om att det var skumt att hon släppte mig. Sen det där med spika igen kistan ansåg jag var fel: det kommenterar jag alltid. Även om jag så är siare och har siat nån som ond. Det borde du veta.

Och jag uppfattade det som att LenaH hade info, sånt brukar jag försöka snappa upp (det borde du också veta eftersom jag bl.a. räddat dig från lynch när du var siare når ingen annan fattade det). Nu uppfattade jag fel, men jag brukar försöka vara lyhörd för sånt.

Menar du att jag rusat till hennes försvar? Det är ju tvärtom! Jag höll med om att det var skumt att hon släppte mig. Sen det där med spika igen kistan ansåg jag var fel: det kommenterar jag alltid. Även om jag så är siare och har siat nån som ond. Det borde du veta.

Och jag uppfattade det som att LenaH hade info, sånt brukar jag försöka snappa upp (det borde du också veta eftersom jag bl.a. räddat dig från lynch när du var siare når ingen annan fattade det). Nu uppfattade jag fel, men jag brukar försöka vara lyhörd för sånt.
Det är just det att jag vet att du har räddat mig genom att syna vad andra skriver, kanske just därför känns det lite märkligt att du svalde det LenaH skrev utan att titta på bakgrunden mer.

Det är just det att jag vet att du har räddat mig genom att syna vad andra skriver, kanske just därför känns det lite märkligt att du svalde det LenaH skrev utan att titta på bakgrunden mer.
Vad i bakgrunden borde ha gjort att jag skulle förstå att hon inte hade info? Jag hittade inget sådant. Jag tolkade det som att hon på det sätt man får "hintade" för fullt, jag tolkade situationen som när du var siare (fast då behövde jag skriva ut det eftersom du var på väg att lynchas).

det vore intressant med utvecklingar och funderingar även från
@Snurrfian
@Illiana
@Gabby_Ossi

vilka tror ni mest på som onda resp goda? ( neutral?)
och varför?
Jag tycker att det ofta blir väldigt knepigt med att dela upp om man inte nu har starka skäl att tro på ett visst sätt, något som jag inte har utan jag försöker mest få en känsla för hur folk spelar, något i ditt sätt att spela säger mig att du antingen är ond eller den neutrala, men jag har egentligen inget som backar upp det. På samma sätt tycker jag att Niyama allt mer går åt det ondare hållet, egentligen inte på vad hon gör utan snarare på det hon inte gör, dvs vrinda och vända som jag är van att se henne. Sen kan det beror på andra saker men min känsla just nu.
Men problemet är att jag tycker att det finns tveksamhet på flera ställen, den enda som jag möjligtvis håller med åt det godare hållet är Fio men det beror på vad Cirkus skrev och för att vi tänker lika, det kan lika gärna vara så att Cirkus hade fel och jag blir hellurad.

Vad i bakgrunden borde ha gjort att jag skulle förstå att hon inte hade info? Jag hittade inget sådant. Jag tolkade det som att hon på det sätt man får "hintade" för fullt, jag tolkade situationen som när du var siare (fast då behövde jag skriva ut det eftersom du var på väg att lynchas).
Precis som jag skrev igår så slängde så kom det inte några misstankar på Cirkus från LenaH innan Qs teoriande, hade hon fått spioninfo som hade gjort att hon misstänkte Cirkus borde det ha kommit tidigare under dagen. LenaH röstade på Cirkus utifrån Qs teori och hur man kan få det till att hon hade fått info... Det räcker ju med att någon nämner att hen tror att X har fått någon slags info ibland för att få igång ett drev, och det skulle lika gärna ha kunnat vara en ond som såg en alldeles förträfflig chans att få ut först Cirkus och sedan antingen få fritt fram på käk på LenaH eller en väldigt lätt väg att lyncha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar