Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blacksmithfarm du har inte tänkt på att Habinas ologiska röstning kan bero på att hon var/är förhäxad? Eller det kanske inte visar sig så :crazy: (Har ingen jättekoll på hur det funkar faktiskt)

Jag är aldrig ond :D
Eh nej men nog mer för att Illiana inte skrivit en rad i tråden förrän hennes röstinlägg där hon mer hakade på än lanserade teorin som BSF. Varför jag drog in Q i det hela var ju för att det var hennes misstag jag syftade på!

Det skulle vara så smidigt om du allltid var god. ;)

Men då förstår jag bättre varför du skrev som du gjorde, håller med om att @Illiana är anonym, plus att hon har fräckheten att rösta på mig. :p

@quarter4ever jag försöker få ihop något, sitter med mobilen igen... Som jag skrivit innan är det något med fio som skaver, men jag kan inte sätta fingret på vad. Tror det kan klarna om jag får tid att läsa igenom gårdagens lynch igen (som sagt, pausa leken? ;) ), för jag vet att jag hajade till när jag skummade den igår.

Blacksmithfarm lutar jag åt det goda hållet då hon för leken framåt med kloka funderingar hela tiden. Niyama känns så svår att få grepp om, men så brukar det vara med henne.

Illiana känns helt anonym och de som bytts ut gör mig mest bara mer snurrig. Så, ge mig lite tid så ska jag se om jag blir klokare.

Jag tror dock på det cirkus skrev om igår, dvs du som neutral, så jag tänker inte lägga något fokus på att försöka få ut dig. :)

Om vi ska gå tillbaka till min första teori att fårulven röstade på Hedinn i leken så börjar jag ju isåfall luta åt att fårulven är Iliana mer än BSF och Q

Som sagt någon info om vart fårulven röstade dolt på i dl2 måste ju finnas, fast jag vet inte om det säger så mkt med tanke på att Cirkus fick så många röster på sig. Jag vet inte om jag håller med Q att den borde ligga på Habina om Habina är god? Jag fattar inte riktigt varför @quarter4ever ?

@Blacksmithfarm du har inte tänkt på att Habinas ologiska röstning kan bero på att hon var/är förhäxad? Eller det kanske inte visar sig så :crazy: (Har ingen jättekoll på hur det funkar faktiskt)
förhäxning gör att den förhäxades röst inte räknas med twisten i denna leken att den onda häxans son kan göra så att en annan / eller samma som förhäxas av den antingen inte heller räknas eller räknas dubbelt ( LL lottar )
Om de ska lägga en förvirrad röst ( tvingas att rösta på någon med motivering som den som förtrollar bestämmer ) så är de förtrollade
Så det händer inte i denna leken att någon kan tvingas att rösta på någon som de inte själva valt
däremot finns det risk för att två röster idag från goda KAN bli borträknade och så har vi fårulvens dolda röst ( och en röst som inte räknas som läggs i tråden) så det enda är väl att sonens förhäxning kan slå tillbaka på dem så den räknas dubbelt.
Så detta känns riktigt riktigt nagelbitande idag

förhäxning gör att den förhäxades röst inte räknas med twisten i denna leken att den onda häxans son kan göra så att en annan / eller samma som förhäxas av den antingen inte heller räknas eller räknas dubbelt ( LL lottar )
Om de ska lägga en förvirrad röst ( tvingas att rösta på någon med motivering som den som förtrollar bestämmer ) så är de förtrollade
Så det händer inte i denna leken att någon kan tvingas att rösta på någon som de inte själva valt
däremot finns det risk för att två röster idag från goda KAN bli borträknade och så har vi fårulvens dolda röst ( och en röst som inte räknas som läggs i tråden) så det enda är väl att sonens förhäxning kan slå tillbaka på dem så den räknas dubbelt.
Så detta känns riktigt riktigt nagelbitande idag

Aha okey då har jag blandat ihop förtrollad och förhäxad. Tack för det klargörandet!

Jag är aldrig ond :D
Eh nej men nog mer för att Illiana inte skrivit en rad i tråden förrän hennes röstinlägg där hon mer hakade på än lanserade teorin som BSF. Varför jag drog in Q i det hela var ju för att det var hennes misstag jag syftade på!

(+ @Habina ) Jag håller med om att jag är rätt så anonym i leken då jag inte skriver jättemycket. Anledningarna är två. Dels är jag, som sagt rätt så långsam i huvudet just för tillfället pga personliga anledningar, dels så är jag en rätt så fåordig person, som säkert många personer som spelat med mig förr kan känna igen.

Däremot att jag skulle ha hakat på BSF är ju helt enkelt inte sant. Eller förstår jag dig fel där, helt och hållet? BSF röstade ju på cirkus? Att jag inte skrivit en rad i tråden innan mitt röstinlägg är inte heller sant men det har du kanske helt enkelt missat (i denna enorma lek)?

(+ @Habina ) Jag håller med om att jag är rätt så anonym i leken då jag inte skriver jättemycket. Anledningarna är två. Dels är jag, som sagt rätt så långsam i huvudet just för tillfället pga personliga anledningar, dels så är jag en rätt så fåordig person, som säkert många personer som spelat med mig förr kan känna igen.

Däremot att jag skulle ha hakat på BSF är ju helt enkelt inte sant. Eller förstår jag dig fel där, helt och hållet? BSF röstade ju på cirkus? Att jag inte skrivit en rad i tråden innan mitt röstinlägg är inte heller sant men det har du kanske helt enkelt missat (i denna enorma lek)?

Vi pratar om DL1 där ni röstade på Hedinn

Om vi ska gå tillbaka till min första teori att fårulven röstade på Hedinn i leken så börjar jag ju isåfall luta åt att fårulven är Iliana mer än BSF och Q

Som sagt någon info om vart fårulven röstade dolt på i dl2 måste ju finnas, fast jag vet inte om det säger så mkt med tanke på att Cirkus fick så många röster på sig. Jag vet inte om jag håller med Q att den borde ligga på Habina om Habina är god? Jag fattar inte riktigt varför @quarter4ever ?
jag tänkte att det skulle kunna ge besked om habina var god att fårulven röstade där ?
men jag lutar mer åt att fårulven faktiskt lagt en annan helt udda röst dolt för att inte riskera att påverka fel . ifall tex cirkus skulle vara ond?
Känns ganska logiskt att fårulven skulle göra det när jag tänker efter;)

Så nu är jag upptagen till ca 19. Kan möjligen läsa lite på telefonen men tveksamt. Har, tycker jag då , visat ganska klart vart jag står så har någon frågor om det så besvarar jag dem senare i så fall.

Jag har tittat lite på @Gabby_Ossi och får ingen kläm på henne . Gabby1 som var god så var det en helt annan nivå på diskussionerna och nu håller hon sig mest undan som hon brukar göra när hon är ond, det skaver för mig :cautious:

Jag har tittat lite på @Gabby_Ossi och får ingen kläm på henne . Gabby1 som var god så var det en helt annan nivå på diskussionerna och nu håller hon sig mest undan som hon brukar göra när hon är ond, det skaver för mig :cautious:

GO lägger sista rösten på cirkus och slår därmed i spiken i kistan. Trots att hon inte verkar hänga med i teorin kring cirkus?

Jag kollade lite på sista röstningen och håller med BSF om detta! Det känns helt klart ulvigt att bara flyta med i röstningen och inget som en god Gabby skulle nöja sig med att göra då en god Gabby skulle vara mer noggrann med att tro på sin teori! Det är iallafall den uppfattningen jag har av en God Gabby .

Sen röstade den goda Gabby på Niyama i DL 1 och sen hon bytte roll har hon inte nämnt eller plockat upp den tanken överhuvudtaget som hon hade om Niyama vilket får mig att fundera på om dom sitter i lyan tillsammans kanske O_o När jag följde konversationen och Niyama försvarade sig så var det inget som blev uppklarat sas som skulle få Gabby att släppa den tanken hon hade om hon fick en god roll igen.

Jag reagerade lite på @Niyama när hon skrev det där med att spioninfon bara når goda, sedan försökte bortförklara det med att vi borde förstått att hon menade alla som inte var i lyan.
Skulle kunna vara ett försök att lura goda så att de kanske inte tänker på att även ulven i fårakläder och den ensamma "neutrala" även kan hitta spelare via spioninfon

Gabby_Ossi röstar på Niyama

När jag följde konversationen och Niyama försvarade sig så var det inget som blev uppklarat sas som skulle få Gabby1 att släppa den tanken hon hade.

Enchanted forest ulvlek inlägg #215

Äsch jag lägger en säkerhetsröst nu ifall ifall och får komma in och ändra om det är nått som ser mer misstänkt ut än det lilla jag fick fram här men pga allt detta så känns det väldigt ulvigt.

fio röstar på Gabby Ossi

för ovanstående teori

Senast ändrad:
DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Habina
16:49 fio röstar på Gabby Ossi

Habina 1
Gabby Ossi 1

Jag kollade lite på sista röstningen och håller med BSF om detta! Det känns helt klart ulvigt att bara flyta med i röstningen och inget som en god Gabby skulle nöja sig med att göra då en god Gabby skulle vara mer noggrann med att tro på sin teori! Det är iallafall den uppfattningen jag har av en God Gabby .

Sen röstade den goda Gabby på Niyama i DL 1 och sen hon bytte roll har hon inte nämnt eller plockat upp den tanken överhuvudtaget som hon hade om Niyama vilket får mig att fundera på om dom sitter i lyan tillsammans kanske O_o När jag följde konversationen och Niyama försvarade sig så var det inget som blev uppklarat sas som skulle få Gabby att släppa den tanken hon hade om hon fick en god roll igen.

När jag följde konversationen och Niyama försvarade sig så var det inget som blev uppklarat sas som skulle få Gabby1 att släppa den tanken hon hade.

Enchanted forest ulvlek inlägg #215

Äsch jag lägger en säkerhetsröst nu ifall ifall och får komma in och ändra om det är nått som ser mer misstänkt ut än det lilla jag fick fram här men pga allt detta så känns det väldigt ulvigt.

fio röstar på Gabby Ossi

för ovanstående teori
Hon kan ha släppt niyama av andra anledningar med.AW kanske hade bra inforad, hur tänker du kring der?
Missförstå mig inte. Jag tycker go e skum med...

Sorry för stavningen är inte sams med fånen...

jag har legat och sovit under fm och precis vaknat
ang infon nu så är det inte såå många möjliga rader kvar tänker jag ? som dessutom kan ge något?
Ulvarna käkar LenaH tja den vet ju alla så inte så mycket nytt där? kan väl kanske göra den som fått den raden glad att den iaf fått en spionrad- möjligen
Ängeln skyddar xxxx Säger så här långt in i spelet inte mer än vem ängeln trodde var god och kunde behöva skydd inatt . men alltid något
Fårulven röstar dolt på xxxx kan ju vara intressant iofs , men iom att lynchen mot cirkus gick så tydligt mot henne kan den rösten lika gärna läggas för att förvirra den som får raden? Iom att den som kan få den ( utöver fårulven själv ) inte spelar på samma sida som fårulven Annars kan den ju vara av intresse för att kunna spåra upp fårulven beror lite på vem som fick den dolda rösten
Den neutrala skyddar xxxx har den koll på någon som den tror att den behöver ha kvar i spelet så kan den ha skyddat den , annars mest troligt sig själv
den onda häxan förhäxar xxxx ( om den nu valt att göra det) de hade nattdl på sina val så de var tvungna att bestämma innan lynchen ens börjar vem som ska förhäxas i så fall
Den osäkra onda häxan förhäxar xxxx ( Om den nu valt det) samma som ovan

några fler möjliga rader hittade jag inte ( men har jag glömt något så lägg till!)

så nej inte så mycket som kan komma fram av infon- och iom att det lottas så kan det ju dessutom vara så att en fått flera rader medans någon annan god , neutral eller fårulv inte får någon alls
Siarlärlingen. Beroende på när den fick börja/?

ang infon nu så är det inte såå många möjliga rader kvar tänker jag ? som dessutom kan ge något?
Uppdaterar med lite fler rader än jag skrev först
skriver de sist
Ulvarna käkar LenaH tja den vet ju alla så inte så mycket nytt där? kan väl kanske göra den som fått den raden glad att den iaf fått en spionrad- möjligen
Ängeln skyddar xxxx Säger så här långt in i spelet inte mer än vem ängeln trodde var god och kunde behöva skydd inatt . men alltid något
Fårulven röstar dolt på xxxx kan ju vara intressant iofs , men iom att lynchen mot cirkus gick så tydligt mot henne kan den rösten lika gärna läggas för att förvirra den som får raden? Iom att den som kan få den ( utöver fårulven själv ) inte spelar på samma sida som fårulven Annars kan den ju vara av intresse för att kunna spåra upp fårulven beror lite på vem som fick den dolda rösten
Den neutrala skyddar xxxx har den koll på någon som den tror att den behöver ha kvar i spelet så kan den ha skyddat den , annars mest troligt sig själv
den onda häxan förhäxar xxxx ( om den nu valt att göra det) de hade nattdl på sina val så de var tvungna att bestämma innan lynchen ens börjar vem som ska förhäxas i så fall
Den osäkra onda häxan förhäxar xxxx ( Om den nu valt det) samma som ovan

tillägg:
BM röstar med extra rösten på xxxx
( kan ha varit på hedinn, eller habina kanske om cirkus ens ville ha en chans att rädda sig själv? eller på någon annan som cirkus misstänkte , mig själv, LenaH?
siarlärlingen siar xxxx ( om den fått sia inatt )
Spoke tio soon. ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar