Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast även om du sitter i lyan så kan du ju inte veta säkert.
har redan förtydligat med KAN tro
men nä jag slaggar in
oavsett vad folk tror på så har jag en känsla att jag finns kvar i leken imorgon om inte annat för att jag är så misstänkt ( vilket är helt OK!)
OM jag lever imorgon så får ni stå ut med fler inlägg från mig
Oavsett hur snurrig jag än kan verka så har jag i vilket fall försökt visa HUR jag tänker ( även om det är helt uppåt väggarna ibland :o )
Skulle jag ändå bli käk så har jag nog skrivit rätt tydligt vad jag tror totalt . Men ska försöka få till en öersyn under natten då jag ändå kommer vara vaken pga kattskrället ännu inte fått ungar ( de bara måste komma snart hon ser sprickfärdig ut :) ) men nu som sagt behöver jag sova lite så jag orkar vara vaken under natten:)
Det var ju inte så lätt att fatta vad du svarade på när du citerade helt fel
jag ändrade ju citatet nästan direkt för att det skulle framgå och skrev en edit också om att jag gjorde just det ! ? men fattar om du inte sett det det hände mig tidigare också med ett inlägg som du ändrat som jag svarat på

men jag röstade inte på vare sig cirkus eller hedinn då för den teorin ? Det var ju DU som var så säker på att du ville syna just cirkus? Och LenaH stärkte upp att det var cirkus och inte hedinn man skulle ens fundera över ? Så inte konstigt att jag pusslade ihop att ni två kanske visste nåt som inte jag visste?

edit ändrade inlägg jag svarade på blev fel först!

Vi tyckte väl båda att Hedinn inte var ett alternativ kanske. Det var väl fritt för alla att följa eller inte följa, som jag sa tidigare.. Cirkus kom in fem i tolv och försvarade sig, lite väl sent! Hade hon kommit in tidigare hade jag tvekat på hela den teorin som Du lanserade.

Vi tyckte väl båda att Hedinn inte var ett alternativ kanske. Det var väl fritt för alla att följa eller inte följa, som jag sa tidigare.. Cirkus kom in fem i tolv och försvarade sig, lite väl sent! Hade hon kommit in tidigare hade jag tvekat på hela den teorin som Du lanserade.
det hade nog även jag gjort faktiskt så förstår det

Jag fattar inte heller varför @fio @Niyama helt plötsligt inte vill tro att hedinn skulle vara häxa?

Jag tror ingenting om Hedinn. Hon är typ neutral (inte rollen!) för mig. Men jag har inte sett några tecken på ondska, vilket jag vet att det verkligen inte behöver betyda att hon är god. Men det finns väl andra som är intressantare, tycker jag.

OK har ju lovat en liten översyn så här kommer den hur mycket den nu kan hjälpa:idea:

1 Habina ja du denna Habina! Blir inte klok på vart jag har henne? God eller fårulv känns som det troligaste , ulv inte fullt lika mycket , men där KAN jag ha fel Så sammanfattningsvist ett frågetecken för mig
2. quarter4ever det är jag :)
3. Hedinn Börjar kännas som att jag antingen är helt fel ute när jag har tanken om henne som häxa alternativt så är det precis det hon är! definitivt någon jag håller ögonen på!
4. Illiana mycket anonym. Kan vara fårulven om man nu ska tro på att hedinn är häxa dock. Men kan lika gärna vara förvirrad god tex
6. hemlig/ snurrfian2 Tja det är aldrig lätt att komma in tillbaka i en lek. Men något med snurrfian2 får mig ändå att undra lite?men såpass lite skrivet av hemlig som hade rollen först och även snurrfian2 att det inte riktigt går att greppa vart man har henne frågetecken för mig
7. fio jag tror nog att fio kan vara lite skum ändå? som skriver så tydligt att det är cirkus som borde vara troligare ond än hedinn? så hon är definitivt på min obslista!
8. Niyama vet jag väl inte riktigt vart jag har , men har kanske pusslat in henne på en roll, så inte på min radar för stunden
10. LenaH Jag vet inte riktigt men jag tycker väl att det var rätt bekvämt av LenaH att ge mig input tillbaka på mina tankar? Och rösta med det som jag funderat på?? har inte någon god roll jag kan se henne ha - så en av mina toppmisstänkta att vara i lyan för stunden
13. Blacksmithfarm har resonerat klokt utifrån det hon verkar tro på, så en av de jag misstänker minst för tillfället men med brasklapp för att hon KAN vara fårulven ( om hedinn är onda häxan)
14. ArneWeise/ GO2 lite som det är med både Illiana och snurrfian2 . det är svårt att få grepp om henne helt enkelt Kan lika gärna vara ond som god

summa summarum
min topplista för att ingå i lyan / eller vara ond
LenaH
Hedinn
fio
snurrfian
habina
( ja jag vet att det är minst nån för mycket där det kan MAX vara 4 onda kvar för annars hade onda vunnit när cirkus lynchades i DL2 )
det var 11 kvar innan och hade det varit 5 onda från start så hade det stått 5-5( 1) innan lynchen och det hade i så fall inneburit att onda vunnit när det visade sig att cirkus var god ( siffran inom parentes avser den neutrale som inte räknas in i vinstvillkoren vare sig den blir god eller fortsätter vara neutral. Ond kan den inte bli iom att BM lynchades före siarlärlingen)
Så jag tror att det står 5-4 (1)till goda nu
helt enkelt för att jag inte tror att LL har med en roll i rollistan som inte finns (ulvar)
så en ond häxa.,
en son till onda häxan
samt en ulv borde vara i lyan och så ulven i fårakläder ( =4 onda)

OK har ju lovat en liten översyn så här kommer den hur mycket den nu kan hjälpa:idea:

1 Habina ja du denna Habina! Blir inte klok på vart jag har henne? God eller fårulv känns som det troligaste , ulv inte fullt lika mycket , men där KAN jag ha fel Så sammanfattningsvist ett frågetecken för mig
2. quarter4ever det är jag :)
3. Hedinn Börjar kännas som att jag antingen är helt fel ute när jag har tanken om henne som häxa alternativt så är det precis det hon är! definitivt någon jag håller ögonen på!
4. Illiana mycket anonym. Kan vara fårulven om man nu ska tro på att hedinn är häxa dock. Men kan lika gärna vara förvirrad god tex
6. hemlig/ snurrfian2 Tja det är aldrig lätt att komma in tillbaka i en lek. Men något med snurrfian2 får mig ändå att undra lite?men såpass lite skrivet av hemlig som hade rollen först och även snurrfian2 att det inte riktigt går att greppa vart man har henne frågetecken för mig
7. fio jag tror nog att fio kan vara lite skum ändå? som skriver så tydligt att det är cirkus som borde vara troligare ond än hedinn? så hon är definitivt på min obslista!
8. Niyama vet jag väl inte riktigt vart jag har , men har kanske pusslat in henne på en roll, så inte på min radar för stunden
10. LenaH Jag vet inte riktigt men jag tycker väl att det var rätt bekvämt av LenaH att ge mig input tillbaka på mina tankar? Och rösta med det som jag funderat på?? har inte någon god roll jag kan se henne ha - så en av mina toppmisstänkta att vara i lyan för stunden
13. Blacksmithfarm har resonerat klokt utifrån det hon verkar tro på, så en av de jag misstänker minst för tillfället men med brasklapp för att hon KAN vara fårulven ( om hedinn är onda häxan)
14. ArneWeise/ GO2 lite som det är med både Illiana och snurrfian2 . det är svårt att få grepp om henne helt enkelt Kan lika gärna vara ond som god

summa summarum
min topplista för att ingå i lyan / eller vara ond
LenaH
Hedinn
fio
snurrfian
habina
( ja jag vet att det är minst nån för mycket där det kan MAX vara 4 onda kvar för annars hade onda vunnit när cirkus lynchades i DL2 )
det var 11 kvar innan och hade det varit 5 onda från start så hade det stått 5-5( 1) innan lynchen och det hade i så fall inneburit att onda vunnit när det visade sig att cirkus var god ( siffran inom parentes avser den neutrale som inte räknas in i vinstvillkoren vare sig den blir god eller fortsätter vara neutral. Ond kan den inte bli iom att BM lynchades före siarlärlingen)
Så jag tror att det står 5-4 (1)till goda nu
helt enkelt för att jag inte tror att LL har med en roll i rollistan som inte finns (ulvar)
så en ond häxa.,
en son till onda häxan
samt en ulv borde vara i lyan och så ulven i fårakläder ( =4 onda)

eller nä riktigt så tycker jag inte :devil:
men eftersom jag inte kände för att hjälpa ulvarna med vad jag tycker och tror inför natten så drog jag en fuling och redovisade inte riktigt vad jag egentligen anser:p

För att dra en lång historia kort:
3 st
Niyama
fio
LenaH

verkar alla hålla cirkus som mer troligt ond än hedinn igår . och Jag kan mycket väl vara lurad av EN av dem , men alla 3 ? Knappast I så fall så får man tacka och buga för riktigt bra spel av dem om de faktiskt är onda alla 3
Det finns en risk att någon av dem är ulven i fårakläder dock som har fått en spionrad skickad till sig
Vilket då för stunden lämnar Hedinn som högst troligt god faktiskt

BSF har hamnat mest i mittemellanfacket för stunden pga hennes resonemang kring den neutrala så känns som att hon borde vara kvar i leken idag efter nattten

Sedan tänker jag att man kunde fundera över
Illiana
Snurrfan2
Gabby_Ossi2
samt
Habina

som det gäng där ulvarna samt fårulven troligen döljer sig dock så är det någon av dem som ska sorteras bort , känns som det är Brassetajm: den ska bort för att : ?? Hm
Hela detta gånget verkar rätt så anonyma . Och känns i vart fall inte som att de inte fått någon info som de skulle vilja dela med sig av ; nu VET jag att de raderna skulle lottas , men iaf De som inte verkar ha något att dela med sig av är ju ändå i mer fall troligt onda ( undantaget ulven i fårakläder) än de som faktiskt verkar vilja göra det ?
Så denna uppdelning är mest baserat på det faktumet

så nu är det dags att se vad dagens diskussioner kan frambringa
:)

Trollkarlarna smög sig genom Morgonbergen, bort till tredje lyan på vänster sida. De smög sig in, men plötsligt började ett hög tjut höras. Draken som bodde i lyan var väldigt paranoid och hade flera trollkarlarslarm uppsatta. Trollkarlarna skickade snabbt en trollformel för att döda draken innan de vände och hastigt lämnade Morgonbergen.

När de andra invånarna i Morgonbergen kom till draklyan där larmet tjutit så ser de ännu en vän ligga död.

Trollkarlarna (ulvarna) attackerade LenaH, som var draken Gaurim (bybo)

Nästa dagDL kl. 21.00
Nästa nattDL måndag kl. 8.00

Trollkarlarna smög sig genom Morgonbergen, bort till tredje lyan på vänster sida. De smög sig in, men plötsligt började ett hög tjut höras. Draken som bodde i lyan var väldigt paranoid och hade flera trollkarlarslarm uppsatta. Trollkarlarna skickade snabbt en trollformel för att döda draken innan de vände och hastigt lämnade Morgonbergen.

När de andra invånarna i Morgonbergen kom till draklyan där larmet tjutit så ser de ännu en vän ligga död.

Trollkarlarna (ulvarna) attackerade LenaH, som var draken Gaurim (bybo)

Nästa dagDL kl. 21.00
Nästa nattDL måndag kl. 8.00

Alright man kunde lita på LenaH så då var min känsla så långt rätt:)
Men illa att de lyckades med nattens käk !:down:

nu är vi mao bara 9 kvar
det står rätt säkert 4-4 goda vs onda ( enligt vad jag redovisade i natt ) samt att den neutrala finns kvar utöver det som kan stoppa en lynch samt har möjlighet att skydda inatt så länge den är neutral
Så det är av yttersta vikt att inte en god åker ut idag för då är det promenadseger ulvarna:mad:

den neutrala är ju inte heller någon som ska lynchas idag och lär väl inte heller gå att lyncha?
och det är ju dessutom bra att den kan skydda inatt om vi lyckas få ut en ond nu !

känns som det är Brassetajm: den ska bort för att : ?? Hm
eller ja här uttryckte jag mig lite snabbt och luddigt igen
de här 4 är de som jag misstänker mest för att vara onda + att någon av niyama eller fio kan luras
( men inte båda)
så det handlar egentligen om att antingen ska en av de fyra jag listat bort och en av fio/Niyama in
på skumlistan Och det är så jag menade med att det kan vara brasstajm .Om en ska bort så är det för att ...???
Eller så har jag hittat rätt kvintett :)

Att LenaH blev käkad känns inte så konstigt, efter gårdagen så var det nog ingen ängel som tänkte skydda LenaH, men ulvarna visste att hon inte var ulv, möjligtvis ulv i fårkläder men sannolikheten för det kändes liten.
Jag tänker egentligen att Niyama är den som jag är mest fundersam på, samtidigt skrämmer det mig att Q också tycker att hon är skum i och med att jag tycker att Q är jäkligt skum. Men om Q är den neutrala så borde hon inse att hon bara kan hjälpa sig själv och den goda sidan.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise/ GO2 röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise/Go2
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

snurrfian1 lynchas bybo

Jägaren Gabby_Ossi1 dör av fårulvens drakört
ulvarna käkar ferrari Röstfifflare

DL 2
20:00 Snurrfian röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 Gabby_Ossi röstar på cirkus

cirkus lynchas var borgmästare

LenaH käkas - bybo

Jag tycker att fio kändes god i sitt teoriande igår. Och jag tror att jag står fast vid det idag.
Jag har väl gjort kanska klart om vart jag har Q också.

Det lämnar resten...
Niyama var med i diskussionerna igår och kändes vettig då tyckte jag. Fast vågar inte sätta henne som god pga det...

Snurrfian2 och GO2 vet jag inte vad jag ska tro om, bara det gör att jag funderar på om någon eller båda kanske kan vara håriga? GOs sista röst talar inte till hennes fördel här - fast med så lite tid som hon hade att läsa ikapp sig så är det svårt att lasta henne för den iof.

Hedinn. Om LenaHs, Qs och fios teori (min med??) fortfarande stämmer så borde Hedinn vara ledaren. fio verkade tro på att fårulven röstat på snurrfian, men tvekade lite på varför efter gårdagens lynch?

Habina känns som hon är snurrig. Och jag kan inte klandra henne för det i och för sig. Röständringen DL skulle kunna peka på att hon inte är fårulv, eller så var ändringen ett spel för gallerierna om hon visar sig vara den.

Illiana - om jag stannar kvar i teorin kring fårulvens röst på Snurrfian och att den sammes ogiltiga röst skulle ha legat på Hedinn (så att det inte blev lottning) så är Illiana kandidat nummer 1 för mig.

Har tid att fundera lite till, ifall någon har input att komma med så vore det tacksamt (med det sagt kanske jag inte lyssnar på er, men... :angel:)

Inte just denna minut... Alla är så tillknäppta :cautious:

Kom det ut någon spioninfo inatt? Isåfall borde väl något komma fram under dagen!
Ja, det är de.
Ja, det har det väl? Och ja igen, men jag måste lägga en säkerhetsröst nu, för sedan har jag bara lunchrasten att titta in via mobilen...

Menmen, jag hinner fundera några minuter till...

Ja, nu finns det väl helt enkelt inga alternativ mer än att vi helt enkelt måste få ut en ond ikväll? :crazy:

Nu vet vi ju att LenaH i alla fall inte försökte luras på något sätt, utan att hon helt enkelt tolkade den spioninfo hon eventuellt fick fel.

För jag skulle nog ändå tro att LenaH fått infon om fårulvens dolda röst eftersom hon uttalade sig så säkert om den saken. Min tanke igår var att LenaH antagligen inte skulle göra så om hon inte fått den raden och därför borde hon vara god (eller ev neutral/fårulv men det kändes inte lika troligt). Så långt så rätt. Och sedan brukar LenaH var duktig på att pussla så när jag själv inte lyckades få rätt på någonting i hjärnan valde jag att lita på henne, vilket visade sig vara fel.

Frågan är om vi kan få ut något mer av infon att fårulven lade sin dolda röst i DL1 på Snurrfian1 (om detta nu stämmer)?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar