Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tvivlar på att cirkus slösat bort sin enda extra röst dag 1 när hon dels inte vet något och dels inte behövde för att rädda sig själv. Det borde väl snarare handla om fårulven, och därför tror cirkus att Hedinn är ulv/häxa?
Jag tolkarv detta precis som jag skrev innan !
Tyvärr vet jag inte vem som är ondast av de som nu går i stim mot mig. De gör det för att de naturligtvis har fattat min roll.

Infon finns säkert - men ni valde fel[/QUOTE]

Jag tolkarv detta precis som jag skrev innan !

Tolkar det som lite desperat också, när hon ser vart det lutar. Varför skulle onda gå på just BM och hur skulle onda veta nåt om hennes roll? Det handlar nog mest om att den neutrale gärna vill ha ut BM i så fall.

I andra citatet verkar hon ju anse att det även fanns goda som valde fel. Infon hon nämner tror jag mer på är fårulvens röst och ev. sia.

Tolkar det som lite desperat också, när hon ser vart det lutar. Varför skulle onda gå på just BM och hur skulle onda veta nåt om hennes roll? Det handlar nog mest om att den neutrale gärna vill ha ut BM i så fall.

I andra citatet verkar hon ju anse att det även fanns goda som valde fel. Infon hon nämner tror jag mer på är fårulvens röst och ev. sia.
Då tolkar vi det helt enkelt olika :)

Jag tvivlar på att cirkus slösat bort sin enda extra röst dag 1 när hon dels inte vet något och dels inte behövde för att rädda sig själv. Det borde väl snarare handla om fårulven, och därför tror cirkus att Hedinn är ulv/häxa?

Fast det tror inte jag att Hedinn är...

Fårulven röstade dolt på Snurrfian och är uppenbarligen inte kopplat till häxan, hon kanske bara tog en random person helt enkelt..

Å vad tror jag mer ifall jag blir käk...

Hedinn och LenaH har jag åt det goda hållet, LenaH för att jag helt ärligt tror att hon faktiskt trodde på Qs teori. Det gjorde jag oxå för det verkade väldigt logiskt. Q däremot vet jag inte längre vad jag har och tillsammans med min första teori att fårulven röstade falskt på Hedinn så stärker inte det hennes aktier direkt. Hon var snabb att lansera teorin att fårulven följt häxan, det kunde hon göra helt riskfritt å andra sidan måste hon ju insett att om det inte stämmer så skulle alla blickar riktas mot henne som det nu gjorts så jag är tveksam till att Q är fårulven. Däremot kan hon ju sitta i lyan. Cirkus var ju misstänksam mot Q och jag undrar om det fanns någon info som cirkus skulle ha kunna fått som styrker detta?

Nej, det tror inte jag heller? Jag skrev varför jag trodde att cirkus trodde det.

Jo jag vet och därför ville jag skriva att inte jag tror det.. Är ju lätt hänt bara för att cirkus var god att folk tar till sig att Hedinn är ond bara för att cirkus tror det.

Var det ens förståeligt :p

Jo jag vet och därför ville jag skriva att inte jag tror det.. Är ju lätt hänt bara för att cirkus var god att folk tar till sig att Hedinn är ond bara för att cirkus tror det.

Var det ens förståeligt :p

Ja, jag fattar. Jag trodde du fått för dig att jag höll Hedinn som ond.

Fast det tror inte jag att Hedinn är...

Fårulven röstade dolt på Snurrfian och är uppenbarligen inte kopplat till häxan, hon kanske bara tog en random person helt enkelt..

Å vad tror jag mer ifall jag blir käk...

Hedinn och LenaH har jag åt det goda hållet, LenaH för att jag helt ärligt tror att hon faktiskt trodde på Qs teori. Det gjorde jag oxå för det verkade väldigt logiskt. Q däremot vet jag inte längre vad jag har och tillsammans med min första teori att fårulven röstade falskt på Hedinn så stärker inte det hennes aktier direkt. Hon var snabb att lansera teorin att fårulven följt häxan, det kunde hon göra helt riskfritt å andra sidan måste hon ju insett att om det inte stämmer så skulle alla blickar riktas mot henne som det nu gjorts så jag är tveksam till att Q är fårulven. Däremot kan hon ju sitta i lyan. Cirkus var ju misstänksam mot Q och jag undrar om det fanns någon info som cirkus skulle ha kunna fått som styrker detta?
Ja, jag tror som du att LenaH trodde på teorin. Alternativet är att hon grundlurar mig. Och dig tror jag också på som god, baserar en hel del av det på vår diskussion idag där jag verkligen fick en god känsla från dig. Hedinn vet jag inte, men hon är ju en tacksam måltavla i nuläget.

Q sa jag såhär om och det står jag fast vid:
Jag har reagerat på Q, och bollat henne fram och tillbaka. Dels hennes röst och obefintliga ändring igår och pratet om räddning av Hedinn. Också hennes kommentarer om att gärna bli käkad. Hon känns orädd på ett sätt som får mig att tänka på Hungergames-leken och rävflickan. Där ville hon bli utröstad och betedde sig på ett sådant sätt att hon blev det. Det gör att jag funderar på om hon kanske inte är så rädd för att bli utröstad nu?
Tycker att hennes kommentarer efter DL dessutom talar för sig själva. Jag tror Q är neutral och greppar alla halmstrån hon hittar i cirkus kommentarer för att vända blickarna mot någon annan.

Här skriver cirkus rakt ut vad hon tror. Ja jag vet, hon kan ha fel, det jag reagerar på är att Q inte vill se att cirkus pekar på henne, utan sätter på skygglapparna och gissar på alla andra som cirkus nämner istället. Det får mig att tro på att cirkus i alla fall har rätt ang. Q.
cirkus vill rösta på Hedinn för jag tror att hon är häxa och på Q för att jag tror att hon är neutral och på LenaH för jag tror att hon är ulv.

Ja, jag vet ju min roll, men förstår om blickarna vänds mot mig efter detta. LenaH hade uppenbarligen fel, men jag gissar att en spionrad var inblandad. Så jag är ju då benägen att tro att fårulven röstat dolt på Snurrfian i DL 1, men att det var mer "slump" än att den följde någon.

Jag tror inte att detta gör LenaH ond, jag har svårt att se att hon skulle sticka fram näsan på det sättet då, jag tror hon var övertygad om sin teori vilket ju faktiskt var en ganska logisk en...

Jag håller med mycket i @fio och @Niyama s tankar som de ser ut nu, så ingen av dem är direkt misstänkta av mig just nu.

@quarter4ever blir jag lite mer fundersam kring, det är mycket teorier hit och dit, men också lite för att hon verkat fastna på mig, vilket väl är bekvämt i det här läget då det ändå är en logisk teori. Men jag vet inte, kan ju vara andra anledningar också, men upplever henne lite som i senaste leken, mycket "snurriga" teorier hit och dit utan att egentligen komma fram till andra slutsatser.

Men det kan också påverkas av att jag inte hunnit läsa ordentligt ikväll, nyss varit ute och lagat hästhage och dragit upp en bil ur diket. Lördagkvällar på landet :love:

Här skriver cirkus rakt ut vad hon tror. Ja jag vet, hon kan ha fel, det jag reagerar på är att Q inte vill se att cirkus pekar på henne, utan sätter på skygglapparna och gissar på alla andra som cirkus nämner istället. Det får mig att tro på att cirkus i alla fall har rätt ang. Q.
men vänta nu !! Vadå att jag sätter på skygglapparna och inte vill se?
Det jag direkt protesterade mot var ju just att hon hade fel om mig ?
Sedan är det väl klart att jag undrar över de andra eftersom jag kände mig lurad ?
Sedan som en reflektion kanske hellre att jag blir sedd som att jag skulle vara den neutrala än en ond faktiskt :idea:
Jag funderar mer på din agenda med detta ?
Funderar på om cirkus fundering av mig som den neutrale rentav kommer sig från ditt inlägg tidigare idag som du själv refererar till ? Kanske är du fårulven ändå? Som försöker luras rejält nu när leken står och väger lite ?
Jag fattar inte heller varför @fio @Niyama helt plötsligt inte vill tro att hedinn skulle vara häxa?
Vad har jag missat? Eller är det jag som är totalt insnöad på det jag trodde jag hittade redan till Dl1?
Absolut att cirkus kan ha fel om egentligen alla tre som hon skriver om i sitt röstinlägg ( mig, Hedinn och LenaH)

Med det sagt återgår jag till mitt räkneexempel. Vi vill inte lyncha den neutrale även utan lynchstopp så är det en lynch där vi missar en ond vilket ger onda en chans till att äta. Med lynchstopp är det ännu värre.

Om det stod 4-9 från start så står det 4-5 nu.
Lyckas käket inatt så står det lika imorgon.
måste vi ha ut en ulv. Tyvärr har jag inga idéer där, utan jag håller tummarna och hoppas att katterna vandrar med bra info till rätt personer inatt så att vi kan ta nya friska tag imorgon.
(då jag måste rösta supertidigt:crazy: och sedan troligtvis inte hinner in igen)

men vänta nu !! Vadå att jag sätter på skygglapparna och inte vill se?
Det jag direkt protesterade mot var ju just att hon hade fel om mig ?
Sedan är det väl klart att jag undrar över de andra eftersom jag kände mig lurad ?
Sedan som en reflektion kanske hellre att jag blir sedd som att jag skulle vara den neutrala än en ond faktiskt :idea:
Jag funderar mer på din agenda med detta ?
Funderar på om cirkus fundering av mig som den neutrale rentav kommer sig från ditt inlägg tidigare idag som du själv refererar till ? Kanske är du fårulven ändå? Som försöker luras rejält nu när leken står och väger lite ?
Jag fattar inte heller varför @fio @Niyama helt plötsligt inte vill tro att hedinn skulle vara häxa?
Vad har jag missat? Eller är det jag som är totalt insnöad på det jag trodde jag hittade redan till Dl1?
Absolut att cirkus kan ha fel om egentligen alla tre som hon skriver om i sitt röstinlägg ( mig, Hedinn och LenaH)

Gjorde du? Skulle det vara detta, då?
alltså jag röstade ju på dig för att jag misstänkte dig mest och hedinn hade jag en möjlig god roll till ? som jag inte skulle vilja att den åker ut ; Mycket därför jag valde att rösta på dig samt att så många bekräftade att jag var rätt ute i tanken?
För sedan kommer:
LenaH? Gissar att den som vinner på det måste vara den neutrala och då borde du vara BM...
Och gissa vem som nappar:
Jag kan ju säga det att skulle du nu vara god med den roll du hintar om så kommer jag absolut fokusera på LenaH ffa imorgon!
avvaktar uppdateringen.....

Jag trodde ju att hon hade en god roll! :banghead:
cirkus dementerar:
Det gäller att börja från början, nej det var inte LenaH
Och då:
jag pekade lika mycket på hedinn . Egentligen var jag mest inne på henne som häxa om jag ska vara ärlig / en god roll jag inte ville skulle åka
Men det var så många som släppte hedinn och så bestämt pekade på dig att jag valde att tro på dem helt enkelt!

Min agenda? Att goda sidan vinner. Som ond hade jag knipit käft och rentav hoppats att goda hade röstat på dig utan att tänka sig för => tjoho lynchstopp=> gratis käk för ulvarna.
oavsett, min teori om dig som neutral innebär att jag vill ha kvar dig i leken (i nuläget).

Vilket får mig att undra om det är just det de onda gör - håller tyst?

Och visst, jag kan ha fel - men det är för mycket som pekar mot dig just nu för att jag ska tro det.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise/ GO2 röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise/Go2
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

snurrfian1 lynchas bybo

Jägaren Gabby_Ossi1 dör av fårulvens drakört
ulvarna käkar ferrari Röstfifflare

DL 2
20:00 Snurrfian röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 Gabby_Ossi röstar på cirkus

cirkus lynchas var borgmästare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar