Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har väl protesterat? Men vad det gäller fio och LenaH så är jag mer fundersam
cirkus skrev ju väldigt tydligt vad hon ansåg i sitt röstinlägg så det var inte mycket att missförstå egentligen?
Vad har du protesterat emot menar du? Att LenaH skulle ha info? Du verkar ju snarare ha svalt det rakt av?
Så här skrev Cirkus:
Jag hoppas som fasen att de som röstat på mig är onda, men jag tror tyvärr att jag har extremt rätt. Jag tror att fio bara följde med, kanske bsf också.
Men du verkar ju välja ut de inlägg som passar dig bäst... :cautious:

Den neutrale kan ju stoppa en lynch.
ja det kan den ju - och mycket därför jag inte tyckte att det var värt att ens försöka hitta den idag ,
Var verkligen övertygad om att cirkus var onda häxan! så detta gick inte alls så som jag tänkte !
Men funderar desto mer på om antingen fio eller LenaH faktiskt är den neutrala?
För den kunde ju få inforad den med och som det lät på cirkus så tycker jag att det var uppenbart att hon faktiskt lagt en Bm röst på snurrfian i DL1 hur skulle annars någon kunna få korn på henne tänker jag?
Faktiskt så reagerar jag mest på fio som tydligt skrev att hon skulle vilja syna just cirkus !

Alltså i detta läget känns det som det viktigaste är att inte prinsessan åker ut (varken lynch eller käk) då vinner den neutrale.
Och eftersom goda inte har råd att lyncha den neutrale, men ulvarna nog mer än gärna ser att vi försöker med det så kan det bli intressant framöver...

Som jag ser är godas enda hopp att hålla den neutrale vid liv medans vi luskar fram och röstar ut ondingarna, samtidigt som ett misslyckat käk eller två inte skulle vara helt fel...

ja det kan den ju - och mycket därför jag inte tyckte att det var värt att ens försöka hitta den idag ,
Var verkligen övertygad om att cirkus var onda häxan! så detta gick inte alls så som jag tänkte !
För den kunde ju få inforad den med och som det lät på cirkus så tycker jag att det var uppenbart att hon faktiskt lagt en Bm röst på snurrfian i DL1 hur skulle annars någon kunna få korn på henne tänker jag?
Faktiskt så reagerar jag mest på fio som tydligt skrev att hon skulle vilja syna just cirkus !
Jag tycker du snurrar till det mer än vanligt nu faktiskt.

:arghh: Men vad händer?!

Nu seglade Q helt klart upp på misstanke-listan! Men jag känner verkligen att jag inte hänger med i svängarna. :meh:

Vad har du protesterat emot menar du?
jag protesterar mot att jag skulle ha den rollen hon fått för sig att jag skulle ha!
Ja jag trodde att fio och/ eller LenaH skulle ha info ang cirkus ( kanske mest via en sia tex) så blev uppriktigt chockad över att cirkus hintade så hårt om att hon skulle vara BM!

Alltså i detta läget känns det som det viktigaste är att inte prinsessan åker ut (varken lynch eller käk) då vinner den neutrale.
Och eftersom goda inte har råd att lyncha den neutrale, men ulvarna nog mer än gärna ser att vi försöker med det så kan det bli intressant framöver...

Som jag ser är godas enda hopp att hålla den neutrale vid liv medans vi luskar fram och röstar ut ondingarna, samtidigt som ett misslyckat käk eller två inte skulle vara helt fel...

Men om prinsessan blir käk blir väl den neutrale god? Den neutrale vinner väl bara om hon lynchas?

Ja det var cirkus eller Hedinn! Hedinn ville jag inte välja pga anledningen jag skrivit. Cirkus var inte här på hela dagen och försvarade sig fem i tolv typ..

Tillägg (citat från lekstarten):

Therandil står som ensam vinnare i leken om Cimorene lynchats efter att Kazul lynchats eller dött. Lynchas Cimorene innan Kazul försvunnit ur leken så blir Therandil ond utanför lyan i hopp om att hämnas på de som drev bort Cimorene. Skulle Cimorene dödas så går han med de goda för att få revansch på trollkarlarna. Förlorar beskydd och lynchstopp (om detta inte använts än) när han slutar vara neutral.

jag har väl protesterat? Men vad det gäller fio och LenaH så är jag mer fundersam
cirkus skrev ju väldigt tydligt vad hon ansåg i sitt röstinlägg så det var inte mycket att missförstå egentligen?
Var i röstinlägget läser du att Cirkus skulle tycka att fio är ulv eller den neutrala? Hon pekar ut dig, Hedinn och möjligtvis LenaH, något som hon sen tar tillbaka.

Okej.

jag ser att det blir ett drev emot mig.

Jag förstår precis varför och hur det är regisserat. Tyvärr vet jag inte vem som är ondast av de som nu går i stim mot mig. De gör det för att de naturligtvis har fattat min roll.

Jag kan rösta på precis vem som helst av dessa.

Jag tycker det är extremt märkligt att ALLA väljer mig som ulv hellre än Hedinn. Med LenaH och Q i spetsen- jag tror dock de har olika agendor.

Jag väljer den andra vägen - Hedinn var den med tre röster, någon verkar veta att Snurrfian fick den dolda rösten. Det gör 3(S)-3(H) eller 3(S)-2(H) beroende på vem fårulven röstat på. Har den röstat på Hedinn(och vill således rädda sin vän) - så blir det 3-2 har den röstat på någon annan så är det 3-3. Då blev det antingen lottning eller så var BM's röst också på Snurris.

cirkus vill rösta på Hedinn för jag tror att hon är häxa och på Q för att jag tror att hon är neutral och på LenaH för jag tror att hon är ulv.

Men jag får ju bara rösta på en.

cirkus röstar på Hedinn

För att rädda Cimorene måste han först få ut Kazul ur bilden, antingen genom att hon dödas av trollkarlarna eller genom att vända alla mot henne så att hon drivs iväg. Med Kazul borta så krävs det dock fortfarande att han lyckas vända alla mot Cimorene så att hon drivs bort från Morgonbergen, då hon vägrar följa med Therandil annars. Therandil har varje natt möjligheten att skydda någon från trollkarlarna, något som han vill utnyttja för att se till att Cimorene är säker, och vid ett tillfälle kan han stoppa utdrivningen av någon från Morgonbergen.

Therandil står som ensam vinnare i leken om Cimorene lynchats efter att Kazul lynchats eller dött. Lynchas Cimorene innan Kazul försvunnit ur leken så blir Therandil ond utanför lyan i hopp om att hämnas på de som drev bort Cimorene. Skulle Cimorene dödas så går han med de goda för att få revansch på trollkarlarna. Förlorar beskydd och lynchstopp (om detta inte använts än) när han slutar vara neutral.

Så här står det i rollbeskrivningen och jag har tolkat den på samma sätt som @Blacksmithfarm gör
att det är stor chans att den neutrala blir god om prinsessan blir käk , och att den måste lynchas för att den neutrala ska vinna ensam. DET känns väl ändå som rätt svårt att den ska lyckas med ?

Tillägg (citat från lekstarten):

Vad innebär detta nu? Att den neutrala inte kan bli ond iallafall?

jag protesterar mot att jag skulle ha den rollen hon fått för sig att jag skulle ha!
Ja jag trodde att fio och/ eller LenaH skulle ha info ang cirkus ( kanske mest via en sia tex) så blev uppriktigt chockad över att cirkus hintade så hårt om att hon skulle vara BM!
Du såg inte det märkliga i att LenaH helt plötsligt skulle ha fått någon info? Det har ju gått rätt lång tid sen natt-dl och inte förens i sista stund kliver LenaH fram och ser ut som om hon har fått info. Men du väljer istället att protestera mot den som försöker försvara sig och visar sig god...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar