Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anyhow.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1

Gabby_Ossi1 blir förgiftad av ulven i fårakläder och Ferrari käkas.

Ärligt talat så tror jag inte att fåraulven förgiftade någon som denne förknippats med då det skulle skina onödigt ljus på denne. Det kan förstås vara ett sätt att visa sig för ulvarna men känns lite väl risky. Därför skulle jag gissa på att Niyama har någon annan roll än just det.

Varför käkades Ferrari? Hon röstade, som sagt, på Habina. Att det skulle innebära att Habina just nu ser ut att vara mer ond än god i någons ögon tvivlar jag på. Att ulvarna äter någon, första natten, som röstat på en av sina egna, känns också som att det då tänds onödigt strålkastarljus mot lyan. Däremot kan det förstås vara så att det är precis det de vill att vi ska tänka och just därför käkar de Ferrari.

Jag själv luskar på om det finns en väldigt simpel anledning till varför Hedinn klarade lynchen, vilket folk redan varit inne på, då en viss roll är skriven som den är. Det kan visst också blivit lottning om fårulven lagt sin dolda röst på Snurrfian1 och en randomröst i tråden. Det kan också vara så att fårulven röstade på Hedinn i leken och lade sin dolda röst på Snurrfian1, vilket innebär att Snurrfian åkte ut med majoritet. Vilken av dessa scenarion som verkar mest troligt vet jag inte men jag försöker hålla mig till enkla förklaringar just nu då allt är så rörigt :p

Habinas röständring tycker jag är lite olustig. Hon röstar på Hedinn men vill inte bli en del i ett utröstande av en karaktär. Jag förstår osäkerheten med DL1 men man röstar ju på den man tycker verkar mest misstänkt, eller?

Mina tankar än så länge.

Dags för röstning och det spel jag ser som mest skumt just nu är Habinas. Dels för käkningen av Ferrari, som sagt kan det tala åt båda hållen för Habinas del men sen så kommer jag åter till röständringen som fortfarande känns väldigt klen, trots förklaring. Det känns som att anledningen mer var att hon inte ville vara någon slags avgörande röst utan hellre slinka undan ansvar att ev. rösta ut en god (baserat på att hon sitter i lyan alltså). Sen skriver hon att hon lutar åt att rösta på Q för att hon gör Habina förvirrad.. Är det inte meningen att vi ska leta ulvar och inte bara göra det lätt för oss? Som ulv är det ju förstås svårare att komma fram till teorier på andra spelare och då är det förstås mycket enklare att bara grabba tag i en enkel teori och köra på det. Med allt detta sagt..

Illiana röstar på Habina

Läser detta igen och funderar mer. Även utan fårulvsteorin så hänger Illiana kvar, jag försöker fundera ut varför men vet inte riktigt. Att hon verkar gå sin egen väg kanske? Och då funderar jag mer - är det bra eller dåligt? Lutar nog mer åt bra i nuläget faktiskt.

Jag har tittat lite närmare på Habina och jag blir fundersam, varför börja kasta krokar redan i dl 1? När risken för att åka är ganska uppenbar, och röstar på Hedinn med en förtäckt bop nästan men lägger snabbt in brasklappen att hon kan ändra sig och gör det. Sen undrar jag lite om hon försöker hitta med att hon har en "extra rolig roll" och jag vet att hon tycker om att vara ond utanför lyan.
Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon skulle kunna vara ulven i fårakläder som försöker göra sig synlig för lyan.
Tog fram Snurris2s röstinlägg för att inse att hon också röstade på Habina, fast före Illiana.
Hm...

God som följer någon den tror har info eller två onda som försöker skapa sken av att de är goda?

Niyama röstar på cirkus
dels för att det låter som att det finns nån information, dels för att det (när jag väl fattade) låter logiskt att fårulven kan ha följt en ulv med sin dolda röst.

Velade mellan q4 och Habina men det ser inte ut att göra nån skillnad. Tror jag.
Tar med Niyama för att hon lägger en av de sista rösterna på cirkus, "bra" sätt att smyga med?

Samtidigt tycker jag att Niyama teoriar vettigt och vet inte om jag tror att hon är ond baserat på detta?

Inget jag läser verkar fastna i huvudet så jag väljer att bara titta på röstlistan

DL 1 kl 21
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:46 LenaH röstar på ArneWeise

Hedinn hade flest synliga röster men Snurrfian1 åkte ut.
De är de enda med mer än en röst.

Vi har en ond utanför lyan som skulle kunna visa sig för lyan genom att följa den enda ulven den vet om (häxan) med sin öppna (verkningslösa) röst i tråden. Alternativt skulle den kunna följa häxan med sin dolda röst för att ha mindre risk att rösta ut sina lagkamrater, om jag fattar rätt är det detta @LenaH och flera andra tror gör @cirkus till ond?

Oavsett hur många gånger jag läser hänger jag inte riktigt 100% med på ur Lena menar men när hon går så hårt åt får det mig nästan att tro att hon fått någon slags info om röstningen...

Gabby_Ossi röstar på cirkus
GO lägger sista rösten på cirkus och slår därmed i spiken i kistan. Trots att hon inte verkar hänga med i teorin kring cirkus?

Och så Habina:
Ok, jag måste rösta. Känner att jag inte kommer någonstans i mina resonemang, så ni får stå ut med en långsökt teori.

Gabby blev dödad av fårulven. Jag tror att det var för att fårulven valde den häxan röstade på. Alltså tror jag att niyama är häxan.

Habina röstar på niyama
Jag hänger inte med? Varför skulle den häxan röstar på vara ett bra val? Dels kan det vara alibiröst, men också - är den god finns ingen garanti för att den var drake - varför följa häxan istället för att göra en egen kvalificerad gissning? Jag fattar inte?

Detta blir mitt halmstrå för dagen. Hinner jag läsa ikapp mig på rasten och något vettigare kommit fram så är jag beredd att ändra min röst. Men för tillfället.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För jag tror att Snurrfian kan vara ngt på spåren och för att jag inte tycker att Habinas röstmotivering känns logisk.

GO känns skum med, men hon hade inte mycket tid att sätta sig in så därför vill jag ge henne en chans innan jag tar ställning till vad jag tror om henne.

GO lägger sista rösten på cirkus och slår därmed i spiken i kistan. Trots att hon inte verkar hänga med i teorin kring cirkus?

Och så Habina:

Jag hänger inte med? Varför skulle den häxan röstar på vara ett bra val? Dels kan det vara alibiröst, men också - är den god finns ingen garanti för att den var drake - varför följa häxan istället för att göra en egen kvalificerad gissning? Jag fattar inte?

Detta blir mitt halmstrå för dagen. Hinner jag läsa ikapp mig på rasten och något vettigare kommit fram så är jag beredd att ändra min röst. Men för tillfället.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För jag tror att Snurrfian kan vara ngt på spåren och för att jag inte tycker att Habinas röstmotivering känns logisk.

GO känns skum med, men hon hade inte mycket tid att sätta sig in så därför vill jag ge henne en chans innan jag tar ställning till vad jag tror om henne.

Hoppas du har tid att ändra röst, för om du vill få ut en ulv är det fel väg att gå att rösta på mig. :(

Det jag syftade på var ju att fårulven skulle visa sig för häxan genom att välja den som häxan röstade på. Om den som häxan röstade på var något annat än en drake, så var ju ingen skada skedd, men om det var en drake (vilket det ju var), så skulle häxan få en hint om att fårulven visste vem hon var.

Men va fan, nu när jag skriver inser jag ju att det inte behövs, för häxan vet ju redan att fårulven känner till henne. :arghh:

Det här är inte min lek. :cry: Det är kanske lika bra att ni röstar ut mig. :banghead:

Trodde fö att jag skulle ha mer tid den här helgen, men jag ska försöka hitta lite tid att läsa igenom. Med tanke på gårdagens konstiga lynch av cirkus är det något med ffa fio som gnager. Sedan tror jag att Q kan vara den neutrale, som LenaH skrev om, men då ska vi förstås INTE rösta ut henne.

Inte just denna minut... Alla är så tillknäppta :cautious:

Kom det ut någon spioninfo inatt? Isåfall borde väl något komma fram under dagen!
jag har legat och sovit under fm och precis vaknat
ang infon nu så är det inte såå många möjliga rader kvar tänker jag ? som dessutom kan ge något?
Ulvarna käkar LenaH tja den vet ju alla så inte så mycket nytt där? kan väl kanske göra den som fått den raden glad att den iaf fått en spionrad- möjligen
Ängeln skyddar xxxx Säger så här långt in i spelet inte mer än vem ängeln trodde var god och kunde behöva skydd inatt . men alltid något
Fårulven röstar dolt på xxxx kan ju vara intressant iofs , men iom att lynchen mot cirkus gick så tydligt mot henne kan den rösten lika gärna läggas för att förvirra den som får raden? Iom att den som kan få den ( utöver fårulven själv ) inte spelar på samma sida som fårulven Annars kan den ju vara av intresse för att kunna spåra upp fårulven beror lite på vem som fick den dolda rösten
Den neutrala skyddar xxxx har den koll på någon som den tror att den behöver ha kvar i spelet så kan den ha skyddat den , annars mest troligt sig själv
den onda häxan förhäxar xxxx ( om den nu valt att göra det) de hade nattdl på sina val så de var tvungna att bestämma innan lynchen ens börjar vem som ska förhäxas i så fall
Den osäkra onda häxan förhäxar xxxx ( Om den nu valt det) samma som ovan

några fler möjliga rader hittade jag inte ( men har jag glömt något så lägg till!)

så nej inte så mycket som kan komma fram av infon- och iom att det lottas så kan det ju dessutom vara så att en fått flera rader medans någon annan god , neutral eller fårulv inte får någon alls

Jag börjar nu tugga mig igenom leken... Sitter äntligen vid datorn och börjar läsa från sida fem för att se vad som egentligen hänt. Känns som en superlång lek, men egentligen har den ju bara pågått sedan i torsdags. :o

@quarter4ever du skriver att det var Hedinn som reagerade på dig i förra leken när du ville undanhålla info, tror du att hon skulle avslöja sig på det viset alltså och göra samma sak när alla har det i färskt minne? Jag vet inte om Hedinn är ond eller god men det var ju min motivering till att rösta på Bsf, jag kan ju ha fel givetvis men det hade varit bra med ett svar både från dig och @Blacksmithfarm.

Varför jag frågar är ju för det känns inte helt säkert att jag har fattat alla roller och det känns som vem som helst kan bli lynchad och inte den med flest röster därför skulle jag bli tacksam för ett svar.

Jag vet att jag drar upp gamla grejer nu, men det här fick mig att haja till även när jag läste det första gången (ja, from nu ska jag alltid skriva direkt jag läser, även om det blir hackigt med aktivitet, för annars kommer jag "för sent" i leken med en tanke).

Här går fio på Q och bsf för att de röstade på hedinn, men hon lämnar lite smidigt Illiana utanför. För att de sitter i lyan ihop?

Jag HAR svårt att misstänka fio, för varenda gång jag gjort det har det visat sig vara fel (dvs vi har varit goda bägge två), men samtidigt måste hon ju någon gång vara ond. :p

Känner att jag får nästan gå igenom alla både för min egen skull och för att jag inte åstadkommit så mycket sedan jag hoppade in för Arne...

Kvar:
1. Habina
2. quarter4ever
3. Hedinn
4. Illiana
6. hemlig/Snurrfian2
7. fio
8. Niyama
13. Blacksmithfarm
14. ArneWeise/Gabby_Ossi2

Goda roller: siarlärling, ängel, välsignad, troligtvis 1 bybo
Onda roller: Ulv i fårakläder (ej i lyan), ond häxa, osäker ond häxa, troligtvis 1 vanlig ulv
En neutral roll som spelar för sig själv och nu borde försöka lyncha siarlärlingen

Info som kan ha gått ut inatt:
*siarlärlingen siar (om den får göra det i natt)
*ängen skyddar
*fårulven röstar på
*onda häxan förhäxar (om den + osäkra båda har valt att förhäxa)
*osäkra onda häxan förhäxar (om den + onda häxan valt att förhäxa)

Alltså, hade tänkt gå igenom alla inlägg och plocka citat från alla men har bara hunnit halva tråden på första personen :arghh: och nu måste jag till stallet så blir inte riktigt så noggrannt men ska försöka läsa igenom leken igen och sedan komma med någon kommentar på alla så fort jag kommer hem igen!

Attans att det måste komma en såhär helt avgörande lynch när det är så sjukt många kvar :banghead:

Jag vill ändå tacka dig @Gabby_Ossi för att du skrev ihop det där. För mig hjälpte det massor att få en lista på vilka som bytts ut, för jag har så sjukt dålig koll på just det. :o

DL 1 kl 21
18:54 hemlig/Snurrfian2 röstar på fio

20:34 ArneWeise/ GO2 röstar på Illiana
20:46 LenaH röstar på ArneWeise/Go2

snurrfian1 lynchas bybo

Jägaren Gabby_Ossi1 dör av fårulvens drakört
ulvarna käkar ferrari Röstfifflare

DL 2
20:00 Hemlig/Snurrfian2 röstar på Habina
20:19 Habina röstar på Niyama
20:34 LenaH röstar på cirkus
20:36 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:46 quarter4ever röstar på cirkus
20:47 fio röstar på cirkus
20:48 Hedinn röstar på cirkus
20:52 Illiana röstar på Habina
20:56 cirkus röstar på Hedinn
20:59 Niyama röstar på cirkus
21:00 AW/Gabby_Ossi2 röstar på cirkus

cirkus lynchas var borgmästare

LenaH käkas - bybo

Fixade till listan lite dels hade en rad med @LenaH glömts att färgas grön ( och det vet vi ju vad hon anser om sådant :p )
Sedan ändade jag lite namn i DL2 där personer som kommit tillbaka till spelet kan förvirra lite om de står med samma namn som i dl1

Jag funderar så här jag ; Lyan visste ju att cirkus inte var häxan eller i lyan öht , och trodde nog att hedinn hade den rollen som cirkus sedan visade sig ha , vilket gör att hedinn inte var någon de ville få ut igår ( för att de inte ville ge neutrala en chans att vinna själv)Så var nog rätt nöjda med att det inte dividerades något annat egentligen igår.
Så för att kunna gardera sig lite mot att cirkus senare skulle visa sig vara god så funderar jag på om inte de som INTE röstade på cirkus faktiskt kan vara onda?
det är ( förutom cirkus själv som röstade på hedinn)
Snurrfian2 som röstar på habina , i DL1 röstade hemlig på fio
Illiana som också röstar på Habina , i DL1 röstade hon på hedinn
funderar jag rätt sedan här nedan att Habina är fårulven så känns rösterna dessutom som ett alibitänk

sedan funderar jag på AW/GO2 som röstade på Illiana sent i dl1, det riktigt osar alibiröst om den med tanke på att hedinn och snurrfian1 hade flera röster vid det laget
lägger en sen sista röst på cirkus i DL2 för att inte Habina ska riskera att åka ändå beror ju på om förhäxningar och ev dubblingar fanns med i spelet eller inte ?

så ingen av dessa tre känns särskilt god i min bok så här långt, kanske allra främst de två första

Vad det gäller fårulven så har jag inte ändrat åsikt om att det mest trolig ÄR habina , men har ändå en fundering om att det kan vara enkelt tänkt -däremot så känns inte habina som en ulv, faktiskt
Jag tror att fårulven hade lagt sin dolda röst på antingen cirkus, hedinn eller habina i dl2 ( om nu habina vore god ) Ligger fårulvens röst på någon annan än av dessa så ökar ju sannolikheten för att habina faktiskt är fårulven , såtillvida inte det är precis vad fårulven räknar med att den som får den inforaden ska tänka? det kommer kanske ge sig under dagen
Första DL så tycker jag att det verkar troligt att den dolda rösten från fårulven låg på snurrfian1 och att det var en lottningssitaution mellan snurrfian och hedinn ( 3-3) men att eftersom BM hade röstat på snurrfian1 så åkte hon utan lottning Alltså så tror jag faktiskt efter att ha tänkt lite att BM nog inte lagt sin extraröst eftersom cirkus inte var i farozonen under DL1 utan att det var BM utslagsröst som fällde avgörandet
Röstfifflaren tror jag inte heller la sin extraröst på snurrfian1 i dl1 för jag tror att hon la den på samma som si öppna röst ( habina) så det lämnar att det är just den dolda rösten från fårulven som räknades för att snurrfian1 skulle åka i DL1
Kom på nu när jag skriver om BM att den inforaden fanns med inatt
BM röstar dolt på xxxx ( kan ha varit hedinn eller möjligen habina ? för att ha en chans att rädda sig själv? eller annan hon misstänkte såsom mig eller LenaH?)

funderar vidare ....

Senast ändrad:
ang infon nu så är det inte såå många möjliga rader kvar tänker jag ? som dessutom kan ge något?
Uppdaterar med lite fler rader än jag skrev först
skriver de sist
Ulvarna käkar LenaH tja den vet ju alla så inte så mycket nytt där? kan väl kanske göra den som fått den raden glad att den iaf fått en spionrad- möjligen
Ängeln skyddar xxxx Säger så här långt in i spelet inte mer än vem ängeln trodde var god och kunde behöva skydd inatt . men alltid något
Fårulven röstar dolt på xxxx kan ju vara intressant iofs , men iom att lynchen mot cirkus gick så tydligt mot henne kan den rösten lika gärna läggas för att förvirra den som får raden? Iom att den som kan få den ( utöver fårulven själv ) inte spelar på samma sida som fårulven Annars kan den ju vara av intresse för att kunna spåra upp fårulven beror lite på vem som fick den dolda rösten
Den neutrala skyddar xxxx har den koll på någon som den tror att den behöver ha kvar i spelet så kan den ha skyddat den , annars mest troligt sig själv
den onda häxan förhäxar xxxx ( om den nu valt att göra det) de hade nattdl på sina val så de var tvungna att bestämma innan lynchen ens börjar vem som ska förhäxas i så fall
Den osäkra onda häxan förhäxar xxxx ( Om den nu valt det) samma som ovan

tillägg:
BM röstar med extra rösten på xxxx
( kan ha varit på hedinn, eller habina kanske om cirkus ens ville ha en chans att rädda sig själv? eller på någon annan som cirkus misstänkte , mig själv, LenaH?
siarlärlingen siar xxxx ( om den fått sia inatt )

Vad det gäller fårulven så har jag inte ändrat åsikt om att det mest trolig ÄR habina , men har ändå en fundering om att det kan vara enkelt tänkt -däremot så känns inte habina som en ulv, faktiskt
Jag tror att fårulven hade lagt sin dolda röst på antingen cirkus, hedinn eller habina i dl2 ( om nu habina vore god ) Ligger fårulvens röst på någon annan än av dessa så ökar ju sannolikheten för att habina faktiskt är fårulven , såtillvida inte det är precis vad fårulven räknar med att den som får den inforaden ska tänka? det kommer kanske ge sig under dagen

Jag vet ju att du har fel om mig, men jag behöver hjälp på traven att tänka hur du menar med det fetade. Varför skulle fårulven gjort just så och inte lagt rösten på någon annan? Alltså hur tänker du att fårulven tänkte? (jag tror inte du är fårulven...) :)

Tackar @Gabby_Ossi för listan och ser om jag kan få ihop något av detta.

Kvar:

1. Habina
2. quarter4ever
3. Hedinn
4. Illiana
6. hemlig/Snurrfian2
7. fio
8. Niyama
13. Blacksmithfarm

Uteslutningsmetoden, lite snabbt.
Jag stryker mig själv först och främst. Fio upplever jag har lite för logiska tankar för att vara ulv. Jag håller med om det mesta, hänger med i hennes tankegångar och vågar nästan, baserat på det, hålla henne åt det godare hållet.

Niyama blir jag lite nervös över. Inget som jag ser tyder på ondska hittills, men inget jag heller brukar göra. Det som gör mig nervös är bara att det finns en ond utanför lyan, de gånger jag och Niyama spelat tillsammans och varit på varsitt ställe av dem så har vi fått kontakt och hittat varandra ganska tidigt. Så jag nojar lite över att Niyama är ond och tror att jag också är det och därför håller mig som "neutral". :p Men hon kan precis lika gärna vara god som hon spelar nu, så väljer att stryka henne för tillfället också.

Då ser det ut såhär:

Kvar:
1. Habina
2. quarter4ever
4. Illiana
6. hemlig/Snurrfian2
13. Blacksmithfarm

Om vi nu tänker oss att Q4 har den neutrala rollen, som några trott (jag gör det lite enkelt nu, återkommer ikväll när jag sitter på tåget och hoppas ha fått lite input från andra till dess) så kan hon också strykas.

Då är det BSF och Habina som jag känner mest frågetecken runt. Båda två tycker jag har spelat som vanligt, vilket kan betyda precis vad som helst... Men jag skulle kunna tänka mig att en av dem kan vara fårulven (nu har jag INTE gått igenom röstlistan med sannolikheter till de här tankarna, så jag kan vara ute och cykla.

Kvar blir då Illiana, Snurrfian2 och Gabby_Ossi2, som i så fall skulle sitta i lyan, om det är tre ulvar där. Samtidigt gör den slutsatsen mig lite fundersam, eftersom det är de tre med lägst aktivitet, ifall det påverkar mina tankar.

Jag vet ju att du har fel om mig, men jag behöver hjälp på traven att tänka hur du menar med det fetade. Varför skulle fårulven gjort just så och inte lagt rösten på någon annan? Alltså hur tänker du att fårulven tänkte? (jag tror inte du är fårulven...) :)
jag tänker att fårulven kunde ha lagt sin dolda röst på habina om hon vore god , eller cirkus om hon trodde att hon var god, eller hedinn för att hon visste att hon inte var onda häxan ( för det tror jag inte iaf inte om inte fio och Niyama luras big time - risken finns )
så då tänkte jag att eftersom habina och hedinn var de med röster utanför cirkus att det kunde vara ett säkrare kort att lägga den dolda rösten på någon av dem ?
fårulven kan ju ha trott att cirkus var ond rentav ( fast inte onda häxan för den vet den ju vilken det är )
så jag tycker främst att fårulven borde lagt sin röst på habina egentligen ( om habina vore god )

Iofs så vet fårulven bara om EN i lyan , så visst kan den ha lagt en singelröst på någon som inte var på tapeten alls för att inte påverka utgången ( och riskera att få ut en ond )
typ... så
någon har ju fått den inforaden om vem fårulven röstade på så tänkte att det kan komma fram något på så sätt angående detta :) ( såtillvida inte det är fårulven själv som fått den raden )

Tack @quarter4ever då förstår jag hur du menar. Även om jag tyvärr inte kan bidra med något i fårulvsfunderingarna mer än att det inte är jag som är fårulv. Fast det skulle jag förstås säga även om jag var det. :rofl:

Fö tycker jag det är helt sjukt att det bara varit två dagdl, jag känner mig helt slut av den här leken (har läst till sida 13 och äntligen fattat vad som hände i första lynchen). Kan vi typ ta en paus ett par dagar och återuppta leken sedan? :idea:

Jag vet att jag drar upp gamla grejer nu, men det här fick mig att haja till även när jag läste det första gången (ja, from nu ska jag alltid skriva direkt jag läser, även om det blir hackigt med aktivitet, för annars kommer jag "för sent" i leken med en tanke).

Här går fio på Q och bsf för att de röstade på hedinn, men hon lämnar lite smidigt Illiana utanför. För att de sitter i lyan ihop?

Jag HAR svårt att misstänka fio, för varenda gång jag gjort det har det visat sig vara fel (dvs vi har varit goda bägge två), men samtidigt måste hon ju någon gång vara ond. :p

Jag är aldrig ond :D
Eh nej men nog mer för att Illiana inte skrivit en rad i tråden förrän hennes röstinlägg där hon mer hakade på än lanserade teorin som BSF. Varför jag drog in Q i det hela var ju för att det var hennes misstag jag syftade på!

Tack @quarter4ever då förstår jag hur du menar. Även om jag tyvärr inte kan bidra med något i fårulvsfunderingarna mer än att det inte är jag som är fårulv. Fast det skulle jag förstås säga även om jag var det. :rofl:

Fö tycker jag det är helt sjukt att det bara varit två dagdl, jag känner mig helt slut av den här leken (har läst till sida 13 och äntligen fattat vad som hände i första lynchen). Kan vi typ ta en paus ett par dagar och återuppta leken sedan? :idea:

det vore ju intressant att se dina tankar med utveckling om vilka som borde vara onda eller goda ( eller neutral för den delen)
Du verkar ha uteslutit mig som fårulv , utöver dig själv
det innebär att det finns 7 till att fundera över , ligger alla som åt inget håll för dig?
eller är det fio du misstänker mest ? Hon KAN luras , liksom Niyama iom att fårulven också kan få inforader . I så fall tror jag inte att de luras med själva infon egentligen utan mer om att de själva skulle vara god ( istället för fårulv då)

Så om inte du är fårulv så är det ditåt jag funderar
BSF kan man ju också känna lite ambivalens för, men resonerar i stort vettigt och verkar som att hon iaf deltar i diskussionerna och försöker föra dem framåt.

hedinn känns som sagt mest troligt god just nu oavsett hur det står till med fio och Niyama , troligast är de två också goda - men helt säker kan man som sagt inte vara ...

eftersom jag tycker att det finns utrymme för tvivel om vem som 'är fårulven så försöker jag hellre hitta en ulv och då landar jag som jag skrev i min översyn redan innan uppdateringen ( den som kom kl 08.05) att jag får samma tre som hedinn redovisar som troligaste i lyan
hemlig/Snurrfian2
AW/GO2
Illiana

Sedan håller jag med om att det är lätt att det KAN vara att de skrivit lite . men hur lite man än skriver så kan det som skrivs ändå vara att föra leken framåt
Jag tycker att dessa tre är de som gjort minst för att delta i funderingar över huvuvdtaget och har jag dessutom ritat rätt på min karta så är jag mest misstänksam mot Snurrfian faktiskt ( kanske mest för att hon så försökte närmast dumstrut förklara alla som följde LenaHs röst ang cirkus innan hon själv sett uppdateringen , vad hon skrev iaf . uppdateringen kom en minut innan så det hade hon troligen inte )
Nu kommer det väl att visa sig men jag kom in nu och känner mig lite chockad över mängden med spelare som följer en som helt out of the blue låter som en siare/spion, om @LenaH hade fått info hade hon fått den i morse, inte nu i kväll. Samtidigt verkar @cirkus vilja peka ut någon annan men innan jag drar några förhastade slutsatser så vill jag veta var den här lynchen tar vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar