Anyhow.
DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian1 röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian1
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian1
20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi1 röstar på Niyama
21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi1
Gabby_Ossi1 blir förgiftad av ulven i fårakläder och Ferrari käkas.
Ärligt talat så tror jag inte att fåraulven förgiftade någon som denne förknippats med då det skulle skina onödigt ljus på denne. Det kan förstås vara ett sätt att visa sig för ulvarna men känns lite väl risky. Därför skulle jag gissa på att Niyama har någon annan roll än just det.
Varför käkades Ferrari? Hon röstade, som sagt, på Habina. Att det skulle innebära att Habina just nu ser ut att vara mer ond än god i någons ögon tvivlar jag på. Att ulvarna äter någon, första natten, som röstat på en av sina egna, känns också som att det då tänds onödigt strålkastarljus mot lyan. Däremot kan det förstås vara så att det är precis det de vill att vi ska tänka och just därför käkar de Ferrari.
Jag själv luskar på om det finns en väldigt simpel anledning till varför Hedinn klarade lynchen, vilket folk redan varit inne på, då en viss roll är skriven som den är. Det kan visst också blivit lottning om fårulven lagt sin dolda röst på Snurrfian1 och en randomröst i tråden. Det kan också vara så att fårulven röstade på Hedinn i leken och lade sin dolda röst på Snurrfian1, vilket innebär att Snurrfian åkte ut med majoritet. Vilken av dessa scenarion som verkar mest troligt vet jag inte men jag försöker hålla mig till enkla förklaringar just nu då allt är så rörigt
Habinas röständring tycker jag är lite olustig. Hon röstar på Hedinn men vill inte bli en del i ett utröstande av en karaktär. Jag förstår osäkerheten med DL1 men man röstar ju på den man tycker verkar mest misstänkt, eller?
Mina tankar än så länge.
Dags för röstning och det spel jag ser som mest skumt just nu är Habinas. Dels för käkningen av Ferrari, som sagt kan det tala åt båda hållen för Habinas del men sen så kommer jag åter till röständringen som fortfarande känns väldigt klen, trots förklaring. Det känns som att anledningen mer var att hon inte ville vara någon slags avgörande röst utan hellre slinka undan ansvar att ev. rösta ut en god (baserat på att hon sitter i lyan alltså). Sen skriver hon att hon lutar åt att rösta på Q för att hon gör Habina förvirrad.. Är det inte meningen att vi ska leta ulvar och inte bara göra det lätt för oss? Som ulv är det ju förstås svårare att komma fram till teorier på andra spelare och då är det förstås mycket enklare att bara grabba tag i en enkel teori och köra på det. Med allt detta sagt..
Illiana röstar på Habina
Läser detta igen och funderar mer. Även utan fårulvsteorin så hänger Illiana kvar, jag försöker fundera ut varför men vet inte riktigt. Att hon verkar gå sin egen väg kanske? Och då funderar jag mer - är det bra eller dåligt? Lutar nog mer åt bra i nuläget faktiskt.