Det kanske inte ska kallas försvar men det var intressant att när Fio funderade om hurvida en god gabby skulle "slå igen kistan för Cirkus" så kom både du och illiana direkt och förklarade att hon inte hade gjort det och att det ändå var kört för Cirkus redan innan gabby röstade. För mig känns det som något som en lyakollega skulle göra för att hjälpa en kollega, nu vet jag att du inte har några problem med att offra kollegor i lyan men det fick mig att reagerar och ifrågasätt och jag reagerar även på hur snabbt båda två hamnade i försvarsställning. Samtidigt vet jag att det är lätt att hamna där, men det känns som om ni båda gång på gång försöker rentvå er istället för att konstatera att det var inte så ni menade och sedan gå vidare. Illiana har inte funderat över någon annan än mig sen dess vilket för mig känns väldigt märkligt, från att inte ha misstänkt mig alls till att jag helt plötsligt måste vara ulv för att jag ifrågasätter.
Men alltså det skulle jag ju påpeka om jag var i lyan med Gabby, om jag var ond och Gabby god, om jag var god och hade siat Gabby som ond, om jag var god och inte visste var Gabby står osv. Jag tycket helt enkelt inte man kan säga att hon spikade igen kistan, vi vet inte men jag ser det som osannolikt. Sen att jag istället tror mer på att hon la en meningslös röst betyder ju inte att jag håller henne som godare? Tvärtom tycker jag väl i så fall att det kan vara mer misstänkt.
Läser du mitt inlägg innan jag skrev detta borde det väl framgå att jag också tycker det är skumt att Gabby bara släppte mig?
Ja, eftersom det kändes som att du försöker dra igång nåt mot mig är det klart jag försöker rentvå mig? Det finns ju risk att andra hakar på. Det gör jag ju förstås oavsett roll, jag vill ju inte bli lynchad?