Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske inte ska kallas försvar men det var intressant att när Fio funderade om hurvida en god gabby skulle "slå igen kistan för Cirkus" så kom både du och illiana direkt och förklarade att hon inte hade gjort det och att det ändå var kört för Cirkus redan innan gabby röstade. För mig känns det som något som en lyakollega skulle göra för att hjälpa en kollega, nu vet jag att du inte har några problem med att offra kollegor i lyan :p men det fick mig att reagerar och ifrågasätt och jag reagerar även på hur snabbt båda två hamnade i försvarsställning. Samtidigt vet jag att det är lätt att hamna där, men det känns som om ni båda gång på gång försöker rentvå er istället för att konstatera att det var inte så ni menade och sedan gå vidare. Illiana har inte funderat över någon annan än mig sen dess vilket för mig känns väldigt märkligt, från att inte ha misstänkt mig alls till att jag helt plötsligt måste vara ulv för att jag ifrågasätter.

Men alltså det skulle jag ju påpeka om jag var i lyan med Gabby, om jag var ond och Gabby god, om jag var god och hade siat Gabby som ond, om jag var god och inte visste var Gabby står osv. Jag tycket helt enkelt inte man kan säga att hon spikade igen kistan, vi vet inte men jag ser det som osannolikt. Sen att jag istället tror mer på att hon la en meningslös röst betyder ju inte att jag håller henne som godare? Tvärtom tycker jag väl i så fall att det kan vara mer misstänkt.

Läser du mitt inlägg innan jag skrev detta borde det väl framgå att jag också tycker det är skumt att Gabby bara släppte mig?

Ja, eftersom det kändes som att du försöker dra igång nåt mot mig är det klart jag försöker rentvå mig? Det finns ju risk att andra hakar på. Det gör jag ju förstås oavsett roll, jag vill ju inte bli lynchad?

Jag sitter och tittar på @Habina och jag vet inte om hon kommer med något egentligen? Mycket inlägg om att det är krångligt och svårt att hänga med, men inte så många tankar framåt. Jag blir inte ett dugg klokare på vad hon faktiskt tycker förutom att hon tycker att något skaver med Fio, ungefär den enda som Cirkus höll för god.

men det är ju det som jag menar med att du har lätt för att för att läsa leken , bara att vi har olika uttryck för det ?
Så det är helt enkelt mina ord på samma sak som du själv uttryckt?

Nej, jag har skrivit att jag försöker snappa upp. Uppenbarligen lyckas det ju inte alltid så bra, igår hade jag fel och det var inte direkt första gången.

Men alltså det skulle jag ju påpeka om jag var i lyan med Gabby, om jag var ond och Gabby god, om jag var god och hade siat Gabby som ond, om jag var god och inte visste var Gabby står osv. Jag tycket helt enkelt inte man kan säga att hon spikade igen kistan, vi vet inte men jag ser det som osannolikt. Sen att jag istället tror mer på att hon la en meningslös röst betyder ju inte att jag håller henne som godare? Tvärtom tycker jag väl i så fall att det kan vara mer misstänkt.

Läser du mitt inlägg innan jag skrev detta borde det väl framgå att jag också tycker det är skumt att Gabby bara släppte mig?

Ja, eftersom det kändes som att du försöker dra igång nåt mot mig är det klart jag försöker rentvå mig? Det finns ju risk att andra hakar på. Det gör jag ju förstås oavsett roll, jag vill ju inte bli lynchad?
Jo jag läste ditt inlägg och det finns en viss risk att jag har dragit med dig i Illianas inlägg i mitt huvud som gör att jag har fått ett visst intryck av dig, jag håller på och jobbar på att försöka gå igenom leken igen så att jag inte fastnar i någon tankeloop som är helt fel, för mig känns det som om jag försöker släppa dig och du fastnar i att försvara dig och drar mig tillbaka. Lite sitter kvar i mitt huvudet också sen den första röstningen där den du röstade på blev tagen av fårulven, men jag vet inte vad jag ska tro om det heller.

Jo jag läste ditt inlägg och det finns en viss risk att jag har dragit med dig i Illianas inlägg i mitt huvud som gör att jag har fått ett visst intryck av dig, jag håller på och jobbar på att försöka gå igenom leken igen så att jag inte fastnar i någon tankeloop som är helt fel, för mig känns det som om jag försöker släppa dig och du fastnar i att försvara dig och drar mig tillbaka. Lite sitter kvar i mitt huvudet också sen den första röstningen där den du röstade på blev tagen av fårulven, men jag vet inte vad jag ska tro om det heller.

Men Illiana påpekade väl också bara att det inte behövde vara spiken i kistan?

Vänta, vänta, måste få ifrågasätta här, slå sista spiken i kistan på cirkus? Cirkus hade 6 röster på sig när Gabby röstade, näst mest hade Habina och hon hade 2 :p

Jag kan inte få det till försvar?

Menar ni att teorin är att Gabby skulle räddat Habina? Och nu försöker Illiana försvara Gabby?

Nej, jag har skrivit att jag försöker snappa upp. Uppenbarligen lyckas det ju inte alltid så bra, igår hade jag fel och det var inte direkt första gången.
jag skrev att du hade lätt för att läsa lekar inte att du läser dem rätt ;)
men det är ju en ickediskussion av betydelse för leken just nu så vi kan ta den sedan om du tycker att det behövs redas ut mera?

Jag sitter och tittar på @Habina och jag vet inte om hon kommer med något egentligen? Mycket inlägg om att det är krångligt och svårt att hänga med, men inte så många tankar framåt. Jag blir inte ett dugg klokare på vad hon faktiskt tycker förutom att hon tycker att något skaver med Fio, ungefär den enda som Cirkus höll för god.

Nä, jag för inte leken framåt. Har ju bett att pausa leken så jag hinner läsa ikapp. :p

Letade febrilt efter fios skumhet, men hittar inget. :arghh: Så jag släpper det just nu.

Jag är lite på stadiet "peka så röstar jag där", problemet är bara att den enda jag tror jag listat ut rollen på är Q och henne litar jag inte ett dugg på. :meh:

Tycker dock att det är intressant med hur det direkt kom försvar för gabby, men om det gör henne ond vet i tusan. Vacklar just nu mellan att rösta på henne och de som kom till hennes försvar (Illiana och niyama), men den ena känns väldigt svår att få grepp om och den andra tycker jag förklarar sig alldeles för bra. :banghead:

Sedan undrar jag också när Hedinn blev god? :o

Men Illiana påpekade väl också bara att det inte behövde vara spiken i kistan?

Jag kan inte få det till försvar?

Menar ni att teorin är att Gabby skulle räddat Habina? Och nu försöker Illiana försvara Gabby?
Okej, det är alltså det du tar ifrån allt jag skrev? O_o Jag vet inte niyama men jag tror som sagt inte att vi kommer vidare här.

Ber dig också att citera vad jag försvarat Gabby? Det är ju något som andra hittat på att jag gjort och trots att det inte stämmer köper du det bara?

Nä, det är bara en känsla man får när man läser leken. Jag reagerade på det innan någon skrev om det, alltså att teorin kring gabby kom och vips så svarade både du och Illiana.

Kruxet (om man tänker sig att hitta onda), är att jag håller med er i sak, det såg rätt så kört ut för cirkus när gabby röstade.

Okej, det är alltså det du tar ifrån allt jag skrev? O_o Jag vet inte niyama men jag tror som sagt inte att vi kommer vidare här.

Ja, det andra var väl inte så mycket mer att kommentera om? Kan du inte berätta mer om vad teorin är?

Nä, det är bara en känsla man får när man läser leken. Jag reagerade på det innan någon skrev om det, alltså att teorin kring gabby kom och vips så svarade både du och Illiana.

Kruxet (om man tänker sig att hitta onda), är att jag håller med er i sak, det såg rätt så kört ut för cirkus när gabby röstade.
Jag fick inte den känslan, jag läste ett "det var kört innan den rösten kom" och gick vidare. Sånt brukar man väl skriva oavsett roll, om man ser det?

Det är dag 3, då måste du väl ha nåt mer än "en känsla"? Mitt första svar om det:
Gabby tillhör de jag knappt märkt sen hon kom tillbaka, men det är ju onekligen lite märkligt att hon tycks ha släppt det helt? Visserligen var det första dagen men jag tyckte hon kändes så "på hugget" mot mig då och mycket mer tillbakadragen nu. Ska gå igenom hennes inlägg sen när jag sitter vid en dator.

Andra:
Har ingen röstlista nu men var det inte kört för C redan när gabby röstade? Fick för mig att jag röstade innan gabby och jag såg det som troligtvis kört även om jag räknade med ev. förhäxningar/dolda röster. Inte säkert, men troligtvis.

Tredje:
Nej, inte visste säkert. Jag tror det var så när jag röstade att allt dolt behövde sammanfalla till cirkus fördel om hon skulle klara sig. Och det uppfattade jag som osannolikt (särskilt med tanke på att jag inte trodde hon var BM). Men det är ju knepigt att avgöra vem som spikade igen, men jag tycker nog det såg ganska igenspikat ut när gabby röstade. Menar dock inte att det är till hennes fördel, men jag håller inte med om att hon spikade igen. I så fall: menar du att det var för att rädda Habina?

Om jag var ulv med Gabby skulle jag drivit på och röstat redan. Nu har jag tyvärr ingen aning.

Nä, jag för inte leken framåt. Har ju bett att pausa leken så jag hinner läsa ikapp. :p

Letade febrilt efter fios skumhet, men hittar inget. :arghh: Så jag släpper det just nu.

Jag är lite på stadiet "peka så röstar jag där", problemet är bara att den enda jag tror jag listat ut rollen på är Q och henne litar jag inte ett dugg på. :meh:

Tycker dock att det är intressant med hur det direkt kom försvar för gabby, men om det gör henne ond vet i tusan. Vacklar just nu mellan att rösta på henne och de som kom till hennes försvar (Illiana och niyama), men den ena känns väldigt svår att få grepp om och den andra tycker jag förklarar sig alldeles för bra. :banghead:

Sedan undrar jag också när Hedinn blev god? :o
Jag har haft dig i någon slags gråzon innan, det här inlägget var inte direkt till din fördel, måste jag säga.

Ja, det andra var väl inte så mycket mer att kommentera om? Kan du inte berätta mer om vad teorin är?

Ärligt talat så hade jag ingen teori alls, jag läste det Fio skrev och tyckte att det var intressant hur du och Illiana reagerade, sen försöker både du och hon att dra en väldig massa slutsatser av att jag reagerade på er.

Det är dag 3, då måste du väl ha nåt mer än "en känsla"? Mitt första svar om det:

Andra:

Tredje:

Om jag var ulv med Gabby skulle jag drivit på och röstat redan. Nu har jag tyvärr ingen aning.

Fast jag är väl ganska tydlig med att du inte känns ulvig? Då hade jag ju röstat direkt. Nu känner jag att jag bara famlar i mörker. :(

Jag måste rösta. Jag är kluven kring allihop, men väljer den jag känner mig mest osäker på och som jag inte alls vet var jag har. Tror att hon kan vara ulv som glider med, eller kanske fårulv (ffa baserat på rösten i dl1). Jag vet att vi behöver få ut en ond ikväll, men jag tänker hellre en fårulv än en god.

Habina röstar på Illiana

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025