Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skönt!!Båda mina gubbar pigga och friska. Trodde verkligen inte att Zacke hade svarat så bra. Så det är bara att tuffa igång igen och Dio kan fortsätta sin igångsättning. Visa bifogad fil 138379
Det här är inte riktat till dig, men spinner på samma tråd: Vad är det som gör att så många medier vill att gärningsmännen ska få tala ut hela tiden? Det är så tröttsamt.Andreas Helgstrand intervjuades i dansk TV2 Tredje halvleg i kväll. Kan ses från Sverige om någon orkar lyssna på hans snickesnack i 45 minuter. Tyvärr var det ju uppenbart icke hästkunniga programledare, det hade gått att ställa många relevanta och kritiska följdfrågor men det var väldigt tamt.
Utan på samma tema som tidigare fortsatte han bl a att upprepa sitt mantra hur hästar kan vara vilda och farliga djur som måste sättas på plats ibland för att det inte ska bli farligt. Och som exempel berättar han om en unghäst/tillridningshäst som fick sadeltvång och bockade av ryttaren. Ja för då blir det ju mycket säkrare och bättre om man tar i med hårdhandskarna och "visar hästen vem som bestämmer".
I övrigt tyckte både han och Isabell Werth (sa han i alla fall) att det viktiga nu är att elitryttarna blir bättre på att förklara vad de gör och varför, för de kan ju inte bara backa och rätta sig efter när någon protesterar för då kommer man bara att kunna rida omkring i en gräshage till sist. (och det hade ju varit förfärligt typ) "De (hästarna) är ju "sportrekvisit" som också måste få pressas." Sportrekvisit. Fy fan, han lyckas inte dölja sin personlighet ens när han försöker fjäska in sig för en tv-publik med sina uppspärrade oskyldiga ögon.
Nej du blir set ju bländande uppenbart att karln saknar både empati och samvete. Just personer utan skam ger alltid mig otäcka vibbar.Andreas Helgstrand intervjuades i dansk TV2 Tredje halvleg i kväll. Kan ses från Sverige om någon orkar lyssna på hans snickesnack i 45 minuter. Tyvärr var det ju uppenbart icke hästkunniga programledare, det hade gått att ställa många relevanta och kritiska följdfrågor men det var väldigt tamt.
Utan på samma tema som tidigare fortsatte han bl a att upprepa sitt mantra hur hästar kan vara vilda och farliga djur som måste sättas på plats ibland för att det inte ska bli farligt. Och som exempel berättar han om en unghäst/tillridningshäst som fick sadeltvång och bockade av ryttaren. Ja för då blir det ju mycket säkrare och bättre om man tar i med hårdhandskarna och "visar hästen vem som bestämmer".
I övrigt tyckte både han och Isabell Werth (sa han i alla fall) att det viktiga nu är att elitryttarna blir bättre på att förklara vad de gör och varför, för de kan ju inte bara backa och rätta sig efter när någon protesterar för då kommer man bara att kunna rida omkring i en gräshage till sist. (och det hade ju varit förfärligt typ) "De (hästarna) är ju "sportrekvisit" som också måste få pressas." Sportrekvisit. Fy fan, han lyckas inte dölja sin personlighet ens när han försöker fjäska in sig för en tv-publik med sina uppspärrade oskyldiga ögon.
Gärna helt oemotsagda. Rimligt.Det här är inte riktat till dig, men spinner på samma tråd: Vad är det som gör att så många medier vill att gärningsmännen ska få tala ut hela tiden? Det är så tröttsamt.
Vilken söt! Grädden tinar nog upp snartVisa bifogad fil 138569
Nu är han här! Grädden är INTE imponerad över nytillskottet.
Japp, jag har hittat en till cremello Lagom stort (160 cm) halvblod efter Zafferano (u. Danskt halvblod med okänd stam), 4 år. Inriden och visad förra våren, men inte gjort något senaste halvåret. Ska börja med att acklimatisera sig, komma in i flocken/lösdriften och jobba lugnt från marken till en början. Väldigt vaken men välhanterad och snäll.
Håller tummarnaMitt geni till häst har idag dragit av sig båda (!) bakskorna och gjort sönder hovarna/trampat in kappa i hoven osv. Jäkla skit! Hoppas vi slipper hovböld…
Han gillar kanske inte trycket på tungan om bettet var helt rakt? Kan vara en idé att testa ett med tungfrihet om du har möjlighet, eller kanske något i stil med ett tvådelat lockup med ganska liten diameter (tänk typ Fagers bett, de är ganska tunna). Det blir bra variation på tryckpunkter jämfört med det tredelade. I och med att han gillar ett tunt bett nu så kan det ju vara så att han helt enkelt har trångt i munnen och gapar när det blir för tjockt enligt hans smak.Jag försöker hitta ett bättre bett till lilla T. Han går i dagsläget mest på ett tredelat bridongbett med fasta ringar. Jag tycker att det är onödigt skarpt, men det verkar varadet han accepterar (öppnar munnen minst).
Idag testade vi ett oledat. Ridkänslan var superb! Mjuk, fin och följsam. Men han gick med munnen konstant öppen. Så att ja... em...?
Fager trivs väldigt bra på bombers happy tongue, det är oledat med tungfrihet. Han gillar oledat men avskyr tryck på tungan.Jag försöker hitta ett bättre bett till lilla T. Han går i dagsläget mest på ett tredelat bridongbett med fasta ringar. Jag tycker att det är onödigt skarpt, men det verkar varadet han accepterar (öppnar munnen minst).
Idag testade vi ett oledat. Ridkänslan var superb! Mjuk, fin och följsam. Men han gick med munnen konstant öppen. Så att ja... em...?
Båda mina är tvärtom, de vill ha mycket i munnen. De är som mest stilla och lugna i munnen på kandar. Trodde aldrig det om Dio som är lite orolig i munnen. Är som att han vill ha mer att "hålla i".Han gillar kanske inte trycket på tungan om bettet var helt rakt? Kan vara en idé att testa ett med tungfrihet om du har möjlighet, eller kanske något i stil med ett tvådelat lockup med ganska liten diameter (tänk typ Fagers bett, de är ganska tunna). Det blir bra variation på tryckpunkter jämfört med det tredelade. I och med att han gillar ett tunt bett nu så kan det ju vara så att han helt enkelt har trångt i munnen och gapar när det blir för tjockt enligt hans smak.