Du får kolla under para dressyren för det är ett para dressyrprogramInte svar till någon, utan en undran. Jag ska vara med i dressyrlaget div 4, vilket rids i LD4. Var hittar jag det programmet? På ridsportförbundets sida fanns inte lägre än LC1.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får kolla under para dressyren för det är ett para dressyrprogramInte svar till någon, utan en undran. Jag ska vara med i dressyrlaget div 4, vilket rids i LD4. Var hittar jag det programmet? På ridsportförbundets sida fanns inte lägre än LC1.
Tack! Hittade nu.Du får kolla under para dressyren för det är ett para dressyrprogram
http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program.htmlInte svar till någon, utan en undran. Jag ska vara med i dressyrlaget div 4, vilket rids i LD4. Var hittar jag det programmet? På ridsportförbundets sida fanns inte lägre än LC1.
Var läser du då? Fri skritt till galopp stämmer väl ändå inte? Och galoppökning har väl aldrig funnits i LC:1?Tack! Hittade nu.
Jag läste igenom LC1, och blev lite förvånad. Inga trav- eller galoppökningar längre. Fri skritt till galopp på en kortsida. Galoppfattning på rakt spår istället för ut ur hörnet. Är programmet lite obalanserat, eller missar jag något?
Jag tävlade lite fälttävlan på 90-talet, så är inte helt uppdaterad på vad som gäller idag.
Jag har en dotter som tävlat LC1 i två år nu, tycker det är ett toppenbra program för ponnys och barn som lär sig att tävla.Tack! Hittade nu.
Jag läste igenom LC1, och blev lite förvånad. Inga trav- eller galoppökningar längre. Fri skritt till galopp på en kortsida. Galoppfattning på rakt spår istället för ut ur hörnet. Är programmet lite obalanserat, eller missar jag något?
Jag tävlade lite fälttävlan på 90-talet, så är inte helt uppdaterad på vad som gäller idag.
Var läser du då? Fri skritt till galopp stämmer väl ändå inte? Och galoppökning har väl aldrig funnits i LC:1?
Jag antar att själva poängen är att gynna god grundridning? Jag tycker det är toppen med mycket övergångar. Klart att det är svårt att göra bra, men det lägger ju goda grunderSen tycker jag det är kass i övrigt. Pga svårt att få flyt i det (typ 5 miljarder avsaktningar känns det som)
Det är bara ett hörn trav innan galoppen. Jag som domare tycker att den delen av programmet är oerhört opedagogisk. Väldigt få som förstått hur de olika momentennär uppdelade också.Men det är en kortsida i trav innan galoppen. Ni får det att låta som om galoppen fattas ur fri skritt vilket är helt fel.
Ah, förlåt. Det är som sagt dottern som rider, jag filmarDet är bara ett hörn trav innan galoppen. Jag som domare tycker att den delen av programmet är oerhört opedagogisk. Väldigt få som förstått hur de olika momentennär uppdelade också.
Exakt det jag menar! Det är ju en väldig skillnad.Men det är en kortsida i trav innan galoppen. Ni får det att låta som om galoppen fattas ur fri skritt vilket är helt fel.
Ja, men som jag uppfattade de andra som skrev om det så lät det som om de menade galopp direkt ur fri skritt. Det vore ju stor skillnad.Det är bara ett hörn trav innan galoppen. Jag som domare tycker att den delen av programmet är oerhört opedagogisk. Väldigt få som förstått hur de olika momentennär uppdelade också.
Fast nä - trav emellan ju.Jo. Fri skritt till galopp via en kortsida.
Jag kan också tycka att just den manövern är den som är problematisk i det programmet.
Sen tycker jag det är kass i övrigt. Pga svårt att få flyt i det (typ 5 miljarder avsaktningar känns det som)
Fast nä - trav emellan ju.
Jag håller helt med, helt vansinnigt att ex vara tvungen enligt programmet att räta upp ex ponnyn innan galoppfattningen när det oftast är ett jättebra läge i hörnet eller före. Fattar inte att de som gör programmen inte kan ta in expertis från domare på lägre nivå eller ryttare på lägre nivå. Det är verkligen verkligen inte de i toppen som fattar bäst- eller så skiter de i det.Jo. Men på en kortsida ska du gå från fri skritt, till skritt med tygelkontakt, till trav, till galopp. För att vara det 'enklaste' programmet så är det väldigt tufft
Det är bara ett hörn trav innan galoppen. Jag som domare tycker att den delen av programmet är oerhört opedagogisk. Väldigt få som förstått hur de olika momentennär uppdelade också.
LC:1 1991 red jag några gångerJag har för mig att något av LC-programmen var väldigt trevligt när jag började tävla på 90-talet. Kanske var det 15-meters volter i trav, 20-meters volter i galopp, och några andra "normala" vägar däremellan. Och så symmetri så att det är lättare att komma ihåg.