Å detta skulle jag vilja diskutera men jag börjar ledsna på att starta trådar som sedan blir fortsatta diskussioner och sen låses de bara ändå…@Miedo Så härligt att läsa! Vad är det för häst du söker? Köpa el låna?
Har tittat på WC-dressyren från Amsterdam idag och är lite beklämd. Everdale är verkligen för tråkig i formen och munnen. 88%. Quantaz var så hög i bakdelen i serierna att det var ett skämt. Betydligt starkare och sämre än vanligt. 86%. Touchdown såg faktiskt fin ut, väldigt fint galopprogram. Men vidöppen mun på den där sista medellinjen med ökad trav till halt. 85%. Danciera såg inte ut som sig själv, väldigt spänd och ovanligt styv i kroppen. Saknade verkligen mjukheten och lättheten de haft tidigare. Don Olymbrio är mest bara nacke och tråkig form. Dålig takt men bättre idag än i GPn.
Det kändes mest som att domarna HELT missat senaste tidens debatter, de lever kvar i sin bubbla utan en tanke på SLO. Blir så ledsen.
(Hade domarutbildning för WE-domare också idag och herre vilken skillnad det är på diskussionerna och tankarna på hästvälfärd. ENORM skillnad mot dressyrdomarna.)
Jag tycker tonen och diskussionerna här är himla sansad och att det är väldigt få hätska grejer men det känns väldigt hårt modererat ändå