Jobbet startar i morgon

fejko

Trådstartare
Här listar vi positiva saker med att börja jobba i morgon:

* Äta något annat än julmat och slippa laga mat själv! Jag har mina favoritställen att välja på, får se vad det blir?

• Att träffa kollegor. Det finns dock några favoriter som man gillar bättre än de andra som man kan hälsa på men inte mer 😀

* Vi går mot ljusare tider och i februari bär det av på skidresa.

* Affärer och andra verksamheter är igång så man tex skicka in en höanalys!

Vi har fantastiska chefer. Som dessutom tillåter hemmajobb i två dagar=mjukstart.

Att man har ett jobb att börja.

Att kunna göra det där roliga jag saknat.
Att ha något att göra som inte är "fritid".
Att träffa vissa kollegor, andra är jag gärna utan, men vissa träffar jag mer än gärna.
Att lära mig saker igen. Aldrig färdiglärd. Nytt journalsystem i början av februari och har runt 10 timmar digitalt videomaterial att glo igenom före skolbänkstimmarna....
Att få fundera på saker på jobbet igen så det blir rätt, och inte bara gå hemma utan mening.
Att få tillbaka rutiner på måltider, har inte varit någon vidare på det.
Att komma in i vanliga rutiner igen rent allmänt är inte att underskatta.

Själv ser jag fram emot att om en vecka äntligen få lite sammanhängande ledighet. 😅
Jobbat hela jul, nyår, trettondagshelgen + 4 dagar ÖT, 7 dagar beredskap + ordinarie skift. O_o

Jag jobbade hela jul och övertid på helgen sen så jag har "bara" fått 1v ledigt. Men har ändå lite positiva saker att ta upp:

Jag älskar rutiner! Så de har varit najs att börja jobba igen. Är inne på dag två för vi är inte lediga röda dagar 😅

- Ser fram emot nytt schema som börjar v.4!

- Det blir ljusare!!

Jag tycker att det är lättare att få saker gjorda, både kring hemmet och t.ex. träning, när man är inne i "produktivitets-mode" och har fasta rutiner, så för mig är det en positiv grej :)

(men missförstå mig rätt, det är på andra sätt betydligt svårare att få saker gjorda när man redan är trött p.g.a jobbet, så det finns definitivt två sidor av myntet)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 196
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 626
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 292
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 334
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar