Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reagerade också på det! De gör 20 helger under kvalperioden så man får starta nästan varje helg för att överskrida gränsen.

Jag tycker generellt det är synd när man inte begränsar antalet kval, det för att folk hetstävlar. Såg det tydligt med amatörtouren när den kom

Precis det här!

En 'bekant' startade 21 starter på en månad för att kvala till amatörtouren!

Testade idag med att fröken Barka fick stå lös i gången och äta när jag gjorde i ordning henne. Blev positivt överraskad över att hon inte surade alls (i boxen får man inte pyssla med henne när hon äter) och det verkar ha haft effekt på ridningen också. Så gissar att jag har en kombination av tom mage med magsyra och trög mage.

Mailade förbundet och en måste dessutom rida fem starter för att kvala. Det är typ på håret att få ihop det här. Men men känns nog inte så aktuellt med Dio ändå.

@Amanda_F
Det magiska tricket med att lyfta handen rakt upp har öppnat dörrar till nya upptäckter!

Häromdagen red jag ut i dressyrsadeln och hade en handhäst så kunde inte hitta på alltför mycket grejer, så jag koncentrerade mig på sätet och då (utan att lyfta handen, jag har lite hittat känslan utan det) kunde jag plötsligt rida lätt utan att knipa med knäna! 😲 Jag har undrat i åratal hur man gör!

Nu ska jag bara lista ut hur jag gör det när jag tänker på andra saker samtidigt… 🤪

Jag ska också satsa mot RM!

För övrigt finns det en i mina trakter som dels startar nästan varje helg, och då alltid minst två dagar med två klasser per dag men det har hänt att hen gjort TRE dagar med två klasser om dagen.

Jag ska också satsa mot RM!

För övrigt finns det en i mina trakter som dels startar nästan varje helg, och då alltid minst två dagar med två klasser per dag men det har hänt att hen gjort TRE dagar med två klasser om dagen.
Vi hade en sån här i krokarna under några år också. Tror hen var uppe i runt 65 starter/år/häst. I MsvB-StG. När jag tycker jag startat mycket har jag ridit 30 starter på ett år😅.

@Amanda_F
Det magiska tricket med att lyfta handen rakt upp har öppnat dörrar till nya upptäckter!

Häromdagen red jag ut i dressyrsadeln och hade en handhäst så kunde inte hitta på alltför mycket grejer, så jag koncentrerade mig på sätet och då (utan att lyfta handen, jag har lite hittat känslan utan det) kunde jag plötsligt rida lätt utan att knipa med knäna! 😲 Jag har undrat i åratal hur man gör!

Nu ska jag bara lista ut hur jag gör det när jag tänker på andra saker samtidigt… 🤪
Fantastiskt, det är ju det där med muskelminne, du får jobba på att det är det normala. Sen får du väl rida på Ridesum om vi ska ta det ett steg till :angel:

Vi hade en sån här i krokarna under några år också. Tror hen var uppe i runt 65 starter/år/häst. I MsvB-StG. När jag tycker jag startat mycket har jag ridit 30 starter på ett år😅.
Mitt rekord är 37 starter. Men då tävlade jag tre olika och ägde ingen av dem, så då kunde jag lägga alla pengar på träning och tävling. Inte på tappskor och mystiska symptom utan diagnos…

Jag har också haft perioder med mycket tävling men inte sådär! Nu startar jag bara en start per häst per dag och aldrig tre dagar heller så lär aldrig komma upp i de mängderna

Mitt rekord är 37 starter. Men då tävlade jag tre olika och ägde ingen av dem, så då kunde jag lägga alla pengar på träning och tävling. Inte på tappskor och mystiska symptom utan diagnos…

Jag har startat ovanligt mycket under 2023...3 dressyrstarter och 6 hoppstarter.

Jag ligger i lä...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
11 12 13
Svar
244
· Visningar
18 107
Senast: MiniLi
·
Svar
2 032
· Visningar
182 223
Senast: Mineur
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
797
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 857
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30