Dressyrsnack nummer 18

Där jag hyrde tror jag det kostar 250 kr för 14 dagar. Dras av om du köper bettet.

Finns andra ställen där man kan hyra bett från sprenger och andra märken också. Kostar nog ungefär samma.

Kan vara värt det när ett bett kostar multum 🙈

Det låter faktiskt inte allt för dyrt!

Det är ju heller inte super bråttom så jag har tid på mig att kika runt och utvärdera först dessutom!

Där jag hyrde tror jag det kostar 250 kr för 14 dagar. Dras av om du köper bettet.

Finns andra ställen där man kan hyra bett från sprenger och andra märken också. Kostar nog ungefär samma.

Kan vara värt det när ett bett kostar multum 🙈
Det var det som jag betalade när Mirre prövade ett Fager Oscar (Oskar?). Tjejen som hade honom en månad förra sommaren sa att han gick jättebra på det. Det gjorde han inte med mig 😬

Var och tränade idag. Har varit så sugen på att prova träns från The Equimist och även ett bett från Windered. Ett rakt gummibett med tungfrihet. Bollen har haft två dagars vila, jag pallade helt enkelt inte att göra något igår när vädret var spöregn som gick över i snö och på nyår kände jag att han fick helt enkelt vara stöd till Hollan som är väldigt stressad av raketer. Märkligt att den som har mest åsikter om allt är det som är coolast när det gäller smällare osv. Men är väl bättre att hetsa upp sig om saker som är små än stora 😂

Hur som helst, han går alltid bra tycker jag på träning men så stor skillnad i handen idag. Mycket lugnare i munnen och la sig väldigt fint i handen och tycker att han fick en mycket rundare och bättre form. Har aldrig känt en sån stor skillnad när jag bytt träns eller bett så jag brukar inte hålla på med det utan köra på det jag har. Men nu är nytt bett beställt och jag hoppas att de kommer och säljer tränsen med något mässpris på ghs som de hade i Stockholm. Härligt att allt är så dyrt så stålarna rullar ut från kontot ivf 🙄😂

Är det detta träns du har @Hedwig

Vad har du för storlek?
Jag har ett Annika sweet golden med lösa ringar 11.5 som inte passade Platina.
Bara använt ett par gånger.
Det kan du få för 500:- inkl frakt.

Jaså du. Var det bettet du sålde till mig som jag inte fick köpa sedan för du ångrade dig. 🤣
Nåja det hade väl ändå hamnat i fel stad som back on track täcket för att sedan inte alls finnas där när man trängt sig in med hästsläp på en minimal gata utan chans att vända.
För att sedan visst finnas i min egen stad

🤣🤣🥰

Det var det som jag betalade när Mirre prövade ett Fager Oscar (Oskar?). Tjejen som hade honom en månad förra sommaren sa att han gick jättebra på det. Det gjorde han inte med mig 😬

Helt överkomligt pris iaf, jag funderar på att prova ett Vendela eller ett Ludwig. Tydligen är Jacob lite "skarpare" iom rullen då gissar jag. Men min häst har aldrig tagit tag i ett annat bett för att sen dra fram näsan framför lod/ ta tygeln ur handen osv, jag vill såklart inte ha det så heller men de va en underbar känsla i början att hitta ett bett hon inte bara blev tom på. När vi hade ridit in oss på bettet så slutade hon dra i det utan följde så fint istället. Så måste hitta ett minst lika bra eller bättre 😅

Min som lätt blir stark och älgar på men samtidigt är känslig går bäst på Fager Julia med fasta ringar. Och dotterns ponny som hatar alla ”vanliga” bett gillar sitt fager Maria (titan) med fasta ringar.

Min som lätt blir stark och älgar på men samtidigt är känslig går bäst på Fager Julia med fasta ringar. Och dotterns ponny som hatar alla ”vanliga” bett gillar sitt fager Maria (titan) med fasta ringar.

Tyvärr får man inte tävla på Julia heller i år, det är ju ganska likt Jacob men med lite böj på kanske? Det Maria såg ju också spännande ut och tävlingsvänligt! 🙌

Tyvärr får man inte tävla på Julia heller i år, det är ju ganska likt Jacob men med lite böj på kanske? Det Maria såg ju också spännande ut och tävlingsvänligt! 🙌
Maria är väldigt lätt och smäckert och ligger bra i munnen på vår känsliga ponny med liten mun.
Jag kommer inte kunna tävla pga min sjukdom så för mig spelar det ingen roll ang Julia. Tror dock att om jag orkat rida mer så hästen får bättre styrka och teknik med ryttare på ryggen så skulle han bli mindre stark och funka bra på Fager Marcus som jag hade åt honom från början.

Maria är väldigt lätt och smäckert och ligger bra i munnen på vår känsliga ponny med liten mun.
Jag kommer inte kunna tävla pga min sjukdom så för mig spelar det ingen roll ang Julia. Tror dock att om jag orkat rida mer så hästen får bättre styrka och teknik med ryttare på ryggen så skulle han bli mindre stark och funka bra på Fager Marcus som jag hade åt honom från början.

Jag kommer såklart behålla mitt Carl, mina två Jacob, mitt oklart bett med rulle på också. Älskar dem alla och använder till olika saker, men önskar jag hade sluppit köpa ett nytt 😂

Marcus såg också intressant ut!!

Jag kommer såklart behålla mitt Carl, mina två Jacob, mitt oklart bett med rulle på också. Älskar dem alla och använder till olika saker, men önskar jag hade sluppit köpa ett nytt 😂

Marcus såg också intressant ut!!
Ja Marcus är ett trevligt bett och min gillar det, men blir lite för stark för mig på det och funkar därmed bättre med rullen. Men det är nog för att jag är svag i kroppen också.

Ja Marcus är ett trevligt bett och min gillar det, men blir lite för stark för mig på det och funkar därmed bättre med rullen. Men det är nog för att jag är svag i kroppen också.

Så kan det ju vara, jag hoppas inte min blir för stark heller, men de har iof inte varit några problem de senaste åren så de borde gå bra 🙌

Jag undrar om alla bett med rulle kommer bli otillåtna nu eller om det specifikt är de där mittdelen liksom är platt förutom rullen?
Har förstått att fagers Sally mfl blir otillåtna, men undrar vad som gäller spengers tredelade med rulle?
Har förstått det som att barellbett fortsätter vara tillåtna, och de har ju rulle men som ser helt annorlunda ut. Någon som vet mer om detta?

Jaså du. Var det bettet du sålde till mig som jag inte fick köpa sedan för du ångrade dig. 🤣
Nåja det hade väl ändå hamnat i fel stad som back on track täcket för att sedan inte alls finnas där när man trängt sig in med hästsläp på en minimal gata utan chans att vända.
För att sedan visst finnas i min egen stad

🤣🤣🥰
🤣🤣
Men det var väl inte mitt fel att täcket hamna i fel stad fast det inte hade gjort det.

Nej det här är ett annat bett. Det var ett fager Maria som du ville prova.

Hoppas det jämnar ut sig, men de vore ju trevligt om hästen din är pigg pga att den känner sig frisk och fri från tanden!!

Jag har lite ångest över att mitt favorit bett förbjuds på tävling nu och lite så osäker på vad jag ska ha istället 🙃 min häst har aldrig varit så stilla i kontakten som på detta bett, inget går att jämföra med det. Så är lite sorgsen över beslutet, men de är väl bara att börja leta nytt 😂

Har fagers Jacob sötmalm som bridongbett
Det hoppas jag med, tog bort "pluggen" i hålet idag och det läker än så länge fint!

Angående bett diskussion så fick jag mycket stabilare kontakt när vi bytte från 2 delt baucher til et myler. Lånade en kompis som passade bra, köpte ett begagnat son skulle vara i samma storlek men det hade mycket större ringar och misstänker att det nog är en strl större, är egentligen för stort för henne. Hittade en ponnyvariant til typ halva priset så beställde hem det, ska hämta ut det imorgon så hoppas jag att det passar bättre i storleken.

Det hoppas jag med, tog bort "pluggen" i hålet idag och det läker än så länge fint!

Angående bett diskussion så fick jag mycket stabilare kontakt när vi bytte från 2 delt baucher til et myler. Lånade en kompis som passade bra, köpte ett begagnat son skulle vara i samma storlek men det hade mycket större ringar och misstänker att det nog är en strl större, är egentligen för stort för henne. Hittade en ponnyvariant til typ halva priset så beställde hem det, ska hämta ut det imorgon så hoppas jag att det passar bättre i storleken.

Är det ett rakt bett? 🤔

Jag har provat flera olika raka bett och inget funkar på min, hon blir väldigt glappig och går mkt bakom lod då. Där av min förvåning när hon funkar bra på kandar 😅

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 469
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 614
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka