Dressyrsnack nummer 18

Jag med! Han har charmat hela kliniken för han är så himla snäll, och så såg han ytterst bekymrad ut när de klämde på honom 😂
Vore ju skönt om det vore 'så enkelt'.
Min har en liiiten svullnad i kotsenskida hf och var inte fräsch idag... Hoppas på vrickning bara. Vaccinerades idag så blir ju naturligt lite vila. Men Suck liksom...

Det kanske finns en liten poäng med att hästen kan programmet om ryttaren är lite glömsk.

Något typ av senilvänlig häst, tänker jag?
:cool: :D

Frågan är om inte jag skulle införskaffa en själv.... :angel:

Haha på gott och ont! De jobbiga är när hästen gör sakerna lite för tidigt helatiden så balansen blir lite off och man får hänga med så gott man kan som ryttare 😂

Då blir de som en vild karusell 😁🙌

Haha på gott och ont! De jobbiga är när hästen gör sakerna lite för tidigt helatiden så balansen blir lite off och man får hänga med så gott man kan som ryttare 😂

Då blir de som en vild karusell 😁🙌
Precis, när hästen vet att det kommer en galoppfattning från skritten och taggar till ett par meter innan bokstaven. :grin:

Vi ska igång igen efter att vi drog tanden. Hästen är vrålpigg och hade behövt en rejäl galopp för att ladda ur. Rimmar dock dåligt med att vi ska igång efter typ 14 dagars väldigt sparsam ridning. Så idag fick det bli lite galopp i skogen iaf, får ta henne på lina en av dagarna så hon får bralla av sig lite. 😬

Återstår att se om det beror på att den onda tanden är borta eller bara på vilan.

Var och tränade idag. Har varit så sugen på att prova träns från The Equimist och även ett bett från Windered. Ett rakt gummibett med tungfrihet. Bollen har haft två dagars vila, jag pallade helt enkelt inte att göra något igår när vädret var spöregn som gick över i snö och på nyår kände jag att han fick helt enkelt vara stöd till Hollan som är väldigt stressad av raketer. Märkligt att den som har mest åsikter om allt är det som är coolast när det gäller smällare osv. Men är väl bättre att hetsa upp sig om saker som är små än stora 😂

Hur som helst, han går alltid bra tycker jag på träning men så stor skillnad i handen idag. Mycket lugnare i munnen och la sig väldigt fint i handen och tycker att han fick en mycket rundare och bättre form. Har aldrig känt en sån stor skillnad när jag bytt träns eller bett så jag brukar inte hålla på med det utan köra på det jag har. Men nu är nytt bett beställt och jag hoppas att de kommer och säljer tränsen med något mässpris på ghs som de hade i Stockholm. Härligt att allt är så dyrt så stålarna rullar ut från kontot ivf 🙄😂

Precis, när hästen vet att det kommer en galoppfattning från skritten och taggar till ett par meter innan bokstaven. :grin:

Vi ska igång igen efter att vi drog tanden. Hästen är vrålpigg och hade behövt en rejäl galopp för att ladda ur. Rimmar dock dåligt med att vi ska igång efter typ 14 dagars väldigt sparsam ridning. Så idag fick det bli lite galopp i skogen iaf, får ta henne på lina en av dagarna så hon får bralla av sig lite. 😬

Återstår att se om det beror på att den onda tanden är borta eller bara på vilan.

Hoppas det jämnar ut sig, men de vore ju trevligt om hästen din är pigg pga att den känner sig frisk och fri från tanden!!

Jag har lite ångest över att mitt favorit bett förbjuds på tävling nu och lite så osäker på vad jag ska ha istället 🙃 min häst har aldrig varit så stilla i kontakten som på detta bett, inget går att jämföra med det. Så är lite sorgsen över beslutet, men de är väl bara att börja leta nytt 😂

Har fagers Jacob sötmalm som bridongbett

Var och tränade idag. Har varit så sugen på att prova träns från The Equimist och även ett bett från Windered. Ett rakt gummibett med tungfrihet. Bollen har haft två dagars vila, jag pallade helt enkelt inte att göra något igår när vädret var spöregn som gick över i snö och på nyår kände jag att han fick helt enkelt vara stöd till Hollan som är väldigt stressad av raketer. Märkligt att den som har mest åsikter om allt är det som är coolast när det gäller smällare osv. Men är väl bättre att hetsa upp sig om saker som är små än stora 😂

Hur som helst, han går alltid bra tycker jag på träning men så stor skillnad i handen idag. Mycket lugnare i munnen och la sig väldigt fint i handen och tycker att han fick en mycket rundare och bättre form. Har aldrig känt en sån stor skillnad när jag bytt träns eller bett så jag brukar inte hålla på med det utan köra på det jag har. Men nu är nytt bett beställt och jag hoppas att de kommer och säljer tränsen med något mässpris på ghs som de hade i Stockholm. Härligt att allt är så dyrt så stålarna rullar ut från kontot ivf 🙄😂
Spännande med bettet 😊 Jag köpte ett nytt bett vid Black Friday, ett Fager Owen på halva priset -och det är bannemig det bästa jag haft till Fille hittills. Är inne på att köpa ett till så att jag har ett i reserv 😅

Spännande med bettet 😊 Jag köpte ett nytt bett vid Black Friday, ett Fager Owen på halva priset -och det är bannemig det bästa jag haft till Fille hittills. Är inne på att köpa ett till så att jag har ett i reserv 😅

Är det ett rakt bett? 🤔 Oklart vad jag ska hitta på för ngt, kikade på ett Dylan men vet inte om de funkar. Kan man inte få prova bett innan man köper dem? 😁

Är det ett rakt bett? 🤔 Oklart vad jag ska hitta på för ngt, kikade på ett Dylan men vet inte om de funkar. Kan man inte få prova bett innan man köper dem? 😁
Ett oledat men med lite tungfrihet. Fille går bäst på oledat bett och har varit väldigt bekväm på ett Sprenger Duo, men detta var bättre, han suger på bettet och jag får en väldigt lagom känsla i handen. Han är fortfarande väldigt lätt och fin men viker inte undan så, utan jag känner honom ändå.
IMG_8471.webp

Ett oledat men med lite tungfrihet. Fille går bäst på oledat bett och har varit väldigt bekväm på ett Sprenger Duo, men detta var bättre, han suger på bettet och jag får en väldigt lagom känsla i handen. Han är fortfarande väldigt lätt och fin men viker inte undan så, utan jag känner honom ändå.
Visa bifogad fil 160102

Ser trevligt ut, har kikat lite på deras "golden collection" men de är ju inte billigt 🙃

Ja väldigt spännande, han brukar ju vela med betten speciellt när man skrittar fram, men med detta va han väldigt stilla med munnen. Inte helt men för att vara Mr Boll så var det väldigt bra. Och fick ett sånt fint sug i handen när jag red

När jag körde tvåor fick jag till väldigt bra halvhalter och ett helt annat lugn så de blev väldigt mycket mer luftiga. Nästan magiskt faktiskt 😍😂

Man kan ju även byta ringar och få detta som kandarstång sen om man vill vilket är toppen känner jag.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
569
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 468
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar

Hund, Katt, Andra Djur