Sporrar- vilken sort och när? (Utbruten ur Dressyrsnack)

Just detta med att går stt tävla eller inte är ju intressant.
Platina hade säkert gått att tävla på i allra högsta grad då hon är prestationsavlad. Jag lovar att vilken karl som helst hade klämt runt henne utan några som helst problem.
Ja förutom för Platina då som faktiskt inte verkar uppskatta tävling så himla mkt.

Jag hade ett sto förr om åren. Hon tävlade framgångsrikt och gick MsvB i alla 3 grenar

Sen började hon bli nervös eller nått. Men hon stod och skakade i släpet när vi var på tävling och skummade i munnen. Jag kände att nä, detta vill jag inte utsätta henne för. Blev inga tävlingar efter det. Jag red henne hemma och utbildade henne vidare i dressyr.
Så är det säkert och såklart att en skickligare ryttare hade kunnat tävla henne.
Jag fick rådet att åka på många tävlingar för att vänja henne. Upplevde att hon stressade upp sig mer och mer för varje start och sista gångerna stod hon och skakade i släpet när vi kom fram.
Jag mådde dåligt av att se hennes stress och det kändes inte speciellt hästvänligt. Man ställer sig ju frågan för vems skull man tävlar?
Det är en annan sak med en häst som Hedwig som var helt oberörd av tävlingsmiljön även som unghäst.

Just nu får jag så himla bra hjälp av tränaren som jag rider för nu. Han rider henne en stund sen hoppar jag upp och rider ( o förstör😳)
Hon kommer alltid vara en känslig häst med mycket nerv men det går faktiskt framåt nu.🩷

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka