En ros till dig đŸŒč

co-SMAD4

TrÄdstartare
Jag saknar en trÄd för uppskattning av goda gÀrningar, trevliga interaktioner och vardagshjÀltar.

NÀr dagstidningen kom i pappersformat fanns dÀr en "ros och ris" del för insÀndare. Jag vet inte om segmentet finns kvar (eller hur mÄnga som köper en fysisk kopia av tidningen numera), men det Àr det som inspirerat denna trÄd.
Varför inte uppmÀrksamma en fin gest med en ros? Flera rosor till folket!

SĂ„ till att börja vill jag ge en rosđŸŒč till busschauffören som vĂ€ntade in mig nĂ€r jag kom springandes.

Vilken fin trĂ„d och vilken bra idĂ©! ❀

Jag vill ge en ros till min man. đŸŒč Jag visste inte att det fanns hjĂ€ltar pĂ„ riktigt förrĂ€n jag trĂ€ffade honom.

Ps. För min del blir det ingen ros till busschaufförerna. De har alltid kört ifrĂ„n mig. 😄 Det var rĂ€tt tufft nĂ€r man var 13 Ă„r och sprang som en galning för att hinna med 19.07-bussen efter stallet. 🙈 NĂ€sta buss gick en timme senare, och jag hade lĂ„ng resvĂ€g hem. Men att hinna ta hand om min ponny kom alltid i första hand. đŸ„°

Först tÀnkte jag att jag mest hade ris att dela ut, men jag ger min ros till den systembolagsanstÀllde pÄ ett av stÀllena i stan som alltid kommer med ett glatt och hjÀlpsamt bemötande oavsett stressnivÄ i butiken.

Busschaufförerna hÀr Àr ocksÄ mer svÄra att hindra att köra helt förbi, kanske mest för att det nÀstan aldrig Äker nÄgon frÄn vÄr hÄllplats. (VÄr = 6 km bort)

Ros till alla som var pÄ mitt bodycombat pass i förmiddags, det Àr lÀtt att ta i mer nÀr alla Àr sÄ peppade.

Ros ocksÄ till min underbara vÀn som stÀller upp i ur och skur.

Ros vill jag ge till spionens bÀstis, för han var rÀdd pÄ nyÄr och det tycker bÄde spionen och jag var synd! Vi vill bÄda se att han Àr spionens bÀstis under 2025 ocksÄ! HundbÀstisar Àr nog det finaste som finns! <3

Ros vill jag ge till de flesta busschaufförerna hÀr ÀndÄ dÄ de faktiskt Àr sÄ trevliga och kapabla att vÀnta in nÀr de ser jag komma skyndande frÄn buss 1 som Àr sen som vanligt för att ta buss 2 (ris till barn/ungdomarna som vad jag har förstÄtt Àr de som gör bussen sen... ser inte fram emot skolstarten), och speciellt till han som alltid Àr sÄ glad och positiv. NÀr man stÄr dÀr och vÀntar pÄ bussen i mörkret pÄ morgonen och kÀnner sig lÀtt miserabel i kylan Àr det alltid lika trevligt att bli vÀl bemött, och man kÀnner sig inte lika miserabel lÀngre!

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• UppdateringstrĂ„d 30
  • Oseriös avel 2023
  • KrĂ€kningar

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka