Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det nog dags att tänka på om jag skall döpa min tjej eller inte, jag själv är döpt och även en av mina syskon. Mina andra minsta syskon är inte döpta.
Varför döper man igentligen ett barn och vad handlar det om?
Om jag nu inte döper mitt barn har jag fått höra negativa meningar om att man skall döpa banret, men folk som inte är det har ju inte tagit "skada" av det som jag känner.
Vad anser ni om detta och hur har ni själva gjort?
Nu är det nog dags att tänka på om jag skall döpa min tjej eller inte, jag själv är döpt och även en av mina syskon. Mina andra minsta syskon är inte döpta.
Varför döper man igentligen ett barn och vad handlar det om?
Om jag nu inte döper mitt barn har jag fått höra negativa meningar om att man skall döpa banret, men folk som inte är det har ju inte tagit "skada" av det som jag känner.
Vad anser ni om detta och hur har ni själva gjort?
Får jag fråga varför ni hade dopklänning om ni inte är troende?
Får jag fråga varför ni hade dopklänning om ni inte är troende?
Vilken bra lösning. Måste vara jobbigt att ha så olika åsikter - sånt ställs ju på sin spets just vid såna här traditioner.
Dopklänningen står ju för det den står för oavsett om den används vid dop eller inte..
Håller med, alltså hur kommer det sig att det är "ok" att tex använda dopklänningen vid namngivningsceremoni, (För att det är fint, av tradition som flera skrivit) än att döpa av tradition? (För att det är fint tex. )
Edig; Menar ju naturligtvis icketroende då, som just döper av tradition, elelr för att det är fint, tillfälle för släkt att samlas elelr vad det nu kan vara för anledningar..
Så vitt jag vet så är inte ringbytet vid en vigsel något religiöst, utan minns jag inte helt fel är det från början ett kulturellt arv, men som tas upp vid en (troligtvis) religiös ceremoni. Men jag kan givetvis minnas fel.
Jag tycker det är fel och hycklande att använda dopklänning vid namngivningsceremoni. Varför måste man nalla på kristendomens symboler??
Du döper inte av tradition, varför då använda något så kristet som en dopklänning, "för det är tradition och gulligt"??
Såg att Yorkmann var inne på samma sak. (Hens inlägg var bättre)
Jag har julgran och julklappar oxå för det är tradition och fint. Jag trodde stenhårt på tomten länge som barn fast jag aldrig trott på gud.
Så vitt jag vet så är inte ringbytet vid en vigsel något religiöst, utan minns jag inte helt fel är det från början ett kulturellt arv, men som tas upp vid en (troligtvis) religiös ceremoni. Men jag kan givetvis minnas fel.
Jag tycker det är fel och hycklande att använda dopklänning vid namngivningsceremoni. Varför måste man nalla på kristendomens symboler??
Du döper inte av tradition, varför då använda något så kristet som en dopklänning, "för det är tradition och gulligt"??
Såg att Yorkmann var inne på samma sak. (Hens inlägg var bättre)