Det här med att neka män

Intressant tråd, har en del kompisar som är gjorda i Teflon och skulle aldrig ens fatta en tjejs avvisande eller avsnäsningar.
Men får du inte mycket örfilar frågade jag ?
'Jo, men det blir mycket k*a också........'

Jag hade dött och tyckte det varit jättepinsamt om man varit för påflugen och det tas emot på fel sätt.

Intressant tråd, har en del kompisar som är gjorda i Teflon och skulle aldrig ens fatta en tjejs avvisande eller avsnäsningar.
Men får du inte mycket örfilar frågade jag ?
'Jo, men det blir mycket k*a också........'

Jag hade dött och tyckte det varit jättepinsamt om man varit för påflugen och det tas emot på fel sätt.

Men du är en god och förstående människa :love:

Och var skriver jag att det är tillåtet?
Argumentera gärna mot mig, men klistra inte åsikter på mig som jag inte står för bara för att det passar din argumentation.

Vad du tycker eller inte tycker ändrar inte det faktumet att det är betraktaren som avgör om han eller hon ser dig som ett "byte"

Sedan avgör naturligtvis du om du accepterar att bli ett byte eller ej.
Du kanske blir till predator istället ;)

Du skriver att det "är så".
Jag säger att det är det inte.

Herregud, en annan går från klarhet till klarhet bara av att läsa tråden. Så ofta som man försökt med vita lögner eller bara stått ut för att inte säga nej rätt ut för "han kanske blir ledsen", när en kram eller en hand på axeln utan att man hunnit med själv plötsligt är tafsande på brösten och gud vet allt... Jag har alltid skyllt på mig själv, jag kanske har råkat skicka fel signaler, jag missade tillfället när jag skulle ha stoppat, jag kan inte säga nej nu mitt i heller, jag jag jag... Jävla skitbeteende!

Jag har länge konstaterat att jag har tur som har ett socialt handikapp för de här könsrollerna har till större delen flugit över huvudet på mig. Jag inser mer och mer att så inte alls är fallet. Det suger rätt hårt :down:

Men! Så kom jag på en händelse, på jobbet faktiskt. Det var en manlig kollega som upptäckte att jag inte gillade att stå nära eller att öht ha någon i min personliga space. Så han gjorde det till "sin grej" att krama mig eller stå PÅ mig när han helst kom åt, uppenbarligen mot min vilja eftersom jag typ stretade emot eller flyttade på mig. Och han fick mig att känna mig mer kränkt än någon annan på krogen lyckats göra. Och jag sa inte ifrån. För jag ville inte att det skulle bli konstigt mellan oss eller dålig stämning. "Amen seriöööööst det är ju bara ett skämt höhöhöhö ha lite huuuumor".

Alltså. :turd:.
Ah! Jag var på dejt med en snubbe som berättade att han brukade jävlas med sin kompis som hatade fysisk kontakt till den grad att hon räknade sekunderna de gånger hon kramades. När sekundrarna var över höll han fast henne bara för att jävlas. Så jävla respektlöst, men sa jag att jag tyckte det? Nope.
Snubben satt sen och tog på mig konstant och höll i mig i kinderna med sitt nylle en dm från mitt. Sa jag ifrån? Nope.
Snubben ville sen att vi skulle ta en andra dejt. Sa jag nej? Nope.
Spenderade sen natten åt att fundera hur i helvete jag skulle meddela att jag inte är intresserad av att ses igen utan att såra honom. Och numera blir jag nervös varje gång han kollar min profil eller jag ser honom ute för tänk om han säger nånting och jag måste vara trevlig och neka på nytt igen :cautious:

Agree.

Men alltså näe. Eller jag känner ju igen det men det är bara så jävla pissigt.

Den andre parten måste förstå signalerna långt innan armen ligger runt axlarna!!!!

Det ska fan inte handla om att säga NEJ. Det ska handla om att säga JA :banghead:
Precis
Vem kom på tanken att kvinnor ska säga nej, när en idiot redan har gått för långt och grabbat tag:banghead:
Det synsättet är så djupt rotat i oss, det är verkligen helt sjukt....

Och var skriver jag "att det är så"
Och vad är det som är så?

Här
Krogen är och kommer alltid att vara en slags jaktmark där individer letar, stöter på och resten angår bara dem.

Att gå in på denna "jaktmark" innebär naturligtvis en helt annan situation än den som råder i bussen eller annorstädes ut i samhället.

Märk nu att jag inte säger att kroppszonen inte existerar på krogen, den är annorlunda och mindre.

Och här

Då är du inte realist.
---
Du får finna dig att bli uttittad, bedömd och stött på.
Naturligtvis inte att bli klämd o tafsad på.
Men din privatzon är betydligt mindre.

Och här
Det kanske är just av "naturen givet"
+
det handlar en hel del om ekonomi
För ta bort "jakten"så lär majoriteten av krogens kunder välja en annan krog.

Jag känner också (tyvärr) igen mig.

Jag pluggar på en skola med 70 % män, i min klass är det ca 85 % män. Jag trivs bland dem, de allra allra flesta känner jag mig långt mer "trygg" med än med många kvinnor.
MEN. Där finns några få som inte vet hur de ska bete sig kring mig, där jag särskiljs från de andra i "gänget". En populär aktivitet är "nypa i sidan". När jag började på skolan var jag väldigt känslig för beröring, om någon tog mig på knäet hoppade jag rakt upp. Om någon nöp mig i sidan flög jag iväg åt något håll. Nu är jag väldigt van och reagerar inte alls. Framför allt under pubar så är det alltid någon som ser sig själv som extra rolig och ska nypas, jag brukar numera bara titta lite tröttsamt på dem. För mig känns det bättre om de känner sig dumma, om jag säger "nej" har jag dels "förvärrat vår relation" och dels "gjort en grej av det". Om de inte får någon respons är det de själva som får känna sig dumma.

Det värsta jag varit med om är på en pub när jag druckit lite mer. En snubbe som går något år under mig och jag stod och pratade, plötsligt krockade någon med oss(?) och vi(?) trillade. Snubben börjar kyssa mig(!!), varpå fulla jag vänder bort ansiktet, reser mig upp, ler, går därifrån. Konflikträdd? Jajjemän!

Jag har verkligen inget intresse i att umgås som mer än vän med någon annan man än min sambo (som jag gärna vill "ha kvar"). Däremot är jag en sådan som skrattar, är utåtriktad, snackar med folk och tycker det är roligt att hitta på nya tokigheter. Jag förstår verkligen inte varför vissa tycker att en glad och social tjej måste vara en tjej som är kåt på en.

Jag har alltid skyllt på mig själv, jag kanske har råkat skicka fel signaler, jag missade tillfället när jag skulle ha stoppat, jag kan inte säga nej nu mitt i heller, jag jag jag...
Så bra att det här kom upp till diskussion nu; hädanefter sätter alla ner foten. Skaffa en rockring; inga händer innanför zonen. :devil:

254x254.jpg

Ja motbevisa mig gärna i det du markerat med fet stil. Ingenstans står där ngt om att ta eller tafsa på någon mot dennes vilja.

Vem är inte medveten om att krogar är mötesplatser där okända traffas?
Du?
:confused:

Du säger i citaten att krogen är en jaktmark. Jag säger att den inte är det.

Det här med att dansa på krogen. Jag ser INGA SOM HELST motsättningar i att gilla att dansa typ hur närgånget som helst utan några händer på fel ställen. Utan att det är någon som helst inbjudan till öht en kyss. Eller, hur tänker man?, några som helst planer på o följa med någon hem.

VARFÖR ska man inte kunna dansa, på den nivån man vill, utan att det tas som ett JA till mer hela tiden? Varför tas det inte som ett "hit men inte längre" o så kan man fortsätta där? Om det nu är så att man ändrar sig så kan faktiskt den som sade "hit men inte längre" från början ta initiativ till det då. Det ska väl för fasen inte handla om att den som vill mer frågar lite då och då tills hen får svaret som önskas (om än så försynt o trevligt).

Det här med att dansa på krogen. Jag ser INGA SOM HELST motsättningar i att gilla att dansa typ hur närgånget som helst utan några händer på fel ställen. Utan att det är någon som helst inbjudan till öht en kyss. Eller, hur tänker man?, några som helst planer på o följa med någon hem.

VARFÖR ska man inte kunna dansa, på den nivån man vill, utan att det tas som ett JA till mer hela tiden? Varför tas det inte som ett "hit men inte längre" o så kan man fortsätta där? Om det nu är så att man ändrar sig så kan faktiskt den som sade "hit men inte längre" från början ta initiativ till det då. Det ska väl för fasen inte handla om att den som vill mer frågar lite då och då tills hen får svaret som önskas (om än så försynt o trevligt).
Det kan ju bero på att dansen oftast är en gemensam sak, det är två som dansar och i dansen förmedlar man information. Hur man luktar, hur man känns att ta på hur man reagerar på beröring. hur bra man dansar. osv. Då man via kroppsspråk överför minst lika mycket information som via munnen så är det lätt hänt att det blir missförstånd.

Det här ger ingen rätt att "ta för sig utan lov" men kan vara en förklaring att ngn tror han har lov.

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 513
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 593
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka