Det här med att neka män

Nej, det är du som inte förstår eller inte vill förstå vad jag menar.

Jag lämnar det där.
Och folk kommer att fortsätta jaga på krogen.....
Jag har det. Och kommer att fortsätta göra det. Och inget "höhöh" behövs över det.
Vad finns det att skratta åt där.
Det hela har ju ändrat sig. förr träffades ca 1/4 av alla just på krogen. Idag är det nätet som är den nya jaktmarken. 1/4 idag träffas just via nätet.

Jakten är densamma, det är bara jaktmarken som ändras en smula.

Det hela har ju ändrat sig. förr träffades ca 1/4 av alla just på krogen. Idag är det nätet som är den nya jaktmarken. 1/4 idag träffas just via nätet.

Jag förstår inte vad dina inlägg ens har med tråden att göra? Vad vill du säga med att krogen är en jaktmarknad i det sammanhanget?

Jaha och vad är den då?
Sprit har jag hemma
Öl o vin med
Mat kan jag fixa väl i nivå med krogens
Vänner kan jag träffa hemma.
Men just det att träffa nya, att jaga är nog en av de stora anledningarna...sedan får man väl kalla det vad man vill. jag kallade det jaga lite provokativt..
Men sätt dig nykter i ett hörn på ngn krog där det även dansas en lördagskväll i en mellanstor stad.
Betrakta folk och använd de kunskaper om kroppsspråk som man idag kan läsa sig till och det jag säger blir bekräftat.
Mjaa, jag håller inte riktigt med, och håller med på något sätt. Jag går på krogen (läs en pub typ) och tar en öl med en tjejkompis eller flera och några killkompisar (eller min man) för att det är trevligt (jag är iofs totalt opiffad då). Men det finns självklart de som är ute efter att hitta någon också.

Jag vet att min väninnas andra vänner är jättepositiva till manlig uppmärksamhet och också får den och har minskad privatzon på puben. (min väninna som är ute efter att dricka lite öl, inte se på när det raggas stör sig, det skulle jag med.) dvs de tål att män hoppar in i konversationer -men inte tar på dem.

(Så min privatzon är likadan överallt. Räknar iskallt med att inte bli raggad på, blir sur om män stör in i samtal. (vilket inte händer eftersom jag nog är äldre)).

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sar

Ja exakt. När jag hittade min sambo på nätet så satt jag där i min träkoja och andades så tyst som möjligt så att han inte skulle se mig med sina stora, långfransade ögon. Han upptäckte mig aldrig och efter en stund råkade han gå för nära och då jävlar slog jag till så att blodet sprutade och han inte fanns mer. Alltså för att det var så intensivt när vi träffades och han upphörde att existera som individ när vår relation startade.

Helt idiotisk jämförelse.

Oj! Här har det dragit iväg ser jag! Kul! (Hoppas jag, har inte hunnit läsa hela tråden ännu). Jag har jobbat hela dagen och ska ta mig tid att läsa och svara er under kvällen! :)

Jag upplever det inte som ett problem att säga nej, hur mottagaren tar det ser jag faktiskt inte som mitt problem och jag är verkligen ingen som "vårdar relationer" när jag är i ett förhållande. Jag håller reda på mina närmastes födelsedagar, min partners familj får han hålla reda på själv, likaså presentköp mm. Jag köper till mina anhöriga, han får sköta sina anhöriga bäst han vill och glömmer han någon så är det fortfarande inte mitt problem utan hans.

Går jag på krogen gör jag det för att ha kul, inte för att jaga. Jag snackar med alla, jag bjuder upp vem jag vill och eftersom jag inte raggar så struntar jag i om jag blir nobbad utan bjuder upp någon annan. Efter några låtar tackar jag för mig och seglar iväg till nästa kille, jag bukar kolla av omgivningarna medan jag dansar så jag vet var näste är någonstans. Jag ser det inte som något misslyckande att gå hem ensam, jag gillar att slippa sparka ut någon morgon efter. :up:

Jag har heller inga problem med att ta ett nej men blir vansinnigt irriterad på de som ska linda in eller slingra sig, ge ett rakt svar och sluta slösa min tid! :banghead:

Däremot så blir jag väldigt tjurig när det förväntas av andra att jag som tjej ska vara mån om mina manliga kollegor, jag är inte deras jävla morsa! Jag blir även väldigt sur när andra kvinnor gör skillnad på mig och mina manliga kollegor, varför är det ok att de tar plats medan jag ska hålla käft och inte säga min åsikt? :mad:

Jag förstår inte vad dina inlägg ens har med tråden att göra? Vad vill du säga med att krogen är en jaktmarknad i det sammanhanget?
Det framkom då jag påpekade att det är skillnad på den privatzon en individ kan förvänta sig, att det skiljer mellan ex. en tågperrong och en danskrog.

Mjaa, jag håller inte riktigt med, och håller med på något sätt. Jag går på krogen (läs en pub typ) och tar en öl med en tjejkompis eller flera och några killkompisar (eller min man) för att det är trevligt (jag är iofs totalt opiffad då). Men det finns självklart de som är ute efter att hitta någon också.

Jag vet att min väninnas andra vänner är jättepositiva till manlig uppmärksamhet och också får den och har minskad privatzon på puben. (min väninna som är ute efter att dricka lite öl, inte se på när det raggas stör sig, det skulle jag med.) dvs de tål att män hoppar in i konversationer -men inte tar på dem.

(Så min privatzon är likadan överallt. Räknar iskallt med att inte bli raggad på, blir sur om män stör in i samtal. (vilket inte händer eftersom jag nog är äldre)).
En pub är ju inte riktigt samma sak, det är mer en social mötesplats för de närboende. En danskrog är ngt annat.

Enligt praxis.
Om ngn vilt främmande kommer fram och pratar på perrongen eller på gatan i syfte att skapa sexuell kontakt så ses det nog som ovanligt av de flesta, men sker det på krogen lyfter nog inte många på ögonbrynen.
Jag lyfter inte på ögonbrynen om jag blir tilltalad på en perrong eller ute på gatan, antingen svarar jag eller ignorerar, precis som på krogen. :D

Du behöver våga tacka nej till andra (och säga ja till dig själv)? Öva på att säga nej utan att förklara dig. Sätta gränser utan att ursäkta dig! Och om någon kysser dig mot din vilja knäa dom för fn i skrevet! :devil:

:banana::banana::banana:

Och vad har den privatzonen att göra med frågan när du ändå säger att det inte gör det rätt att ta på människor som inte vill?
Det har med det faktumet att göra, att människor agerar olika beroende på vilken miljö man befinner sig i.
På krogen i samband med alkoholförtäring beter sig folk annorlunda än i kyrkan vid en begravning för att jämföra med ytterligheter.

Det är svårt att säga nej. Framförallt när de smyger fram det lite försiktigt.

Jag menar, skulle nån klappa till mig på arslet "out of the blue" så blir jag ju självklart förbannad. Men när de smyger sig på, är trevliga och kommer lite närmare, och lite närmare, lägger en arm om en och där börjar man känna att njae, fast egentligen så är det inte DET man känner nej till. Det är det som man VET kommer komma efteråt. Därför blir det lite svårt. Och det tycker jag att många män har svårt för "hit men inte längre".

Och många ggr så spelar det ingen roll om man säger nej heller. För de fortsätter att försöka och försöka. De männen som accepterar ett nej upplever jag att man oftast inte behöver säga nej till. De ser att de gick över gränsen och backar innan.

Jag tror att det bara är att öva öva och öva tyvärr.

Jag bestämde mig ett tag att jag inte skulle ligga med någon, inte skulle flörta med nån eller något liknande och gick in stenhårt för det! I ett år ungefär höll jag på med det och det blev mkt lättare efter det.

Nu skulle jag kasta ut en karl som tjatade. Jag skulle ge blanka fan i att jag bor mitt ute i skogen och att det var långt till stan!

Nu hoppas jag att jag har övat så pass att jag kan säga nej ordentligt om situationen uppstår igen. Samtidigt så vet jag att min reflex när någon är påträngande är att le. Ju mer påträngande personen är desto mer ler jag. Det är fruktansvärt störande!

Det är svårt att säga nej. Framförallt när de smyger fram det lite försiktigt.

Jag menar, skulle nån klappa till mig på arslet "out of the blue" så blir jag ju självklart förbannad. Men när de smyger sig på, är trevliga och kommer lite närmare, och lite närmare, lägger en arm om en och där börjar man känna att njae, fast egentligen så är det inte DET man känner nej till. Det är det som man VET kommer komma efteråt. Därför blir det lite svårt. Och det tycker jag att många män har svårt för "hit men inte längre".

Och många ggr så spelar det ingen roll om man säger nej heller. För de fortsätter att försöka och försöka. De männen som accepterar ett nej upplever jag att man oftast inte behöver säga nej till. De ser att de gick över gränsen och backar innan.

Jag tror att det bara är att öva öva och öva tyvärr.

Jag bestämde mig ett tag att jag inte skulle ligga med någon, inte skulle flörta med nån eller något liknande och gick in stenhårt för det! I ett år ungefär höll jag på med det och det blev mkt lättare efter det.

Nu skulle jag kasta ut en karl som tjatade. Jag skulle ge blanka fan i att jag bor mitt ute i skogen och att det var långt till stan!

Nu hoppas jag att jag har övat så pass att jag kan säga nej ordentligt om situationen uppstår igen. Samtidigt så vet jag att min reflex när någon är påträngande är att le. Ju mer påträngande personen är desto mer ler jag. Det är fruktansvärt störande!

Är du asiat? Nej jag skojar inte, har vid ngr tillfällen råkat riktigt i luven på Japaner ( Maskiner o leveranser)
Ju mer förbannad jag varit, ju mer undergivet ha de flashat med bugande och leenden.
Och det är för dem en naturlig reaktion, för jag har ju tappat ansiktet genom att bli förbannad. Och för att avväpna detta faktumet så ler man och visar att det inte är så allvarligt.

Men hur ska killen tyda det, du är vänlig och ler när han "tar terräng"
Säg som det är eller använd en ursäkt

Är du asiat? Nej jag skojar inte, har vid ngr tillfällen råkat riktigt i luven på Japaner ( Maskiner o leveranser)
Ju mer förbannad jag varit, ju mer undergivet ha de flashat med bugande och leenden.
Och det är för dem en naturlig reaktion, för jag har ju tappat ansiktet genom att bli förbannad. Och för att avväpna detta faktumet så ler man och visar att det inte är så allvarligt.

Men hur ska killen tyda det, du är vänlig och ler när han "tar terräng"
Säg som det är eller använd en ursäkt

Jag ler alltså när killar tydligt går över gränsen, så att tolka är redan förbi.

Enligt praxis.
Om ngn vilt främmande kommer fram och pratar på perrongen eller på gatan i syfte att skapa sexuell kontakt så ses det nog som ovanligt av de flesta, men sker det på krogen lyfter nog inte många på ögonbrynen.
Jag har varit med om att en man kom fram och tog mig på brösten när jag stod på en tunnelbaneperrong. Eller mannen som grovt raggade på mig när jag simmade i simhallen.
Så nej. Du har fel. Jag ser inte krogen som mer sexualiserad än andra ställen eller mer jaktmark.

Men jag undrar också om mäns bekräftelse är väldigt viktig för dig. Om ditt behov när det gäller det spelar in här.

Min spontana reaktion var "Nej absolut inte, jag får bekräftelse av män så det både räcker och blir över". Jag har, och det här går inte att säga på något ödmjukt sätt, ofta kallats "den snygga av oss" bland mina vänner :o Men sen slog det mig att det kanske är precis just det som satt käppar i hjulet, att den uppmärksamheten har varit så kontinuerlig och därmed blivit en trygghet? Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.... :confused:

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 513
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 593
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka